Mededeling

Collapse
No announcement yet.

even grote moter maar meer kracht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • even grote moter maar meer kracht

    hallo
    ik vraag me af hoe het komt dat een moter standaard zonder enige tune, krachtiger is dan een andere met dezelfde moterinhoud. bv mijn ouders hun bmw z4 E85 heeft een 2.0 150pk maar er zijn nog andere 2.0 varianten met 163pk enm 184pk. ik vraag mij nu af wat veranderen ze nu juist aan die moters?

  • #2
    Turbo. Druk. Verhouding brandstof/lucht. Software.


    Ik ken er te weinig van, maar het is zoiets
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

    Comment


    • #3
      Ik ben geen spellings-nazi maar mag ik het voor even wel zijn? Het is motor en niet moter...

      Comment


      • #4
        ahahah ja sorry mijn spelling is een ramp. mijn vriendin pest mij er ook constant mee.

        Comment


        • #5
          Zelden waar, fcapri. Tussen de verschillende vermogensniveaus zit vaak ook hardware verschil, zoals een turbo die wat kleiner is en daardoor vroeger koppel levert maar ook minder totaal vermogen, of andere injectoren, of een ander type ecu met extra sensoren, wel of geen swirl kleppen in de inlaat, vvt op zowel in- als uitlaat of niet...

          Comment


          • #6
            Hebben boring en slag daar ook niets mee te maken?

            Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

            Comment


            • #7
              bedankt voor de info ik heb al eens gehoord dat een chiptuning wel wat kan helpen maar voel je ook egt het vershil? en zijn er nog andere mogelijkheden om je vermogen te verhogen? ik heb al eens gekeken voor een supercharger maar die kost iets minder dan de auto zelf dusja. btw de auto is een bmw z4 2.0 150pk.

              Comment


              • #8
                Dat wordt tegenwoordig of al langer softwarematig begrensd . Na accident checkt men vlug via je obd of er de juiste software inzit. Anders....
                Ik denk dat men ook daarom je bandemaat zorgvuldig checkt bij de inspectie. Je zou anders harder kunnen rijden dan je kilométrique met grotere banden.
                Dus je snelheidsmeter is elektrisch,abs sensoren voor nauwkeurige meting, acceleratie en topsnelheid wordt begrensd volgens mij .
                Maar zou de ene vlugger de berg oprijden als de minder pk-sterkere auto(zelfde motor) ? - (IDK)
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • #9
                  Checkt men dit nu na accident?

                  Comment


                  • #10
                    Dat bestaat al langer ,csi voor auto's. Met deurwaarder erbij schroeft men je gordel eruit. Met rolt die uiteen op zoek naar kleine glassplintertjes(bij gebroken ruit dan) .
                    En even obd uitlezen.Teveel pk is meteen niet verzekerd dan. Te weinig taks,niet gekeurd,enz
                    Op welk punt is het remlichtgloeidraadje stuk ?-Men kan er aan zien of het een wanhoopsdaad was(stoplicht brandde dan niet) of hij wel geremd heeft(breuk zal dan anders zijn)
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                    Comment


                    • #11
                      "Taxen", zoals jij dat noemt fcapri, worden nu eenmaal bepaald op de cilinderinhoud en die is bij de W203 200 CDI en 220 CDI inderdaad even groot.

                      Comment


                      • #12
                        en dat is een 2143 cc dus belast als een 2 liter...143 cc winst

                        touwens vroeger was het even simpel, er werd een groter gat geboord in een identiek blok en er gingen grotere zuigers in, ook niet echt moeilijk
                        Last edited by bobo; 05/02/2016, 13:16.

                        Comment


                        • #13
                          Vooraf informeren blijft inderdaad belangrijk, maar dat zal ie ondertussen wel weten.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                            bij vele autos nog altijd zo.
                            destijds mijn collega zijn bmw 330 coupe had een 3.0 motor. die wou die ook chiptunen naar de specs van een 335D (325-330 en 335 hadden dezelfde 3.0 motor met verschillende pk's). bij de garage vertelden ze hem hetzelfde. turbo is kleiner, versnellingsbak kan dat vermogen niet aan, koppeling kan het hogere koppel niet aan...
                            hij is toen de vervangonderdelen gaan zoeken, en bij zowel zijn motor, als de hogere versies waren dezelfde partnrs van versnellingsbak, koppeling, turbo... voorhanden. toen hij zijn koppeling opzocht kon die iets van 700Nm aan (325D heeft 430Nm, 330D heeft 450Nm, de 335 heeft 600Nm)
                            dus of hij nu een turbo zocht voor zijn auto, of voor die grotere, kwam hij op dezelfde stukken uit op die websites.
                            mijn benz bv is een C200, ik heb een c200 gekozen omdat ik goedkopere taxen wou en zo een C220 wat teveel ging zijn. groot was mijn verbazing als daar gewoon dezelfde 2.2cdi motor inligt (en ik dus ook voor 2.2 taxen betaal).
                            bij een escort 110 en 130pk vroeger was bv wel de gasklep een grotere maat. stak je een ECU van een 130pk en ook die grotere gasklep, dan had je ineens een 130pk escort
                            Say What?
                            330d en 335d zijn om. de turbo compleet verschillend:
                            335d: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3963
                            330d: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4252


                            verder zijn er erg veel factoren die het vermogen bepalen. slag en boring kunnen bij zelfde cylinderinhoud een groot verschil uitmaken. aantal nokkenassen, kleppen, loopcultuur (toerental), turbo / compressor, ... ook het type verbranding (vb atkinson cycle bij sommige hybridewagens) heeft een invloed op het vermogen.


                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Checkt men dit nu na accident?
                            Nope...
                            Tenzij er oorzakelijk verband is en ernstig vermoeden, al heb ik dit nog nooit weten uitvoeren.

                            Comment

                            Working...
                            X