Mededeling

Collapse
No announcement yet.

banden advies voor wagen die veel stilstaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• banden advies voor wagen die veel stilstaat

Vorig weekend met 190e gaan rijden. (lichte regen) Bij het op de steenweg draaien vanuit stilstand slipte het achterste van de benz eerst naar rechts en na correctie nog naar links. Ik reed maximaal 30km/u ofzo. Banden bridgestone potenza zijn van 2009 en profieldiepte 6mm. Nu ga ik deze banden sowieso vervangen. Zitten bij nadere inspectie vol droogte scheuren. Lijkt mij snel dacht altijd dat banden ongeveer 10jaar goed zijn voor ze verduren.

Ik rij met deze wagen maximaal 2000km per jaar en wagen staat 6 maand per jaar stil.

Nu is mijn vraag wat zijn hiervoor de meest geschikte banden en hoe voorkom ik dat de banden snel verduren/platte vlakken krijgen?
    Op blokken laten staan in de winter durf ik niet goed, omdat ik schrik heb voor de veren en de schokdempers.

Wat kan er met uw veren en dempers mis gaan als je een auto op blokken zet?

Heb zelf nieuwe Bridgestones op mijn A6, en op nat wegdek slippen die ook door.
    Koop de zachtsre banden die je. Kan vinden als je zo weinig rijdt.

Comment

Kunnen die niet gaan uitzakken ofzo? Ik kan mis zijn, maar dat lijkt mij op lange termijn niet echt gezond. Zachte banden is idd een goed idee, want ik zal ze toch nooit opslijten. Maar welke banden zijn zacht? En van die merken zoals linglong blijf ik liever weg want meestal zijn die steenhard, waardoor je van in het begin al geen grip hebt.

Comment

U bandenspanning om 3.5 bar zetten als de wagen stilstaat

Comment

De wagen regelmatig eens een beetje verzetten helpt ook tegen platte vlakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            De wagen regelmatig eens een beetje verzetten helpt ook tegen platte vlakken