Mededeling

Collapse
No announcement yet.

banden advies voor wagen die veel stilstaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• banden advies voor wagen die veel stilstaat

Vorig weekend met 190e gaan rijden. (lichte regen) Bij het op de steenweg draaien vanuit stilstand slipte het achterste van de benz eerst naar rechts en na correctie nog naar links. Ik reed maximaal 30km/u ofzo. Banden bridgestone potenza zijn van 2009 en profieldiepte 6mm. Nu ga ik deze banden sowieso vervangen. Zitten bij nadere inspectie vol droogte scheuren. Lijkt mij snel dacht altijd dat banden ongeveer 10jaar goed zijn voor ze verduren.

Ik rij met deze wagen maximaal 2000km per jaar en wagen staat 6 maand per jaar stil.

Nu is mijn vraag wat zijn hiervoor de meest geschikte banden en hoe voorkom ik dat de banden snel verduren/platte vlakken krijgen?
    Op blokken laten staan in de winter durf ik niet goed, omdat ik schrik heb voor de veren en de schokdempers.

Wat kan er met uw veren en dempers mis gaan als je een auto op blokken zet?

Heb zelf nieuwe Bridgestones op mijn A6, en op nat wegdek slippen die ook door.
    Koop de zachtsre banden die je. Kan vinden als je zo weinig rijdt.

Comment

Kunnen die niet gaan uitzakken ofzo? Ik kan mis zijn, maar dat lijkt mij op lange termijn niet echt gezond. Zachte banden is idd een goed idee, want ik zal ze toch nooit opslijten. Maar welke banden zijn zacht? En van die merken zoals linglong blijf ik liever weg want meestal zijn die steenhard, waardoor je van in het begin al geen grip hebt.

Comment

U bandenspanning om 3.5 bar zetten als de wagen stilstaat

Comment

De wagen regelmatig eens een beetje verzetten helpt ook tegen platte vlakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            De wagen regelmatig eens een beetje verzetten helpt ook tegen platte vlakken

En als je die drie tips combineert zit je gebeiteld
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Banden vullen met stikstof.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Banden vullen met stikstof.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Daar worden ze niet minder snel vlak van, daar lopen ze enkel minder snel leeg door.
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
                  Lijkt me logisch dat je dat doet als hij stilstaat ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Daar worden ze niet minder snel vlak van, daar lopen ze enkel minder snel leeg door.
                    en zelfs dat is erg marginaal, lucht is 80% stikstof...de zuurstof ontsnapt eerst en je band zit vol met 100% N², pomp hem terug vol...20% lucht en daarvan is nog maar 20% O²...dus na 2de blaasbeurt zit er nog maar 4% zuurstof in...herhaal dat een paar keer en je zuustofpercentage is steeds minimaal

Comment

Stikstof is vooral om de drukverschillen door temp veranderingen op te vangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        en zelfs dat is erg marginaal, lucht is 80% stikstof...de zuurstof ontsnapt eerst en je band zit vol met 100% N², pomp hem terug vol...20% lucht en daarvan is nog maar 20% O²...dus na 2de blaasbeurt zit er nog maar 4% zuurstof in...herhaal dat een paar keer en je zuustofpercentage is steeds minimaal
                        En zelfs dat is nonsens.
                        Eigenlijk denk ik dat het hele gedoe met banden en pure stikstof zever is. Altijd vragen 'als ze iets doen, is het dan om de reden dat ge denkt' en 'als een bepaald effect echt bestaat, is het dan groot genoeg om rekening mee te houden'.
                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

ja ze vinden altijd wel een reden om het aan te praten, velgen die roesten door het vocht is ook nog zo'n goeie, maar ge moet geen problemen zoeken die er niet zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Stikstof is vooral om de drukverschillen door temp veranderingen op te vangen.
                            dit is het enige goede antwoord
                            Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

de dempers staan dan in een positie waar ze nooit staan , helemaal uit
                              Z4 M40i

Comment

de uitleg erachter is dat zuurstof sneller uit de band vloeit

...pomp je band eenmalig 20% harder op...zuurstof ontsnapt en er blijft alleen stikstof achter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  ja ze vinden altijd wel een reden om het aan te praten, velgen die roesten door het vocht is ook nog zo'n goeie, maar ge moet geen problemen zoeken die er niet zijn
                                  Een goeie is trager lekken. Da's waar, maar hoeveel trager? Het is niet zo dat alleen de zuurstof lekt en de stikstof niet, en ge begint al met 80% stikstof, . Verder is stikstof veel minder beschikbaar. Dus ge krijgt dan mensen die met puurdere stikstof rijden ( misschien 90% ipv 80%) en om de 6 maanden hun banden laten oppompen. Formidabel. Ik pomp mijn banden minstens elke maand op zodat de variatie (koud) beperkt is tot 0.1 bar. Dat haalt niemand die op de baan met stikstof rijdt.

Bij vliegtuigen is er een goede reden om stikstof te gebruiken: geen vocht en dus geen ijsklomp die zich kan vormen onderaan de band.
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                    dit is het enige goede antwoord
                                    Ik dacht het niet.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      En is het dat niet wat we juist moeten hebben?
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        En is het dat niet wat we juist moeten hebben?
                                        Nee, want ook al blijven ze hard, door te lang op dezelfde plek te staan ga je afvlakking krijgen. De afvlakking zal kleiner zijn in oppervlakte, maar je blijft ze hebben.
                                        De wagen regelmatig verplaatsen of van de grond zetten is een betere optie.

TS kan natuurlijk ook altijd een extra setje wielen kopen met cheapooo bandjes op, of versleten banden. Deze set kan er dan op wanneer de wagen stil staat voor enkele maanden en de 'goede' set kan dan op een vochtige, frisse en zonvrije plaats bewaard worden.
                                        Zo blijven zijn goede banden zo lang mogelijk goed en staat de wagen op de grond (makkelijk als die voor de ene of andere reden toch eens verplaatst dient te worden en geen potientieel probleem met de dempers). Lijkt me de beste oplossing. Een set wielen -die niet in goede staat moeten zijn en zelf niet de juiste ET waarde of maat dienen te hebben- kost vaak maar 100 euro.
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X