Vorig weekend met 190e gaan rijden. (lichte regen) Bij het op de steenweg draaien vanuit stilstand slipte het achterste van de benz eerst naar rechts en na correctie nog naar links. Ik reed maximaal 30km/u ofzo. Banden bridgestone potenza zijn van 2009 en profieldiepte 6mm. Nu ga ik deze banden sowieso vervangen. Zitten bij nadere inspectie vol droogte scheuren. Lijkt mij snel dacht altijd dat banden ongeveer 10jaar goed zijn voor ze verduren.
Ik rij met deze wagen maximaal 2000km per jaar en wagen staat 6 maand per jaar stil.
Nu is mijn vraag wat zijn hiervoor de meest geschikte banden en hoe voorkom ik dat de banden snel verduren/platte vlakken krijgen?
Op blokken laten staan in de winter durf ik niet goed, omdat ik schrik heb voor de veren en de schokdempers.
Ik rij met deze wagen maximaal 2000km per jaar en wagen staat 6 maand per jaar stil.
Nu is mijn vraag wat zijn hiervoor de meest geschikte banden en hoe voorkom ik dat de banden snel verduren/platte vlakken krijgen?
Op blokken laten staan in de winter durf ik niet goed, omdat ik schrik heb voor de veren en de schokdempers.
Comment