Mededeling

Collapse
No announcement yet.

banden advies voor wagen die veel stilstaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Nee, want ook al blijven ze hard, door te lang op dezelfde plek te staan ga je afvlakking krijgen. De afvlakking zal kleiner zijn in oppervlakte, maar je blijft ze hebben.
    De wagen regelmatig verplaatsen of van de grond zetten is een betere optie.

TS kan natuurlijk ook altijd een extra setje wielen kopen met cheapooo bandjes op, of versleten banden. Deze set kan er dan op wanneer de wagen stil staat voor enkele maanden en de 'goede' set kan dan op een vochtige, frisse en zonvrije plaats bewaard worden.
    Zo blijven zijn goede banden zo lang mogelijk goed en staat de wagen op de grond (makkelijk als die voor de ene of andere reden toch eens verplaatst dient te worden en geen potientieel probleem met de dempers). Lijkt me de beste oplossing. Een set wielen -die niet in goede staat moeten zijn en zelf niet de juiste ET waarde of maat dienen te hebben- kost vaak maar 100 euro.
    Vind ik nu eens een goed idee.

Comment

Het beste is op blokken of een goedkoop setje kopen die je enkel gebruikt voor te stallen .
      Als je hem op blokken zet plaats dan de blokken op de draagarmen dat is beter voor de rubbers.

Comment

Dat vind ik nu nog eens een origineel antwoord se.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Het beste is op blokken of een goedkoop setje kopen die je enkel gebruikt voor te stallen .
          Als je hem op blokken zet plaats dan de blokken op de draagarmen dat is beter voor de rubbers.

Dan moet je wel al goed weten wat je doet. Als je de blokken eronder zet en dan de wagen laat zakken, dan gaan de draagarmen inveren. Hierdoor gaan ze de blokken naar buiten duwen en heb je kans dat de blokken omgeduwd worden.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
            U bandenspanning om 3.5 bar zetten als de wagen stilstaat
            Idd dat deed ik al in het verleden, maar helaas nog steeds platte vlakken.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            De wagen regelmatig eens een beetje verzetten helpt ook tegen platte vlakken
            Is idd de simpelste oplossing, heb momenteel een niet zo praktische garage waar ik enkel kom als ik met de wagen ga rijden. Met andere woorden ik ben te lui om tijdens de winter de auto te verzetten In de toekomst na de verbouwingen zullen alle auto's in dezelfde garage staan, dan acht ik de kans al groter om dit niet te vergeten.

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            TS kan natuurlijk ook altijd een extra setje wielen kopen met cheapooo bandjes op, of versleten banden. Deze set kan er dan op wanneer de wagen stil staat voor enkele maanden en de 'goede' set kan dan op een vochtige, frisse en zonvrije plaats bewaard worden.
            Zo blijven zijn goede banden zo lang mogelijk goed en staat de wagen op de grond (makkelijk als die voor de ene of andere reden toch eens verplaatst dient te worden en geen potientieel probleem met de dempers). Lijkt me de beste oplossing. Een set wielen -die niet in goede staat moeten zijn en zelf niet de juiste ET waarde of maat dienen te hebben- kost vaak maar 100 euro.
            Is een goed idee. Dit ga ik doen.

De platte vlakken is volledig mijn fout, maar ergens had ik toch gedacht dat een band geen droogtescheuren ofzo zou vertonen voor hij 10jaar oud is ofzo.

Comment

Zou de beste oplossing niet zijn er regelmatig mee rijden.
              Een auto is niet gemaakt om stil te staan.
              Mijn Camaro en Corvette komen ook buiten in de winter als de baan droog ligt.
              Of er moet echt een reden zijn waarom die 6 maanden stil blijft staan.
              Last edited by camaro 68 rs; 01/04/2016, 09:06.
              Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Zou de beste oplossing niet zijn er regelmatig mee rijden.
                Een auto is niet gemaakt om stil te staan.
                Mijn Camaro en Corvette komen ook buiten in de winter als de baan droog ligt.
                Of er moet echt een reden zijn waarom die 6 maanden stil blijft staan.
                In de winter heb ik niet zoveel zin in plezierritjes en kan het niet over mijn hart krijgen van er door weer en wind mee te rijden. Meestal begint het pas te kriebelen in maart en tegen half september gaat hij terug op stal. Buiten de banden nog geen problemen ondervonden. Sleutel draaien en start direct.

Comment

Working...
                X