Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
banden advies voor wagen die veel stilstaat
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenHet beste is op blokken of een goedkoop setje kopen die je enkel gebruikt voor te stallen .
Als je hem op blokken zet plaats dan de blokken op de draagarmen dat is beter voor de rubbers.
Dan moet je wel al goed weten wat je doet. Als je de blokken eronder zet en dan de wagen laat zakken, dan gaan de draagarmen inveren. Hierdoor gaan ze de blokken naar buiten duwen en heb je kans dat de blokken omgeduwd worden.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk BerichtenU bandenspanning om 3.5 bar zetten als de wagen stilstaat
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDe wagen regelmatig eens een beetje verzetten helpt ook tegen platte vlakkenIn de toekomst na de verbouwingen zullen alle auto's in dezelfde garage staan, dan acht ik de kans al groter om dit niet te vergeten.
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenTS kan natuurlijk ook altijd een extra setje wielen kopen met cheapooo bandjes op, of versleten banden. Deze set kan er dan op wanneer de wagen stil staat voor enkele maanden en de 'goede' set kan dan op een vochtige, frisse en zonvrije plaats bewaard worden.
Zo blijven zijn goede banden zo lang mogelijk goed en staat de wagen op de grond (makkelijk als die voor de ene of andere reden toch eens verplaatst dient te worden en geen potientieel probleem met de dempers). Lijkt me de beste oplossing. Een set wielen -die niet in goede staat moeten zijn en zelf niet de juiste ET waarde of maat dienen te hebben- kost vaak maar 100 euro.
De platte vlakken is volledig mijn fout, maar ergens had ik toch gedacht dat een band geen droogtescheuren ofzo zou vertonen voor hij 10jaar oud is ofzo.
Comment
-
Zou de beste oplossing niet zijn er regelmatig mee rijden.
Een auto is niet gemaakt om stil te staan.
Mijn Camaro en Corvette komen ook buiten in de winter als de baan droog ligt.
Of er moet echt een reden zijn waarom die 6 maanden stil blijft staan.Last edited by camaro 68 rs; 01/04/2016, 09:06.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk BerichtenZou de beste oplossing niet zijn er regelmatig mee rijden.
Een auto is niet gemaakt om stil te staan.
Mijn Camaro en Corvette komen ook buiten in de winter als de baan droog ligt.
Of er moet echt een reden zijn waarom die 6 maanden stil blijft staan.
Comment
Comment