Goede dag,
Mijn Renault Fluence Diesel is het model van 2013,
dus het model met de laatste facelift.
Diesel motor van 1500cc (1461cc) met een vermogen van: 110 pk / 81 kW en 6 versnellingen.
Sinds een geruime tijd heb ik een roetfilter regeneratie probleem (reeds 3 maal gehad).
Het begint met een "Regelaar probleem" op de display, dus de cruisecontrol werkt dan niet meer.
Daarna "Inspuitsysteem" probleem.
Dan naar de garage en daar steeds de roetfilter gekuist en olie vervangen.
Twee maal de raad gekregen om minimum om de 2 weken, minimum 30 min op de autostrade te rijden aan min 80km per uur.
Nu de 3e keer de zelfde raad gekregen, maar rijden met minimum 3000 toeren, dus constant in 5e versnellling rijden.
Is dit de goede procedure en is er geen andere oplossing mogelijk
Kan ik zelf checken wanneer de roetfilter aan het verzadigen is
Hoe kan ik checken als hij is geregenereerd
In 5e op de autostrade aan 120 per uur en dit gedurende 30 minuten, lijkt me een omslachtige procedure
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Groeten,
André
Mijn Renault Fluence Diesel is het model van 2013,
dus het model met de laatste facelift.
Diesel motor van 1500cc (1461cc) met een vermogen van: 110 pk / 81 kW en 6 versnellingen.
Sinds een geruime tijd heb ik een roetfilter regeneratie probleem (reeds 3 maal gehad).
Het begint met een "Regelaar probleem" op de display, dus de cruisecontrol werkt dan niet meer.
Daarna "Inspuitsysteem" probleem.
Dan naar de garage en daar steeds de roetfilter gekuist en olie vervangen.
Twee maal de raad gekregen om minimum om de 2 weken, minimum 30 min op de autostrade te rijden aan min 80km per uur.
Nu de 3e keer de zelfde raad gekregen, maar rijden met minimum 3000 toeren, dus constant in 5e versnellling rijden.
Is dit de goede procedure en is er geen andere oplossing mogelijk
Kan ik zelf checken wanneer de roetfilter aan het verzadigen is
Hoe kan ik checken als hij is geregenereerd
In 5e op de autostrade aan 120 per uur en dit gedurende 30 minuten, lijkt me een omslachtige procedure
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Groeten,
André
Comment