Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Fluence van 2013 met een 1500cc Diesel - Roetfilter regeneratie probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

nope, eolys gaat in de tank. De moment dat ge uw tankklep gedurende een bepaald tijdsinterval opendoet wordt er een bepaalde hoeveelheid eolys in de tank ingespoten. Dat vermengt zich met de diesel waardoor de roetfilter zijn verbranding kan aanvangen aan 450°C ipv aan 650°C.
    www.peugeotforum.be

Comment

Goede dag,
      Wat bedoel je juist met een 'vijfde' injector en met een Eolys inspuit na de tank
      Waar kan ik best Eolys kopen en is dit van toepassing op mijn Renault Fluence met ECO type 5 motor, als ik het goed heb

Bedankt

Comment

Eolys is niet van toepassing op je Fluence.
        Die vijfde injector wel denk ik. Normaal moet de Renaultgarage dit weten. Volgens mij is de enige motor die hiermee uitgerust is de 1,5 dci95 en 110 pk. Fluence heeft de 110 pk dacht ik. Je vindt er bitter weinig over terug op internet, hier en daar een vermelding. Misschien niet slecht je eens aan te melden met je vraag op het renaultforum.

Comment

vijfde injector KAN NIET van toepassing zijn als er diesel bij de motorolie komt...

Comment

Aan Andydv ....

Tot ik de wagen ben gaan halen enkele dagen geleden, heeft men nooit gesproken van regelmatig door te trekken
            Pas nu zegt men dat ik:
            Regelmatig op autostrade moet rijden in 5e versnelling met minimum 3000 toeren, gedurende 30 minuten.

dus ga ik dus nu op deze manier doen
            Hoe kan ik zelf checken wanneer de roetfilter aan het verzadigen is

Hoe kan ik checken als hij is geregenereerd

Bedankt voor jullie antwoorden
            André

Comment

Aan Packard ...

Alle mogelijke merken door mekaar:
              Shell, Dats24, Q8 en soms witte producten

Comment

Verzadiging zien, daarvoor moet je hem aan de computer leggen.

Verstuurd met de postduif.

Comment

Bij de laatste problemen was de roetfilter voor 66% verstopt
                  In de garage hebben ze dit uitgelezen alzo

Comment

af en toe eens goed doortrekken. vroeger deden ze dat om geen tamme motor te krijgen.
                    nu moet je het met die huidige generatie diesel doen om geen brokken te krijgen.

zelf ik moet dat met mijn oude diesel regelmatig doen. als ik +1000km eco rijd, begint die echt in te houden en meer te verbruiken. als ik dan doortrek, zijn het allemaal dikke zwarte roetwolken dat eruit komen.
                    ik houd de motor fris door om de zoveel tijd aan een rood licht eens echt door te trekken.
                    1e tot 4500rpm, 2e tot 4500rpm, 3de* boven de 4000rpm houden en zo 500meter rijden doorrijden. dit blaast vooral de uitlaat proper.
                    (*3de of 4de afhankelijk van de toegelaten snelheid)

bij een roetfilter is het iets anders, daar moet de motortemperatuur omhoog lopen en moet je een constant hoger toerental hebben opdat de regeneratie zou starten.
                    als je meerdere routes hebt van woon-werk verkeer, en je rijd altijd binnendoor, is het soms wel eens goed om elke week 1 keer eeens langs de autosnelweg te gaan en omweg te maken. houd de motor fris en geeft de kans om de roetfilter te reinigen.

als je gepensioneerd bent, geef de auto elke week eens mee aan de kleinzoon .

Comment

Bij regeneratie loopt de motor rauwer enschokkerig. Stationair toerental zal wat hoger zijn. Motor maakt diepere brom. Koelfan blaast.
                      Als je dit merkt blijf je best rijden tot het gedaan is. Probeer toerenral rond 3000 te houden zodat het sneller gaat
                      Zet je dagreller op nul en kijk wanneer ie t weer doet. Zo kun je anticiperen volgende keren

66 % verstopt zal je roetverzadiging zijn
                      Vraag om je asvolume uit te lezen. Dit kan je niet wegbranden bij regeneratie.

Comment

Heel erg bedankt allemaal voor jullie nuttige tips ... zal ze zeker toepassen nu

Comment

Zoals zovelen ben je het slachtoffer van de diesel hype in België.

Een moderne diesel kan nu eenmaal niet tegen korte trage ritjes (-25 km) (alvast slechter als een benzine)

Ik vrees dat je (kostelijke) problemen zal blijven hebben, zelf als je uw roetfilter laat vervangen, zullen er regelmatig problemen blijven met uw EGR klep, welke je niet (meer) kan uitschakelen, zonder problemen op de keuring.

Los van het ethisch vraagstuk, normvervaging noemt zoiets…of gebrek aan burgerzin. Want alle problemen zijn toch altijd de schuld van anderen, als iemand in uw familie kanker krijgt?

Garagehouders kennen deze problemen al héééél veel jaren, als ze u zo’n diesel verkopen. Maar alleen zo kunnen er in België 2x zoveel garagehouders zijn als in het buitenland. (ook wel door de firmawagens)

Wil je minder problemen, koop een (compacte) benzine en geloof niet meer in sprookjes.
                          Maar best geen SUV/monovolume, want dan zal je tot de vaststelling komen, dat het verbruik véééél hoger is als uw huidige auto. Sommige geven hiervan de schuld aan de overheid, i.p.v. aan zichzelf

Comment

Denk dat je dat zinnetje ivm kanker best schrapt uit uw repliek...
                            Moderne benzinemotoren zijn op dat gebied nog slechter dan de huidige diesels.
                            Vind dit een hele vreemde opmerking van u... Als je wil beter zijn dan de rest mag je je huis niet meer verwarmen, moet je de fiets nemen, geen bbq doen in de zomer, recycleerbare produkten kopen,... Zoniet bent u ook schuldig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                              Zoals zovelen ben je het slachtoffer van de diesel hype in België.

Een moderne diesel kan nu eenmaal niet tegen korte trage ritjes (-25 km) (alvast slechter als een benzine)

Ik vrees dat je (kostelijke) problemen zal blijven hebben, zelf als je uw roetfilter laat vervangen, zullen er regelmatig problemen blijven met uw EGR klep, welke je niet (meer) kan uitschakelen, zonder problemen op de keuring.

Los van het ethisch vraagstuk, normvervaging noemt zoiets…of gebrek aan burgerzin. Want alle problemen zijn toch altijd de schuld van anderen, als iemand in uw familie kanker krijgt?

Garagehouders kennen deze problemen al héééél veel jaren, als ze u zo’n diesel verkopen. Maar alleen zo kunnen er in België 2x zoveel garagehouders zijn als in het buitenland. (ook wel door de firmawagens)

Wil je minder problemen, koop een (compacte) benzine en geloof niet meer in sprookjes.
                              Maar best geen SUV/monovolume, want dan zal je tot de vaststelling komen, dat het verbruik véééél hoger is als uw huidige auto. Sommige geven hiervan de schuld aan de overheid, i.p.v. aan zichzelf
                              Denk dat je eens wat opzoekwerk moet doen ivm een EGR klep. Een EGR klep werkt enkel als de motor onder lage belasting draait. De klep wordt gesloten als er op de motor z'n staart getrapt wordt, zodat deze optimaal presteert door enkel frisse lucht binnen te krijgen ipv een deel uitlaatgassen.
                              Gaat 0,0 effect hebben bij de keuring of die nu weggeschreven is of niet.

En zoals DHL al aanhaalde, benzines zijn geen haar beter qua fijn stof.

Comment

Koop dan maar snel nu meteen een benzine want binnenkort rusten ze benzines met directe injectie af fabriek uit met een gpf ( gasoline particle filter) om de hoge roetuitstoot tegen te gaan

Comment

Working...
                                X