Heb zo al af en toe 'es hier en daar in 't wilde weg en overal rond zonder structuur naargelang 't me uitkwam een postje of wat neergepoot over hernemingen, het vraagstuk koppel-vermogen, offset van velgen, vergelijkingen diesel-benzine e.a.
Misschien is zoiets 't wel waard om allemaal samen in één topic smijten. Zo gaat 't niet verloren in de massa, ten eerste, en bovendien kan er dan meer ontopic op het zaakje verder geborduurd worden door zij die willen. Tot slot is er ook makkelijker naar te verwijzen vanuit een ander topic, omdat het véél makkelijker terug te vinden is.
Ik denk dat we allemaal nog veel kunnen leren op het vlak van de technisch/fysisch/wetenschappelijke kant van de auto en alles daar omheen. Vooral dan van zij die er een technische opleiding over hebben gehad of al enige anciënniteit hebben verzameld in de autobranche (zo zitten er hier wel een paar).
Evenwel, dit topic is niet bedoeld om volgepropt te worden met pure vaktaal, formules, wiskundige en fysische grootheden en ander (voor de leek) moeilijk verstaanbaar gawauwel.
Hier wordt daarentegen wél mensentaal gesproken, en alhoewel mensentaal de wetenschappelijke correctheid vaak onrecht aandoet omdat 't niet volledig correct kan zijn, kan een dichte benadering van de zaak toch wel worden nagestreefd en bereikt.
Aan al diegenen die een moeilijk te snappen technisch onderwerp op verstaanbare taal of d.m.v. een zelfgemaakt figuurtje of schema aan ons allen duidelijk kunnen maken : leef jullie uit !
Misschien is zoiets 't wel waard om allemaal samen in één topic smijten. Zo gaat 't niet verloren in de massa, ten eerste, en bovendien kan er dan meer ontopic op het zaakje verder geborduurd worden door zij die willen. Tot slot is er ook makkelijker naar te verwijzen vanuit een ander topic, omdat het véél makkelijker terug te vinden is.
Ik denk dat we allemaal nog veel kunnen leren op het vlak van de technisch/fysisch/wetenschappelijke kant van de auto en alles daar omheen. Vooral dan van zij die er een technische opleiding over hebben gehad of al enige anciënniteit hebben verzameld in de autobranche (zo zitten er hier wel een paar).
Evenwel, dit topic is niet bedoeld om volgepropt te worden met pure vaktaal, formules, wiskundige en fysische grootheden en ander (voor de leek) moeilijk verstaanbaar gawauwel.
Hier wordt daarentegen wél mensentaal gesproken, en alhoewel mensentaal de wetenschappelijke correctheid vaak onrecht aandoet omdat 't niet volledig correct kan zijn, kan een dichte benadering van de zaak toch wel worden nagestreefd en bereikt.
Aan al diegenen die een moeilijk te snappen technisch onderwerp op verstaanbare taal of d.m.v. een zelfgemaakt figuurtje of schema aan ons allen duidelijk kunnen maken : leef jullie uit !
Comment