Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroen Saxo hard gebonk tegen rempedaal bij remmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Citroen Saxo hard gebonk tegen rempedaal bij remmen

Dag iedereen, ik heb een Saxo, en sinds een paar dagen voel ik een zwaar gebonk (tak tak tak) als ik rem, tegen het rempedaal. Het gebeurt niet altijd, maar wel heel vaak tijdens een rit. Is erg gevaarlijk want je kan niet goed voluit remmen.
    Cardanas rechts is pas vervangen, was ervoor ook al en nu nog. Remschijven en remblokken zijn ook nieuw (half jaar), remmen zijn ook ontlucht enz. Wie kan mij helpen?

Klinkt alsof de ABS in werking treed.

Verstuurd met de postduif.

Comment

Vlug naar de garage terwijl de wagen nog remt !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        Klinkt alsof de ABS in werking treed.

Verstuurd met de postduif.
        Dat is ook mijn eerste gedacht aks ik dat zo lees.

Ik zou daar toch niet te lang mee blijven rijden.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Klinkt idd de ABS die niet geheel goed werkt. Maar hadden die saxo's al ABS?

Comment

lijkt me eerder serieus speling op de draagarm van de voorste ophanging, ofwel de fuseekogel die gigantisch veel speling aan het krijgen is
            www.peugeotforum.be

Comment

Wel, het is de versnellingsbak die blijkbaar kapot is......... Is dus een verloren zaak...........

Comment

Waarom dat. Van die saxo's zijn er wss massa's op de sloop te vinden, of occasie versnellingsbakken. Als ge de wagen evht nog niet beu zijt, zoek dan ff in die richting.

Comment

en die garagist liet de olie uit de versnellingsbak, en zei dat die olie een totaal foute kleur had (groenachtige soep), en hij zei dat er dus een foute olie in werd (bij?)gegegoten
                  maar andere garagist zegt dan dat er 2 soorten zijn van die olies (dikke groenige, en appelsapkleurige) dus die garagisten zitten maar wat raak te gissen
                  en intussen betaal ik hun foute diagnoses en olie

Comment

Ik hoop dat iemand me kan uitleggen hoe het komt dat een kapotte versnellingsbak een gebonk geeft in de rempedaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke
                      Ik hoop dat iemand me kan uitleggen hoe het komt dat een kapotte versnellingsbak een gebonk geeft in de rempedaal.
                      Ik zat op van alles te denken maar de versnellingsbak zat er niet tussen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        differentieel/eindoverbrenging stuk. door te remmen komen er andere en grotere krachten vrij op de versnellingsbak dan tijdens het optrekken met een 1.1/1.4/1.5D. Je voelt dit in het rempedaal omdat daar je voet op staat natuurlijk. waarschijnlijk voel je het in de rest van de auto ook.

Maar ik zou ook nog niet het abs uitsluiten, als de auto abs heeft natuurlijk.

Comment

Working...
                        X