Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veren, wanneer vervangen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Veren, wanneer vervangen?

Hallo, mijn auto heeft 150.000 km en ik wil de schokbrekers preventief laten vervangen.
    Mijn vraag: de veren ook laten vervangen?? Of heeft dat weinig zin?
    Als alles toch los is, lijkt het me handig om de klus in 1x te klaren, maar.... heeft het nut of is het vervangen van een veer zinloos (als de schokbreker goed is?)

Grts
    CL

Veren zou ik laten tenzij u auto op de grond hangt

Comment

Ik zou de veren ook laten .

Comment

Zolang de schokdempers OK zijn zou ik die ook niet vervangen ... of bedoel je wat anders ?

Comment

Men ziet het dikwijls pas als je de schokdempers vernieuwt . De onderste ring is weg geroest en gebroken . Maar tegenwoordig geen probleem meer .'s Morgens bestellen ,'s middags hebben..
          Mijn 2 waren door geroest. Ook omdat er modder bleef inzitten door verstopte gaatjes in de onderste veerschotels.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ik zie dat ik in gebreke gebleven ben door niet meer te antwoorden. Ik heb dus (louter preventief, gelet op de kmstand en gelet op het feit dat ik de auto nog jaren wil gebruiken)

de schokdempers
            de toplagers
            en de veren laten vervangen.

Ik schrok toen ik de toplagers zag. Was nodig om dat ook te vervangen. De auto rijdt weer als nieuw.

Schokdempers dienen volgens kenners na 80 à 100.000 km vervangen. Aangezien het zo langzaam slijt merk je niet dat ze versleten zijn, tenzij ze echt brak of kapot zijn (lekken).
            Vertrek je met uw auto met nieuwe schokdempers besef je meteen: ja, dit is beter; ze waren inderdaad versleten.

Grts

Comment

Over welke auto ging het en wat was de kostprijs?

Comment

Working...
              X