Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lekkende brandstoffilter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lekkende brandstoffilter

hallo,

omdat ik mijn auto vorige week per abuis enkel een kleine beurt had gegeven maakte ik vandaag een afspraak met een voor mij nieuwe garage om de luchtfilter en brandstoffilter te laten vervangen. Ik wilde die nieuwe garage ook eens uitchecken.

Nu was er al een probleem met de luchtfilter (geheel buiten de schuld van de garage, maar de monteur liet het mij even zien) dus de schik zat er al een beetje in bij mij.

Toen merkte ik dat de monteur een probleem had met mijn auto. Hij kreeg hem niet aan en hij was geloof ik aan het vloeken. Ik dacht dat de oorzaak het luchtfilter was. Toen ging die met de auto rijden en was een tijdje weg. Toen hij terug kwam ging ik na enige tijd eens vragen of er een probleem was. Er lag een hele plas diesel op de grond. Hij zei dat het nieuwe brandstoffilter lekte. Ik vroeg wat de oorzaak was, of er een scheur in zat (ik heb er geen verstand van). Hij zei dat hij het niet wist maar dat het nu goed was. Hij liet mij de oude brandstof filter zien met de afdichtingsring (maar ik weet niet of het echt de oude was natuurlijk). Hij liet mij ook onder de motorkap kijken en wees naar het brandstoffilter dat nu niet meer zou lekken.

Op de weg naar huis voelde ik me niet echt zeker en hoopte dat die niet in de tunnel onder de Maas tot stilstand kwam, maar de auto lijkt goed te werken.

Mijn vraag: hoe kan het dat een nieuw brandstoffilter lekt maar op een gegeven moment niet meer. Zou die gewoon een montage fout hebben gemaakt? Of afdichtingsring vergeten? En dat later met succes hebben hersteld?

hartelijk dank.

Een garage dus om nog eens terug te gaan.
    Z4 M40i

Comment

tja het is lastig. De garage waar ik al 10 jaar kom had (vorige week) na de kleine beurt vergeten de dop op de koelvloeistof container te doen. Als bij een wonder lag die er nog naast toen ik bij het keurings station kwam. Ik heb dat gemeld bij de garage maar geen reactie. Dat vond ik ook slecht. Dat was eigenlijk de reden om eens ergens anders te gaan proberen.

maar die monteur die beweerde dat hij niet wist waarom de nieuwe brandstof filter lekte maar dat het probleem ineens was opgelost loog tegen mij. Maar daarom weet ik nu niet zeker of alles in orde is. Ik heb dan liever dat hij zijn fout toegeeft of mij de waarheid verteld en dat ik zeker weet dat alles nu in orde is.

Comment

Er zijn vele soorten brandstoffilters , een merkgarage herkent ze direct. Bij een algemene garage zal men bb vloeken.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ik hoop dat je niet met een commonrail diesel bolt ... wat je beschrijft is méér dan genoeg om je hogedrukpomp te mollen !

Comment

nou de garages waar ik heen ga maken deel uit van de franchise garages in Belgie, dus je hebt wel garantie. Ik trek elke dag nog de motorkap open en check de boel voor lekkage, maar alles lijkt OK. Misschien was die de O-ring vergeten ofzo. Hint: waarheid duurt het langst, beter gewoon zeggen wat er loos is. Als je dat doet kom ik terug.

Maar denk dat ik weer terug ga naar mijn favoriete franchise in Tongeren. Ik was iets teleursgesteld in deze garage omdat ik na een kleine beurt + banden wissel bij het keurings station kwam en toen bleek de dop van de koelvloeistof container er naast te liggen.

Ik denk dat de nieuwe werknemer de fout heeft gemaakt. De baas daar is erg goed en heb altijd goede service daar. Was echter wel wat teleurgesteld geen antwoord te krijgen op mijn hoogst vriendelijk en beleefd geplaatste klacht dat de dop van de koelvloeistof container niet was terug geplaatst.
            Last edited by emp62; 16/12/2017, 18:14.

Comment

Working...
            X