Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Werking Hybridesysteem Mini Countryman SE All4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Werking Hybridesysteem Mini Countryman SE All4

    Hallo iedereen.

    Onlangs een Mini Countryman SE All4 gekocht. Een plug in hybride dus, 2dehands, bouwjaar 9/2017 met 15000km.

    Wij zijn er zeer tevreden mee. Tot nu een dikke 1200km gereden waarvan 75% in en naar de stad wat praktisch volledig elektrisch kan. Wij laden elke avond en dat resulteert in een verbruik van 2,4l/100km.
    Ik speel en test graag met de verschillende rijmodi om uit te zoeken wat het interessantst is om ofwel heel zuinig te rijden of, af en toe, sportief.
    Dat lukt goed maar ik zit toch met een vraag. Ik hoop dat hier nog een aantal PHEV rijders zijn of techniekers die hun kennis en ervaringen willen delen.

    Ik heb gemerkt dat wanneer ik de auto laat kiezen, Auto eDrive, en ik bijvoorbeeld 15km op een express weg of autosnelweg rijd, de benzinemotor overneemt vanaf een bepaalde km/h, geen probleem dat staat goed beschreven. Als ik onder een bepaalde km/h kom, bijvoorbeeld bij werken of file, schakelt hij uit en neemt de elektrische motor weer over tot de batterij aan een bepaald percentage komt. Ook goed beschreven.

    Gisteren reed ik naar Eupen, batterij 100%, het langste stuk autosnelweg tot nu. Eens op de autosnelweg, na 6 kilometer van thuis, neemt benzine over tot Eupen en normaal zou hij vanaf de afrit (volgens mijn logica) terug op elektrisch moeten overschakelen maar dat deed hij niet.
    Toen ik na 4uren (niet geladen) opnieuw vertrok kiest hij zelf om elektrisch te rijden tot autosnelweg, dan benzine maar de laatste 6km terug naar huis op kleine wegen, sloeg hij weer niet over op elektrisch hoewel de batterij nog 30% had.

    Als ik kortere stukken autosnelweg heb gereden doet hij dat wel. Iemand een idee of dat zo geprogrammeerd zou kunnen zijn en voor welke reden dan?
    Ik ga de vraag ook stellen aan mijn garage maar ik ben een en ander online aan het opzoeken en misschien zitten hier ook specialisten?

    Alvast bedankt



  • #2
    Tja, elke Phev heeft een heleboel mogelijke instellingen en bij elk merk zijn ze anders ingesteld.

    Heeft de stand van de rem regeneratie daar ook niks mee te maken?

    De meesten gebruiken de functie “charge” eens ze op de snelweg komen.
    Het meerverbruik is dan zo goed als niks en dan heb je de batterij voor het start & stop verkeer in de stad.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment

    Working...
    X