Mededeling

Collapse
No announcement yet.

poederlakken van velgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Vraagje;
    Ik heb twee van mijn OEM M135, verleden week laten recht trekken
    er zat een kleine slag in elk van hen.
    Nu zijn ze recht en ik vroeg aan de bandenboer of die nu nog stevig zijn ,
    "als orgineel" zei hij en dat ik niet ongerust moet zijn.
    Maar nu sprak ik met mijn vriend er over en die zei dat niet te betrouwen en raad me nieuwe te kopen.
    Wat denken jullie ?

    Comment


    • #62
      Iets waarvan de oorspronkelijke stijfheid of sterkte niet voldoende was, en dus buigt, heeft volgens mijn gezond verstand niet meer diezelfde stijfheid of sterkte. Er moet daar binnenin, op moleculair niveau, zowiezo een proces zijn gebeurd waarbij verbindingen tussen sommige van de atomen stuk zijn. En zoiets herstelt zich niet automatisch, me dunkt.

      Allez, ik ben ook maar een simpel niet-wetenschapperke, dus ik kan er niet meer uitleg aan geven dan dat.

      Zie 't zo : als je een ijzeren staaf of lat de éérste keer wil buigen, dan moet je veel kracht zetten. Naarmate je 't herhaalt (weg en weer en weg en weer ...) wordt de weerstand steeds kleiner, en op den duur scheurt het metaal gewoon vaneen. Zegt genoeg, denk ik.



      Of die éne keer scheef rijden en nadien weer rechten de velg voldoende verzwakt om niet meer veilig te zijn, daar durf ik me niet over uitspreken.

      Comment


      • #63
        Tja, er zit veel logica in je uitleg .

        Ik heb daar straks bij een andere bandenboer geweest en die zei het zelfde als de vorige B-boer,
        "vergeet dat je ze laten recht trekken hebt, die zijn terug zo goed als nieuw geloof mij" zei hij.

        Bwa ik zal er van uit gaan dat ze ok zijn

        Later als ik mijn centen krijg van de verzekering (als ik win natuurlijk)
        Koop ik me die Styling 71 in de plaats aan een goei prijzeke hé Gta, hoeveel zouden die in Duitsland kosten ???
        Last edited by TheStraffe; 05/04/2007, 17:04.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Iets waarvan de oorspronkelijke stijfheid of sterkte niet voldoende was, en dus buigt, heeft volgens mijn gezond verstand niet meer diezelfde stijfheid of sterkte. Er moet daar binnenin, op moleculair niveau, zowiezo een proces zijn gebeurd waarbij verbindingen tussen sommige van de atomen stuk zijn. En zoiets herstelt zich niet automatisch, me dunkt.

          Allez, ik ben ook maar een simpel niet-wetenschapperke, dus ik kan er niet meer uitleg aan geven dan dat.

          Zie 't zo : als je een ijzeren staaf of lat de éérste keer wil buigen, dan moet je veel kracht zetten. Naarmate je 't herhaalt (weg en weer en weg en weer ...) wordt de weerstand steeds kleiner, en op den duur scheurt het metaal gewoon vaneen. Zegt genoeg, denk ik.



          Of die éne keer scheef rijden en nadien weer rechten de velg voldoende verzwakt om niet meer veilig te zijn, daar durf ik me niet over uitspreken.
          Dat is ook de reden waarom velgen verhit worden als ze die weer rechttrekken: dan komen die molecuultjes weer mooi op hun plaats terecht
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
            Dat is ook de reden waarom velgen verhit worden als ze die weer rechttrekken: dan komen die molecuultjes weer mooi op hun plaats terecht
            Ah voilà, klinkt zeer logisch. Wist ik niet! Thx.



            @Straffen : gassen maat met die dingen, gassen!

            Comment


            • #66
              hier ben ik weer, juist de velgen gaan halen bij annibel
              resultaat is goed, allee vind ik toch Wat denken jullieze hadden misschien iets lichter van kleur moeten zijn maar 't is nu zo en ik denk da da wel goe ga komen Nu nog de sloefkes, banden zijn besteld ,ik heb de raad van gta opgevolgd en ga er nieuwe opzetten(dunlop SP9000,225-40/18 ) dus moet ik nog een paar dagskes wachten. vanals ze onder mijne auto staan zal ik nog eens posten met foto's
              Bijgevoegde Bestanden

              Comment


              • #67
                Dat ziet er properkes uit, hè ! Héle verbetering.

                Wat heb je betaald, in totaal? Op factuur of in 't zwart? En wat doen ze dan ervoor : verwijderen ze de oude lak, en zo ja hoe? En doen ze ook tweedelige velgen (dus uiteen vijzen en nadien weer ineen zetten)?

                Thx.

                Comment


                • #68
                  ik heb 140 euro betaald zonder factuur, met factuur komt daar nog is 21prct.bij.
                  hij vroeg zelf of oik een factuur nodig had of niet, ze worden volledig gestraald en dan gepoederlakt, er zit ook een "zinklaag" onder . de man heeft wel geen website maar ik kan u wel zijn adres en telefoonnummer geven.
                  016/568063
                  Bloemsehof 25
                  3200 Aarschot
                  Het is een klein wegske dat ge ong. 1.5 km moet volgen.
                  hij poederlakt van alles, lagen nog zeker 10 sets van velgen in verschillende kleuren, fietskaders, moto's, allee een beetje van alles.
                  Wat vindt ge van mijn bandenkeuze , gij wijze man GTA genaamd?
                  Heb horen zeggen dat da goei banden zijn dus volg ik uw wijze raad en heb er nieuwe besteld. Ze komen op 140 euro geplaatst en uitgebalanceerd is da duur?
                  tweedelige velgen da weet ik niet.
                  dus , ja ze verwijderen de oude lak, de schade moet je wel zelf een beetje schuren, heb da ook gedaan en als je er kortbij staat zie je het nog een beetje op 1 velg (was heel hard beschadigd) , maar als de banden er opstaan zal da wel minder zijn zeker ?
                  Last edited by ; 14/04/2007, 12:59.

                  Comment


                  • #69
                    Da's geen geld. 140 EUR ! Zalig.

                    Poliert die man ook velgranden? En je weet par hasard niet of 'ie ook tweedelige velgen zélf openschroeft, en na 't poedercoaten van 't velghart en evt. polieren van de velgrand, ze ook weer samen steekt?

                    140 EUR geplaatst en uitgebalanceerd voor Dunlop SP Sport 9000 225/40R18 is een goeie prijs! Je hebt zeker niet teveel betaald. En je haalt er ook een goeie band mee in huis. De band bestaat al een tijdje, en is nu vervangen door de 9090, maar het blijft een zeer goeie band, zowiezo beter dan al die B-merk en C-merk brol. Ik heb ervaring met die banden op m'n ex E36 323ti compact, en ik was er zéér tevreden van. Ze lagen achteraan, ze hadden zo'n 6 mm profiel op 't moment dat ik de auto kocht, ik heb er zo'n 40.000 km mee gereden, waaronder zéér veel ( ) burnouts en sprintjes. Da's zeer goed, vind ik. Een Marangoni-kutband of iets soortgelijks had ik versleten binnen de 20.000 km.

                    Goeiem bal !

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichten
                      016/568063
                      Bloemsehof 25
                      3200 Aarschot
                      Het is een klein wegske dat ge ong. 1.5 km moet volgen.
                      hij poederlakt van alles, lagen nog zeker 10 sets van velgen in verschillende kleuren, fietskaders, moto's, allee een beetje van alles.
                      Heb al meteen 'es gebeld, z'n naam is Gerrit Geytens, als ik 't goed begrepen heb. Nam niet op ('t is weekend). 'k Bel 'm maandag 'es terug.

                      Ben benieuwd !

                      Comment


                      • #71
                        Ik heb er geen idee van , maar het werk is zeer goed gedaan.Ik heb wel drie weken moeten wachten voor ze klaar waren, ma ja da is nog te doen .Hopelijk heb ik er veel plezier van, moet nog juist gaan zien voor anti-diefstalbouten want tegenwoordig weet je maar nooit

                        Comment


                        • #72
                          is het mogelijk namaak 2-delige velgen in 2 kleuren te poederlakken, of enkel het hart te poederlakken (in antraciet ofzo) en de rand te laten/te polieren?

                          Dus velgen die er 2 delig uitzien, maar die eigenlijk maar uit 1 stuk gemaakt zijn en waar de rand en het hart dus niet van elkaar te scheiden zijn om te lakken

                          Comment


                          • #73
                            alles is mogelijk

                            Comment


                            • #74
                              Hallo daar
                              ik heb deze gekregen van een kameraad, tuurlijk te laat voor mij ik weet wel niet hoe ze ervoorkomen als ze gedaan zijn , mijne maat heeft da ook maar gekregen van iemand anders :
                              stralen en spuiten van wielen,lichte borduurschade wegwerken
                              kleuren :zilver,wit,(mat)zwart
                              op verzoek ook andere kleuren
                              25€/st vanaf 10setswielen(40st.) 20€ st.
                              Naam: mike de vuyst
                              Telefoon: 0473/54*23*05
                              Plaats: Malle
                              Provincie: Antwerpen

                              Comment


                              • #75
                                mijn bandjes staan erop nu nog fotokes trekken en die zal ik strak posten moet eerst me madam naar de winkel dus nog effe geduld

                                Comment


                                • #76
                                  ziehier de fotokes en wa vinden jullie ervan?
                                  ben zeker benieuwd naar GTA zijn antwoord"de kenner"
                                  Bijgevoegde Bestanden

                                  Comment


                                  • #77
                                    en nog een paar fotokes, voor zeker te zijn .
                                    Ik had tegen mijn madam gezgd da ik nu nog juist moest verlagen, vensters tinten maar ze is nie akkoord Ik zal nog eventjes wachten en dan voortzagen zeker?
                                    ( de banden man zegt da ik als ik maandag van de keuring kom , mijn sloefen moet oppompen tot 3kg kan da? Hij heeft er nu 2 opgezet)
                                    Bijgevoegde Bestanden
                                    Last edited by ; 21/04/2007, 18:57.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Hmmm... is 3 kilo niet een beetje veel ?

                                      Ik denk dat 2.5 wel voldoende moet zijn.

                                      Comment


                                      • #79
                                        dacht ook al da da veel was, maar hij zei dat zo'n banden keihard moeten staan voor goe te zijn

                                        Comment


                                        • #80


                                          Volg gewoon de aanwijzingen op de sticker die op de B-zuil hangt (als je je bestuurdersdeur opendoet, onderaan rechts). Ik denk dat dat iets van een 2,3 vooraan en een 2,6 achteraan zal zijn.

                                          Drie bar is teveel, zeker vooraan, voor dagelijks gebruik. 'Ie rijdt dan duidelijk harder, en als je altijd alleen in je auto zit zal je vooraan vooral 't middendeel verslijten (wat slecht is voor de prestaties in regen, als ze al wat versleten zijn).

                                          Ziet er goed uit !

                                          Nu nog een tikkie verlagen, ja, 'ie staat precies wat hoog op z'n poten. Geen 4 cm droppen, hè. Vooraan max. 3 en achteraan ca. 2 cm, dat zou ideaal zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X