Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG injectie in een diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LPG injectie in een diesel

Heb pas gelezen dat er bepaalde firma's in Engeland en Nederland LPG injecteren in de luchtinlaat van een dieselmoter. Zo tot een quasi 100% verbranding komen van de ingespoten brandstof en tot 30% minder verbruiken en bovendien vermogen winnen en de roet in de uitlaat vermijden. Heeft iemand hier al meer over vernomen?
    Mijn bronnen:http:www.dppnl.nl

Lijkt mij wat overdreven die cijfers maar het zou kunnen. Als zoiets waar is dan ligt de oplossing voor de opwarming van de aarde in het verschiet

Comment

Dat is waar, het bestaat al veel langer dan vandaag en wordt ook al vrij lang toegepast, hetzij niet op heel grote schaal en... niet in auto's

De persoon die LPG heeft ingebouwd in onze boot, doet dit ook voor boten met diesels. Je moet wel uiteraard op diesel blijven varen, maar je rendement verhoogt een heel pak.

Hij heeft me ooit eens een uitleg gegeven waarom dit bij ons niét mag in auto's, maar ik kan er niet direct meer opkomen.

Comment

Idd.

Ik ken mensen in de V.S. die Propaan-injectie installeren in hun Mercedes W123 300TDT's en zulks.

Niet constant natuurlijk, maar met een knop, zoals NOS.

Kzou er terug eens wat moeten opzoeken eigelijk...

Comment

kijk in onderstaand toppic :

of zoek op dieselblending
          Last edited by ; 04/01/2012, 04:05.

Comment

Dank u, Turboboost.

Comment

Working...
            X