Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vierwielaandrijving

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Misschien ook interessant om even in te verdiepen : bij de oudere mechanische haldex-koppelingen (denk aan de synchro van VW T3's bvb) was het belangrijk dat het slijtageverschil tussen de banden max 2mm was om te vermijden dat die koppeling permanent zou sluiten. Is dat nog steeds zo bij de Haldexen die elektronisch geregeld worden, dus vanaf de 4de generatie bvb?

    Comment


    • #22
      slijtageverschil of verschillende bandenmaat kan inderdaad leiden tot schade aan het AWD systeem.

      Comment


      • #23
        azo een brok uitleg!
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #24
          Is niet veel meer over te zeggen...

          Diameter verschil in de banden wordt vertaald in verschillende wieltoerentallen, en daarmee denkt de AWD computer dat er slip optreedt. Zeker in het geval de minst versleten banden achteraan staan (op een FWD met inschakelbare achtertrein zoals de meeste zijn). Dan rijdt ge constant met feitelijk RWD omdat de achterwielen nooit dezelfde rpm halen als de voorwielen. Duurt niet zo lang om de boel kapot te doen...

          Comment

          Working...
          X