Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invloed airco op motorvermogen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Khen Rigzin Bekijk Berichten
    schijnt wel dat je jaarlijks je filter moet vervangen in de airco.
    Deze is namelijk zeer gevoelig voor ziektekiemen.
    Zeker als je dieren vervoert in je wagen; zeer slecht voor astma gevoellige personen.
    Daarom dat mensen bijvoorbeeld een 'schrik' hebben van deze installaties. Meestal een ervaring int het verleden met een slecht onderhouden airconditioning.

Daarom zie je nu soms in sommige autoboekjes(verkoopsboekjes ) hoe er reclame wordt gemaakt voor een super hygienisch airco systeem. Meestal dus gewoon een zeer goede filter met meerdere functies.

Ik ben ook feitelijk geen voorstander van airco's. Riekt altijd een beetje muf
    inderdaad, of ze vervangen maar 1 van de 2 filters en dan is het probleem niet opgelost.
    De zogezegde super hygiënische daar bedoelen ze waarschijnlijk een koolstoffilter mee i.p.v. een gewone interieurfilter.
    A Twist of the Wrist

Comment

Ik merk ook ni veel verschil als hij aan of af staat ze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        remedie: geregeld de airco even aan zetten (ook in de winter)
        Ik zet dat ding eigenlijk nooit af..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Ik zet dat ding eigenlijk nooit af..
          ik zet dat ding eigenlijk nooit aan ..
          nietegenstaande ik weet dat het goed is voor de pomp en condensator om dat spel eens op volle bak te laten werken voor een paar minuten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Proseat Bekijk Berichten
            Ik merk ook ni veel verschil als hij aan of af staat ze.

Bij de modernere motoren zal je er veel minder vlug last van hebben omdat:
            - de airco systemen net als al de rest veel energiezuiniger zijn
            - we nooit ons volle motorvermogen kunnen aanspreken
            - de meeste auto's wel een pk'tje of 2 kunnen missen voor een airco.
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Bij onze 9 jaar oude mazda merk ik dat, bij onze 4 jaar oude mazda niet. Maar wat Matteus en gTa hierboven zeiden klopt wel.

Comment

airco gaat nooit uit, al 2 jaar lang niet ... met deze wagen vind persoonlijk dat je zo iets niet er bijkoopt om af te zetten.

Door het niet te gebruiken en af en toe is op te zetten kun je soms grotere kosten tegen komen dan het vermogen verlies of meerbrandstof gebruik :p.

Mij hebben ze altijd gezegt in de garage airco beste op laten staan.

Comment

ik zet ze nooit in de winter op, vind het verspilling

ik weet dat het op momenten kan helpen tegen condens, maar als je ze weer uit zit heb je terug de gabakken peren

chauffage vollen bak en raampje open is dan beter

Comment

airco is voor mietjes. heb je warm, zet dan je ruit open.
                    ik heb er één en ik wil hem weg, staat nooit aan, brengt ongeveer 50 kilo extra op de weegschaal en zorgt samen met de aandrijving ook als hij niet aanstaat voor +5% meerverbruik en -5% vermogenverlies

vroeger was alles beter

Comment

Héhé, jah, want half in coma hangen terwijl het zweet uit je auto drijft is voor de stoere mannen
                      Dan ben ik liever een mietje, airco is best comfortabel in de zomer en ik stap liever niet uit mijn auto alsof ik net een trektocht door de sahara heb ondernomen.
                      Staat bij mij trouwens alleen aan als het nodig is, pkverlies weet je wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                        airco is voor mietjes. heb je warm, zet dan je ruit open.
                        ik heb er één en ik wil hem weg, staat nooit aan, brengt ongeveer 50 kilo extra op de weegschaal en zorgt samen met de aandrijving ook als hij niet aanstaat voor +5% meerverbruik en -5% vermogenverlies
                        Als ie dan toch 5% meer verbruikt, en ook 5% vermogen wegneemt, ook als ie niet aanstaat

dan laat je hem ook beter aanstaan he.

Zoek de fout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          met de 280ge, toen de airco nog werkte, voelde ik heel wat verschil

nog nooit ervaren, bij geeneen kar eigelijk
                          De E30 rijdt TOTAAL anders met en zonder airco, maar dat is meer door het niet goed werken van

iets.

Comment

alle goed, this 30° buiten je zit in de tunnel vast fille ?

ga jij dan met al die kamions en auto's in de tunnel u raamke open laten ? right hf

zelfs in de fille in volle zon houde dat niet uit...

Comment

Een airco is veelal overbodig maar als je hem nodig hebt is het wel handig, vooral als je lange ritten maakt bij snikheet weer, dan is het zalig om een airco te hebben.

Wat betreft de invloed op het motorvermogen: bij mij heeft dat zo goed als geen merkbare invloed tenzij ik hem misschien volle bak zet maar dat gebeurt maar weinig want het is een automatische airco. Moderne aircosystemen gebruiken maar bitter weinig vermogen als je t mij vraagt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ik zet ze nooit in de winter op, vind het verspilling

ik weet dat het op momenten kan helpen tegen condens, maar als je ze weer uit zit heb je terug de gabakken peren

chauffage vollen bak en raampje open is dan beter
                                Bij moderne auto's wordt de airco tijdelijk uitgeschakeld als je zwaar accelereert, om zo het vermogenverlies te compenseren. Daardoor merk je daar bij nieuwe auto's veel minder van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  Bij moderne auto's wordt de airco tijdelijk uitgeschakeld als je zwaar accelereert, om zo het vermogenverlies te compenseren. Daardoor merk je daar bij nieuwe auto's veel minder van.
                                  Die van mij doet dat bij volgas. Voor de rest merk ik het echt wel als de airco opstaat.
                                  Denk dat die een 50pk ofzuigt ofzo
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Een airco is veelal overbodig maar als je hem nodig hebt is het wel handig, vooral als je lange ritten maakt bij snikheet weer, dan is het zalig om een airco te hebben.
                                    En als je je ruiten moet ontdampen is dat ook superhandig !

Comment

met de chrysler als wij bergritten doen int naar beneden gaan zetten wij de airco aan,en bovenop de afremming van de versnelling is dit ZEER goed te merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        Gemiddeld was iets van een 7-8pk.
                                        zal momenteel rond de 5 pk draaien denk ik. zeker en vast niet te verwaarlozen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                          Als ie dan toch 5% meer verbruikt, en ook 5% vermogen wegneemt, ook als ie niet aanstaat

dan laat je hem ook beter aanstaan he.

Zoek de fout.
                                          ja want als hij aanstaat neemt ie 8% vermogen weg en zorgt hij voor een meerverbruik van bijna 10%, en dat is gelijk als 5% vermogenverlies en 5% meerverbruik

ik zal hem zeker laten aanstaan nu, bedankt voor de tip

Comment

Working...
                                          X