Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongeren die sterven in het verkeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
    Alle rijhulpsystemen (ESP, ABS,...) zijn er om ons te helpen in noodsituaties,
    niet om dagelijks of bij roekeloosheid te gebruiken

Ik heb ESP, maar ik hoop dat ik het nooit op mijn scherm zie verschijnen
    That's the spirit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      120 in een kleine wagen toont ook sneller dan in een groot model.
      Da's een feit, toen ik met een Yugo reed, dacht ik bij 40 km/h dat ik 100 reed

De sensatie van snelheid is in elke wagen anders, door de betere geluidsdemping en de betere vering worden auto's cocons.

We zouden beter allemaal met een auto rijden zonder dak en zonder voorruit, iedereen een helm op en PCCB remmen... de max !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Het ging over rijm- en ijzelplekken, ja ? Deze komen vooral voor op bruggen en open gaten in de bebouwing, als je op de autostrade tegen 120 bolt en men komt op zo'n brug waar het glad is dan vraag ik me af of ESP wel afdoend kan reageren vermits men geen bocht neemt, idem wanneer op een rechte weg er zo'n 'gat' is in de bebouwing en er zo'n gladde plek is. Als men dan plots in een slip geraakt heb ik er wel mijn twijfels over.
        ESP helpt ook in een rechte lijn, het zal de auto enigszinds recht proberen te houden en doet dat werk behoorlijk goed
        Maar het is slechts een hulpmiddeltje, als je 90 of meer rijdt (en ik denk zelfs dat je niet eens zo hard hoeft te rijden) en je begint dan te slippen dan zal het ESP ook niet veel meer kunnen doen, want dat helpt alleen maar grip zoeken, maar die moet uiteraard nog érgens aanwezig zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          ESP helpt ook in een rechte lijn, het zal de auto enigszinds recht proberen te houden en doet dat werk behoorlijk goed
          Maar het is slechts een hulpmiddeltje, als je 90 of meer rijdt (en ik denk zelfs dat je niet eens zo hard hoeft te rijden) en je begint dan te slippen dan zal het ESP ook niet veel meer kunnen doen, want dat helpt alleen maar grip zoeken, maar die moet uiteraard nog érgens aanwezig zijn...
          Dit bevestigt mijn stelling dat het DE uitgelezen periode is om vloeiend te rijden en uiterst vooruitziend te zijn om bruuske manoeuvres te vermijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
            Euhm, begrijp ik je verkeerd of vraag jij nu wat er verkeerd is aan ruim te snel iemand voorbijsteken?
            Daarom zijn er spiegels en als je die achterligger niet opmerkt een teken dat jij niet oplet. Dus jij bent een groter gevaar dan diegenen die te snel rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
              Link naar de Dr. Beaucourt slideshow?
              Ik denk niet dat die online staat.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                Het ging over rijm- en ijzelplekken, ja ? Deze komen vooral voor op bruggen en open gaten in de bebouwing, als je op de autostrade tegen 120 bolt en men komt op zo'n brug waar het glad is dan vraag ik me af of ESP wel afdoend kan reageren vermits men geen bocht neemt, idem wanneer op een rechte weg er zo'n 'gat' is in de bebouwing en er zo'n gladde plek is. Als men dan plots in een slip geraakt heb ik er wel mijn twijfels over.
                In theorie zou het moeten helpen, maar ik heb het nog niet getest of getest gezien.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
                  Euhm, begrijp ik je verkeerd of vraag jij nu wat er verkeerd is aan ruim te snel iemand voorbijsteken?
                  Dacht dat dit genoeg uitgelegd stond in de theorieboekjes.

Wat ik er degoutant aan vind is dat iemand met weinig ervaring dit doet en het de normaalste zaak van de wereld vindt.

En euh, jij kent mij niet, ik heb niet graag dat je dingen zegt waarover je niets weet. Ben ik een heilig boontje in het verkeer? Heiliger dan velen ja, maar zoals ik eerder al zei, ik zou liegen als ik zeg dat ik nooit te snel rijd.
                  Vloeken mag ook niet. Uiteraard is dit voledig anders maar toch moet je beseffen dat op die baan 120 niet veel voorstelt. En indd McClane, ik leer in een s60 rijden dus daar voelt 120 niet echt snel aan.
                  -

Comment

De sensatie van snelheid is in elke wagen anders, door de betere geluidsdemping en de betere vering worden auto's cocons.

We zouden beter allemaal met een auto rijden zonder dak en zonder voorruit, iedereen een helm op en PCCB remmen... de max !
                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                      Vloeken mag ook niet. Uiteraard is dit voledig anders maar toch moet je beseffen dat op die baan 120 niet veel voorstelt. En indd McClane, ik leer in een s60 rijden dus daar voelt 120 niet echt snel aan.
                      Misschien eens een kleine wagen nemen. Polo, Corsa, Yaris,...

Comment

Geloof het of niet McClane, maar deze kwam ook onmiddellijk in mijn hoofd op

Comment

Liefst dan ook een schermsproeier en een ruitenwisser, als er veel vliegen op je scherm plakken zie je ook niks meer, veilig is anders dan .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                            In theorie zou het moeten helpen, maar ik heb het nog niet getest of getest gezien.
                            Dat betwijfel ik

In de sneeuw kun je gerust volgas vertrekken met een RWD + ESP en zelfs zomerbanden, die blijft in een perfecte lijn rechtdoor gaan (weliswaar zoekend naar grip), maar ik zou niet proberen om harder dan 50-60 te doen hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                              Daarom zijn er spiegels en als je die achterligger niet opmerkt een teken dat jij niet oplet. Dus jij bent een groter gevaar dan diegenen die te snel rijden.
                              Ben eventjes niet mee, of ik heb een post niet gelezen.

Ik bedoelde gewoon (theoretisch) dat iemand voorbijsteken tegen een snelheid, hoger dan de toegelaten snelheid nog altijd niet mag.

Ik probeer zeker niet moeilijk te doen, maar ik begrijp niet wat je bedoelt.

Comment

Geloof het of niet McClane, maar deze kwam ook onmiddellijk in mijn hoofd op
                                Die zie je niet veel rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
                                  Liefst dan ook een schermsproeier en een ruitenwisser, als er veel vliegen op je scherm plakken zie je ook niks meer, veilig is anders dan .
                                  Tear-offs eh

maar een scherm-wisser kan ook helpen

Comment

• Zoals in de F1, folie van het vizier trekken.

Comment

Misschien eens een kleine wagen nemen. Polo, Corsa, Yaris,...
                                      Ja, gezellig. Daarmee langs tientonners rijden op de autostrade...

Ach, commentaar geven op wat anderen doen en niet doen is makkelijk.
                                      Als iedereen er eens voor zorgt dat z'n eigen rommel in orde is, dan heeft iedereen zijn handen al vol.

Waarschijnlijk zitten hier mensen die roken en die dan vertellen dat mensen die al eens sneller rijden met hun leven spelen, dat is walgelijk hypocriet.

Comment

• Beter er langs dan er tussen. Al goed dat ik dan nog mijn eerste sigaret moet oproken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                          En jij toont nu eens exact wat ik bedoel en waar ik mij aan stoor. Jij praat het gewoon goed.
                                          Trouwens, op zoveel wegen kan je sneller rijden dan dat er staat.
                                          Als je op zo'n jonge leeftijd al met zo'n mentaliteit rijdt, dan is het maar een zeer kleine stap om later een echte hardrijder te worden.

En zoals je zelf zegt, vloeken is iets totaal anders en zelfs totaal onnozel om het daarmee te vergelijken...

Comment

Working...
                                          X