Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongeren die sterven in het verkeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
    Ik heb het topic eens helemaal door gelezen en het is wel interessant.
    Enkele dingen staan wel bij mij vast, ik ga zeker genoeg rijlessen volgen en daarna slipcursus en defensief rijden cursus. En een wagen met veel PK's zal er niet te vlug inzitten. Miss een pick-up maar supersnel kan dat niet en dan nog, ik zou er niet zot meerijden. Fiscaal kan ik een snelle wagen niet betalen de eerste jaren en ondertussen kan ik ervaring opdoen. En als ik snel wil rijden ga ik op donderdag wel naar Zolder.
    Wat wel vast staat is dat ik waarschijnlijk na mijn 25'ste iets koop à la lancer EVO ofzo.
    Maarre ben mijn leven niet beu hoor en als ik echt een gevoel van snelheid wil hebben ga ik wel in een rollercoaster.

Over alcohol, een 0-tolerantie vind ik het beste. 3 pintjes is een A, maar 1 pintje en een wodka, en een.... hoeveel is dat dan? Dat weet je niet. Alcohol is niet nodig om plezier te maken. Rijden en Alcohol gaan niet samen, heb er al zo bezig gezien en eerlijk gezegd, was dat best gevaarlijk.
    Al vrees ik dat hert er nog slechter op gaat worden. Hoorde van een maat die naar Pukema was geweest in puurs (hijzelf is nog maar 14) dat hij zat was, en hij was er nog trots op ook

Waar gaan we naartoe ?
    Net even de eerste 6 pagina's gelezen en gast, respect man! Voor die leeftijd kom je over als een héél verstandig persoon, doe zo verder!

Comment

• Bedankt.
      Ik doe mijn. best

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimRS4 Bekijk Berichten
        Juist een rijstpapke uit de frigo gehaald. En 't smaakt niet echtbij die beelden.
        Toen ik pas mijn rijbewijs had voelde ik me ook een enorme held.
        Geluk bij ongeluk had ik nog redelijk snel een accidentje, enkel wat blikschade, maar voor mij was dat toch wel de moment waarop ik beseft dat ik niet goed bezig was.
        Spijtig genoeg is voor sommige mensen de reality-check meteen ook het laatste feit dat ze doen in hun leven. Zolang alles goed blijft verlopen voelde ge u oppermachtig, en je verlegt die grens steeds.
        Zo was het toch in mijn geval. 'k was 18 en stond ineens met beide voeten op de grond.
        Same here.

Comment

• Ik vertik het om nog naar zulke beelden te kijken, heb zo ooit is een foto gezien van een serieus accident, waar ze de restjes vanuit de wagen bij elkaar legden. Is nu al een tijdje geleden en somtijds komen mij die beelden nog teboven, als ik dan in de wagen zit en ik moet stoppen aan een rood licht en ik zie in mijn spiegels ne vrachtwagen komen aanvlammen schiet ik direct in paniek. (Waren beelden van een auto die tussen 2 vrachtwagens was terechtgekomen).

Een accident in de rally kan ik aanzien omdat ik weet dat ze zo goed als in een kooi zitten, maar een accident met burgers? Voor mij hoeft het niet meer, kan er echt niet tegen en moest ik het in het echt zien gebeuren ik zou wsl gelijk van mijn stokske liggen , zeker als ik dan de verminkte slachtoffers moest tezien krijgen.

Ahja somtijds is het beter van een beetje meer gas te geven, zeker in de buurt van veel vrachtwagens ga je mij weinig of nooit zien, ofwel blijf ik er een heel poos voor, ofwel een heel poos achter, zeker op een autosnelweg heb ik er de pest aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
            Ik vertik het om nog naar zulke beelden te kijken, heb zo ooit is een foto gezien van een serieus accident, waar ze de restjes vanuit de wagen bij elkaar legden. Is nu al een tijdje geleden en somtijds komen mij die beelden nog teboven, als ik dan in de wagen zit en ik moet stoppen aan een rood licht en ik zie in mijn spiegels ne vrachtwagen komen aanvlammen schiet ik direct in paniek. (Waren beelden van een auto die tussen 2 vrachtwagens was terechtgekomen).

Een accident in de rally kan ik aanzien omdat ik weet dat ze zo goed als in een kooi zitten, maar een accident met burgers? Voor mij hoeft het niet meer, kan er echt niet tegen en moest ik het in het echt zien gebeuren ik zou wsl gelijk van mijn stokske liggen , zeker als ik dan de verminkte slachtoffers moest tezien krijgen.

Ahja somtijds is het beter van een beetje meer gas te geven, zeker in de buurt van veel vrachtwagens ga je mij weinig of nooit zien, ofwel blijf ik er een heel poos voor, ofwel een heel poos achter, zeker op een autosnelweg heb ik er de pest aan.
            Ik herken je gevoel...

Ik heb dat nog des te meer als ik op de rechtse rijstrook achter een vrachtwagen stop aan een verkeerslicht en er één in mijn achteruitkijkspiegel zie aankomen Ik rem meestal een beetje voor die vrachtwagen voor mij en draai mijn stuur lichtjes naar rechts (echt waar!) Ik ben als de pest voor zo'n situaties, als die vrachtwagen achteraan op je inrijdt, heb je geen schijn van kans.

Zo'n jaar geleden is er een vrachtwagen op mij achteraan ingereden op een kruispunt, helemaal niet aan grote snelheid, maar die klap zal ik mij altijd blijven herinneren. Eerst een slag, ik reed even vooruit en duwde op mijn rem uit reflex, dan de tweede slag en dan stonden we alletwee stil. Op de weg voor mij, een viervaksbaan die ik diende over te rijden, reden ze aan 90 km/h voorbij. Als ik niet op de rem zou geduwd hebben of de vrachtwagen zou rapper gereden hebben, dan zat ik hier misschien niet te typen

De vrachtwagenchauffeur zei dat hij mij niet gezien had.

Je moet geluk hebben in het leven, dat weet ik zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
              Deze link bevat zéér expliciete beelden! (geen grapje)

http://www.scheurijzer.nl/flitspaal.htm
              *slik*

De vorige beelden probeerde ik nog wat te relativeren, maar deze... ziek

Ik moet m'n voornemen om rustiger te gaan rijden, ook eens wat meer gaan waarmaken in de realiteit. 't is tot nu toe nog geen enkele keer mis gegaan, maar met het lot spelen is ook niet alles...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten

Als motorrijder is dat in 75% van de gevallen de uitleg die autobestuurders geven na een ongeval. J emoet natuurlijk niet verkrampt beginnen rijden, maar er altijd rekening mee houden dat die auto, die nerveuze trucker,... je niet gezien heeft. Dus ik ben me op de moto nog meer bewust van de gevaren.

En uit eigen ervaring () weet ik ook dat alcohol en moto's helemaal niet samen gaan.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik herken je gevoel...

Ik heb dat nog des te meer als ik op de rechtse rijstrook achter een vrachtwagen stop aan een verkeerslicht en er één in mijn achteruitkijkspiegel zie aankomen Ik rem meestal een beetje voor die vrachtwagen voor mij en draai mijn stuur lichtjes naar rechts (echt waar!) Ik ben als de pest voor zo'n situaties, als die vrachtwagen achteraan op je inrijdt, heb je geen schijn van kans.

Zo'n jaar geleden is er een vrachtwagen op mij achteraan ingereden op een kruispunt, helemaal niet aan grote snelheid, maar die klap zal ik mij altijd blijven herinneren. Eerst een slag, ik reed even vooruit en duwde op mijn rem uit reflex, dan de tweede slag en dan stonden we alletwee stil. Op de weg voor mij, een viervaksbaan die ik diende over te rijden, reden ze aan 90 km/h voorbij. Als ik niet op de rem zou geduwd hebben of de vrachtwagen zou rapper gereden hebben, dan zat ik hier misschien niet te typen

Wat ik meestal doe als ik een vrachtwagen zie naderen is met mijn remlichten knipperen, heb op mijn nieuwe wagen een 3de stoplicht, als ze dit niet gezien hebben weet ik het ook niet meer. Als ik geluk heb dat er een 2de rijvak is zal ik mij meestal op het 2de vak zetten ook (alhoewel sommige vrachtwagenchauffeurs, als ze zien dat het groen wordt, nog snel naar het 2de vak rijden). Volgens mij denken sommige vrachtwagenchauffeurs dat het net groen gaat worden en daardoor niet echt veel vaart moeten minderen, wat ze vergeten is dat jij daar wel stilstaat en nog moet zien op te trekken. Heb er zelf al geweten die, op een baan waar je maar 70 mag, in mijn gat komen hangen en nog geen 2 meter tussen laten, wat als ik dan plots moet remmen...???

Er zijn er idd ook goeie tussen, zo zijn er die genoeg afstand houden achter u.
                  Last edited by ; 25/09/2007, 17:11.

Comment

Ik herken je gevoel...

Heb dat vroeger ook nog eens voorgehad, het was in Brussel aan "Het Klein Kasteeltje", vroeger was het daar nog allemaal kassei (in de jaren '60 vorige eeuw ) en er was ook een tramhalte met vluchtheuvels (geen verkeersdrempels dus) langs beide kanten van de straat, het werd oranje en ik remde, achter mij was er een vrachtwagen die mij te laat gezien had (ik was met de Mini) en op de kassei in combinatie met regen schoof die op mij, ik werd naar voren geprojecteerd tot over het zebrapad. Gelukkiglijk was er geen tram toegekomen op dat ogenblik zodat er geen passagiers afstapten en de straat overstaken en waren er ook geen andere voetgangers die moesten oversteken want anders zou het een massacre geweest kunnen zijn. Het was op ne maandag en die chauffeur had 's zaterdags ook al een accident gehad. Toen alles al geregeld was met de verzekering en de wagen al hersteld was kwam de politie bij mij dat ik op 'den buro' moest komen, daar zei de commissaris me dat die chauffeur zijn verklaring herroepen had, dat ik hem zou de pas afgesneden hebben en bruusk voor hem geremd zou hebben maar de reden waarom hij dat gedaan had was dat zijn baas hem ging buitensmijten wegens die twee ongevallen op twee dagen tijd dus probeerde hij het tweede ongeval in mijn schoenen te schuiven, wat hem natuurlijk niet gelukt is.

Comment

• + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                      Last edited by McClane; 29/09/2007, 00:14.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Werkt hier niet, flik!
                        Last edited by ; 27/09/2007, 22:14.

Comment

• http://www.youtube.com/watch?v=ILMkp...related&search=
                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Fantastische reclame, zoiets zou op elke zender moeten komen ipv die danone activia of whatever onzin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Heb dat vroeger ook nog eens voorgehad, het was in Brussel aan "Het Klein Kasteeltje", vroeger was het daar nog allemaal kassei (in de jaren '60 vorige eeuw ) en er was ook een tramhalte met vluchtheuvels (geen verkeersdrempels dus) langs beide kanten van de straat, het werd oranje en ik remde, achter mij was er een vrachtwagen die mij te laat gezien had (ik was met de Mini) en op de kassei in combinatie met regen schoof die op mij, ik werd naar voren geprojecteerd tot over het zebrapad. Gelukkiglijk was er geen tram toegekomen op dat ogenblik zodat er geen passagiers afstapten en de straat overstaken en waren er ook geen andere voetgangers die moesten oversteken want anders zou het een massacre geweest kunnen zijn. Het was op ne maandag en die chauffeur had 's zaterdags ook al een accident gehad. Toen alles al geregeld was met de verzekering en de wagen al hersteld was kwam de politie bij mij dat ik op 'den buro' moest komen, daar zei de commissaris me dat die chauffeur zijn verklaring herroepen had, dat ik hem zou de pas afgesneden hebben en bruusk voor hem geremd zou hebben maar de reden waarom hij dat gedaan had was dat zijn baas hem ging buitensmijten wegens die twee ongevallen op twee dagen tijd dus probeerde hij het tweede ongeval in mijn schoenen te schuiven, wat hem natuurlijk niet gelukt is.
                              Ongelooflijk hoe hypocriet mensen toch zijn, om er zich toch maar uit te praten, geen enkel schuldgevoel !

Comment

Ongelooflijk hoe hypocriet mensen toch zijn, om er zich toch maar uit te praten, geen enkel schuldgevoel !

Tja, zijn job hing er vanaf éh.

Comment

• en dat wil ne mens ni kwijtspelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    en dat wil ne mens ni kwijtspelen
                                    Voila, maar waar ik wel in die mens ontgoocheld was was het feit dat na het ongeval we samen nog naar een café getrokken zijn om de politie te bellen (toen bestonden er nog geen gsm's) en daar samen op hen gewacht hebben, de cafébaas die ons samen bezig zag kon niet geloven dat wij de twee chauffeurs waren van dat ongeval dat rechtover zijn café gebeurd was. Normaal staan ze tegen elkaar te roepen en te tieren zei hij maar vermits er bij ons geen sprake van betwisting was (die chauffeur gaf volmondig toe dat hij onoplettend geweest was en daardoor te laat gereageerd had) stonden wij wat met elkaar te zeveren. Dus voor mij was dat nen toffe gast en daarna (na maanden) draait hij zijn kazak.

Ik heb sinds die tijd geleerd van op te passen met vrachtwagenchauffeurs want dat zijn echte 'loebards'. Een andere historie met zo ne gast, in Wemmel laat ik ne vrachtwagen voor die uit de straat kwam van de bouwmaterialen Balcaen, bij het oprijden van de Windberg vallen er allemaal steentjes van zijnen bak dus bleef ik wat achter maar daarna, met hogere snelheid ging het terug wat bergop en vielen er terug steentjes af met als resultaat dat er een in m'n ruit vloog en die volledig gebarsten was, heb die gast dan voorbijgestoken en hem doen stoppen, alles uitgelegd en geen probleem, verzekeringspapieren ingevuld "maar, zei hij, wilt ge er opzetten dat die steentjes van tussen mijn banden gevlogen zijn en niet van mijnen bak want anders krijg ik terug onder mijn vijs van mijnen baas en voor u speelt het toch gene rol", om die mens te plezieren dat dus op de aangifte gezet en binnengedaan, het resultaat was dat ik achter mijn geld kon fluiten want als het van tussen zijn banden kwam was hij niet verantwoordelijk maar van zijnen bak wel, mijn verzekeringsagent zei me dat die camionneurs zeer goed weten wat ze wel en niet mogen en dat den deze mij goed liggen gehad heeft. Dus sindsdien pas ik op met die gasten, zeker als het ene is die van zijn grootte profiteert om te proberen mij in de kant te duwen, dan valt hij wel op nen bec de gaz. Ik stop nog liever en laat hem zelf wat aankloten dan nog in de graskant te gaan rijden voor die mannen. Als het er integendeel ene is die aanstalten maakt om zelf opzij te gaan en in te houden (nen normale chauffeur dus) dan maak ik dat ik uit de weg ben en pink met mijn lichten dat hij doormag maar als het, zoals ik zei, zo ne jan mijn kl.... is die uitdagend in het midden van de baan blijft rijden en nog wat gas bijgeeft dan kan hij maar zijn plan trekken, dan stop ik volledig als het moet. (Dit zou misschien in het mens "ergernis" je niet topic moeten ?)

Comment

• Als ze mij te fel in men gat komen hangen, of dat nu een auto, een camion of een moto is dan duw ik lichtjes met mijn linker voet op mijn rempedaal (desnoods meerdere keren).
                                      Op die manier lichten mijn remlichten op, maar rem ikzelf niets af, want mijn remmen grijpen net iets later aan (als het pedaal net ietsje dieper is).

Wat ik wel zou zien zitten is een knopje aan het stuur om de remlichten even aan te laten gaan als d'r eene in mijn gat hangt
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Als ze mij te fel in men gat komen hangen, of dat nu een auto, een camion of een moto is dan duw ik lichtjes met mijn linker voet op mijn rempedaal (desnoods meerdere keren).
                                        Op die manier lichten mijn remlichten op, maar rem ikzelf niets af, want mijn remmen grijpen net iets later aan (als het pedaal net ietsje dieper is).

Wat ik wel zou zien zitten is een knopje aan het stuur om de remlichten even aan te laten gaan als d'r eene in mijn gat hangt
                                        Misschien iets voor in het ergernis-topic maar op die manier daag je die bumperklever toch wel ferm uit ?

Dat doe ik niet, remmen bij een kleverke.

Ik jaag er mij ook in op, versta me niet verkeerd, maar ik zeg dan voor mezelf, gewoon doorrijden en niet in je achteruitkijkspiegel kijken. Ze moeten mij maar inhalen ! Laat ze hun kas maar opfretten, dat is mijn probleem niet.

Soms ga ik dan wat meer op het rechterkant van het rijvak rijden. Dan hebben ze meer plaats om in te halen, hoe rapper ze mij voorbij zijn, hoe beter. Ik wordt wel echt pissed als ze in mijn gat blijven zitten terwijl er geen tegenligger in kilometers te bekennen is.

Op de autosnelweg ga ik zo snel mogelijk naar het rechter-rijvak.

Comment

• Ik hoop dat ze mij lichtjes raken aan een rood licht, anders gaat het nog lang duren eer die achterbumper gemaakt wordt.

Comment

Working...
                                          X