Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongeren die sterven in het verkeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    meer en intensere controle's en vooral zwaardere straffen zouden hier al een pak bij helpen.
    Denk je? Heb er al een paar aan de hand gehad die eerder hun rijbewijs al was ingetrokken geweest. Die mannen leren dat niet af. Ne grote mond opzetten als je hen controleert en nadien U aanklagen omdat je hen onterecht hebt geverbaliseerd. Dan zijn er van die gasten bij die er nog in slagen om zogegde opgelopen verwondingen in uwe nek te draaien.
    Nadien klacht wegens laster en eerroof ooh nee dat kan niet.
    Toffe job politie
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

@ joris, je hebt gelijk..
      ik ken nu maar één kameraad dat soms rijd als een losgeslagen zot.
      en dat is daviej natuurlijk.
      soms hier in de stationsstraat rijd hij 100 waar hij 50 mag..
      als ge achter elkaar rijd en ge rijd erges naartoe.. begint hij verder te rijde zodat ge zou volgen..
      wat ik amper nooit doe dusja

maar ik zeg dan tegen hem , ja daviej, kzou toch maar op u gemak houden , want eens pakken ze u toch is zenne.
      en dan zegt hem, ja die van u werk hebbe mij nog nooit gepakt en ik rijd hier al 1 jaar rond.
      maarja hij denkt dat de politie niks anders te doen heeft he.
      ze hebben hem wel al is gepakt voor aanzet tot streetracing en onverantwoord rijgedrag.
      Bij het streetracing gedoe, heeft hij chance gehad dat de politieman in burger was en niet in shift. dan heeft hij dit
      tegen diene man uitgespeeld dus is hij er licht vanaf gekomen..
      en bij het tweede heeft hij hem ook van domme gelaten
      maarja ooit loop je wel is tegen de lamp eh.
      ik erger mij daar dan in omdat ik weet dat het is fout gaat aflopen.
      zelf mijn ouders zeggen het, ja diene jongen leeft geen twee jaar niet meer
      maar snappen doet da ventje het niet ze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Integendeel: zo zie je maar dat als je je blind staart op 1 oorzaak/gevolg, je de andere uit het oog verliest
        Wil nog niet zeggen dat je een goede chauffeur bent. Snel rijden kan iedereen maar kunnen rijden is een heel andere zaak.
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Zwaardere straffen? Als je drie pintjes op hebt, mag je al meer dan 400 € betalen (bij 0,5 - 0,8 promille dus). Mss verdien jij veel, maar voor de modale Belg is dat toch wel veel geld.
          Het is veel geld, voor mijn part mogen ze een 0-tolerantie invoeren voor alco ( maar dan wel een systeem in schijven zoals vb de flitsboetes )

Als je 3 pintjes op hebt kan je A blazen, ben je dan zat? Als ik na een lange 12 uur nachtshift om 7 uur 's ochtends naar huis rij op de E40 denk ik dat mijn reactievermogen lager zal liggen dan iemand die 3 pintjes heeft gedronken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
            Bijna iedere week hebben we ermee te maken , gisterenavond terug blijkbaar..

Waarom beginnen mensen eigenlijk niet te beseffen dat ze meer moeten opletten???
            Nooit, zeker jongeren weten het allemaal beter

Sommige terecht, anderen niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
              Wil nog niet zeggen dat je een goede chauffeur bent. Snel rijden kan iedereen maar kunnen rijden is een heel andere zaak.
              Waar heb ik gezegd dat ik een goede chauffeur ben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenheymans Bekijk Berichten
                ...
                Bij het streetracing gedoe, heeft hij chance gehad dat de politieman in burger was en niet in shift. dan heeft hij dit
                tegen diene man uitgespeeld dus is hij er licht vanaf gekomen...
                Speelt toch geen rol of die man in burger, in uniform, in dienst of buiten dienst was.

Comment

idd Mc clane, hier in geef ik je gelijk.
                  het is een ondankbare job, bij de politie
                  altijd commentaar geven maar dat die mensen nachten na elkaar werken en hun sociaal leven op een laag pitje moeten zetten.
                  daar spreekt men niet over..
                  hier komt er soms bij mij iemand aan den balie van..
                  ja meneer, ze hebbe mij opgeschreven of gepakt..
                  dan legt hij zijn verhaal uit. is het natuurlijk correct
                  Dan beginnen ze dat de politie hun beter zou bezig houden met de 'echte boeven' te pakken
                  dan denk ik in men eigen , ja man, ga agauw naar huis he!
                  wat een onozelheid

Comment

Ik verkondig inderdaad dat snel rijden niet per definitie altijd gevaarlijk hoeft te zijn.

Zoals door Joris hierboven aangehaald, op de autostrade snel rijden is nog anders dan op de gewone weg.
                    Het zal ook wel zo zijn: snel rijden is niet per definitie gevaarlijk.
                    Maar een ongeluk waarbij overdreven snelheid aanwezig is, is per definitie altijd erger dan een gewoon ongeluk. (En een gewoon ongeluk kan al zwaar zijn)

Comment

Waar heb ik gezegd dat ik een goede chauffeur ben?
                      Bedoelde dat algemeen.

Comment

Weet je wat ze voor mijn part mogen invoeren?

Afstandsmetingen, zoals in Duitsland al gedaan worden.

Geen afstand houden, DAT vind ik nu eens levensgevaarlijk.

Maar je kunt toch niet ontkennen dat in België hoofdzakelijk/enkel gecontroleerd wordt op snelheid omdat dat
                        • makkelijk te controleren valt
                        • veel geld opbrengt
                        en niet noodzakelijkerwijs omdat het levensgevaarlijk is als je 140 rijdt op de E19?

Comment

altijd commentaar geven maar dat die mensen nachten na elkaar werken en hun sociaal leven op een laag pitje moeten zetten.
                          Dan beginnen ze dat de politie hun beter zou bezig houden met de 'echte boeven' te pakken
                          wat een onozelheid
                          heb ik ooit eens gehad, die pee zat schijtezat achter zijn stuur, wat zei hij? Zoek liever die vermiste meisjes of die boeven ( dat was de periode van de 2 vermiste meisjes een 2 jaar geleden )

Pee had veel te veel op, parket gebeld. EINDELIJK eens een pro-politiemagistraat en die heeft 'ons' eens gesteund.

Als je boeven pakt zeggen ze, pak de zatte mensen
                          pak je een zatte zeggen ze, pak de boeven
                          Tis nooit nie goe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                            Het is veel geld, voor mijn part mogen ze een 0-tolerantie invoeren voor alco ( maar dan wel een systeem in schijven zoals vb de flitsboetes )

Als je 3 pintjes op hebt kan je A blazen, ben je dan zat? Als ik na een lange 12 uur nachtshift om 7 uur 's ochtends naar huis rij op de E40 denk ik dat mijn reactievermogen lager zal liggen dan iemand die 3 pintjes heeft gedronken ...

Dus toch geen nultolerantie?
                            Nee, als je begint met nultolerantie, dan kan je ook direct 66 % van de gepensionneerden uit het verkeer nemen. Of mensen verbieden na 2 uur 's nachts nog te rijden. En niet te vergeten: in élke wagen zo'n toestel dat ervoor zorgt dat je nergens sneller kan dan de aangegeven snelheid.
                            Welcome Big Brother!
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

wat een onozelheid
                              ach het is altijd zo.
                              Ze zijn je liever kwijt dan rijk maar als ze je eens nodig hebben dan kun je er niet snel genoeg staan. Mensen zijn egoïstisch. Eigen belang daar draait het om. Een ander mens kan hen niets schelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
                                Zoals door Joris hierboven aangehaald, op de autostrade snel rijden is nog anders dan op de gewone weg.
                                Het zal ook wel zo zijn: snel rijden is niet per definitie gevaarlijk.
                                Maar een ongeluk waarbij overdreven snelheid aanwezig is, is per definitie altijd erger dan een gewoon ongeluk. (En een gewoon ongeluk kan al zwaar zijn)

Natuurlijk, ik ben de laatste om dat te ontkennen, echt waar.
                                Maar daarom vind ik dat er een pak meer geïnvesteerd moet worden in rij-opleiding etc.
                                Niet noodzakelijkerwijs de mensen langzamer laten rijden, maar vooral BETER later rijden. Een verplichte slip cursus, TOON de gevolgen op een nat wegdek, etc etc.
                                Maar...dat kost allemaal te veel geld. Flitspalen a 10.000 EUR per stuk aankopen daarentegen, schijnt geen probleem te zijn. Dat betaalt zichzelf immers dubbel terug.

In een woonwijk, een zone 30, een drukke zone 70 zal ik zelden te snel onderweg zijn.

Comment

wat ik altijd grappig vind wanneer ik aan het onthaal zit;

Er komt een oudere mens ( meestal +60 jaar ) bij u voor iets ( klacht/aangifte, verlies, ... )
                                  en wanneer alles is gedaan ivm pv of attesten vragen die altijd wat hun schuld is. ZALIG, bij nen jonge gast moogde al content zijn dat ge een dank u terug krijgt. Die oudere mensen zijn supercontent dat ze hun verhaal hebben kunnen doen en geholpen zijn.

soit, eigenlijk offtopic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                    ach het is altijd zo.
                                    Ze zijn je liever kwijt dan rijk maar als ze je eens nodig hebben dan kun je er niet snel genoeg staan. Mensen zijn egoïstisch. Eigen belang daar draait het om. Een ander mens kan hen niets schelen.
                                    Iedereen is egoïstisch, ook jij, maar ook wijlen moeder Theresa. Mensen doen waar ze zich goed bij voelen, en dat is in se al egoïstisch.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      Iedereen is egoïstisch, ook jij, maar ook wijlen moeder Theresa. Mensen doen waar ze zich goed bij voelen, en dat is in se al egoïstisch.
                                      Je weet wel waar ik naar toe wil.
                                      Er zijn mensen bij die hun fout inzien en "dank U wel" zeggen nadat ze bekeurd zijn.

Comment

Effe zeggen aan de politiemannen hier:
                                        Respect hoor voor jullie job! Door de rotte appels eruit te halen help je de goeie mensen!

Eens een moto gezien met 2 personen op die aan een ongelooflijke snelheid iedereen voorbijstak (langs links en rechts) op de E313. Beetje verder zag ik ze aan de kant staan met een anonieme politiewagen achter zich . Applaus voor de politie op dat moment! Ook al krijgen die politiemannen dan misschien een hele litanie over zich heen, de tientallen wagens die op dat moment passeerden zullen wel tevreden geweest zijn!

Comment

Ik had de ijdele hoop dat er ergens nog een fatsoenlijke discussie in jou verdoken zat, helaas.

Ik verkondig inderdaad dat snel rijden niet per definitie altijd gevaarlijk hoeft te zijn.
                                          Het is nét door die "matchopraat" dat m'n zich gaat spiegelen aan geoefende en meer ervaren autobestuurders.

Kijk, het is nu eenmaal niet omdat jij 100% besef hebt van snelheid en je wagen perfect beheerst dat iedereen dat in zich heeft he. Maar als m'n dan gaat verkondigen "ach, snel rijden is eigenlijk helemaal zo gevaarlijk niet als ma of pa of dokter beaucourt beweren" dan krijg je gevallen als afgelopen nacht in Wulpen. Gastjes die het toch is willen proberen maar een foutje maken en daardoor voor de rest van hun leven onder de grond eindigen als een hoopje schroot.

Is het dan niet beter van de eerste keer erin pompen dat, indien m'n snel wil rijden daar relatief goedkope circuits voor zijn?

Comment

Working...
                                          X