Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongeren die sterven in het verkeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik pleit voor andere snelheids-limieten bij regenweer !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      17 jaar en al zo rijden
      Achja, het is niet dat ik roekeloos ben hé. 120 op een vlakke baan waar je 90 moogt is nu niet echt van wow dikke gek. Natuurlijk is het wel véél te snel en zou het niet mogen. Ik mag er niet aan denken om tegen die snelheid de controle te verliezen, but then again, op de autostrade kan ook zoiets gebeuren En daar is het niet altijd 'veiliger'.

@ Jarno, Ik kom toch nog steeds veel gekkere personen tegen hoor, waarvan ik echt zeg van, wat bezielt die mensen nu. Mij inhalen tege 70+ in zone 50. Op het laatste alles dicht slagen om toch nog voor mij te kunnen afslagen, etc,.. Het is niet omdat ik 'iets' vlotter door het verkeer ga dat ik een volslagen roekeloze bestuurder ben hé . Die ervaring dat ik nog niet heb, klopt als een bus. Een geluk dat ik een attente begeleider heb anders was het een paar keer heel close geweest. Vooral wagens die inneens stoppen, daar heb ik me toch al vaak serieus in vergist! Maarja al doende leert men
      -

Comment

• das allemaal nog een pak verwarrender
        ik pleit voor begrip, dat't geen speeltuin is

Comment

• Ik heb het topic eens helemaal door gelezen en het is wel interessant.
          Enkele dingen staan wel bij mij vast, ik ga zeker genoeg rijlessen volgen en daarna slipcursus en defensief rijden cursus. En een wagen met veel PK's zal er niet te vlug inzitten. Miss een pick-up maar supersnel kan dat niet en dan nog, ik zou er niet zot meerijden. Fiscaal kan ik een snelle wagen niet betalen de eerste jaren en ondertussen kan ik ervaring opdoen. En als ik snel wil rijden ga ik op donderdag wel naar Zolder.
          Wat wel vast staat is dat ik waarschijnlijk na mijn 25'ste iets koop à la lancer EVO ofzo.
          Maarre ben mijn leven niet beu hoor en als ik echt een gevoel van snelheid wil hebben ga ik wel in een rollercoaster.

Over alcohol, een 0-tolerantie vind ik het beste. 3 pintjes is een A, maar 1 pintje en een wodka, en een.... hoeveel is dat dan? Dat weet je niet. Alcohol is niet nodig om plezier te maken. Rijden en Alcohol gaan niet samen, heb er al zo bezig gezien en eerlijk gezegd, was dat best gevaarlijk.
          Al vrees ik dat hert er nog slechter op gaat worden. Hoorde van een maat die naar Pukema was geweest in puurs (hijzelf is nog maar 14) dat hij zat was, en hij was er nog trots op ook

Waar gaan we naartoe ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
            Al eens over nagedacht na hetgeen je hier hebt neergeschreven dat je zelf ook tot die gevaren behoort.
            Is 120 op een expresweg gevaarlijk? In mijn eerlijke mening verre van. Ik zeg uitdrukkelijk dat ik in de bebouwde kom, nooit (veel) over mijn snelheid zal gaan. In tegenstelling tot veel andere jongeren/mensen.
            -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
              @ Jarno, Ik kom toch nog steeds veel gekkere personen tegen hoor, waarvan ik echt zeg van, wat bezielt die mensen nu. Mij inhalen tege 70+ in zone 50. Op het laatste alles dicht slagen om toch nog voor mij te kunnen afslagen, etc,.. Het is niet omdat ik 'iets' vlotter door het verkeer ga dat ik een volslagen roekeloze bestuurder ben hé . Die ervaring dat ik nog niet heb, klopt als een bus. Een geluk dat ik een attente begeleider heb anders was het een paar keer heel close geweest. Vooral wagens die inneens stoppen, daar heb ik me toch al vaak serieus in vergist! Maarja al doende leert men
              sorry, maar voor leerling-chauffeurs die zo rijden als jij heb ik geen greintje respect!

Comment

• slipcursussen verergen de zaak en geven een vals gevoel van veiligheid
                matigheid is veel adoender

Comment

Is 120 op een expresweg gevaarlijk? In mijn eerlijke mening verre van. Ik zeg uitdrukkelijk dat ik in de bebouwde kom, nooit (veel) over mijn snelheid zal gaan. In tegenstelling tot veel andere jongeren/mensen.
                  het gaat op de wegen niet alleen over gevaarlijk of niet, snelheidsbeperkingen staan er voor een reden.
                  Als het kalf verdronken is...

Comment

Achja, het is niet dat ik roekeloos ben hé. 120 op een vlakke baan waar je 90 moogt is nu niet echt van wow dikke gek. Natuurlijk is het wel véél te snel en zou het niet mogen. Ik mag er niet aan denken om tegen die snelheid de controle te verliezen, but then again, op de autostrade kan ook zoiets gebeuren En daar is het niet altijd 'veiliger'.

Moest ik uwe begeleider zijn dan had ge al eens een vaderlijke tik tegen uwe kop gekregen.
                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
                      Over alcohol, een 0-tolerantie vind ik het beste. 3 pintjes is een A, maar 1 pintje en een wodka, en een.... hoeveel is dat dan? Dat weet je niet. Alcohol is niet nodig om plezier te maken. Rijden en Alcohol gaan niet samen, heb er al zo bezig gezien en eerlijk gezegd, was dat best gevaarlijk.
                      Al vrees ik dat hert er nog slechter op gaat worden.
                      True, alcohol/drugsgebruik in combinatie met autorijden is echt levensgevaarlijk.

Ik drink zelf al eens graag een pint (meer als 1 ook ) en dan kruip ik zelfs nog geen fiets meer op. En dat gaat binnen een jaartje ook net hetzelfde zijn als ik voor mijn 'rijbewijs' mag gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        slipcursussen verergen de zaak en geven een vals gevoel van veiligheid
                        matigheid is veel adoender
                        Na 2 slipkursussen ben ik eigenlijk banger geworden, vooral bij regenweer (ik heb ooit één ongeval gehad in regenweer).

Op zo'n slipkursus leer je je auto beheersen in bepaalde nood-omstandigheden, maar je doet dat op een locatie waar geen bomen, geen auto's of mensen staan.

Sinds ik weet, na zo'n kursus, hoe moeilijk het is om je slippende wagen onder controle te houden, ben ik voorzichtiger geworden

Comment

• @ Jarno, een 'leerling' ja inderdaad. Maar iemand die 18 is weet niet veel meer dan ik hoor. Ik rijd nog zeer normaal hoor. Het is niet dat mijn constante snelheide 120 is. Misschien heb ik dit zo laten blijken, 120 is dan vooral in het optrekken, om dan een wagen in te halen. Als er geen kat op de baan is rijd ik rustig 100. Dit is nog steeds te 'snel' maarja kom hé.. we moeten hier niet allemaal het heilig schaap gaan uithangen.

@ Begeleider kwestie: Hij tikt me amper op de vingers. Omdat wat ik doe nog steeds verre van roekeloos is. Als ik nu inneens planché tot 150-60 ga optrekken.. dan zou ik ook een ferme uitbrander krijgen. Tenslotte 1x je alleen rijdt ga je ook 'ns doortrekken. Beter dat je het nu ook 'ns probeert - doortrekken hoeft niet altijd roekeloos te zijn - .
                          -

Comment

• ik ben ook nog maar 20, heb 2jaar mijn rijbewijs.
                            Ja, ik durf ook al een keer doorrijden, ja ik heb ook al bijna-aanrijdingen gehad en ik ben veel op de baan.
                            Ervaring doe je op na jaren rijden, en niet na enkele maanden.

Jammere aan de zaak is dat vele jongeren beginnen te rijden en denken na verloop van tijd dat ze al heel goed kunnen rijden.
                            Verschillende mensen die ik ken hebben zo hun auto al total loss gereden omdat ze dachten goed te rijden.

Als ik dan lees dat jij (Matt.V) 17 bent, je vaak mispakt aan remmend verkeer en dat je vaak te snel rijdt stel ik me serieus vragen over je begeleider.
                            Ik hoop dat je nooit een ongeval hebt, maar als je d'r eentje of meerdere gaat hebben hoop ik dat je beseft hoe gevaarlijk je in het verleden hebt gereden.
                            En hopelijk van zijn er geen verdere gekwetsten buiten jezelf misschien.

En ja hoor, er zijn er altijd die "gevaarlijker" (in jouw ogen) rijden, maar die mensen hebben hoogstwaarschijnlijk wel wat meer ervaring dan een 17-jarige. (wat hen natuurlijk niet vrijspreekt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                              Na 2 slipkursussen ben ik eigenlijk banger geworden, vooral bij regenweer (ik heb ooit één ongeval gehad in regenweer).

Op zo'n slipkursus leer je je auto beheersen in bepaalde nood-omstandigheden, maar je doet dat op een locatie waar geen bomen, geen auto's of mensen staan.

Sinds ik weet, na zo'n kursus, hoe moeilijk het is om je slippende wagen onder controle te houden, ben ik voorzichtiger geworden
                              Dat is toch tenslotte ook 'n beetje de bedoeling, denk ik toch.
                              -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                                ik hoop dat ik u nooit tegenkom.
                                Wat mij betreft doet die niks verkeerd, ok die 120 km/h rijden waar geen middenberm is, dat gaat er wel over. Maar waar wel een middenberm is zie ik het probleem niet, als ik naar mijn werk ga rij ik altijd 120 - 130 op een expressweg, terwijl je er maar 90 mag.

Die stoplichtsprintjes, eigenlijk weinig gevaarlijk, als je je grenzen kent, trek door tot de snelheid dat je moogt rijden en hou het dan voor bekeken, is hetgeen ik altijd doe. Dus ga zeker niet zitten doortrekken tot die ander afgeeft want zonder je het weet zit je aan 160 km/h en meer... dan wordt het pas gevaarlijk.

Zone 30, als het school is kan je er zowiezo niet meer dan 30 gaan rijden, file tot en met, maar 's avonds of in het weekend rij ik er altijd 50 - 60 km/h. Dikke zever eigenlijk dat je dan 30 km/h zou rijden, andere mensen steken je gewoon over, wat gevaar betekend voor hun tegenliggers...

Snel rijden is gevaarlijk, traag rijden evenmin!

Comment

• tgaat verkeerd met de leerling-chauffeurs, binnenkort vliegen de l'kes rond mijn oren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
                                    Die stoplichtsprintjes, eigenlijk weinig gevaarlijk, als je je grenzen kent, trek door tot de snelheid dat je moogt rijden en hou het dan voor bekeken, is hetgeen ik altijd doe. Dus ga zeker niet zitten doortrekken tot die ander afgeeft want zonder je het weet zit je aan 160 km/h en meer... dan wordt het pas gevaarlijk.
                                    geloof jij dat een 17-jarige weet wat zijn grenzen zijn?

Comment

ik ben ook nog maar 20, heb 2jaar mijn rijbewijs.
                                      Ja, ik durf ook al een keer doorrijden, ja ik heb ook al bijna-aanrijdingen gehad en ik ben veel op de baan.
                                      Ervaring doe je op na jaren rijden, en niet na enkele maanden.

Jammere aan de zaak is dat vele jongeren beginnen te rijden en denken na verloop van tijd dat ze al heel goed kunnen rijden.
                                      Verschillende mensen die ik ken hebben zo hun auto al total loss gereden omdat ze dachten goed te rijden.

Als ik dan lees dat jij (Matt.V) 17 bent, je vaak mispakt aan remmend verkeer en dat je vaak te snel rijdt stel ik me serieus vragen over je begeleider.
                                      Ik hoop dat je nooit een ongeval hebt, maar als je d'r eentje of meerdere gaat hebben hoop ik dat je beseft hoe gevaarlijk je in het verleden hebt gereden.
                                      En hopelijk van zijn er geen verdere gekwetsten buiten jezelf misschien.

En ja hoor, er zijn er altijd die "gevaarlijker" (in jouw ogen) rijden, maar die mensen hebben hoogstwaarschijnlijk wel wat meer ervaring dan een 17-jarige. (wat hen natuurlijk niet vrijspreekt)
                                      Inderdaad, ik volg je hier voledig in. Trouwens vaak mispakken is eigelyk 2 keer. En vaak te snel rijden moet je ook 'n beetje relativeren. Als ik 60 doe op een baan van 50 rijd ik ook te snel. Daarom niet roekeloos/gevaarlijk. Ik rijd zeker af en toe eens 120 maar dat is maar van zéér korte duur.
                                      De mensen die mij dan nog voorbijschieten schat ik meestal tussen de 25-35. Ik moet toch zeggen, oké die hebben meer rij-ervaring. Maar als hun wagen inneens een klapband krijgt of begint te slippen, hun ervaring er weinig baad bij zal hebben.
                                      -

Comment

Inderdaad, ik volg je hier voledig in. Trouwens vaak mispakken is eigelyk 2 keer. En vaak te snel rijden moet je ook 'n beetje relativeren. Als ik 60 doe op een baan van 50 rijd ik ook te snel. Daarom niet roekeloos/gevaarlijk. Ik rijd zeker af en toe eens 120 maar dat is maar van zéér korte duur.
                                        De mensen die mij dan nog voorbijschieten schat ik meestal tussen de 25-35. Ik moet toch zeggen, oké die hebben meer rij-ervaring. Maar als hun wagen inneens een klapband krijgt of begint te slippen, hun ervaring er weinig baad bij zal hebben.
                                        ongelukkige verwoording dus
                                        Wijze raad van mezelf:
                                        zolang je je "L" hebt, probeer je zoveel mogelijk aan de regels te houden, want als je dan je examen moet gaan doen is het extra moeilijk
                                        eenmaal je je vast rijbewijs hebt mag je rijden zoals je wil, deal?

Comment

geloof jij dat een 17-jarige weet wat zijn grenzen zijn?
                                          Niet elke, ik wel. Ik stop altijd bij 120. Al zie ik dat ik hem stilletjes aan inhaal. Het valt ook te zien in welke wagen je zit. In een golf gti ff naar 120 trekken is peanuts. In een wagen met niet meer dan 50 pk, levensgevaarlijk.
                                          -

Comment

Working...
                                          X