Jamaar, als jij 120 rijdt op een baan waar je 90 mag, en je steekt een vrachtwagen voorbij die net zwenkt. Dan hebde gij het goed vlaggen Ervaring heb je niet zoveel en je rijdt dan nog eens 1/3 te snel
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jongeren die sterven in het verkeer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk BerichtenJamaar, als jij 120 rijdt op een baan waar je 90 mag, en je steekt een vrachtwagen voorbij die net zwenkt. Dan hebde gij het goed vlaggen Ervaring heb je niet zoveel en je rijdt dan nog eens 1/3 te snel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichtenongelukkige verwoording dus
Wijze raad van mezelf:
zolang je je "L" hebt, probeer je zoveel mogelijk aan de regels te houden, want als je dan je examen moet gaan doen is het extra moeilijk
eenmaal je je vast rijbewijs hebt mag je rijden zoals je wil, deal?-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenliever een poloke van 96 en 800 kilo frontaal op mij als nen nieuwe golf gti
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenliever een poloke van 96 en 800 kilo frontaal op mij als nen nieuwe golf gtiOorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenOp de G ?
*splets*
ola, een vlieg op mijne voorbumper!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenliever een poloke van 96 en 800 kilo frontaal op mij als nen nieuwe golf gti
@ gtx, zoiets kan ook tegen 90 gebeuren.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichtengeloof jij dat een 17-jarige weet wat zijn grenzen zijn?
Ik rij al met de auto sinds mijn 18, ben nu 23 dus toch al enkele jaren ervaring. Ik weet dan ook wat mag en niet mag en natuurlijk, ik ken mijn grenzen! Ik zie dagelijks mensen stommiteiten uithalen en als dit in de buurt van mijn auto gebeurd maak ik hen dat duidelijk door is goed te klaxoneren of met mijn lichten te flikkeren!!
Ik moet zeggen dat ik in alle weersomstandigheden heb gereden, sneeuw, ijs, regen, storm,... Nooit ben ik aan het slippen gegaan, reed toen zelf met een Peugeot 205'ke dus, van ESP was toen nog geen sprake, zou het zelf niet willen, reeds meerdere malen gezegd, als ik mijn wagen de dag van vandaag zelf niet meer kan besturen dan laat ik em liever staan, ESP en al die toestanden heb ik echt niet nodig.
Zoals velen hier zeggen, als je je snelheid aanpast aan de weersomstandigheden kan er weinig of niks gebeuren!
Comment
-
Feit is wel dat je idd geen ervaring opdoet op een paar maand tijd.
Als je weinig ervaring hebt, en je komt in een noodsituatie terecht, zou het wel eens aardig kunnen mislopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenFeit is wel dat je idd geen ervaring opdoet op een paar maand tijd.
Als je weinig ervaring hebt, en je komt in een noodsituatie terecht, zou het wel eens aardig kunnen mislopen.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenWil nog niet zeggen dat je een goede chauffeur bent. Snel rijden kan iedereen maar kunnen rijden is een heel andere zaak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenAchja, het is niet dat ik roekeloos ben hé. 120 op een vlakke baan waar je 90 moogt is nu niet echt van wow dikke gek.
Achteraf gezien mag ik van geluk spreken dat er niet meer gebeurd is.
120 op een vlakke baan LIJKT niet gevaarlijk, maar je vergeet dan dat andere chauffeurs dit misschien niet in de gaten hebben. Iemand wil inhalen, afslaan, de baan over steken en schat jouw snelheid verkeerd in. Wat denk je dat de gevolgen dan zijn???
Na 12 jaar met de auto gereden te hebben (ben begonnen op 16 jaar en 9 maanden met theorie, daarna op 17 jarige leeftijd met de L de baan op) besef ik maar al te goed dat anticiperen op wat anderen doen erg belangrijk is in het drukke verkeer van tegenwoordig.
Denk er maar eens over na: zou jij nog goed kunnen slapen als je weet dat je door te snel te rijden iemands leven om zeep hebt geholpen? Ik alvast niet.
Snel rijden kan in sommige gevallen. Zo ben ik voorstander van hogere snelheden 's nachts op de autosnelweg.
Maar in de bebouwde kom, zone 70 en zone 90 hou ik me netjes aan de snelheid. Je weet immers maar nooit wie er de weg op komt. Misschien een dronken 17 jarige kerel die net van op stap terug komt?
En ja: voor je het afvraagt: de beste stuurlui staan aan wal en zijn degene die in het verleden het vaakst over de schreeft gegaan zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk BerichtenMja daar heb je een punt, wist niet dat die nog maar 17 jaar was, en al zo rijdt .
Ik rij al met de auto sinds mijn 18, ben nu 23 dus toch al enkele jaren ervaring. Ik weet dan ook wat mag en niet mag en natuurlijk, ik ken mijn grenzen! Ik zie dagelijks mensen stommiteiten uithalen en als dit in de buurt van mijn auto gebeurd maak ik hen dat duidelijk door is goed te klaxoneren of met mijn lichten te flikkeren!!
Ik moet zeggen dat ik in alle weersomstandigheden heb gereden, sneeuw, ijs, regen, storm,... Nooit ben ik aan het slippen gegaan, reed toen zelf met een Peugeot 205'ke dus, van ESP was toen nog geen sprake, zou het zelf niet willen, reeds meerdere malen gezegd, als ik mijn wagen de dag van vandaag zelf niet meer kan besturen dan laat ik em liever staan, ESP en al die toestanden heb ik echt niet nodig.
Zoals velen hier zeggen, als je je snelheid aanpast aan de weersomstandigheden kan er weinig of niks gebeuren!
ESP kan wel degelijk voorkomen dat je onverwachts gaat slippen, maar ik moet toegeven dat ik het ook niet heb aangevinkt op de optielijst, toen ik mijn wagen bestelde. De volgende zal het echter wel hebben.
Nu ja, als de volgende een BMW wordt, zal ik die zelfs niet kunnen kopen zonder ESP (of DSC in het geval van BMW).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenDat is waar, maar zoiets kan je enkel leren door die ervaring op te doen hé. Eens mee te maken.
Ik was ook niet heilig toen ik pas mijn vast rijbewijs had (ik was 19), maar toch. Het is moeilijk om je in te houden, maar ga vooral geen limieten opzoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenInderdaad, ik volg je hier voledig in. Trouwens vaak mispakken is eigelyk 2 keer. En vaak te snel rijden moet je ook 'n beetje relativeren. Als ik 60 doe op een baan van 50 rijd ik ook te snel. Daarom niet roekeloos/gevaarlijk. Ik rijd zeker af en toe eens 120 maar dat is maar van zéér korte duur.
De mensen die mij dan nog voorbijschieten schat ik meestal tussen de 25-35. Ik moet toch zeggen, oké die hebben meer rij-ervaring. Maar als hun wagen inneens een klapband krijgt of begint te slippen, hun ervaring er weinig baad bij zal hebben.
Als chauffeur heb je een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van je passagiers en andere weggebruikers. De weg is geen speeltuin waar je je zomaar kan op uitleven. Er zijn al genoeg zinloos mensen gestorven door gasten die hun rijervaring sterk overschatten. Elke weekend opnieuw staan de kranten vol met zulke gruwelijke vaststellingen. Auto met vier jongeren..., twee broers van 18 en 17..., enz. enz.
Het gaat hem niet om die luttele km/uur sneller maar 30 of 40 km/uur sneller maakt al een wereld van verschil.
Bekijk eens de diareportage van Dr. Luc Beaucourt en je visie over snel rijden zal wel snel bijgeschaafd worden.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk BerichtenNog iets minder als een jaartje en ik wordt er 30. Verstand komt met de leeftijd en ik moet zeggen dat het bij mij stilaan begint te komen. Ook ik heb me in het verleden schuldig gemaakt aan wat sommigen 'roekeloos rijgedrag' noemen.
Achteraf gezien mag ik van geluk spreken dat er niet meer gebeurd is.
120 op een vlakke baan LIJKT niet gevaarlijk, maar je vergeet dan dat andere chauffeurs dit misschien niet in de gaten hebben. Iemand wil inhalen, afslaan, de baan over steken en schat jouw snelheid verkeerd in. Wat denk je dat de gevolgen dan zijn???
Na 12 jaar met de auto gereden te hebben (ben begonnen op 16 jaar en 9 maanden met theorie, daarna op 17 jarige leeftijd met de L de baan op) besef ik maar al te goed dat anticiperen op wat anderen doen erg belangrijk is in het drukke verkeer van tegenwoordig.
Denk er maar eens over na: zou jij nog goed kunnen slapen als je weet dat je door te snel te rijden iemands leven om zeep hebt geholpen? Ik alvast niet.
Snel rijden kan in sommige gevallen. Zo ben ik voorstander van hogere snelheden 's nachts op de autosnelweg.
Maar in de bebouwde kom, zone 70 en zone 90 hou ik me netjes aan de snelheid. Je weet immers maar nooit wie er de weg op komt. Misschien een dronken 17 jarige kerel die net van op stap terug komt?
En ja: voor je het afvraagt: de beste stuurlui staan aan wal en zijn degene die in het verleden het vaakst over de schreeft gegaan zijn...
En neen als ik uitga is het nog steeds mijn vader die me komt ophalen.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenESP kan wel degelijk voorkomen dat je onverwachts gaat slippen, maar ik moet toegeven dat ik het ook niet heb aangevinkt op de optielijst, toen ik mijn wagen bestelde. De volgende zal het echter wel hebben.
Nu ja, als de volgende een BMW wordt, zal ik die zelfs niet kunnen kopen zonder ESP (of DSC in het geval van BMW).
Doe mij maar GEEN ESP.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenHet is nu niet 1x ik mijn vast rijbewijs heb dat ik ff de limiet van mijn wagen ga uittesten hé .
Je limieten kennen, dat is belangrijk! En die leer je niet 1-2-3 kennen, dat duurt jaren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenEn als de sterren uit de hemel vallen is het met ons ook gedaan.
Als chauffeur heb je een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van je passagiers en andere weggebruikers. De weg is geen speeltuin waar je je zomaar kan op uitleven. Er zijn al genoeg zinloos mensen gestorven door gasten die hun rijervaring sterk overschatten. Elke weekend opnieuw staan de kranten vol met zulke gruwelijke vaststellingen. Auto met vier jongeren..., twee broers van 18 en 17..., enz. enz.
Het gaat hem niet om die luttele km/uur sneller maar 30 of 40 km/uur sneller maakt al een wereld van verschil.
Bekijk eens de diareportage van Dr. Luc Beaucourt en je visie over snel rijden zal wel snel bijgeschaafd worden.-
Comment
Comment