Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongeren die sterven in het verkeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jamaar, als jij 120 rijdt op een baan waar je 90 mag, en je steekt een vrachtwagen voorbij die net zwenkt. Dan hebde gij het goed vlaggen Ervaring heb je niet zoveel en je rijdt dan nog eens 1/3 te snel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
      Jamaar, als jij 120 rijdt op een baan waar je 90 mag, en je steekt een vrachtwagen voorbij die net zwenkt. Dan hebde gij het goed vlaggen Ervaring heb je niet zoveel en je rijdt dan nog eens 1/3 te snel
      dan is de vrachtwagen in fout want hij is een manouver bezig

Comment

• liever een poloke van 96 en 800 kilo frontaal op mij als nen nieuwe golf gti

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
          ongelukkige verwoording dus
          Wijze raad van mezelf:
          zolang je je "L" hebt, probeer je zoveel mogelijk aan de regels te houden, want als je dan je examen moet gaan doen is het extra moeilijk
          eenmaal je je vast rijbewijs hebt mag je rijden zoals je wil, deal?
          Ik probeer het nu al hoor. Want ik onderschat zwaar de gevaren op de baan. Nuja dat is iets waar ik aan werk, en het zal/moet verbeteren. Het is nu niet 1x ik mijn vast rijbewijs heb dat ik ff de limiet van mijn wagen ga uittesten hé .
          -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            liever een poloke van 96 en 800 kilo frontaal op mij als nen nieuwe golf gti
            Op de G ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
              Op de G ?

*splets*

ola, een vlieg op mijne voorbumper!

Comment

Inderdaad, maar dan zit ik toch liever in de golf gti

@ gtx, zoiets kan ook tegen 90 gebeuren.
                -

Comment

• ik heb wel geen airbags of abs dus ik rij nog trager als vroeger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                    geloof jij dat een 17-jarige weet wat zijn grenzen zijn?
                    Mja daar heb je een punt, wist niet dat die nog maar 17 jaar was, en al zo rijdt .
                    Ik rij al met de auto sinds mijn 18, ben nu 23 dus toch al enkele jaren ervaring. Ik weet dan ook wat mag en niet mag en natuurlijk, ik ken mijn grenzen! Ik zie dagelijks mensen stommiteiten uithalen en als dit in de buurt van mijn auto gebeurd maak ik hen dat duidelijk door is goed te klaxoneren of met mijn lichten te flikkeren!!

Ik moet zeggen dat ik in alle weersomstandigheden heb gereden, sneeuw, ijs, regen, storm,... Nooit ben ik aan het slippen gegaan, reed toen zelf met een Peugeot 205'ke dus, van ESP was toen nog geen sprake, zou het zelf niet willen, reeds meerdere malen gezegd, als ik mijn wagen de dag van vandaag zelf niet meer kan besturen dan laat ik em liever staan, ESP en al die toestanden heb ik echt niet nodig.

Zoals velen hier zeggen, als je je snelheid aanpast aan de weersomstandigheden kan er weinig of niks gebeuren!

Comment

• Feit is wel dat je idd geen ervaring opdoet op een paar maand tijd.
                      Als je weinig ervaring hebt, en je komt in een noodsituatie terecht, zou het wel eens aardig kunnen mislopen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                        Feit is wel dat je idd geen ervaring opdoet op een paar maand tijd.
                        Als je weinig ervaring hebt, en je komt in een noodsituatie terecht, zou het wel eens aardig kunnen mislopen.
                        Dat is waar, maar zoiets kan je enkel leren door die ervaring op te doen hé. Eens mee te maken.
                        -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                          Wil nog niet zeggen dat je een goede chauffeur bent. Snel rijden kan iedereen maar kunnen rijden is een heel andere zaak.
                          Inderdaad, zet nen aap achter het stuur en leer hem het gaspedaal in te stampen, die kan ook snel rijden, maar of het veilig is ?????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                            Achja, het is niet dat ik roekeloos ben hé. 120 op een vlakke baan waar je 90 moogt is nu niet echt van wow dikke gek.
                            Nog iets minder als een jaartje en ik wordt er 30. Verstand komt met de leeftijd en ik moet zeggen dat het bij mij stilaan begint te komen. Ook ik heb me in het verleden schuldig gemaakt aan wat sommigen 'roekeloos rijgedrag' noemen.
                            Achteraf gezien mag ik van geluk spreken dat er niet meer gebeurd is.

120 op een vlakke baan LIJKT niet gevaarlijk, maar je vergeet dan dat andere chauffeurs dit misschien niet in de gaten hebben. Iemand wil inhalen, afslaan, de baan over steken en schat jouw snelheid verkeerd in. Wat denk je dat de gevolgen dan zijn???

Na 12 jaar met de auto gereden te hebben (ben begonnen op 16 jaar en 9 maanden met theorie, daarna op 17 jarige leeftijd met de L de baan op) besef ik maar al te goed dat anticiperen op wat anderen doen erg belangrijk is in het drukke verkeer van tegenwoordig.

Denk er maar eens over na: zou jij nog goed kunnen slapen als je weet dat je door te snel te rijden iemands leven om zeep hebt geholpen? Ik alvast niet.

Snel rijden kan in sommige gevallen. Zo ben ik voorstander van hogere snelheden 's nachts op de autosnelweg.
                            Maar in de bebouwde kom, zone 70 en zone 90 hou ik me netjes aan de snelheid. Je weet immers maar nooit wie er de weg op komt. Misschien een dronken 17 jarige kerel die net van op stap terug komt?

En ja: voor je het afvraagt: de beste stuurlui staan aan wal en zijn degene die in het verleden het vaakst over de schreeft gegaan zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
                              Mja daar heb je een punt, wist niet dat die nog maar 17 jaar was, en al zo rijdt .
                              Ik rij al met de auto sinds mijn 18, ben nu 23 dus toch al enkele jaren ervaring. Ik weet dan ook wat mag en niet mag en natuurlijk, ik ken mijn grenzen! Ik zie dagelijks mensen stommiteiten uithalen en als dit in de buurt van mijn auto gebeurd maak ik hen dat duidelijk door is goed te klaxoneren of met mijn lichten te flikkeren!!

Ik moet zeggen dat ik in alle weersomstandigheden heb gereden, sneeuw, ijs, regen, storm,... Nooit ben ik aan het slippen gegaan, reed toen zelf met een Peugeot 205'ke dus, van ESP was toen nog geen sprake, zou het zelf niet willen, reeds meerdere malen gezegd, als ik mijn wagen de dag van vandaag zelf niet meer kan besturen dan laat ik em liever staan, ESP en al die toestanden heb ik echt niet nodig.

Zoals velen hier zeggen, als je je snelheid aanpast aan de weersomstandigheden kan er weinig of niks gebeuren!

ESP kan wel degelijk voorkomen dat je onverwachts gaat slippen, maar ik moet toegeven dat ik het ook niet heb aangevinkt op de optielijst, toen ik mijn wagen bestelde. De volgende zal het echter wel hebben.
                              Nu ja, als de volgende een BMW wordt, zal ik die zelfs niet kunnen kopen zonder ESP (of DSC in het geval van BMW).
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat is waar, maar zoiets kan je enkel leren door die ervaring op te doen hé. Eens mee te maken.
                                True. En door jaren te rijden.
                                Ik was ook niet heilig toen ik pas mijn vast rijbewijs had (ik was 19), maar toch. Het is moeilijk om je in te houden, maar ga vooral geen limieten opzoeken.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Inderdaad, ik volg je hier voledig in. Trouwens vaak mispakken is eigelyk 2 keer. En vaak te snel rijden moet je ook 'n beetje relativeren. Als ik 60 doe op een baan van 50 rijd ik ook te snel. Daarom niet roekeloos/gevaarlijk. Ik rijd zeker af en toe eens 120 maar dat is maar van zéér korte duur.
                                  De mensen die mij dan nog voorbijschieten schat ik meestal tussen de 25-35. Ik moet toch zeggen, oké die hebben meer rij-ervaring. Maar als hun wagen inneens een klapband krijgt of begint te slippen, hun ervaring er weinig baad bij zal hebben.
                                  En als de sterren uit de hemel vallen is het met ons ook gedaan.

Als chauffeur heb je een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van je passagiers en andere weggebruikers. De weg is geen speeltuin waar je je zomaar kan op uitleven. Er zijn al genoeg zinloos mensen gestorven door gasten die hun rijervaring sterk overschatten. Elke weekend opnieuw staan de kranten vol met zulke gruwelijke vaststellingen. Auto met vier jongeren..., twee broers van 18 en 17..., enz. enz.
                                  Het gaat hem niet om die luttele km/uur sneller maar 30 of 40 km/uur sneller maakt al een wereld van verschil.
                                  Bekijk eens de diareportage van Dr. Luc Beaucourt en je visie over snel rijden zal wel snel bijgeschaafd worden.
                                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
                                    Nog iets minder als een jaartje en ik wordt er 30. Verstand komt met de leeftijd en ik moet zeggen dat het bij mij stilaan begint te komen. Ook ik heb me in het verleden schuldig gemaakt aan wat sommigen 'roekeloos rijgedrag' noemen.
                                    Achteraf gezien mag ik van geluk spreken dat er niet meer gebeurd is.

120 op een vlakke baan LIJKT niet gevaarlijk, maar je vergeet dan dat andere chauffeurs dit misschien niet in de gaten hebben. Iemand wil inhalen, afslaan, de baan over steken en schat jouw snelheid verkeerd in. Wat denk je dat de gevolgen dan zijn???

Na 12 jaar met de auto gereden te hebben (ben begonnen op 16 jaar en 9 maanden met theorie, daarna op 17 jarige leeftijd met de L de baan op) besef ik maar al te goed dat anticiperen op wat anderen doen erg belangrijk is in het drukke verkeer van tegenwoordig.

Denk er maar eens over na: zou jij nog goed kunnen slapen als je weet dat je door te snel te rijden iemands leven om zeep hebt geholpen? Ik alvast niet.

Snel rijden kan in sommige gevallen. Zo ben ik voorstander van hogere snelheden 's nachts op de autosnelweg.
                                    Maar in de bebouwde kom, zone 70 en zone 90 hou ik me netjes aan de snelheid. Je weet immers maar nooit wie er de weg op komt. Misschien een dronken 17 jarige kerel die net van op stap terug komt?

En ja: voor je het afvraagt: de beste stuurlui staan aan wal en zijn degene die in het verleden het vaakst over de schreeft gegaan zijn...
                                    Nuja die 120 mannen is maar een voorlopige snelheid. Uiteraard kan er dan inneens iemand uitwijken of naar links komen.. Maar dit kan ook tegen 90/100 gebeuren. In de bebouwde kom houd ik me ook altijd aan de snelheid (10 per uur minder/meer is natuurlijk mogelijk)
                                    En neen als ik uitga is het nog steeds mijn vader die me komt ophalen.
                                    -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      ESP kan wel degelijk voorkomen dat je onverwachts gaat slippen, maar ik moet toegeven dat ik het ook niet heb aangevinkt op de optielijst, toen ik mijn wagen bestelde. De volgende zal het echter wel hebben.
                                      Nu ja, als de volgende een BMW wordt, zal ik die zelfs niet kunnen kopen zonder ESP (of DSC in het geval van BMW).
                                      Als ESP ingrijpt zal het wel zijn omdat je te snel rijd... Mensen gaan dan ook denken, ahja ik heb ESP, mij kan niks overkomen, laten we maar hard rijden...

Doe mij maar GEEN ESP.

Comment

Het is nu niet 1x ik mijn vast rijbewijs heb dat ik ff de limiet van mijn wagen ga uittesten hé .
                                        'k heb al veel circuit ervaring (met dikke sportwagens als de Porsche Carrera GT, GT3, GT3RS en Cayman S) maar als je mij vraagt om eens volle gas over de Nürburgring te gaan, dan zeg ik: pas!

Je limieten kennen, dat is belangrijk! En die leer je niet 1-2-3 kennen, dat duurt jaren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                          En als de sterren uit de hemel vallen is het met ons ook gedaan.

Als chauffeur heb je een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van je passagiers en andere weggebruikers. De weg is geen speeltuin waar je je zomaar kan op uitleven. Er zijn al genoeg zinloos mensen gestorven door gasten die hun rijervaring sterk overschatten. Elke weekend opnieuw staan de kranten vol met zulke gruwelijke vaststellingen. Auto met vier jongeren..., twee broers van 18 en 17..., enz. enz.
                                          Het gaat hem niet om die luttele km/uur sneller maar 30 of 40 km/uur sneller maakt al een wereld van verschil.
                                          Bekijk eens de diareportage van Dr. Luc Beaucourt en je visie over snel rijden zal wel snel bijgeschaafd worden.
                                          30km/uur meer is maar een moment hé. Natuurlijk op dat moment kan het gebeuren. Jullie kunnen natuurlijk moeilijk de baan voor ogen houden waar ik zo rijd (voor jarno de expresweg in haasrode? ). Ik ga zeker die dia's eens bekijken want dat werkt inderdaad op mij. Had ook de pics van wannes gezien, van die meid met haar porsche. Gruwelijk, maar dat was dan ook echt zwaar roekeloos. Ik ben dan ook voor een deftige rijopleiding. Niet enkel de borden, maar ook een deftige slipcursus, aantonen wat er kan gebeuren bij hoge snelheden e.d.
                                          -

Comment

Working...
                                          X