Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongeren die sterven in het verkeer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mijnen oude gebuur reed vroeger in de autocross en daar was het adagio van zo zwaar mogelijken bak te hebben en zo rap mogelijk te rijden om het minste last van de botsingen te hebben.....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
      De wagen met de hoogste snelheid is minst in het nadeel idd.

      Over voordelen zou ik niet direct spreken...
      Is ooit eens behandeld bij Jongens en Wetenschap. De vraag was toen:
      Wat is het ergste: twee auto's die met dezelfde snelheid tegen elkaar botsen of een auto die even snel tegen een stilstaande muur rijdt?


      Alleen weet/vind ik het antwoord niet meer.... :-)
      Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
      Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
        Is ooit eens behandeld bij Jongens en Wetenschap. De vraag was toen:
        Wat is het ergste: twee auto's die met dezelfde snelheid tegen elkaar botsen of een auto die even snel tegen een stilstaande muur rijdt?


        Alleen weet/vind ik het antwoord niet meer.... :-)
        Lijkt mij evident, de twee tegen elkaar rijdende wagens voeren krachten tegen elkaar uit, wat dus in meer energie resulteert die vrijkomt .. terwijl die muur veel minder energie heeft

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
          Lijkt mij evident, de twee tegen elkaar rijdende wagens voeren krachten tegen elkaar uit, wat dus in meer energie resulteert die vrijkomt .. terwijl die muur veel minder energie heeft
          Het is geen simpele optelsom hoor. Wanneer de massa's identiek zijn, dan is dus ook de vertraging identiek en vangen beide auto's evenveel (hun eigen)botsingsenergie op (formule 1/2 * m * v²). Botsing met twee auto's met gelijke massa en gelijke snelheid is hetzelfde als tegen een stilstaande muur rijden.

          Ik dacht, maar ben niet zeker, dat bij een botsing met lage snelheid de vertraging ruwweg net zo groot is als bij hoge snelheid. Dus zal het eerder de massa zijn die in uw voordeel speelt. Je kan beter met een tientonner een Micra rammen, dan omgekeerd.
          Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
          Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
            Het is geen simpele optelsom hoor. Wanneer de massa's identiek zijn, dan is dus ook de vertraging identiek en vangen beide auto's evenveel (hun eigen)botsingsenergie op (formule 1/2 * m * v²). Botsing met twee auto's met gelijke massa en gelijke snelheid is hetzelfde als tegen een stilstaande muur rijden.

            Ik dacht, maar ben niet zeker, dat bij een botsing met lage snelheid de vertraging ruwweg net zo groot is als bij hoge snelheid. Dus zal het eerder de massa zijn die in uw voordeel speelt. Je kan beter met een tientonner een Micra rammen, dan omgekeerd.
            Ewel, en met die muur wordt er toch veel minder energie opgebruikt ? Die wagen gaat door die muur gaan, en afhankelijk van de sterkte gaat dat nog wel een zekere afstand zijn. Bij een frontale botsing vliegt elke wagen terug in de andere richting ... kan niet anders dat er meer energie loskomt ..

            Comment


            • geen doden alle geluk
              maar het heeft weer eens een dag geregend en op die 40 kilomtere onderweg naar het werk liggen toch wel 4 wat gevaarlijkere bochten

              in de eerste bocht, oprit van de leugenberg een saab in de tegenovergstelde richting, kerel van 25 staat in z'n hesje achter de vangrail

              in de derde bocht, verbinding ring met de n49...een poloke met brede janten staat in de binnenbocht naast de autostrade tegen de richting bestuurer, een jongeman zijn kapotte jant te vervangen...hesje aan

              200 meter verder afrit n49 naar ring van kallo staat een audi ook weer in de tegenovergstelde richting, snuit zwaar beschadigt, jonge kerel staat zonder hesje achter de vangrail

              de carrossiers zullen gelukkig zijn

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                geen doden alle geluk
                maar het heeft weer eens een dag geregend en op die 40 kilomtere onderweg naar het werk liggen toch wel 4 wat gevaarlijkere bochten

                in de eerste bocht, oprit van de leugenberg een saab in de tegenovergstelde richting, kerel van 25 staat in z'n hesje achter de vangrail

                in de derde bocht, verbinding ring met de n49...een poloke met brede janten staat in de binnenbocht naast de autostrade tegen de richting bestuurer, een jongeman zijn kapotte jant te vervangen...hesje aan

                200 meter verder afrit n49 naar ring van kallo staat een audi ook weer in de tegenovergstelde richting, snuit zwaar beschadigt, jonge kerel staat zonder hesje achter de vangrail

                de carrossiers zullen gelukkig zijn
                Ergens misschien off topic, maar ik ben een jongere en zit in het verkeer. Vandaag voor de eerste keer aquaplanning meegemaakt met dit regenweer. Man, dat is toch wel even verschrikken als je ineens merkt dat je auto een ander leven wil gaan leiden. Maar het is goed afgelopen, en ik ben weer een ervaring rijker!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Mijnen oude gebuur reed vroeger in de autocross en daar was het adagio van zo zwaar mogelijken bak te hebben en zo rap mogelijk te rijden om het minste last van de botsingen te hebben.....



                  Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                  Je kan beter met een tientonner een Micra rammen, dan omgekeerd.
                  Dus mijne gebuur van vroeger had gelijk....

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    geen doden alle geluk
                    maar het heeft weer eens een dag geregend en op die 40 kilomtere onderweg naar het werk liggen toch wel 4 wat gevaarlijkere bochten

                    in de eerste bocht, oprit van de leugenberg een saab in de tegenovergstelde richting, kerel van 25 staat in z'n hesje achter de vangrail

                    in de derde bocht, verbinding ring met de n49...een poloke met brede janten staat in de binnenbocht naast de autostrade tegen de richting bestuurer, een jongeman zijn kapotte jant te vervangen...hesje aan

                    200 meter verder afrit n49 naar ring van kallo staat een audi ook weer in de tegenovergstelde richting, snuit zwaar beschadigt, jonge kerel staat zonder hesje achter de vangrail

                    de carrossiers zullen gelukkig zijn


                    Daarnet ook, vlak voor me op een rond punt: een dame in een golf III die em even met de snuit naar mij toe draaide. Ze leek er niet om te malen, gewoon hup stukje achterruit en verder. Niet eens even haar hand opgestoken ofzo.

                    Comment


                    • Dit weekend in Zonhoven:

                      ZONHOVEN - Steven M. (19) uit het Vlaams-Brabantse Meise is gisteren rond middernacht om het leven gekomen bij een ongeval in de Wijerstraat. Zijn 25-jarige passagier Kevin S. uit het Antwerpse Putte raakte lichtgewond. De bestuurder begon te slippen op het natte wegdek en belandde in een voortuin. De brandweer van Hasselt kwam ter plaatse en een medisch urgentieteam probeerde de 19-jarige te reanimeren, maar alle hulp kwam te laat. (res)
                      ZONHOVEN - Bart van Schooneveld (20) is zaterdag rond 21.45 uur de Wijvenstraat omgekomen bij een verkeersongeval. Om een nog onbekende reden raakte de jongeman uit Zonhoven van de weg en kwam zijn voertuig tot stilstand tegen een boom. Het medisch urgentieteam kwam ter plaatse, maar de bestuurder overleed aan zijn verwondingen. (res)
                      Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                      Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                        En is bij een frontale aanrijding de snelste wagen niet in het voordeel?
                        F=m.a
                        De geleverde kracht is product van de massa en de versnelling.

                        M.a.w. hoe zwaarder een voertuig is en hoe sneller deze rijdt, hoe meer kracht deze produceert bij een botsing.

                        MAAR... alles hangt ervan af hoe de voertuigen de ontstane krachten absorberen. Over het algemeen zijn zwaardere voertuigen hier in het voordeel, maar lang niet altijd (zie filmpje botsing Renault Modus met oude Volvo).
                        Dat de snelste in het voordeel zou zijn, kun je geenszins besluiten. Enige conclusie die je kan trekken: hoe sneller je rijdt op het moment van een botsing, hoe zwaarder de gevolgen voor beide voertuigen!

                        Comment


                        • 2 dodelijke ongelukken

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
                            2 dodelijke ongelukken
                            en twee keer jongeren

                            Oorzaak waarschijnlijk onaangepaste snelheid?
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment

                            Working...
                            X