Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongeren die sterven in het verkeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jongeren die sterven in het verkeer

Bijna iedere week hebben we ermee te maken , gisterenavond terug blijkbaar..

Waarom beginnen mensen eigenlijk niet te beseffen dat ze meer moeten opletten???

Oorspronkelijk geplaatst door hln.be
    Twee jongeren komen om bij zwaar ongeval in Koksijde

Een zwaar verkeersongeval in Wulpen bij Koksijde heeft gisterenavond aan twee jongeren het leven gekost. De jongeren zaten samen in hetzelfde voertuig. Ze zijn 21 en 22 jaar oud en komen uit Oostduinkerke.

Om 21.30 uur verloor de bestuurder door nog onbekende oorzaak de controle over het stuur in de Veurnekeiweg. Het voertuig begon te tollen, kwam in de sloot terecht en botste uiteindelijk tegen een voertuig dat uit de andere rijrichting kwam. De bestuurder was op slag dood. Zijn passagier werd nog gereanimeerd, maar er kon geen hulp meer baten.

Een van de twee mensen in het andere voertuig raakte zwaargewond; de tweede inzittende liep lichte verwondingen op. Een verkeersdeskundige onderzoekt de zaak. (belga/tdb)

(bron: hln.be)

Vrienden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
      Vrienden?
      Neen deze keer niet, ik heb al wat vrienden/kennissen verloren in het verkeer..

Comment

Eigenlijk hoort dit meer thuis in de rubriek Verkeer & wetgeving.
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Echt jammer dat zo'n dingen moeten gebeuren ....

Nuja, ik denk wel dat iedereen soms wel eens een dolle rit maakt.
          Ikzelf besef ook altijd pas achteraf welke enorme (onnodige) risico's ik weer maar eens genomen heb. Spijtig dat het hier zo enorm slecht is afgelopen...

Mijn deelneming aan alle nabestaanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
            Neen deze keer niet, ik heb al wat vrienden/kennissen verloren in het verkeer..
            Misschien je eeens bezinnen over jouw rijstijl?

Comment

Een zware periode voor de getroffen de nabestaande. Als ouder doet dit vreselijk veel pijn om je kind te moeten afgeven.
              ...
              Ik hoop dat ik zoiets nooit moet meemaken, dit wens je niemand toe....
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                Misschien je eeens bezinnen over jouw rijstijl?
                Jij weet niks van mijn rijstijl ...

Comment

Jij weet niks van mijn rijstijl ...
                  Ik heb er toch al veel over gelezen ... en dacht eigenlijk hetzelfde als Jann.

Maar je hebt natuurlijk gelijk.

Comment

rijstijl is 1 ding, maar soms kun je er niet aan doen; zoals dat meisje van 19 dat overlaatst is overreden door die vrachtwagen in katelijne, ik denk niet dat de vrachtwagen er veel kon aan doen, mss moest het meisje ook beter opgelet hebben. ik weet het niet, maar het kan. het is alleszins niet leuk als ouder.

veelal zijn de verkeerssituaties ook héél slecht, en meestal nog slechter na aanpassingen tegenwoordig. zo hebben ze bvb bij ons in bornem in de omgeving van het station de situati veranderd. waar vroeger het fietspad mooi gescheiden is van de rijbaan (en waar ze in belgië zoveel mogelijk de fietspaden en het afschermen zijn), hebben ze dit nu terug OP de rijbaan gegooid, met vlak voor het gemeentehuis een oversteekplaats waar ze zogezegd 'vrij spel' hebben om over te steken. Dit is gewoon enorm onverantwoord, gevaalrijk en houdt het verkeer echt onnodig op. ik heb me al enorm veel aan die situatie geërgerd. dit is maar 1 van de vele voorbeelden.
                    There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                      Ik heb er toch al veel over gelezen ... en dacht eigenlijk hetzelfde als Jann.

Maar je hebt natuurlijk gelijk.
                      Je hebt vlot rijden op autostrade en je hebt vlot rijden op de gewone wegen.. Wat vinden jullie onverantwoord - 180 rijden op autostrade of 130 rijden op gewone wegen?? Als ik vlot rij, is dit op de autostrade.. En op welke wegen sterven de jongeren en hoe komt dit?? Denk daar maar eens over..

Tot zover deze uitzetting..

Comment

Tot zover deze uitzetting.
                        Boem!

Comment

Je hebt vlot rijden op autostrade en je hebt vlot rijden op de gewone wegen.. Wat vinden jullie onverantwoord - 180 rijden op autostrade of 130 rijden op gewone wegen?? Als ik vlot rij, is dit op de autostrade.. En op welke wegen sterven de jongeren en hoe komt dit?? Denk daar maar eens over..

Tot zover deze uitzetting..
                          Wat ik over jouw rijstijl heb gelezen ging niet over rijden op een autostrade ...
                          Maar nogmaals, wat ik lees hoeft niet waar te zijn (al stonden er soms ook wel foto's bij geloof ik )

Wat ik maar bedoel is: er sterven inderdaad veel jongeren in het verkeer, en dat heeft vaak met de rijstijl (zelfoverschatting) te maken. En er zijn er maar weingen die twijfelen aan hun eigen capaciteiten, zelfs al hebben ze hun rijbewijs nog maar heel recent (of nog niet).

Volgens mij zijn het trouwens niet de "slechtste" chauffeurs die verongelukken, maar wel zij die vinden dat ze wel veilig (te) snel kunnen rijden; wel goed kunnen rijden als ze iets gedronken hebben; wel goed kunnen rijden en telefoneren tegelijkertijd; wel goed ... En zo zijn er hier ook op het forum (ik ga geen namen noemen maar heb het niet op jou xxx).

Dus, dat mensen moeten beseffen dat ze goed moeten opletten, zoals jij stelt, is juist, maar dat geldt evengoed (of vooral) voor zij die het allemaal toch zo goed kunnen.

Comment

Ik denk dat er toch een deel van de fout bij de rijopleiding ligt: de nadruk ligt enorm op het kennen van de verkeersregels, maar helemaal niet bij het beheersen van je wagen. Als je ziet hoe jongeren (ikzelf ook destijds) de baan worden opgestuurd terwijl ze nog niet eens zonder schokken kunnen vertrekken, dan verbaast het me niet dat er af en toe eentje "de controle over het stuur verliest".

Ik pleit ervoor om de rijopleiding uit volgende stukken te laten bestaan:
                            1. Wagenbeheersing: zou op een veilig privéterrein moeten plaatsvinden, gaande van leren wegrijden en stoppen, tot het leren kennen van de limieten van de auto (noodstop met en zonder abs, uitwijken op glad wegdek enz)
                            2. Pas als puntje 1 onder de knie is, beginnen aan het rijden tussen het verkeer
                            3. Eventueel achteraf nog een doorgedreven slipcursus

Ikzelf heb uit de twee slipcursussen die ik heb gevolgd, vooral onthouden dat je eigenlijk erg weinig kan doen eens je aan hoge snelheid de controle over het stuur verliest. Bijgevolg rij ik nu een stuk voorzichtiger dan voordien.
                            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Quote:
                              Originally Posted by hln.be
                              Twee jongeren komen om bij zwaar ongeval in Koksijde

Een zwaar verkeersongeval in Wulpen bij Koksijde heeft gisterenavond aan twee jongeren het leven gekost. De jongeren zaten samen in hetzelfde voertuig. Ze zijn 21 en 22 jaar oud en komen uit Oostduinkerke.

Om 21.30 uur verloor de bestuurder door nog onbekende oorzaak de controle over het stuur in de Veurnekeiweg. Het voertuig begon te tollen, kwam in de sloot terecht en botste uiteindelijk tegen een voertuig dat uit de andere rijrichting kwam. De bestuurder was op slag dood. Zijn passagier werd nog gereanimeerd, maar er kon geen hulp meer baten.

Een van de twee mensen in het andere voertuig raakte zwaargewond; de tweede inzittende liep lichte verwondingen op. Een verkeersdeskundige onderzoekt de zaak. (belga/tdb)

(bron: hln.be)

die onbekende oorzaak blijkt niet zelden uiteindelijk toch overdreven snelheid te zijn...

Comment

Het feit is, en iedereen moet dit GVD maar eens stilaan gaan beseffen, :

Als je roekeloos/gevaarlijk/snel/whatever wil rijden, onthou dan 1 ding: u kan het ook overkomen!

Mensen lijken dat hier niet te beseffen: pffrt, staat in de krant, pffrt, komt op tv, ver van m'n bed show.....tot.....

Elke keer dat ik met de brandweer op een wrak uitkom met kermende jonge gasten in, denk ik van, "hey, this could happen to me"...

Let toch wat op in het verkeer, voor je het weet is het zover...dan eet je voor de rest van je leven uit een rietje, of moet je leven lang werken om de tegenpartij uit te betalen....of lig je tussen 6 planken.

Comment

oh ja, aan al die streetracers, roekeloze apen etc...

het zijn gore egoïsten!

Comment

idd, een ongeval is rap gebeurd..
                                    mijn neef is gestorven door een ongeluk ,
                                    een productiefout van seat, de airbags gingen niet open en de gordel bleef steken..
                                    resultaat, mijn neef schoot omhoog tegen het dak

over twee weken zijn we me twee auto's naar hasselt gereden..
                                    ik drink nooit als ik uitga, omdat ik geen bierdrinker ben en ik haat zatlappen
                                    + ja ik ben nog al gesteld op mijn auto, kzou hartzeer hebben moest ik zat in mijn auto kruipen

mijn kameraad, die had wel wat op, en we gingen naar versuz.
                                    We hadden afgesproken dat een andere vriend met zijn auto zou rijden, een vriend van mij had sportschoenen aan
                                    en mocht niet binnen in de versuz dus wij weer naar die lokale fuif..
                                    mijn kameraad wou dan echter perse in zijn auto kruipen, al was hem zo zat als iets
                                    wij hebben hem tegengehouden, en gezegd dat hij moest wachte tot als mijn kameraad weerkwam vant wc,
                                    want hij ging dan rijden met zijn auto..
                                    natuurlijk moest meneer de macho uithangen en sprong hij in zijn auto, en een andere vriend van mij die zette hem er bij
                                    ik beginnen roepen naar hem, vuile zot! zijt ge u leven beu ofwat?? maarja die was zelf zat

ze rijden dan voort.. ik vertrek ook opt gemak.
                                    we rijden ter hoogte van aarschot.. mijn broer krijgt telefoontje van die kameraad passagier daar..
                                    staan ze ons op te wachten aan een tank-parking voorbij aarschot..
                                    mijn kameraad was dus van den derde band opeens scheef gerede naar den eerste band, bijna op nen auto..
                                    kameraad heeft het stuur moete overtrekke , zijn ze in de graskant gereden..
                                    ik kom daartoe, zit mijne maat daar zijn ziel over te geven..
                                    den dag erna lacht hij daarmee alsof het een belevenis was!
                                    triestig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                                      Het feit is, en iedereen moet dit GVD maar eens stilaan gaan beseffen, :

Als je roekeloos/gevaarlijk/snel/whatever wil rijden, onthou dan 1 ding: u kan het ook overkomen!

Mensen lijken dat hier niet te beseffen: pffrt, staat in de krant, pffrt, komt op tv, ver van m'n bed show.....tot.....

Elke keer dat ik met de brandweer op een wrak uitkom met kermende jonge gasten in, denk ik van, "hey, this could happen to me"...

Let toch wat op in het verkeer, voor je het weet is het zover...dan eet je voor de rest van je leven uit een rietje, of moet je leven lang werken om de tegenpartij uit te betalen....of lig je tussen 6 planken.
                                      voor mij juist hetzelfde, ik heb al een groot aantal ongevallen gezien.
                                      Gasten die hun nieuwe TT eens willen testen door op een ( weliswaar kaarsrechte 4vaksbaan ) eens goed doorgeven. Gevolg : bestuurder uit het voertuig geslingerd ( gehandicapt voor de rest van zijn leven ) en de passagier licht gewond ( door het dragen van zijn veiligheidsgordel )

Was er op dat moment een tegenligger op die baan, dan waren die waarschijnlijk eraan geweest ( een 160 rijden op een baan van 70 )

Maar soit, sommigen zullen het nooit leren en ik hoop, wanneer ze een ongeval hebben, dat ze geen andere mensen erin betrekken. ( dat ze zichzelf doordrijden op een muur, geen onschuldige passanten )

Comment

Alles sterkte voor die familie. Je zal maar je zoon van 21 verliezen...

Ik ken de weg waar dat ongeval gebeurd is behoorlijk goed. Ik begrijp niet goed hoe je daar in de gracht kan terechtkomen. Dat is één lange rechte baan, met een paar hele flauwe bochten in.

Dus ik vrees dat we hier kunnen vermoeden wat de oorzaak is.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                        X