misschien dat dokter Beaucourt met zijn gruwelfoto's naar meer middelbare scholen moet hé, of dat dit op één of andere manier toch wat wordt ingepast in het lessenpakket
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jongeren die sterven in het verkeer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichtenmisschien dat dokter Beaucourt met zijn gruwelfoto's naar meer middelbare scholen moet hé, of dat dit op één of andere manier toch wat wordt ingepast in het lessenpakket
Bij die foto's denk je al eens 2 maal na, natuurlijk werkt het effect wel uit na een tijdje
Dus elk jaar gruwelfoto's gaan bekijken om je in te tomen.
Als je snel wil rijden => ga naar een of ander circuit en blijf van de openbare weg af
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenDus elk jaar gruwelfoto's gaan bekijken om je in te tomen.
Als je snel wil rijden => ga naar een of ander circuit en blijf van de openbare weg af
Ik vind het een beetje dom om snel rijden per definitie als gevaarlijk te verklaren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk vind het een beetje dom om snel rijden per definitie als gevaarlijk te verklaren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichtenmisschien dat dokter Beaucourt met zijn gruwelfoto's naar meer middelbare scholen moet hé, of dat dit op één of andere manier toch wat wordt ingepast in het lessenpakket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenAls 't niet gevaarlijk was geweest hadden die 2 gasten nog geleefd. Jij bent volgens mij intelligent genoeg om te weten dat snel rijden in dit geval gevaarlijk was. 't Ging niet om een autosnelweg.
*zucht* Stefanusnikkeltje toch...
Onze Jos had het niet enkel op dat geval, maar in het algemeen.
Ik quote
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichtenvoor mij juist hetzelfde, ik heb al een groot aantal ongevallen gezien.
Gasten die hun nieuwe TT eens willen testen door op een ( weliswaar kaarsrechte 4vaksbaan ) eens goed doorgeven. Gevolg : bestuurder uit het voertuig geslingerd ( gehandicapt voor de rest van zijn leven ) en de passagier licht gewond ( door het dragen van zijn veiligheidsgordel )
Was er op dat moment een tegenligger op die baan, dan waren die waarschijnlijk eraan geweest ( een 160 rijden op een baan van 70 )
Maar soit, sommigen zullen het nooit leren en ik hoop, wanneer ze een ongeval hebben, dat ze geen andere mensen erin betrekken. ( dat ze zichzelf doordrijden op een muur, geen onschuldige passanten )
Om deze reden zou ik mijn kind ook nooit een snelle wagen geven, wat hier op het forum nogal eens van toepassing is.
Om het minder vaag te stellen: Matthi, let op man. En laat u de eerste jaren niet uitdagen.
Comment
-
Wat baten kaars en bril, als de uil niet zienen wil1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenProbeer het eens in die keikop van jou te krijgen dat je de waarheid niet in pacht hebt.
Uiteraard ben ik dan de idioot.
Steek misschien is in jouw lompe ketel dat Joris wekelijks geconfronteerd wordt met gastjes als jij, die steeds denken king of the road te zijn. Hij ziet ze dan wel hangen, bloedend op het asfalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenWat baten kaars en bril, als de uil niet zienen wil
Comment
-
Zijn er dan zo weinig mensen zoals mij die foto's als die van dokter Beaucourt helemaal niet hoeven te zien om normaal en veilig te rijden?
Ik ben in die 3 jaar dat ik mijn rijbewijs heb al genoeg situaties tegengekomen waarbij ik aan normale snelheden reed en plots serieus moest ingrijpen om een ongeluk te vermijden. Dikwijls reed de andere bestuurder dan ook niet echt te snel, maar ik denk dan iedere keer: als ik nu 90 ipv 70 had gereden, dan was ik er knal op gereden ook al was ik niet in fout.
Ben zeker geen moraalridder en ik zou liegen als ik zeg dat ik nog nooit te snel heb gereden.
Veel vrienden van me vragen wel eens: en, hoe snel heb je al gereden? Ik word dan bijna uitgelachen als ik zeg dat ik meestal op de autostrade niet boven de 130 km/u kom...
edit: wow, mega dt fout ontdekt :p
En nog een ps: ik beleef veel plezier aan het auto rijden ook al rijd ik niet te snel! (in mijn achterhoofd weet ik dat ik binnen enkele jaartjes wel eens een circuit opzoek)
Comment
-
En dan zwijgen we nog maar van de chauffeurs die onder invloed zijn van alcohol, drugs of andere verdovende stoffen.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk vind het een beetje dom om snel rijden per definitie als gevaarlijk te verklaren
dat je op de E40 een 160km/uur rijdt, daar til ik niet zo erg aan dan dat je 80 of 90 rijdt op een baan waar je 50 mag
Er is meestal een reden waarom je er maar 50 mag ( ook al is die voor sommigen ver te zoeken )
Op elke baan kunnen er voetgangers, fietsers of andere automobilisten zijn. Hoeveel mensen zijn er al niet doodgereden op de autosnelweg wanneer ze pech hebben of iemand willen helpen die pech heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenEn dan zwijgen we nog maar van de chauffeurs die onder invloed zijn van alcohol, drugs of andere verdovende stoffen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenWie voor de wolf vlucht, loopt de beer in de muil1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
Comment
-
kheb de fotos ook gezien van beaucourt op school
wel schokkend maar dat vergeet ge rap zenne..
anyway ik vergeet dat niet omdatik mijn neef, waar ik toen close mee was, ben verloren
zoiets tekent u eh maar ik wens het wel niemand toe..
en wat dat met matthi betreft, voorzichtig zijn , meer kunt ge ni zeggen he..
want ge moogt al van u 10 jaar me autootjes rijden, ge moogt ne superpiloot zijn
hij moet maar is uitbreken (en met de m5 lukt dit wel ) en da katapulteert u eender waar he
dus als onervaren chauffeur altijd voorzichtig te werk gaan
en als ge gedronken hebt, uit nen auto blijven!
das geen respect voor u auto , en geen respect voor u passagiers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenLeuk. 2 gezinnen zijn net twee prille tieners vol plannen en ambitie verloren door het verkeerd inschatten van snelheden en jij komt dan effe verkondigen dat snel rijden op de openbare weg zeker moet kunnen omdat het niet altijd gevaarlijk zou zijn.
Uiteraard ben ik dan de idioot.
Steek misschien is in jouw lompe ketel dat Joris wekelijks geconfronteerd wordt met gastjes als jij, die steeds denken king of the road te zijn. Hij ziet ze dan wel hangen, bloedend op het asfalt.
Ik verkondig inderdaad dat snel rijden niet per definitie altijd gevaarlijk hoeft te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenDan zie je maar dat snelheid dodelijk is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenmeer en intensere controle's en vooral zwaardere straffen zouden hier al een pak bij helpen.
Zwaardere straffen? Als je drie pintjes op hebt, mag je al meer dan 400 € betalen (bij 0,5 - 0,8 promille dus). Mss verdien jij veel, maar voor de modale Belg is dat toch wel veel geld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenSnel rijden buiten de autostrades vind ik levensgevaarlijk
dat je op de E40 een 160km/uur rijdt, daar til ik niet zo erg aan dan dat je 80 of 90 rijdt op een baan waar je 50 mag
Er is meestal een reden waarom je er maar 50 mag ( ook al is die voor sommigen ver te zoeken )
Op elke baan kunnen er voetgangers, fietsers of andere automobilisten zijn. Hoeveel mensen zijn er al niet doodgereden op de autosnelweg wanneer ze pech hebben of iemand willen helpen die pech heeft.
Kijk dat is nu net mijn punt! *zucht* *eindelijk*
160 rijden op de E40 is dus snel, veel te snel zelfs?
Ik hoop dat ik je geen woorden in de mond leg door te concluderen dat je dat niet per definitie gevaarlijk vindt.
Comment
Comment