Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jongeren die sterven in het verkeer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk BerichtenIk hou me zoveel mogelijk aan de snelheidsregels. Ja da's traag maar ik heb geen zin om boetes te betalen en ik gun die rotzakken geen cent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten30km/uur meer is maar een moment hé. Natuurlijk op dat moment kan het gebeuren. Jullie kunnen natuurlijk moeilijk de baan voor ogen houden waar ik zo rijd (voor jarno de expresweg in haasrode? ). Ik ga zeker die dia's eens bekijken want dat werkt inderdaad op mij. Had ook de pics van wannes gezien, van die meid met haar porsche. Gruwelijk, maar dat was dan ook echt zwaar roekeloos. Ik ben dan ook voor een deftige rijopleiding. Niet enkel de borden, maar ook een deftige slipcursus, aantonen wat er kan gebeuren bij hoge snelheden e.d.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten30km/uur meer is maar een moment hé. Natuurlijk op dat moment kan het gebeuren. Jullie kunnen natuurlijk moeilijk de baan voor ogen houden waar ik zo rijd (voor jarno de expresweg in haasrode? ). Ik ga zeker die dia's eens bekijken want dat werkt inderdaad op mij. Had ook de pics van wannes gezien, van die meid met haar porsche. Gruwelijk, maar dat was dan ook echt zwaar roekeloos. Ik ben dan ook voor een deftige rijopleiding. Niet enkel de borden, maar ook een deftige slipcursus, aantonen wat er kan gebeuren bij hoge snelheden e.d.
Geef mij dan maar een slipcursus ofzo .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk BerichtenAls ESP ingrijpt zal het wel zijn omdat je te snel rijd... Mensen gaan dan ook denken, ahja ik heb ESP, mij kan niks overkomen, laten we maar hard rijden...
Doe mij maar GEEN ESP.
En bij rijm- en ijzelplekken?
Op het droge of in de meeste regentoestanden, heb ik het ook helemaal niet nodig hoor. Ik vind het trouwens nog best leuk om bij glad weer op een veilige plek eens te testen of mijn voorwielen snel gaan doorspinnen. Kwestie dat ik kan inschatten hoe glad het precies is.
ESP valt natuurlijk niet te verwarren met tractiecontrole.
Met voorwielaandrijving heb je het mss minder nodig, maar met achterwielaandrijving, kan je gewoon niet zonder ESP, zeker niet nu de meeste mensen met een dergelijke (diesel)wagen toch aardig wat paarden onder de kap hebben zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenNiet elke, ik wel. Ik stop altijd bij 120. Al zie ik dat ik hem stilletjes aan inhaal. Het valt ook te zien in welke wagen je zit. In een golf gti ff naar 120 trekken is peanuts. In een wagen met niet meer dan 50 pk, levensgevaarlijk.
Nu rij ik veel rustiger en gezapiger. Nu vertrek ik ook zeker altijd 5 à 10 minuten vroeger omdat, ik dan op het gemak kan rijden. Vroeger vertrok ik altijd op het laatste moment en zat ik te pushen en te pushen.
Wat voor wagen leer jij rijden? met of zonder begeleider?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenEn als de sterren uit de hemel vallen is het met ons ook gedaan.
Als chauffeur heb je een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van je passagiers en andere weggebruikers. De weg is geen speeltuin waar je je zomaar kan op uitleven. Er zijn al genoeg zinloos mensen gestorven door gasten die hun rijervaring sterk overschatten. Elke weekend opnieuw staan de kranten vol met zulke gruwelijke vaststellingen. Auto met vier jongeren..., twee broers van 18 en 17..., enz. enz.
Het gaat hem niet om die luttele km/uur sneller maar 30 of 40 km/uur sneller maakt al een wereld van verschil.
Bekijk eens de diareportage van Dr. Luc Beaucourt en je visie over snel rijden zal wel snel bijgeschaafd worden.
En met die jongeren is er vaak nog alcohol en vermoeidheid mee gemoeid. Zelfoverschatting is inderdaad een grote ondeugd.
En bobo heeft weer gelijk. Het is door de veiligere wagens (voldoen aan strenge crashtest, veiligheidsuitrustingen,...) dat de mens steeds meer vertrouwen heeft in zijn rijmanskunsten. Maar het is niet alleen de 'jonge snaak' die zondigt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenWat voor nut heeft een slipcursus als je de basisbeginselen van de wegcode nog niet respecteert.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEn bij rijm- en ijzelplekken?
Op het droge of in de meeste regentoestanden, heb ik het ook helemaal niet nodig hoor. Ik vind het trouwens nog best leuk om bij glad weer op een veilige plek eens te testen of mijn voorwielen snel gaan doorspinnen. Kwestie dat ik kan inschatten hoe glad het precies is.
ESP valt natuurlijk niet te verwarren met tractiecontrole.
Met voorwielaandrijving heb je het mss minder nodig, maar met achterwielaandrijving, kan je gewoon niet zonder ESP, zeker niet nu de meeste mensen met een dergelijke (diesel)wagen toch aardig wat paarden onder de kap hebben zitten.
Zelf al met een Z4 gereden, dus achterwielaandrijving en of die nu veel of weinig paarden heeft, gewoon kan je er altijd mee rijden, heeft trouwens een knopke Sport, moet je dit maar even afzetten bij slechter weer . Bij een Porsche blijkt het ook zo tezijn, veel of weinig paarden, zeer handelbaar.
Comment
-
Trouwens wat baat een slipcursus die je volgt met een voertuig uitgerust met multilink en jouw wagen een voertuig is met torsieas. Dit verschil van achterophanging heeft al een grote invloed hoe de wagen reageert in bepaalde situaties1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenOh nee ik rijd 'ns te snel zoals 90 procent van de andere bestuurders. Dat zou juist heel veel nut hebben. Zo leer je je wagen beter onder controle te houden en zo doe je direct toch al wat nuttige ervaring op. En alstublieft, hoe vaak moet ik het nog zeggen. Ik gedraag mij zéér goed in het verkeer. 120 voor iemand in te halen is zeker niet uitzonderlijk, maar dit duurt dan maar even en is verre van roekeloos. In zone 30 zit ik nooit boven de 30 in zone 50 nooit boven de 60. Dit is de wegcode toch nog vrij goed respecteren imho.
Tja, de zones 50 zijn niet allemaal gelijk natuurlijk. Op sommige van die wegen ga je eerder 30 - 40 rijden, op andere van die wegen voelt zelfs 70 km/h niet snel aan, en houd je je toch maar in omdat het moet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk BerichtenSnel rijden is gevaarlijk, traag rijden evenmin!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenZoals de diareportage van Gore? Enkele 'extreme' gevallen meteen gaan generaliseren?
En met die jongeren is er vaak nog alcohol en vermoeidheid mee gemoeid. Zelfoverschatting is inderdaad een grote ondeugd.
En bobo heeft weer gelijk. Het is door de veiligere wagens (voldoen aan strenge crashtest, veiligheidsuitrustingen,...) dat de mens steeds meer vertrouwen heeft in zijn rijmanskunsten. Maar het is niet alleen de 'jonge snaak' die zondigt...1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenTrouwens wat baat een slipcursus die je volgt met een voertuig uitgerust met multilink en jouw wagen een voertuig is met torsieas. Dit verschil van achterophanging heeft al een grote invloed hoe de wagen reageert in bepaalde situaties-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenTja, de zones 50 zijn niet allemaal gelijk natuurlijk. Op sommige van die wegen ga je eerder 30 - 40 rijden, op andere van die wegen voelt zelfs 70 km/h niet snel aan, en houd je je toch maar in omdat het moet.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenSnel rijden is altijd gevaarlijk. Op circuit, op de openbare weg, als het misgaat aan hoge snelheid, is het erger dan aan lage snelheid. Maar ik vergeef je dat je dat niet begrijpt.Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenIk begrijp hem wel hoor.
Stel, je rijdt op de E40 Brussel - Luik, en er is bijna geen verkeer (in die omstandigheden rijden de meesten daar meer dan 140 km/h), zou jij dan braafjes 120 rijden? In droog weer en bij uitstekende zichtbaarheid.
Ik heb er eens op een zondagmorgen gereden en ik zat aan 160 km/h. Ik moet zeggen dat ik bijna niemand inhaalde, want de meesten reden 150 en meer.
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenIk pleit voor andere snelheids-limieten bij regenweer !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenLeg dat eens uit ???
Comment
-
@Matt.V: ik vind uw uitspraken redelijk degoutant. Ge zijt 17 en krijgt een auto. Ondertussen farse dingen zeggen zoals 120 rijden op een baan waar het 90 is en doen alsof het niets is...
Ik hoop dan ook dat uw ouders rijk genoeg zijn om al uw toekomstige ongelukken te dekken en uw ziekenhuiskosten en die van uw slachtoffers te kunnen betalen.
Ik klink misschien grof, maar dat zijn de foto's van dokter Beaucourt ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenLeg dat eens uit ???
Ik hoor van verschillende jongeren dat ze je buizen op je rijexamen als je niet snel genoeg rijdt.
Hier zitten toch 'ervaren' mensen die moeten weten dat de omstandigheden alles bepalen!
Op een autostrade zonder verkeer en 200km/u rijden is minder gevaarlijk dan 120km/u rijden bij drukker verkeer maar wel bellend achter het stuur of druk pratend met je passagier.
Comment
Comment