Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongeren die sterven in het verkeer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
    Je limieten kennen, dat is belangrijk! En die leer je niet 1-2-3 kennen, dat duurt jaren.
    idd, en dan nog net ewa voorzichtiger als die limiet

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
      Ik hou me zoveel mogelijk aan de snelheidsregels. Ja da's traag maar ik heb geen zin om boetes te betalen en ik gun die rotzakken geen cent.
      Ik houd me ook aan de snelheidsregels maar niet omdat ik "die rotzakken (wie dat ook mogen wezen)" niks gun maar uit respect voor de samenleving.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
        30km/uur meer is maar een moment hé. Natuurlijk op dat moment kan het gebeuren. Jullie kunnen natuurlijk moeilijk de baan voor ogen houden waar ik zo rijd (voor jarno de expresweg in haasrode? ). Ik ga zeker die dia's eens bekijken want dat werkt inderdaad op mij. Had ook de pics van wannes gezien, van die meid met haar porsche. Gruwelijk, maar dat was dan ook echt zwaar roekeloos. Ik ben dan ook voor een deftige rijopleiding. Niet enkel de borden, maar ook een deftige slipcursus, aantonen wat er kan gebeuren bij hoge snelheden e.d.
        Wat voor nut heeft een slipcursus als je de basisbeginselen van de wegcode nog niet respecteert.
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
          30km/uur meer is maar een moment hé. Natuurlijk op dat moment kan het gebeuren. Jullie kunnen natuurlijk moeilijk de baan voor ogen houden waar ik zo rijd (voor jarno de expresweg in haasrode? ). Ik ga zeker die dia's eens bekijken want dat werkt inderdaad op mij. Had ook de pics van wannes gezien, van die meid met haar porsche. Gruwelijk, maar dat was dan ook echt zwaar roekeloos. Ik ben dan ook voor een deftige rijopleiding. Niet enkel de borden, maar ook een deftige slipcursus, aantonen wat er kan gebeuren bij hoge snelheden e.d.
          Dia's bekijken met gruwelijke accidenten is geen oplossing, meestal als ik een film'ke bekeken heb of foto's van zoiets rijd ik angstig rond in het verkeer, veilig is dan ook iets anders... Weten dat dit je altijd kan overkomen, ook al rij je traag en respecteer je de verkeersregels.
          Geef mij dan maar een slipcursus ofzo .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
            Als ESP ingrijpt zal het wel zijn omdat je te snel rijd... Mensen gaan dan ook denken, ahja ik heb ESP, mij kan niks overkomen, laten we maar hard rijden...

            Doe mij maar GEEN ESP.

            En bij rijm- en ijzelplekken?
            Op het droge of in de meeste regentoestanden, heb ik het ook helemaal niet nodig hoor. Ik vind het trouwens nog best leuk om bij glad weer op een veilige plek eens te testen of mijn voorwielen snel gaan doorspinnen. Kwestie dat ik kan inschatten hoe glad het precies is.
            ESP valt natuurlijk niet te verwarren met tractiecontrole.
            Met voorwielaandrijving heb je het mss minder nodig, maar met achterwielaandrijving, kan je gewoon niet zonder ESP, zeker niet nu de meeste mensen met een dergelijke (diesel)wagen toch aardig wat paarden onder de kap hebben zitten.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
              Niet elke, ik wel. Ik stop altijd bij 120. Al zie ik dat ik hem stilletjes aan inhaal. Het valt ook te zien in welke wagen je zit. In een golf gti ff naar 120 trekken is peanuts. In een wagen met niet meer dan 50 pk, levensgevaarlijk.
              Straffe uitspraak. Iedereen denkt zijn grenzen te kennen maar, dat ken je niet! Ik dacht dat eerst ook maareuh daar heb ik me ook lelijk aan mispakt.
              Nu rij ik veel rustiger en gezapiger. Nu vertrek ik ook zeker altijd 5 à 10 minuten vroeger omdat, ik dan op het gemak kan rijden. Vroeger vertrok ik altijd op het laatste moment en zat ik te pushen en te pushen.

              Wat voor wagen leer jij rijden? met of zonder begeleider?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                En als de sterren uit de hemel vallen is het met ons ook gedaan.

                Als chauffeur heb je een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van je passagiers en andere weggebruikers. De weg is geen speeltuin waar je je zomaar kan op uitleven. Er zijn al genoeg zinloos mensen gestorven door gasten die hun rijervaring sterk overschatten. Elke weekend opnieuw staan de kranten vol met zulke gruwelijke vaststellingen. Auto met vier jongeren..., twee broers van 18 en 17..., enz. enz.
                Het gaat hem niet om die luttele km/uur sneller maar 30 of 40 km/uur sneller maakt al een wereld van verschil.
                Bekijk eens de diareportage van Dr. Luc Beaucourt en je visie over snel rijden zal wel snel bijgeschaafd worden.
                Zoals de diareportage van Gore? Enkele 'extreme' gevallen meteen gaan generaliseren?
                En met die jongeren is er vaak nog alcohol en vermoeidheid mee gemoeid. Zelfoverschatting is inderdaad een grote ondeugd.


                En bobo heeft weer gelijk. Het is door de veiligere wagens (voldoen aan strenge crashtest, veiligheidsuitrustingen,...) dat de mens steeds meer vertrouwen heeft in zijn rijmanskunsten. Maar het is niet alleen de 'jonge snaak' die zondigt...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                  Wat voor nut heeft een slipcursus als je de basisbeginselen van de wegcode nog niet respecteert.
                  Oh nee ik rijd 'ns te snel zoals 90 procent van de andere bestuurders. Dat zou juist heel veel nut hebben. Zo leer je je wagen beter onder controle te houden en zo doe je direct toch al wat nuttige ervaring op. En alstublieft, hoe vaak moet ik het nog zeggen. Ik gedraag mij zéér goed in het verkeer. 120 voor iemand in te halen is zeker niet uitzonderlijk, maar dit duurt dan maar even en is verre van roekeloos. In zone 30 zit ik nooit boven de 30 in zone 50 nooit boven de 60. Dit is de wegcode toch nog vrij goed respecteren imho.
                  -

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                    En bij rijm- en ijzelplekken?
                    Op het droge of in de meeste regentoestanden, heb ik het ook helemaal niet nodig hoor. Ik vind het trouwens nog best leuk om bij glad weer op een veilige plek eens te testen of mijn voorwielen snel gaan doorspinnen. Kwestie dat ik kan inschatten hoe glad het precies is.
                    ESP valt natuurlijk niet te verwarren met tractiecontrole.
                    Met voorwielaandrijving heb je het mss minder nodig, maar met achterwielaandrijving, kan je gewoon niet zonder ESP, zeker niet nu de meeste mensen met een dergelijke (diesel)wagen toch aardig wat paarden onder de kap hebben zitten.
                    Nee, ook niet met rijm- en ijzelplekken, heb me er steeds al door kunnen boxen met men 205'ke vroeger .

                    Zelf al met een Z4 gereden, dus achterwielaandrijving en of die nu veel of weinig paarden heeft, gewoon kan je er altijd mee rijden, heeft trouwens een knopke Sport, moet je dit maar even afzetten bij slechter weer . Bij een Porsche blijkt het ook zo tezijn, veel of weinig paarden, zeer handelbaar.

                    Comment


                    • Trouwens wat baat een slipcursus die je volgt met een voertuig uitgerust met multilink en jouw wagen een voertuig is met torsieas. Dit verschil van achterophanging heeft al een grote invloed hoe de wagen reageert in bepaalde situaties
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                      Comment


                      • Heb ook van het ongeval gehoord op het vrt-nieuws. Een grijze BMW E46 en een Jaguar S-Type...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                          Oh nee ik rijd 'ns te snel zoals 90 procent van de andere bestuurders. Dat zou juist heel veel nut hebben. Zo leer je je wagen beter onder controle te houden en zo doe je direct toch al wat nuttige ervaring op. En alstublieft, hoe vaak moet ik het nog zeggen. Ik gedraag mij zéér goed in het verkeer. 120 voor iemand in te halen is zeker niet uitzonderlijk, maar dit duurt dan maar even en is verre van roekeloos. In zone 30 zit ik nooit boven de 30 in zone 50 nooit boven de 60. Dit is de wegcode toch nog vrij goed respecteren imho.

                          Tja, de zones 50 zijn niet allemaal gelijk natuurlijk. Op sommige van die wegen ga je eerder 30 - 40 rijden, op andere van die wegen voelt zelfs 70 km/h niet snel aan, en houd je je toch maar in omdat het moet.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
                            Snel rijden is gevaarlijk, traag rijden evenmin!
                            Leg dat eens uit ???

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                              Zoals de diareportage van Gore? Enkele 'extreme' gevallen meteen gaan generaliseren?
                              En met die jongeren is er vaak nog alcohol en vermoeidheid mee gemoeid. Zelfoverschatting is inderdaad een grote ondeugd.


                              En bobo heeft weer gelijk. Het is door de veiligere wagens (voldoen aan strenge crashtest, veiligheidsuitrustingen,...) dat de mens steeds meer vertrouwen heeft in zijn rijmanskunsten. Maar het is niet alleen de 'jonge snaak' die zondigt...
                              Gore is een heel ander verhaal. Van dat onderwerp heb ik wel al genoeg andere docu's over gezien dat ik wel een zicht heb over hoe en wat.
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                Trouwens wat baat een slipcursus die je volgt met een voertuig uitgerust met multilink en jouw wagen een voertuig is met torsieas. Dit verschil van achterophanging heeft al een grote invloed hoe de wagen reageert in bepaalde situaties
                                Da's waar. Zo'n cursus kan je dan ook doen met meerdere wagen hé. Is zeker haalbaar. Als je tussen al die verlichtingspalen nu in godsnaam is 1 minder zou zetten. Tel dat op, en het gaat perfect.
                                -

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                  Tja, de zones 50 zijn niet allemaal gelijk natuurlijk. Op sommige van die wegen ga je eerder 30 - 40 rijden, op andere van die wegen voelt zelfs 70 km/h niet snel aan, en houd je je toch maar in omdat het moet.
                                  Klopt als een bus. Op sommige stukken heb je echt iets van, maar enfin 50 waar halen ze het. En op een dan imo veel gevaarlijker stuk staat er een bord 70, tja
                                  -

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                                    Snel rijden is altijd gevaarlijk. Op circuit, op de openbare weg, als het misgaat aan hoge snelheid, is het erger dan aan lage snelheid. Maar ik vergeef je dat je dat niet begrijpt.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                    Ik begrijp hem wel hoor.
                                    Stel, je rijdt op de E40 Brussel - Luik, en er is bijna geen verkeer (in die omstandigheden rijden de meesten daar meer dan 140 km/h), zou jij dan braafjes 120 rijden? In droog weer en bij uitstekende zichtbaarheid.
                                    Ik heb er eens op een zondagmorgen gereden en ik zat aan 160 km/h. Ik moet zeggen dat ik bijna niemand inhaalde, want de meesten reden 150 en meer.
                                    Bikefreak, discussiëren met Rana is simpelweg onmogelijk. Hij is niet gespeend van een ferm set oogkleppen, maar ach hij is nog jong. Alleen jammer dat dat kind poogt een job te gaan doen die absoluut niet voor hem is weggelegd.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                    Ik pleit voor andere snelheids-limieten bij regenweer !
                                    Same here. De Franse 110/130 regeling vind ik ideaal.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Leg dat eens uit ???
                                      Awel ik heb de hekel aan mensen die 50 gaan rijden waar je 70 mag enzo, meestal ga je er ook niet achter blijven hangen dan, dus moet je gaan oversteken (manoeuver met kans een tegenligger te hinderen). Al de mensen die achter deze wagen komen te rijden moeten oversteken, hoe meer mensen moeten oversteken hoe groter de kans op een ongeval. Ze hinderen maw het verkeer! Je moet is 50 gaan rijden waar je 70 mag, je zal dan wel met verkeersagressie te maken krijgen .

                                      Comment


                                      • @Matt.V: ik vind uw uitspraken redelijk degoutant. Ge zijt 17 en krijgt een auto. Ondertussen farse dingen zeggen zoals 120 rijden op een baan waar het 90 is en doen alsof het niets is...

                                        Ik hoop dan ook dat uw ouders rijk genoeg zijn om al uw toekomstige ongelukken te dekken en uw ziekenhuiskosten en die van uw slachtoffers te kunnen betalen.

                                        Ik klink misschien grof, maar dat zijn de foto's van dokter Beaucourt ook.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                          Leg dat eens uit ???
                                          Ik heb ooit een aflevering van de zware voet gezien waarbij enkele oudere mensen tegen minder dan 70km/u over de autosnelweg reden omdat hun navigatiesysteem vreemd deed. Het scheelde een paar cm of er was een andere auto op geknald. En ze kregen niet eens een boete of uitbrander van die agentjes...

                                          Ik hoor van verschillende jongeren dat ze je buizen op je rijexamen als je niet snel genoeg rijdt.


                                          Hier zitten toch 'ervaren' mensen die moeten weten dat de omstandigheden alles bepalen!
                                          Op een autostrade zonder verkeer en 200km/u rijden is minder gevaarlijk dan 120km/u rijden bij drukker verkeer maar wel bellend achter het stuur of druk pratend met je passagier.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X