Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongeren die sterven in het verkeer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Bikefreak, discussiëren met Rana is simpelweg onmogelijk. Hij is niet gespeend van een ferm set oogkleppen, maar ach hij is nog jong. Alleen jammer dat dat kind poogt een job te gaan doen die absoluut niet voor hem is weggelegd.
    Hoeft nu ook niet worden gezegd.
    Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

    Same here. De Franse 110/130 regeling vind ik ideaal.
    Ben ik ook voor te vinden. Maximum mag zelfs 140 zijn.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
      Dat zou juist heel veel nut hebben. Zo leer je je wagen beter onder controle te houden en zo doe je direct toch al wat nuttige ervaring op.
      Ooit al gehoord van het spreekwoord: eerst leren stappen, dan wandelen?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
        @Matt.V: ik vind uw uitspraken redelijk degoutant. Ge zijt 17 en krijgt een auto. Ondertussen farse dingen zeggen zoals 120 rijden op een baan waar het 90 is en doen alsof het niets is...

        Ik hoop dan ook dat uw ouders rijk genoeg zijn om al uw toekomstige ongelukken te dekken en uw ziekenhuiskosten en die van uw slachtoffers te kunnen betalen.

        Ik klink misschien grof, maar dat zijn de foto's van dokter Beaucourt ook.
        Wat een moeilijk volkje hier seg.. FARS, DEGOUTANT, wel dan moet jij mij toch vertellen wat er zo degoutant is aan ff de 120 aan tikken om iemand voledig veilig in te halen?? Lees alles nog 'ns wat ik heb geschreven en kom dan terug. Ik word er echt lastig van. Precies of jij 'n heilig boontje bent in't verkeer.
        -

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
          Ooit al gehoord van het spreekwoord: eerst leren stappen, dan wandelen?
          Ja, vertrekken is echt super moeilijk hé.. Purréé zo vaak dat ik stil val.. Ik ken zeker genoeg basis om aan zoiets te beginnen. Ik zeg niet dat je dit in het prille begin moet doen, maar zeker nog voor het pracktisch rijexamen.
          -

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            En bij rijm- en ijzelplekken?
            Op het droge of in de meeste regentoestanden, heb ik het ook helemaal niet nodig hoor. Ik vind het trouwens nog best leuk om bij glad weer op een veilige plek eens te testen of mijn voorwielen snel gaan doorspinnen. Kwestie dat ik kan inschatten hoe glad het precies is.
            ESP valt natuurlijk niet te verwarren met tractiecontrole.
            Met voorwielaandrijving heb je het mss minder nodig, maar met achterwielaandrijving, kan je gewoon niet zonder ESP, zeker niet nu de meeste mensen met een dergelijke (diesel)wagen toch aardig wat paarden onder de kap hebben zitten.
            Vroeger waren dat DE momenten om vloeiend en met een fluwelen voet (gaspedaal) te rijden, ook om vooruitziend te zijn en bruusk remmen te vermijden. Zoals ik al gezegd heb, vroeger werd er niet gestrooid en heb met de Opel Manta (achterwielaandrijving, waar Opel de reputatie had van "geen baan te houden") 13 jaar gereden, winter en zomer, omdat ik met de wagen alle dagen naar het werk reed (in Brussel) en heb, God- of wie/wat dan ook zijdank, zonder een ongeval gehad te hebben. (De enige ongevallen die ik gehad heb waren mensen die mij aanreden). ESP geeft een vals gevoel van veiligheid omdat de mensen de limieten gaan opzoeken, er kan hen toch nisk gebeuren want ze hebben ESP. Als ESP moet ingrijpen hebben ze de wetten van de dynamica al overtreden en zou hun plaats normaal al in het decor zijn, dus als er nog wat harder gestampt wordt kan het gebeuren dat zelfs ESP machteloos is en vermits op dat ogenblik de snelheid dermate is zal de impact bij ongeval ook wel evenredig zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
              Awel ik heb de hekel aan mensen die 50 gaan rijden waar je 70 mag enzo, meestal ga je er ook niet achter blijven hangen dan, dus moet je gaan oversteken (manoeuver met kans een tegenligger te hinderen). Al de mensen die achter deze wagen komen te rijden moeten oversteken, hoe meer mensen moeten oversteken hoe groter de kans op een ongeval. Ze hinderen maw het verkeer! Je moet is 50 gaan rijden waar je 70 mag, je zal dan wel met verkeersagressie te maken krijgen .
              Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
              Ik heb ooit een aflevering van de zware voet gezien waarbij enkele oudere mensen tegen minder dan 70km/u over de autosnelweg reden omdat hun navigatiesysteem vreemd deed. Het scheelde een paar cm of er was een andere auto op geknald. En ze kregen niet eens een boete of uitbrander van die agentjes...

              Ik hoor van verschillende jongeren dat ze je buizen op je rijexamen als je niet snel genoeg rijdt.


              Hier zitten toch 'ervaren' mensen die moeten weten dat de omstandigheden alles bepalen!
              Op een autostrade zonder verkeer en 200km/u rijden is minder gevaarlijk dan 120km/u rijden bij drukker verkeer maar wel bellend achter het stuur of druk pratend met je passagier.
              Snel rijden is gevaarlijk, traag rijden evenmin!

              Ik had het over bovenstaande zin, daarom dat ik de rest van het verhaal weggenomen had.

              "is" en "evenmin" ?????

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
                Ooit al gehoord van het spreekwoord: eerst leren stappen, dan wandelen?
                Voor de ene gaat de fase van stappen naar lopen wat makkelijker en sneller dan de andere.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                  eenmaal je je vast rijbewijs hebt mag je rijden zoals je wil, deal?
                  No deal, dan loopt het tegoei mis, en wij zijn medeweggebruikers van hem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                  Het is nu niet 1x ik mijn vast rijbewijs heb dat ik ff de limiet van mijn wagen ga uittesten hé .
                  We spreken ons nog wel eens

                  Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
                  120 op een vlakke baan LIJKT niet gevaarlijk, maar je vergeet dan dat andere chauffeurs dit misschien niet in de gaten hebben. Iemand wil inhalen, afslaan, de baan over steken en schat jouw snelheid verkeerd in. Wat denk je dat de gevolgen dan zijn???
                  Inderdaad, komt heel vaak voor dat mensen (meestal met oranje nummerplaat, maar dat terzijde) je snelheid niet kunnen inschatten of plots voor je invliegen, aan 120 kun je dan nog net remmen, aan 160 of meer moet je al héél hard remmen en maar hopen dat je stil geraakt op tijd
                  Nog erger als het vrachtwagens zijn die aan 90 voor je invliegen, zelfs aan 120 is dat soms schrikken...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Bikefreak, discussiëren met Rana is simpelweg onmogelijk. Hij is niet gespeend van een ferm set oogkleppen, maar ach hij is nog jong. Alleen jammer dat dat kind poogt een job te gaan doen die absoluut niet voor hem is weggelegd.
                    Thx voor de waarschuwing.
                    BTW, welke job wil hij dan wel uitoefenen?



                    Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Same here. De Franse 110/130 regeling vind ik ideaal.
                    Idd. Veel beter dan in alle omstandigheden maximum 120.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                      Snel rijden is gevaarlijk, traag rijden evenmin!

                      Ik had het over bovenstaande zin, daarom dat ik de rest van het verhaal weggenomen had.

                      "is" en "evenmin" ?????
                      Ik heb toch een voorbeeld gegeven, die auto van minder dan 70 op de autostrade.

                      Als die auto erop was geknald, moet een verschrikkelijk ongeluk geweest zijn...

                      Comment


                      • maar t probleem is dat er zowel snachts als overdag veel autos aan 70 rijden
                        overdag aixams en de rest van de sokken, snachts zwaar vervoer en exeptionel

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                          Ik heb ooit een aflevering van de zware voet gezien waarbij enkele oudere mensen tegen minder dan 70km/u over de autosnelweg reden omdat hun navigatiesysteem vreemd deed. Het scheelde een paar cm of er was een andere auto op geknald. En ze kregen niet eens een boete of uitbrander van die agentjes...

                          Ik hoor van verschillende jongeren dat ze je buizen op je rijexamen als je niet snel genoeg rijdt.


                          Hier zitten toch 'ervaren' mensen die moeten weten dat de omstandigheden alles bepalen!
                          Op een autostrade zonder verkeer en 200km/u rijden is minder gevaarlijk dan 120km/u rijden bij drukker verkeer maar wel bellend achter het stuur of druk pratend met je passagier.
                          Idd ik begrijp u helemaal, heb al 160 km/h gereden op een expressweg waar je maar 90 mag, was toen helemaal alleen, volcontinu arbeider, dus meestal de baan voor mij alleen. Meestal, dus soms is het er wel druk en dan rij ik gewoon 90 km/h, bellen of met andere dingen bezig zijn doe ik nooit, in mijn 207 rijden is en blijft een genot dat met niks anders mag verpest worden .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            Ik heb toch een voorbeeld gegeven, die auto van minder dan 70 op de autostrade.

                            Als die auto erop was geknald, moet een verschrikkelijk ongeluk geweest zijn...
                            Ok, 't is in orde.












                            (Moest hij nu gezet hebben:

                            Snel rijden is gevaarlijk, traag rijden evenmin!
                            Snel rijden is gevaarlijk, traag rijden evenzo!

                            moesten er geen woorden aan vuil gemaakt geweest zijn.


                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Vroeger waren dat DE momenten om vloeiend en met een fluwelen voet (gaspedaal) te rijden, ook om vooruitziend te zijn en bruusk remmen te vermijden. Zoals ik al gezegd heb, vroeger werd er niet gestrooid en heb met de Opel Manta (achterwielaandrijving, waar Opel de reputatie had van "geen baan te houden") 13 jaar gereden, winter en zomer, omdat ik met de wagen alle dagen naar het werk reed (in Brussel) en heb, God- of wie/wat dan ook zijdank, zonder een ongeval gehad te hebben. (De enige ongevallen die ik gehad heb waren mensen die mij aanreden). ESP geeft een vals gevoel van veiligheid omdat de mensen de limieten gaan opzoeken, er kan hen toch nisk gebeuren want ze hebben ESP. Als ESP moet ingrijpen hebben ze de wetten van de dynamica al overtreden en zou hun plaats normaal al in het decor zijn, dus als er nog wat harder gestampt wordt kan het gebeuren dat zelfs ESP machteloos is en vermits op dat ogenblik de snelheid dermate is zal de impact bij ongeval ook wel evenredig zijn.
                              Eerlijk? Ik denk eerder dat mensen tegenwoordig rapper rijden omdat je in de hedendaagse wagens minder gevoel van snelheid hebt.
                              Als je met een wagen van 15 jaar geleden 90 rijdt, voelt het al snel aan. Doe je hetzelfde met een hedendaagse wagen uit dezelfde klasse, dan heb je dat gevoel al veel minder.
                              Nee, ik heb nog nooit gemerkt dat ik sneller of trager rijd omdat een bepaalde wagen al dan niet voorzien is van stabiliteitscontrole. Hoe dat komt? Omdat je simpelweg geen verschil voelt.
                              In het mountainbiken wrodt wel eens gezegd dat afdalers tegenwoordig veen sneller rijden omdat ze voor zien zijn van een helm en allerlei bescherming voor het lichaam (zoals een motard), maar die bescherming voel je wel degelijk, en je voelt je er ook effectief veiliger in.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                Wat een moeilijk volkje hier seg.. FARS, DEGOUTANT, wel dan moet jij mij toch vertellen wat er zo degoutant is aan ff de 120 aan tikken om iemand voledig veilig in te halen?? Lees alles nog 'ns wat ik heb geschreven en kom dan terug. Ik word er echt lastig van. Precies of jij 'n heilig boontje bent in't verkeer.
                                Euhm, begrijp ik je verkeerd of vraag jij nu wat er verkeerd is aan ruim te snel iemand voorbijsteken?
                                Dacht dat dit genoeg uitgelegd stond in de theorieboekjes.

                                Wat ik er degoutant aan vind is dat iemand met weinig ervaring dit doet en het de normaalste zaak van de wereld vindt.

                                En euh, jij kent mij niet, ik heb niet graag dat je dingen zegt waarover je niets weet. Ben ik een heilig boontje in het verkeer? Heiliger dan velen ja, maar zoals ik eerder al zei, ik zou liegen als ik zeg dat ik nooit te snel rijd.

                                Comment


                                • 120 in een kleine wagen toont ook sneller dan in een groot model.
                                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                  Comment


                                  • Alle rijhulpsystemen (ESP, ABS,...) zijn er om ons te helpen in noodsituaties,
                                    niet om dagelijks of bij roekeloosheid te gebruiken

                                    Ik heb ESP, maar ik hoop dat ik het nooit op mijn scherm zie verschijnen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      Eerlijk? Ik denk eerder dat mensen tegenwoordig rapper rijden omdat je in de hedendaagse wagens minder gevoel van snelheid hebt.
                                      Als je met een wagen van 15 jaar geleden 90 rijdt, voelt het al snel aan. Doe je hetzelfde met een hedendaagse wagen uit dezelfde klasse, dan heb je dat gevoel al veel minder.
                                      Nee, ik heb nog nooit gemerkt dat ik sneller of trager rijd omdat een bepaalde wagen al dan niet voorzien is van stabiliteitscontrole. Hoe dat komt? Omdat je simpelweg geen verschil voelt.
                                      In het mountainbiken wrodt wel eens gezegd dat afdalers tegenwoordig veen sneller rijden omdat ze voor zien zijn van een helm en allerlei bescherming voor het lichaam (zoals een motard), maar die bescherming voel je wel degelijk, en je voelt je er ook effectief veiliger in.
                                      Het ging over rijm- en ijzelplekken, ja ? Deze komen vooral voor op bruggen en open gaten in de bebouwing, als je op de autostrade tegen 120 bolt en men komt op zo'n brug waar het glad is dan vraag ik me af of ESP wel afdoend kan reageren vermits men geen bocht neemt, idem wanneer op een rechte weg er zo'n 'gat' is in de bebouwing en er zo'n gladde plek is. Als men dan plots in een slip geraakt heb ik er wel mijn twijfels over.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                        Alle rijhulpsystemen (ESP, ABS,...) zijn er om ons te helpen in noodsituaties,
                                        niet om dagelijks of bij roekeloosheid te gebruiken

                                        Ik heb ESP, maar ik hoop dat ik het nooit op mijn scherm zie verschijnen
                                        Ik heb totaal niks tegen die rijhulpsystemen, integendeel, wsl zullen die al vele ongelukken vermeden hebben. Zelf zou ik het niet moeten hebben eigenlijk. Kost ook redelijk wat geld.

                                        Comment


                                        • Link naar de Dr. Beaucourt slideshow?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X