Oorspronkelijk geplaatst door McClane
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jongeren die sterven in het verkeer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenals ik 's avonds van de training kom, rij ik op de E19 ook 160-170 hoor...er is dan bijna geen verkeer dus dan kunde gewoon vlotjes rijden...
ook op de binnenbaantjes (zone70) rij ik gewoon vlotjes door (90-100) omdat ik 70 rijden zonder dat er iemand voor u rijdt, 'belachelijk' vind..dan kannek beter een dvd-ke zien in den auto
Vorige week heb ik het nog voorgehad, reed gewoon 70/u toen het al goed donker was en er steekt een vrouwtje de straat over. Niet langs het zebrapad, gewoon de weg over. Inderdaad, er was weinig of geen verkeer dus als ik daar, zoals jij, 90-100 had gereden dan zou ik dat vrouwtje zo omver gereden hebben. Ik moest bijna aan volle kracht remmen en mijn vriendin die naast me zat, zag pas toen we bijna stilstonden dat er iemand de straat aan het oversteken was.
Misschien interessant om te zeggen dat ik van nature defensief rijd. In de situatie die ik schets stond er een auto langs de kant van de weg met nog enkele mensen naast, dus ik haalde men voet al van de gas.
Ik vind dit een mooi voorbeeldje van defensief rijden en bewust zijn van wat er kan gebeuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk BerichtenEn denk je dan nooit, als er nu een fietser of voetganger de weg op komt, dan zie je die nooit aankomen...?
Vorige week heb ik het nog voorgehad, reed gewoon 70/u toen het al goed donker was en er steekt een vrouwtje de straat over. Niet langs het zebrapad, gewoon de weg over. Inderdaad, er was weinig of geen verkeer dus als ik daar, zoals jij, 90-100 had gereden dan zou ik dat vrouwtje zo omver gereden hebben. Ik moest bijna aan volle kracht remmen en mijn vriendin die naast me zat, zag pas toen we bijna stilstonden dat er iemand de straat aan het oversteken was.
Misschien interessant om te zeggen dat ik van nature defensief rijd. In de situatie die ik schets stond er een auto langs de kant van de weg met nog enkele mensen naast, dus ik haalde men voet al van de gas.
Ik vind dit een mooi voorbeeldje van defensief rijden en bewust zijn van wat er kan gebeuren.
Euh, dus jij remde hard, en toen zagen jullie pas dat er iemand overstak. Waarom remde je dan zo hard? Toch niet alleen omdat er een paar mensen langs de kant van de weg stonden?
Als ze voor mij oversteken, zonder kijken, ik zou ferm kwaad zijn. Zij halen domme toeren uit, en dan zal het nog jouw fout zijn mocht er iets gebeurd zijn.
Comment
-
dan moet je vooral niet naar lede gaan. daar steekt iedereen op de grote baan gewoon zonder kijken over.
oké ze hebben een zebrapad, maar ze moeten wel nog oogcontact hebben ook. En dat telt niet als ze op uw motorkap liggen, en zo binnen kijken. Iedereen maar dan ook iedereen komt daar de gb buiten, en roefel de baan over. slenter slenter met hun karretje achter hun en jij kan je wagen in je zak steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEuh, dus jij remde hard, en toen zagen jullie pas dat er iemand overstak. Waarom remde je dan zo hard? Toch niet alleen omdat er een paar mensen langs de kant van de weg stonden?
Als ze voor mij oversteken, zonder kijken, ik zou ferm kwaad zijn. Zij halen domme toeren uit, en dan zal het nog jouw fout zijn mocht er iets gebeurd zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenOndanks dat ook al wat vrienden/kenissen verwondingen of de dood hebben overgehouden aan het verkeer betrap ik mezelf op dat ik soms véél te snel rij... Ik denk daar best veel aan, maar nooit als ik aan het rijden ben
Wij moeten eens gaan cruisen, ik hoor het al.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtendan moet je vooral niet naar lede gaan. daar steekt iedereen op de grote baan gewoon zonder kijken over.
oké ze hebben een zebrapad, maar ze moeten wel nog oogcontact hebben ook. En dat telt niet als ze op uw motorkap liggen, en zo binnen kijken. Iedereen maar dan ook iedereen komt daar de gb buiten, en roefel de baan over. slenter slenter met hun karretje achter hun en jij kan je wagen in je zak steken.+ YouTube Video
En maar claxoneren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk BerichtenEn denk je dan nooit, als er nu een fietser of voetganger de weg op komt, dan zie je die nooit aankomen...?
voetgengers of fietsers hebben daar nix te zoeken e...allee, ze moeten uitkijken als er geen zebrapad is en wachten tot de weg vrij is...
als je sneller rijdt, dan ben je ok geconcentreerder en ik let constant op de dingen die vooral naast de weg staan ('verdacht' geparkeede wagens die mss flitsen ofzo) dus ik zie wel degelijk uit..op de autostrade probeer ik 'door' mijn voorligger heen te kijken om de wagen voor hem te kunnen zien om zo snel te kunnen ingrijpen indien nodig...ook let ik altijd op als ik een brug nader waar ze onder kunnen staan of een middenberm nader waar er een 'flitsplaats' is
aan lichten hou ik de voetgangerslichten in het oog om te voorkomen dat degene die voor mij rijdt, alles dichtslaat als het oranje wordt...Dus als de voetgangers al rood hebben, zal ik al terugschakelen en vertragen (of als er niemand voor mij rijdt, versnellen )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenoké ze hebben een zebrapad, maar ze moeten wel nog oogcontact hebben ook. En dat telt niet als ze op uw motorkap liggen, en zo binnen kijken. Iedereen maar dan ook iedereen komt daar de gb buiten, en roefel de baan over. slenter slenter met hun karretje achter hun en jij kan je wagen in je zak steken.
Dus als ik een zebrapad nader waarop iemand aan het oversteken is (of aantalte daartoe maakt) en ik kijk de andere kant uit zodat oogcontact niet mogelijk is dan heb ik voorrang op de voetganger?
Goed om weten.
'k Heb dan nogal gelezen van dat "oogcontact", maar dat is volgens mij dus niet juist.
Comment
-
Wat doet het er nu toe wiens fout iets is? Als je daar op te letten een ongeluk kan vermijden...
Soit, categoriek 100 rijden op 70 banen zal je wel kunnen uitleggen, maar verwacht niet dat ik geloof dat je zo veiliger, meer geconcentreerd kan rijden dan aan 70.
Ik hoop dat je niet te veel in de westhoek moet zijn...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Wat een categoriek gezeik:
Rij voor mijn part 120 in de bebouwde kom, maar besef:
- Jij kan ook sterven!
- Je mag nog zo'n goed coureur zijn, extra factoren heb je niet in de hand (overstekende kat, voetbal, aquaplanning, etc....)
- Je bent ontiechelijk egoïstisch bezig (je rijdt tenslotte te snel omdat je zelf ergens sneller wil zijn, of omdat je er een kicke van krijgt....eigenbelang is zwaar kut!)
- Gebruik je gezond verstand
- Laat je niet opjutten door groepsgedrag
- Zeg neen tegen alcohol / drugs aan het stuur.
- Het kan je ook overkomen (een ongeval)
- Kom niet memmen omdat geflitst bent en dat je de boete gaat 'aanvechten'. Take it like a man.
- Wees volwassen.
- en....blijf vooral uit de buurt van m'n vrienden/familie als je de aap gaat uithangen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenGimme
Het CD ding ligt thuis op m'n kast, ik zal die in pure wannes-stijl wel effe online zwieren!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenLek m'n scrotum, schoothond
Het CD ding ligt thuis op m'n kast, ik zal die in pure wannes-stijl wel effe online zwieren!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenWat een categoriek gezeik:
- Jij kan ook sterven!
- Je mag nog zo'n goed coureur zijn, extra factoren heb je niet in de hand (overstekende kat, voetbal, aquaplanning, etc....)
- Je bent ontiechelijk egoïstisch bezig (je rijdt tenslotte te snel omdat je zelf ergens sneller wil zijn, of omdat je er een kicke van krijgt....eigenbelang is zwaar kut!)
- Kom niet memmen omdat geflitst bent en dat je de boete gaat 'aanvechten'. Take it like a man.
- Wees volwassen.
- en....blijf vooral uit de buurt van m'n vrienden/familie als je de aap gaat uithangen
Die macho's zullen er naar kijken, maar er zich wsl niks van aantrekken, het zijn macho's dusja... Iemand zijn gedrag kan je niet veranderen door hem of haar naar een presentatie te laten kijken.
Het enige wat ze kunnen doen is hun rijbewijs afnemen voor lange tijd of miss wel voor altijd (zoals ik al zei, iemands gedrag kan je niet veranderen) + een fixe boete!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk BerichtenDie presentatie maakt niks uit, als ik naar zoiets kijk wordt ik er zelf angstig van, ook al rij je volgens de wet, er kan altijd iemand tegen hoge snelheid op u komen gevlamd.
Die macho's zullen er naar kijken, maar er zich wsl niks van aantrekken, het zijn macho's dusja... Iemand zijn gedrag kan je niet veranderen door hem of haar naar een presentatie te laten kijken.
Het enige wat ze kunnen doen is hun rijbewijs afnemen voor lange tijd + een fixe boete!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenWat een categoriek gezeik:
- Jij kan ook sterven!
- Wees volwassen.
Yoda weet eveneens waarover hij spreekt.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenJa idd mensen die nog iemand tegen 120 km/h inhalen en dan schrikken dat er vanachter de helling ook nog verkeer kan komen.
120 is daar echt een zéér normale snelheid. Ben wel niet over de 110 gegaan op teller maar das +/- hetzelfde . Trouwens liever dat ik nu wat 'vrijheid' krijg in mijn snelheid met iemand ernaast dan net op men 18 overal ga rondsjeezen gelijk een gek. 4 ogen vs 2. Ervaren vs onervaren.-
Comment
Comment