Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In de sneeuw kun je gerust volgas vertrekken met een RWD + ESP en zelfs zomerbanden, die blijft in een perfecte lijn rechtdoor gaan (weliswaar zoekend naar grip), maar ik zou niet proberen om harder dan 50-60 te doen hoor...
Is dat bij het vertrekken niet de traction control die werkt ? Esp werkt toch met giersnelheden in bochten (of rechte weg bij slippen)? En bij rijm- en/of ijsplekken doet het er allemaal niet al te veel toe, er is sowieso toch geen grip onder die omstandigheden dus of een wiel nu afgeremd wordt om te corrigeren of niet, het resultaat zal praktisch nul zijn. Ik herinner me nog het opkomen van het ESP, de meeste wagens die men op de A12, tijdens barre weersomstandigheden, na het passeren van de bruggen over de ring, van de baan af in de bermen zag steken waren de Mercedes S en E's die 'waarschijnlijk' ESP als optie hadden (anders was het méér dan toevallig) en waarvan de chauffeurs alle voorzichtigheid uit het oog verloren wegens het magische esp dat ze bijgekocht hadden. Na verloop van tijd werden de mensen (en de constructeurs) zich bewust (door scha en schande) dat er omstandigheden waren waarin de fundamentele voorzichtigheid moest in acht blijven genomen worden. (Snelheid aanpassen en met het gas en rempedaal werken alsof er een eitje onder stak).
Is dat bij het vertrekken niet de traction control die werkt ? Esp werkt toch met giersnelheden in bochten (of rechte weg bij slippen)? En bij rijm- en/of ijsplekken doet het er allemaal niet al te veel toe, er is sowieso toch geen grip onder die omstandigheden dus of een wiel nu afgeremd wordt om te corrigeren of niet, het resultaat zal praktisch nul zijn.
Uiteraard ook TC
Maar ik betwijfel of die de auto ook daadwerkelijk zo kaarsrecht houdt?
Nuja, ABS, TC en stabiliteitscontrole werken toch allemaal samen onder 1 noemer; ESP
Maar zoals ik dus al zei, er moet weldegelijk een beetje grip zijn voor het effectief werkt, en op hoge snelheid zonder grip zal het ook niet veel meer doen
Maar een béétje hulp in zulke omstandigheden is uiteraard nog altijd beter dan totaal géén hulp
Uiteraard ook TC
Maar ik betwijfel of die de auto ook daadwerkelijk zo kaarsrecht houdt?
Nuja, ABS, TC en stabiliteitscontrole werken toch allemaal samen onder 1 noemer; ESP
Maar zoals ik dus al zei, er moet weldegelijk een beetje grip zijn voor het effectief werkt, en op hoge snelheid zonder grip zal het ook niet veel meer doen
Maar een béétje hulp in zulke omstandigheden is uiteraard nog altijd beter dan totaal géén hulp
TC werkt via het abs, afremmen van het wiel met de meeste slip om meer koppel naar het andere te sturen. Stabiliteitscontrole en ESP zijn hetzelfde, ESP remt ook de wielen af maar kan ook het motorvermogen afremmen en werkt meer volgens ontvangen gegevens van de giersensors.
Ik post hier geen foto's he modjes, enkel een link. De mensen zijn volwassen genoeg om zelf te beslissen of ze willen klikken al dan niet. Internet staat vol met blote madammen en meneren....
Ik post hier geen foto's he modjes, enkel een link. De mensen zijn volwassen genoeg om zelf te beslissen of ze willen klikken al dan niet. Internet staat vol met blote madammen en meneren....
Juist gezien, tja dit is erg.. Maar dat kan ook op duizend en 1 andere manieren gebeuren. + de wagens die je daarop ziet zijn toch niet direct de modernste wagens met zoveel ncap sterren e.d.
Juist gezien, tja dit is erg.. Maar dat kan ook op duizend en 1 andere manieren gebeuren. + de wagens die je daarop ziet zijn toch niet direct de modernste wagens met zoveel ncap sterren e.d.
maakt niet uit,
met een gloednieuwe BMW tegen een boom zie je er net zo uit....
met een gloednieuwe BMW tegen een boom zie je er net zo uit....
Indd, daar heb je groot gelijk in. Maar als je met deze gedachten moet leven, kan je beter niet leven imho. Je moet toch al echt zot doen om je wagen tegen een boom te parkeren.
Juist gezien, tja dit is erg.. Maar dat kan ook op duizend en 1 andere manieren gebeuren. + de wagens die je daarop ziet zijn toch niet direct de modernste wagens met zoveel ncap sterren e.d.
De crashtesten worden dan ook niet tegen 120km/h uitgevoerd.
Ik post hier geen foto's he modjes, enkel een link. De mensen zijn volwassen genoeg om zelf te beslissen of ze willen klikken al dan niet. Internet staat vol met blote madammen en meneren....
ik heb het hier niet gevolgt hoor , wat is dat met die site van beaucourt?
iets speciaals ?
Niet dat ik weet, gewoon een pak verminkte/gewonde mensen dat je ziet. Maarja dat kan door veel gebeuren en niet alleen door de oude. Ik kan ook rustig 30 rijden en aangereden worden door een suv tegen 100. Tja, zo kan je ook gaan redeneren.
Indd, daar heb je groot gelijk in. Maar als je met deze gedachten moet leven, kan je beter niet leven imho. Je moet toch al echt zot doen om je wagen tegen een boom te parkeren.
De crashtesten worden dan ook niet tegen 120km/h uitgevoerd.
Jij blijft echt met die 120 in je achterhoofd hé! Die 120 DAAR is perfect veilig. Je kan die baan vergelijken met een autostrade, plaats genoeg, niet veel volk. En dat zijn pieken hé, ik rijd geen 120 heel dat stuk .
Zeg nooit nooit, kan bij eender wie gebeuren. Maar ik ga niet de zot beginnen uit te hangen als het regent of me lekker bewijzen voor men vrienden. Neen hoor, ik hou er wel degelijk van om 'ns goed op te trekken.. Maar ik weet (JA NU AL) waar ik moet stoppen.
Indd, daar heb je groot gelijk in. Maar als je met deze gedachten moet leven, kan je beter niet leven imho. Je moet toch al echt zot doen om je wagen tegen een boom te parkeren.
Indd, daar heb je groot gelijk in. Maar als je met deze gedachten moet leven, kan je beter niet leven imho. Je moet toch al echt zot doen om je wagen tegen een boom te parkeren.
Bollocks.
Een ongeval is niet iets dat je bewust opzoekt he....aaneenschakeling van factoren: nat wegdek, spoorvorming, overstekend beest, laaghangende zon, in slaap vallen...
Een ongeval is niet iets dat je bewust opzoekt he....aaneenschakeling van factoren: nat wegdek, spoorvorming, overstekend beest, laaghangende zon, in slaap vallen...
Alles is mogelijk, maar dit kan tegen eender welke snelheid gebeuren, akkoord dat dit tegen 120 een pak erger is als tegen 50. Ik heb hier verschillende vrienden die hier 110 rijden in zone 70 op een (volgens mij) zéér gevaarlijke baan. Dit vind ik zot en dit zou ik ook nooit doen. Dat is vragen om zo'n beelden like Breaucourt.
@ Toerke, das wel balen ze gast! Ik zo'n geval zou ik me gewoon asap ergens - veilig - aan de kant zetten.
Comment