bah
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jongeren die sterven in het verkeer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtenzotte link ,maar zulke beelden doen me eigelijk niks
Ik word hier gewoon misselijk van...
Ik heb reeds verschillende lijken gezien tijdens mijn stages (gerechtelijke geneeskunde). Ik heb ook verkeersongelukken gehad en ik kan je verzekeren, daar word je stil van
Het zal maar een geliefde zijn die zo door een vrachtwagen wordt aangereden, als dat dan de laatste beelden zijn die je ziet... Hopelijk moet ik dit nooit, maar dan ook NOOIT meemaken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenNee???
Ik word hier gewoon misselijk van...
Ik heb reeds verschillende lijken gezien tijdens mijn stages (gerechtelijke geneeskunde). Ik heb ook verkeersongelukken gehad en ik kan je verzekeren, daar word je stil van
Het zal maar een geliefde zijn die zo door een vrachtwagen wordt aangereden, als dat dan de laatste beelden zijn die je ziet... Hopelijk moet ik dit nooit, maar dan ook NOOIT meemaken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenBikefreak, discussiëren met Rana is simpelweg onmogelijk. Hij is niet gespeend van een ferm set oogkleppen, maar ach hij is nog jong. Alleen jammer dat dat kind poogt een job te gaan doen die absoluut niet voor hem is weggelegd.
Same here. De Franse 110/130 regeling vind ik ideaal.
Iemand die 160 rijdt op een verlaten snelweg om 2 uur 's nachts, kan gerust van mij. Maar het gaat erom dat op dit forum het daar niet bij blijft. En da's erg jammer, want uitgerekend dit forum zou moeten weten hoe moordend het verkeer is. En het is natuurlijk heel makkelijk om als oudere beginnen te kappen op een jongeling en het persoonlijk te gaan spelen... Makkelijk, en laf. Als je echt snel wilt rijden, dan ga je naar een circuit. De kans dat je daar een ongeval krijgt is ook aanwezig, maar theoretisch gezien breng je dan niemand anders in gevaar. Op de openbare weg hou je je nu eenmaal grotendeels aan de regels. Rij van mijn part 160 om 2 uur 's nachts op de snelweg, maar hou je voor de rest aan de regels. Dat je op het scherp van de snee wilt leven, mij goed, maar bedenk dan héél goed dat je je dan ook kan snijden, en jammergenoeg niet alleen jezelf. Uiteindelijk kan ik hierover blijven zagen, en uiteindelijk zal je me een achterlijke idioot met oogkleppen blijven vinden. Ik kan daar perfect mee leven, ik heb jou niet nodig, en jij mij niet.
Het enige wat ik wil zeggen is dat hoge snelheden en sportief rijden hier enorm geromantiseerd worden. En dat is absoluut niet de goede ingesteldheid. Maarja, ik ben enkel maar een onervaren jongeling die belang hecht aan verkeersveiligheid omdat ik zelf heb kunnen zien hoe moordend het verkeer is. Onoplettendheid van voetganger en mss ook wel bestuurder, slechte infrastructuur... Voetganger vloog voor mij 20 meter verder. En ja, op dat moment ben je als jongeling even geschrokken. En wat doet een onervaren jongeling dan? Hij belt de hulpdiensten, geeft kalm en duidelijk door dat het een zware klap was, dat het slachtoffer zwaargewond is en dat een MUG een absolute prioriteit is en dat hij gaat kijken of hij kan helpen. 't Volgende wat ik probeerde was de functies van de man te checken: zwakke ademhaling, verschillende breuken, been dat volledig verdraaid was en in een vreemde hoek lag... Ik wou nog de reanimatie beginnen, maar toen ik zag dat zijn hersenen uit de schedel stroomden, en dat er een grote plas dampend bloed op de kille straat stroomde, heb ik het gehouden bij de arme man te laten voelen dat hij niet alleen hoefde te sterven. Op 't moment dat ik bij hem was en hem vasthield, heeft hij, net toen de ambu en MUG aankwamen, zijn laatste rochelende adem gegeven. Denk dus maar heel goed na voor je me nog eens "kind" noemt. Mja, je doet maar.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk BerichtenBalen man, raar dat je je gordel niet aanhad toen, weten dat je moe was... Ik ken het gevoel, volcontinu arbeider, nachten, vroeges, namiddagen. Wat ik doe als ik de neiging heb om in slaap te vallen is mijne radio vollenbak zetten! Helpt altijd. Eventueel wa meezingen ofzo .
nu heb ik hem altijd aan ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenOh my god man,
nog een geluk dat je dit kan navertellen...
Gelukkig geen blijvende letsels aan overgehouden
ik heb wel jaren met spillen in mijn been en armen gezeten
vroeger deed ik aan gevechtsport in competitie
zwarte gordel in ful-contact en ju-jitsu
door dit ongeval gestopt omdat ik geen competitie meer mocht doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenIk vind dat er langs de autosnelwegen zo weinig plaatsen zijn waar je even kan stoppen om een dutje te doen. Je moet eigenlijk al een afrit nemen, waar je ook niet altijd de mogelijkheid hebt om je auto gemakkelijk te parkeren.
Er zouden meer "aires" moeten zijn zoals in Frankrijk.
Bij slaperigheid denk je altijd dat het wel zal lukken om thuis te geraken, dat het stom is om voor die laatste 10 minuten nog eens te stoppen en even te slapen. Soms moet je ergens ook op een bepaald uur zijn,... enz...
Het verbaast mij ergens dat er niet meer ongevallen gebeuren door inslapen van een chauffeur. Gelukkig maar...
het ongeval van mij is gebeurd op de gentsesteenweg in harelbeke nie ver van de schouwing, ik woonde daar toen 500 m van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenWat weet jij over mijn toekomstige job en mijn kwaliteiten daarvoor? Ik kan goed discussiëren, enkel niet met jou. Jij speelt het persoonlijk, net zoals nu. Het gevolg is dat ik het dan ook persoonlijk ga spelen.
Iemand die 160 rijdt op een verlaten snelweg om 2 uur 's nachts, kan gerust van mij. Maar het gaat erom dat op dit forum het daar niet bij blijft. En da's erg jammer, want uitgerekend dit forum zou moeten weten hoe moordend het verkeer is. En het is natuurlijk heel makkelijk om als oudere beginnen te kappen op een jongeling en het persoonlijk te gaan spelen... Makkelijk, en laf. Als je echt snel wilt rijden, dan ga je naar een circuit. De kans dat je daar een ongeval krijgt is ook aanwezig, maar theoretisch gezien breng je dan niemand anders in gevaar. Op de openbare weg hou je je nu eenmaal grotendeels aan de regels. Rij van mijn part 160 om 2 uur 's nachts op de snelweg, maar hou je voor de rest aan de regels. Dat je op het scherp van de snee wilt leven, mij goed, maar bedenk dan héél goed dat je je dan ook kan snijden, en jammergenoeg niet alleen jezelf. Uiteindelijk kan ik hierover blijven zagen, en uiteindelijk zal je me een achterlijke idioot met oogkleppen blijven vinden. Ik kan daar perfect mee leven, ik heb jou niet nodig, en jij mij niet.
Het enige wat ik wil zeggen is dat hoge snelheden en sportief rijden hier enorm geromantiseerd worden. En dat is absoluut niet de goede ingesteldheid. Maarja, ik ben enkel maar een onervaren jongeling die belang hecht aan verkeersveiligheid omdat ik zelf heb kunnen zien hoe moordend het verkeer is. Onoplettendheid van voetganger en mss ook wel bestuurder, slechte infrastructuur... Voetganger vloog voor mij 20 meter verder. En ja, op dat moment ben je als jongeling even geschrokken. En wat doet een onervaren jongeling dan? Hij belt de hulpdiensten, geeft kalm en duidelijk door dat het een zware klap was, dat het slachtoffer zwaargewond is en dat een MUG een absolute prioriteit is en dat hij gaat kijken of hij kan helpen. 't Volgende wat ik probeerde was de functies van de man te checken: zwakke ademhaling, verschillende breuken, been dat volledig verdraaid was en in een vreemde hoek lag... Ik wou nog de reanimatie beginnen, maar toen ik zag dat zijn hersenen uit de schedel stroomden, en dat er een grote plas dampend bloed op de kille straat stroomde, heb ik het gehouden bij de arme man te laten voelen dat hij niet alleen hoefde te sterven. Op 't moment dat ik bij hem was en hem vasthield, heeft hij, net toen de ambu en MUG aankwamen, zijn laatste rochelende adem gegeven. Denk dus maar heel goed na voor je me nog eens "kind" noemt. Mja, je doet maar.
we waren met 3 motorijders op de brugsebaan wat aant het cruisen ..
die vriend reed 1ste en op een bepaald moment rijd een auto achteruit van zijn oprit zonder echt te kijken ( meneer was in de 80 jaar )
en mijn vriend kon niet meer stoppen dus frontaal ertegen
door de klap springt de achterruit uit de wagen (Lada) en mijn vriend krijgt die ruit met de zijkant tegen zijn nek
zijn hoofd hangde meer los dan vast , hij is gestorven in mijn armen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten15jaar geleden is een vriend verongelukt met de moto in mijn bijzijn
we waren met 3 motorijders op de brugsebaan wat aant het cruisen ..
die vriend reed 1ste en op een bepaald moment rijd een auto achteruit van zijn oprit zonder echt te kijken ( meneer was in de 80 jaar )
en mijn vriend kon niet meer stoppen dus frontaal ertegen
door de klap springt de achterruit uit de wagen (Lada) en mijn vriend krijgt die ruit met de zijkant tegen zijn nek
zijn hoofd hangde meer los dan vast , hij is gestorven in mijn armen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenMaar komaan zeg.... wat een drama en wat een traumatische ervaring Toerke, hopelijk toch begeleiding gehad van slachtofferhulp?
is mij niet voorgesteld ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenWat weet jij over mijn toekomstige job en mijn kwaliteiten daarvoor? Ik kan goed discussiëren, enkel niet met jou. Jij speelt het persoonlijk, net zoals nu. Het gevolg is dat ik het dan ook persoonlijk ga spelen.
Iemand die 160 rijdt op een verlaten snelweg om 2 uur 's nachts, kan gerust van mij. Maar het gaat erom dat op dit forum het daar niet bij blijft. En da's erg jammer, want uitgerekend dit forum zou moeten weten hoe moordend het verkeer is. En het is natuurlijk heel makkelijk om als oudere beginnen te kappen op een jongeling en het persoonlijk te gaan spelen... Makkelijk, en laf. Als je echt snel wilt rijden, dan ga je naar een circuit. De kans dat je daar een ongeval krijgt is ook aanwezig, maar theoretisch gezien breng je dan niemand anders in gevaar. Op de openbare weg hou je je nu eenmaal grotendeels aan de regels. Rij van mijn part 160 om 2 uur 's nachts op de snelweg, maar hou je voor de rest aan de regels. Dat je op het scherp van de snee wilt leven, mij goed, maar bedenk dan héél goed dat je je dan ook kan snijden, en jammergenoeg niet alleen jezelf. Uiteindelijk kan ik hierover blijven zagen, en uiteindelijk zal je me een achterlijke idioot met oogkleppen blijven vinden. Ik kan daar perfect mee leven, ik heb jou niet nodig, en jij mij niet.
Het enige wat ik wil zeggen is dat hoge snelheden en sportief rijden hier enorm geromantiseerd worden. En dat is absoluut niet de goede ingesteldheid. Maarja, ik ben enkel maar een onervaren jongeling die belang hecht aan verkeersveiligheid omdat ik zelf heb kunnen zien hoe moordend het verkeer is. Onoplettendheid van voetganger en mss ook wel bestuurder, slechte infrastructuur... Voetganger vloog voor mij 20 meter verder. En ja, op dat moment ben je als jongeling even geschrokken. En wat doet een onervaren jongeling dan? Hij belt de hulpdiensten, geeft kalm en duidelijk door dat het een zware klap was, dat het slachtoffer zwaargewond is en dat een MUG een absolute prioriteit is en dat hij gaat kijken of hij kan helpen. 't Volgende wat ik probeerde was de functies van de man te checken: zwakke ademhaling, verschillende breuken, been dat volledig verdraaid was en in een vreemde hoek lag... Ik wou nog de reanimatie beginnen, maar toen ik zag dat zijn hersenen uit de schedel stroomden, en dat er een grote plas dampend bloed op de kille straat stroomde, heb ik het gehouden bij de arme man te laten voelen dat hij niet alleen hoefde te sterven. Op 't moment dat ik bij hem was en hem vasthield, heeft hij, net toen de ambu en MUG aankwamen, zijn laatste rochelende adem gegeven. Denk dus maar heel goed na voor je me nog eens "kind" noemt. Mja, je doet maar.
Uiteraard vind ik dat nobel van je. Ik ben geen onmens. Het is niet iedereen gegeven in zo'n situatie rustig te blijven en kalm het nodige te doen.
Toen ik zei dat er met jou niet te discussiëren valt, doelde ik op het feit dat je veel mensen hier op het forum meteen op een schofferende manier benadert. Vind je het dan niet logisch dat je mensen meteen tegen je in het harnas jaagt? Ik ben op een vrij objectieve manier op dit forum begonnen, ook t.o.v. Rana en Stefanus. Maar door eerstgenoemde word ik meteen verketterd omdat ik een krachtige wagen heb en dusdanig gebruik, en door de tweede kan ik sowieso al niet gerespecteerd worden omdat ik een wagen van de verkeerde fabrikant heb.
Het stoort me gewoon dat je op jouw leeftijd al denkt het hele plaatje te doorzien. Jij hebt jouw mening, ik de mijne. Wat is er mis met daarover te discussiëren, om eventueel tot een gulden middenweg te komen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten15jaar geleden is een vriend verongelukt met de moto in mijn bijzijn
we waren met 3 motorijders op de brugsebaan wat aant het cruisen ..
die vriend reed 1ste en op een bepaald moment rijd een auto achteruit van zijn oprit zonder echt te kijken ( meneer was in de 80 jaar )
en mijn vriend kon niet meer stoppen dus frontaal ertegen
door de klap springt de achterruit uit de wagen (Lada) en mijn vriend krijgt die ruit met de zijkant tegen zijn nek
zijn hoofd hangde meer los dan vast , hij is gestorven in mijn armen
Ik denk dat ik wel de oude vent zou hebben aangepakt
Hoewel dat ook niet echt slim is natuurlijk....
Wat was de reactie van die vent?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenUiteraard vind ik dat nobel van je. Ik ben geen onmens. Het is niet iedereen gegeven in zo'n situatie rustig te blijven en kalm het nodige te doen.
Toen ik zei dat er met jou niet te discussiëren valt, doelde ik op het feit dat je veel mensen hier op het forum meteen op een schofferende manier benadert. Vind je het dan niet logisch dat je mensen meteen tegen je in het harnas jaagt? Ik ben op een vrij objectieve manier op dit forum begonnen, ook t.o.v. Rana en Stefanus. Maar door eerstgenoemde word ik meteen verketterd omdat ik een krachtige wagen heb en dusdanig gebruik, en door de tweede kan ik sowieso al niet gerespecteerd worden omdat ik een wagen van de verkeerde fabrikant heb.
Het stoort me gewoon dat je op jouw leeftijd al denkt het hele plaatje te doorzien. Jij hebt jouw mening, ik de mijne. Wat is er mis met daarover te discussiëren, om eventueel tot een gulden middenweg te komen?
Ik heb ooit een dergelijke discussie gehad met Gilles, en na de zaak wat te hebben verduidelijkt zijn we toen ook tot op het niveau van wederzijds begrip gekomen. Hoe dan ook, ik ben niet zo verkeerd/ moeilijk als jij denkt.
Mvg,
Stijn
Comment
-
Ik heb in 2 weken tijd zowel "rijden onder invloed" en "een ongeluk schuilt vaak in een klein hoekje" aan de lijve mogen ondervinden. Ik zeg het u, ik heb mijn rijstijl serieus bijgeschaafd. Niet dat ik vroeger een snelheidsduivel was, maar tegenwoordig denk ik meer na over mijn handelingen. Een kleine fout heeft soms grote gevolgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenDat moet enorm vies zijn geweest
Ik denk dat ik wel de oude vent zou hebben aangepakt
Hoewel dat ook niet echt slim is natuurlijk....
Wat was de reactie van die vent?
die man was in schok en zat wezenloos achter zijn stuur , geen seconde heb er eraan gedacht om hem aan te pakken, vreemd hoor want ik ben zeker op zo een momenten geen gemakkelijken
Comment
-
Ik heb al enkele ongelukken gezien, meestal met veel schade en weinig of geen gewonden gelukkig.
Maar één keer heb ik er wel één gezien, toen was ik nog maar 6 jaar. Dat waren drie motorrijders die een bocht namen en een auto reed hun aan. Alle drie lagen ze op het gras en werden ze daar verzorgd. En het beeld dat ik nooit meer vergeet is het toen ze op ene hartmassage toepaste, doet vies omdat te zien hoor
Natuurlijk niet zo erg als bovenstaande verhalen.
Comment
Comment