Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongeren die sterven in het verkeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
    Deze link bevat zéér expliciete beelden! (geen grapje)

http://www.scheurijzer.nl/flitspaal.htm
    Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
    Mja...ik geef toe dat ik nu ook 2 keer slik en nadenk....
    uhuh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
      Deze link bevat zéér expliciete beelden! (geen grapje)

http://www.scheurijzer.nl/flitspaal.htm
      En ik stak just ne koek in mijnen mond

Indeed, dees zijn extreem heavy beelden, en 't is geen grap, you be warned, veel gekwetsten zijn er niet te zien, I hope they didn't suffer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
        Bollocks.

Een ongeval is niet iets dat je bewust opzoekt he....aaneenschakeling van factoren: nat wegdek, spoorvorming, overstekend beest, laaghangende zon, in slaap vallen...
        Ongeacht wat men hier zegt of beweert, er komt altijd een super antwoord terug dat bewijst dat het maar 'zeverderij' is dat je vertelt. 't Is allemaal verspilde moeite volgens mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
          Balen man, raar dat je je gordel niet aanhad toen, weten dat je moe was... Ik ken het gevoel, volcontinu arbeider, nachten, vroeges, namiddagen. Wat ik doe als ik de neiging heb om in slaap te vallen is mijne radio vollenbak zetten! Helpt altijd. Eventueel wa meezingen ofzo .
          Uw schoenen uitdoen, het trillen van het gaspedaal op uw blote voet (met kous) zou naar het schijnt helpen om niet in slaap te vallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Uw schoenen uitdoen, het trillen van het gaspedaal op uw blote voet (met kous) zou naar het schijnt helpen om niet in slaap te vallen.

Als je je nu eens volledig zou uitkleden, volgens mij val je dan ook niet in slaap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten

Als je je nu eens volledig zou uitkleden, volgens mij val je dan ook niet in slaap
              Zeker in de winter niet en met de verwarming op AF. Maar uw schoen uitdoen is een probaat middel hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten

Great minds think alike

Comment

• Groffe beelden, en ze werken hier wel degelijk. Vandaag 'ns een ritje gedaan, héél rustig op het gemak, goed opgelet. Veel keren ingehaald geweest maar het kon me eigelyk weinig schelen. Ik kom liever iets later veilig thuis dan helemaal niet. (Ja wat een ommekeer zeg )
                  -

Comment

• Spijtig voorval, vooral de zwaargewonde tegenligger die er niets mee te maken heeft.

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                    Wil nog niet zeggen dat je een goede chauffeur bent. Snel rijden kan iedereen maar kunnen rijden is een heel andere zaak.
                    Ik ben absoluut geen goede piloot, kan ook niet ben nog een broekventje van 22 jaar
                    Ik ben wel defensief aant leren rijden, en dat leer je door de jaren heen, is begonnen op de scooter.

Maar een goede chauffeur wordt je niet door altijd op het gemakje te rijden...

Het is en blijft een eeuwige discutie, ik wil hier niemand met de vinger wijzen, maar je krijgt hier al snel een stempel op je hoofd van mensen die je nog nooit IRL hebben ontmoet, dat vind ik even treurig als het ongeval

Ik nodig Stefanus en andere melkers graag eens uit om eens mee te komen op een tripje zodat jullie kunnen zien dat we best wel verantwoordelijke bestuurders zijn, en zeker in groep als we "stoer" doen

Comment

• Die foto met dat paard was wel grappig

De rest van de foto's zijn hard, je mag van geluk spreken dat er geen geur bij is of er zouder er hier veel kotsen ( ik wss ook )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten

in slaap gevallen , en geen gordel aan dus door de ruit gevlogen...
                        pas om 5 uur s'morgens is de 100 gebeld
                        onmogelijk dat er daar tussen 3uur en 5uur niemand gepasseerd is ( een grote baan)
                        Idem hier. Ik ben met de moto gevallen rond 2u 's nachts. Ik ben rond 4-5 u zelf wakker geworden. Het is een druk rond punt en ik kan niet geloven dat niemand me zag liggen.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Degenen die een "lichaam" in stukken en open uit een voertuig moeten halen, dat zijn toch ook geen normale gasten.

"Hoe wast opt werk?, we hebben eten uitgehouden voor u, worst met appelmoes"

En toch vind ik dit niet echt de manier om ongevallen te vermijden...

Comment

• Getver...

Leuke discussie!

Of nee... Toch eigenlijk niet! Het is spijtig te moeten vaststellen dat er zoveel jongeren zijn die niet begrijpen wat ze uithalen door onverantwoord rijgedrag. Zo zijn er echt velen... De prijs die ze moeten betalen is soms veel te hoog... (dood)

Bij m'n zaak rijden er ook enorm veel "helden" die onverantwoord en veel te snel voorbij razen... Ik knik dan elke keer eens goed 'nee' en zucht...

Droevig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Kan zijn!

Echter... Er zijn er misschien die onwel worden van de geur als ze hun schoenen uitdoen... Niet echt bepaald de goede moment om even van je stokje te gaan hé.

Comment

• Heb de beelden ook bekeken, vreselijk
                                Al maken de beelden van mensen die je in een auto ziet zitten en hun verwondingen niet zo goed ziet meer indruk Die mensen die kapot zijn, zijn eigenlijk bijna niet meer te herkennen als mens.

Comment

• Juist een rijstpapke uit de frigo gehaald. En 't smaakt niet echtbij die beelden.
                                  Toen ik pas mijn rijbewijs had voelde ik me ook een enorme held.
                                  Geluk bij ongeluk had ik nog redelijk snel een accidentje, enkel wat blikschade, maar voor mij was dat toch wel de moment waarop ik beseft dat ik niet goed bezig was.
                                  Spijtig genoeg is voor sommige mensen de reality-check meteen ook het laatste feit dat ze doen in hun leven. Zolang alles goed blijft verlopen voelde ge u oppermachtig, en je verlegt die grens steeds.
                                  Zo was het toch in mijn geval. 'k was 18 en stond ineens met beide voeten op de grond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                                    Snel rijden is altijd gevaarlijk. Op circuit, op de openbare weg, als het misgaat aan hoge snelheid, is het erger dan aan lage snelheid. Maar ik vergeef je dat je dat niet begrijpt.
                                    Sorry... maar euhm...

Je hebt een punt! Dat ga ik er meteen bijposten! anders krijg je mss een verkeerde indruk...

Je zit op een trein en die begint toch wel vaart te maken... Wat doe jij dan? Snel naar de treinbestuurder om te vragen dat 'ie het toch wat rustiger aan wil doen...?

Of je zit in het vliegtuig en de piloot wil opstijgen... Rap op het deurtje gaan kloppen.

Wees redelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                      Degenen die een "lichaam" in stukken en open uit een voertuig moeten halen, dat zijn toch ook geen normale gasten.

"Hoe wast opt werk?, we hebben eten uitgehouden voor u, worst met appelmoes"

En toch vind ik dit niet echt de manier om ongevallen te vermijden...
                                      Het zijn nochtans "gewone" mensen zoals jij en ik Ze hebben er echter voor gekozen om mensen in nood te helpen en kunnen zo dus in aanraking komen met een luguber kantje van de job of hobby. Dit is echter iets wat je weet voordat je eraan begint... En ja, de meesten hebben het in het begin wel eens moeilijk...

Heel belangrijk is echter je gevoelens niet op te kroppen. Humor is daarin erg belangrijk... Voor buitenstaanders kan het misschien ongepast lijken maar humor is voor hulpverleners heel belangrijk om zich erover te zetten... En ja, soms hoor je dan inderdaad eens een grapje. Maar steeds zal er respect zijn voor het slachtoffer... Zo worden, in tegenstelling tot bvb Nederland, ontzettingen steeds op de locatie van het ongeval uitgevoerd... Ook al duurt de ontzetting uren... Gewoon uit respect voor de slachtoffers. In Nederland bvb is het vrij normaal dat een takeldienst een voertuig (met dodelijke slachtoffers in) takelt en verplaatst naar een depot waar de brandweer dan de ontzetting uitvoert... Iets wat heden ten dage in België quasi ondenkbaar... Slechts hééél zelden gebeurt zoiets in België en voordat men zo'n beslissing neemt zijn er dan heel wat woorden gevallen...

En ja, zo kan je al eens horen dat de ene tegen de andere zegt: Hey maat, ferm accident hé, 'k denk dat ik deze avond hersentjes ga eten 'k heb plots goesting in een goeie portie hersentjes... Of al staande bij een slachtoffer van een brand: Dzju, 't doet er mij aan denken dat ik nog eens een barbecue moet geven... Etc...

Zulke zaken helpen met het "verwerken" van de dramas evenals een goeie pint achteraf met vrienden/collega's...

Maar je mag er zeker van zijn... Het is niet omdat er humor is dat er geen respect is... Vraag maar na aan de hulpverleners... De meeste dodelijke interventies zullen ze zich nog herinneren alsof het gisteren was... Vergeten doe je immers nooit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                        Het zijn nochtans "gewone" mensen zoals jij en ik Ze hebben er echter voor gekozen om mensen in nood te helpen en kunnen zo dus in aanraking komen met een luguber kantje van de job of hobby. Dit is echter iets wat je weet voordat je eraan begint... En ja, de meesten hebben het in het begin wel eens moeilijk...

Heel belangrijk is echter je gevoelens niet op te kroppen. Humor is daarin erg belangrijk... Voor buitenstaanders kan het misschien ongepast lijken maar humor is voor hulpverleners heel belangrijk om zich erover te zetten... En ja, soms hoor je dan inderdaad eens een grapje. Maar steeds zal er respect zijn voor het slachtoffer... Zo worden, in tegenstelling tot bvb Nederland, ontzettingen steeds op de locatie van het ongeval uitgevoerd... Ook al duurt de ontzetting uren... Gewoon uit respect voor de slachtoffers. In Nederland bvb is het vrij normaal dat een takeldienst een voertuig (met dodelijke slachtoffers in) takelt en verplaatst naar een depot waar de brandweer dan de ontzetting uitvoert... Iets wat heden ten dage in België quasi ondenkbaar... Slechts hééél zelden gebeurt zoiets in België en voordat men zo'n beslissing neemt zijn er dan heel wat woorden gevallen...

En ja, zo kan je al eens horen dat de ene tegen de andere zegt: Hey maat, ferm accident hé, 'k denk dat ik deze avond hersentjes ga eten 'k heb plots goesting in een goeie portie hersentjes... Of al staande bij een slachtoffer van een brand: Dzju, 't doet er mij aan denken dat ik nog eens een barbecue moet geven... Etc...

Zulke zaken helpen met het "verwerken" van de dramas evenals een goeie pint achteraf met vrienden/collega's...

Maar je mag er zeker van zijn... Het is niet omdat er humor is dat er geen respect is... Vraag maar na aan de hulpverleners... De meeste dodelijke interventies zullen ze zich nog herinneren alsof het gisteren was... Vergeten doe je immers nooit...

²nd that
                                        Ik heb volgens sommige vrienden een 'vreemde' humor maar dat komt door de dingen die je ziet

Als politie mag je dan nog van geluk spreken dat je de stoffelijke overschotten niet ( overdreven ) moet manipuleren ( begrafenisondernemers, brandweer, dokters doen dit wel )

Maar ik zal me altijd serieus en prof. opstellen in het openbaar, eenmaal onder collega's komt de lugubere humor wel boven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                          De rest van de foto's zijn hard, je mag van geluk spreken dat er geen geur bij is of er zouder er hier veel kotsen ( ik wss ook )
                                          Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
                                          Heb de beelden ook bekeken, vreselijk
                                          Al maken de beelden van mensen die je in een auto ziet zitten en hun verwondingen niet zo goed ziet meer indruk Die mensen die kapot zijn, zijn eigenlijk bijna niet meer te herkennen als mens.
                                          Zoals Joris het al schreef... Het is een geluk dat bij de foto's geen reukje aanwezig is... De beelden op zich zijn erg, heel erg... Al verdwijnt dit een beetje doordat sommige slachtoffers niet meer herkenbaar zijn als mens...

Moest er echter geur aanwezig zijn zouden de beelden héél wat meer effect kennen dan nu het geval zal zijn...

Ik heb ooit, in opdracht van de politionele diensten, foto's moeten maken bij een dodelijke autobrand waarbij meerdere slachtoffers in betrokken waren (6 dodelijke so's) en die geur die in de uitgebrande wagen hing is iets wat je nooit nog vergeet... Net zomin als ik het beeld van de 6 personen in het voertuig nooit zal vergeten...
                                          Last edited by ; 24/09/2007, 18:29.

Comment

Working...
                                          X