Heb ooit eens van ene gehoord die aan het knopje kon in de versnellingsbak voor zijn achteruitrij lichten en hij heeft het meerdere gebruikt
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jongeren die sterven in het verkeer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenMisschien iets voor in het ergernis-topic maar op die manier daag je die bumperklever toch wel ferm uit ?
Dat doe ik niet, remmen bij een kleverke.
Ik jaag er mij ook in op, versta me niet verkeerd, maar ik zeg dan voor mezelf, gewoon doorrijden en niet in je achteruitkijkspiegel kijken. Ze moeten mij maar inhalen ! Laat ze hun kas maar opfretten, dat is mijn probleem niet.
Soms ga ik dan wat meer op het rechterkant van het rijvak rijden. Dan hebben ze meer plaats om in te halen, hoe rapper ze mij voorbij zijn, hoe beter. Ik wordt wel echt pissed als ze in mijn gat blijven zitten terwijl er geen tegenligger in kilometers te bekennen is.
Op de autosnelweg ga ik zo snel mogelijk naar het rechter-rijvak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAls ze mij te fel in men gat komen hangen, of dat nu een auto, een camion of een moto is dan duw ik lichtjes met mijn linker voet op mijn rempedaal (desnoods meerdere keren).
Op die manier lichten mijn remlichten op, maar rem ikzelf niets af, want mijn remmen grijpen net iets later aan (als het pedaal net ietsje dieper is).
Wat ik wel zou zien zitten is een knopje aan het stuur om de remlichten even aan te laten gaan als d'r eene in mijn gat hangtOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAls ze mij te fel in men gat komen hangen, of dat nu een auto, een camion of een moto is dan duw ik lichtjes met mijn linker voet op mijn rempedaal (desnoods meerdere keren).
Als ik trouwens links rij op snelweg en ik zie iemand afkomen die veel te snel rijdt, probeer ik altijd naar rechts te gaan. Zeker in de buurt van plaatsen waar ze vaak staan te flitsen
'k Ben ook eens express niet opzij gegaan omdat ik wist dat ze aan het flitsen waren. Die achter mij heeft toen heel veel geluk gehad Hij wist het zelf, want deed nog teken van "merci", 'k was in een goeie bui.
Mensen die daarentegen van ver al beginnen flashen en pinken terwijl ik zelf 130/135 rij, die kunnen er naar fluiten, die mogen lekker blijven plakken dan. Daar smijt ik me niet voor naar rechts.
Hoe dan ook, als er rechts plaats is, rij ik altijd rechts. Ik erger me zelf namelijk aan middenvaksplakkers en linksrijders terwijl er rechts voldoende plaats is.
Comment
-
Met de linkervoet remmen, dat vind ik pas gevaarlijk.
Heb eens op een lege parking met links geremd, om eens te voelen hoe dat was... heb nog nooit zo ongecontroleerd geremd. Ik dacht dat ik slechts lichtjes op de rem duwde, maar blijkbaar had ik daar toch niet zo veel controle over en remde ik veel te hard.
Iets dat ik nooit meer ga doen (tenzij om nog eens te proberen op een lege parking )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk BerichtenMet de linkervoet remmen, dat vind ik pas gevaarlijk.
Heb eens op een lege parking met links geremd, om eens te voelen hoe dat was... heb nog nooit zo ongecontroleerd geremd. Ik dacht dat ik slechts lichtjes op de rem duwde, maar blijkbaar had ik daar toch niet zo veel controle over en remde ik veel te hard.
Iets dat ik nooit meer ga doen (tenzij om nog eens te proberen op een lege parking )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk BerichtenMet de linkervoer remmen doe ik echt NOOIT, dan gebeuren er ongelukken denk ik
Als ik trouwens links rij op snelweg en ik zie iemand afkomen die veel te snel rijdt, probeer ik altijd naar rechts te gaan. Zeker in de buurt van plaatsen waar ze vaak staan te flitsen
'k Ben ook eens express niet opzij gegaan omdat ik wist dat ze aan het flitsen waren. Die achter mij heeft toen heel veel geluk gehad Hij wist het zelf, want deed nog teken van "merci", 'k was in een goeie bui.
Mensen die daarentegen van ver al beginnen flashen en pinken terwijl ik zelf 130/135 rij, die kunnen er naar fluiten, die mogen lekker blijven plakken dan. Daar smijt ik me niet voor naar rechts.
Hoe dan ook, als er rechts plaats is, rij ik altijd rechts. Ik erger me zelf namelijk aan middenvaksplakkers en linksrijders terwijl er rechts voldoende plaats is.
Bij een automaat waar ik zelden mee rijd rem ik wel soms links en geen enkel probleem, ik kan dat goed doseren!
Op snelwegen hou ik mij koest met mijn 1.1'tje met 60pk, ik heb het vooral over gewone secundaire wegen waar 50, 70 of 90 de max toegelaten snelheid is.
Gisteren trouwens nog iets meegemaakt.
Op een baan waar 70 toegestaan was begon d'r eene in mijn gat te plakken (dikken audi a6) en het was op die moment nogal goed aan't regen (aan't gieten).
Ik vertraag wat, maar hem blijft plakken. Effekes later denkt hem dat hem door kan maar als hem bijna gelijk mij is moet hem terug lossen en achterinvoegen wegens een tegenligger
Komt terug in mijn gat plakken en ik mijn remlichten laten oplichten (2-3 keer kort flashen), die gaat in zijn remmen en maakt eene slip hij is de rest (zo'n 10 km) heel rustig achter mij gebleven.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenVolledig remmen doe ik ook niet met links (links heb ik nog nodig om de koppeling in te drukken he); ik duw gewoon lichtjes op het rempedaal zodat de remlichten oplichten, maar dan rem ik nog NIET. Dat helpt wel om de andere afstand doen te houden.
Bij een automaat waar ik zelden mee rijd rem ik wel soms links en geen enkel probleem, ik kan dat goed doseren!
Op snelwegen hou ik mij koest met mijn 1.1'tje met 60pk, ik heb het vooral over gewone secundaire wegen waar 50, 70 of 90 de max toegelaten snelheid is.
Gisteren trouwens nog iets meegemaakt.
Op een baan waar 70 toegestaan was begon d'r eene in mijn gat te plakken (dikken audi a6) en het was op die moment nogal goed aan't regen (aan't gieten).
Ik vertraag wat, maar hem blijft plakken. Effekes later denkt hem dat hem door kan maar als hem bijna gelijk mij is moet hem terug lossen en achterinvoegen wegens een tegenligger
Komt terug in mijn gat plakken en ik mijn remlichten laten oplichten (2-3 keer kort flashen), die gaat in zijn remmen en maakt eene slip hij is de rest (zo'n 10 km) heel rustig achter mij gebleven.
Heb dit ondertussen al afgeleerd, rijd nu met iets vlottere wagen, zou ze nog meer kunnen kloten, maar wat brengt het op? Trek het mij meestal gewoon nimmer aan, gewoon hopen dat ze snel oversteken en ik er geen last meer van heb. Is even de remlichten laten oplichten is de beste oplossing denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk BerichtenHehe zalig! Ik haat ze ook, die bumperklevers, als het mij zodanig tegensteekt en er gaat er mij zo een over dan geef ik gewoon plankgas. Een vrouwke met een dikke BMW heeft zo is geluk gehad, dom van haar om voor een bocht over te gaan, kwam net tegenligger af, ik nog net kunnen remmen zodat madam plaats had om terug naar rechts te gaan. Had ik toen doorgereden was dit zeker een frontaal geweest, met de gedachte in mijn hoofd dat er onschuldige mensen zouden bij betrokken zijn em ik toch maar geremd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Verdoken freak Bekijk BerichtenDat zou ik nooit doen!! Levensgevaarlijk... Ook al erger ik me soms ook te pletter, je moet daar dan toch proberen boven te staan.. en ze vrolijk laten passeren.... Van de kop af acceleren kan dan weer wel... Eerst wat vertragen en dan plankgas van de kop vertrekken, daar is niets gevaarlijks aan, behalve de uiteindelijke snelheid natuurlijk..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Verdoken freak Bekijk BerichtenDat zou ik nooit doen!! Levensgevaarlijk... Ook al erger ik me soms ook te pletter, je moet daar dan toch proberen boven te staan.. en ze vrolijk laten passeren.... Van de kop af acceleren kan dan weer wel... Eerst wat vertragen en dan plankgas van de kop vertrekken, daar is niets gevaarlijks aan, behalve de uiteindelijke snelheid natuurlijk..
Comment
-
Ik dacht dat het zelfs verboden was om te versnellen als er iemand u aan het inhalen is.
Der heeft ooit zo een smart roadster coupe mij proberen doen op een eiland in het midden van de weg te laten rijden (ring van Poperinge, tss frimout rondpunt en de T aan de AVEVE). Meneer zit 60 te rijden waar 90 mag, zodra er plek is om in te halen vloer ik het pedaal om vlot voorbij te gaan, trekt ie wel niet mee door tot aan 120 . Net voor het eiland de Merc voor zijn neus gesmeten en duchtig geremd, die gaat dat geen 2e keer meer doen.
En even terug on-topic. Ik vrees dat er weer een slechte periode aankomt, zullen er weer veel sneuvelen in het herfstseizoen op de slijkerige banen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenIk dacht dat het zelfs verboden was om te versnellen als er iemand u aan het inhalen is.
Der heeft ooit zo een smart roadster coupe mij proberen doen op een eiland in het midden van de weg te laten rijden (ring van Poperinge, tss frimout rondpunt en de T aan de AVEVE). Meneer zit 60 te rijden waar 90 mag, zodra er plek is om in te halen vloer ik het pedaal om vlot voorbij te gaan, trekt ie wel niet mee door tot aan 120 . Net voor het eiland de Merc voor zijn neus gesmeten en duchtig geremd, die gaat dat geen 2e keer meer doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenIk dacht dat het zelfs verboden was om te versnellen als er iemand u aan het inhalen is.
Der heeft ooit zo een smart roadster coupe mij proberen doen op een eiland in het midden van de weg te laten rijden (ring van Poperinge, tss frimout rondpunt en de T aan de AVEVE). Meneer zit 60 te rijden waar 90 mag, zodra er plek is om in te halen vloer ik het pedaal om vlot voorbij te gaan, trekt ie wel niet mee door tot aan 120 . Net voor het eiland de Merc voor zijn neus gesmeten en duchtig geremd, die gaat dat geen 2e keer meer doen.
En even terug on-topic. Ik vrees dat er weer een slechte periode aankomt, zullen er weer veel sneuvelen in het herfstseizoen op de slijkerige banen .Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenIk dacht dat het zelfs verboden was om te versnellen als er iemand u aan het inhalen is.
Der heeft ooit zo een smart roadster coupe mij proberen doen op een eiland in het midden van de weg te laten rijden (ring van Poperinge, tss frimout rondpunt en de T aan de AVEVE). Meneer zit 60 te rijden waar 90 mag, zodra er plek is om in te halen vloer ik het pedaal om vlot voorbij te gaan, trekt ie wel niet mee door tot aan 120 . Net voor het eiland de Merc voor zijn neus gesmeten en duchtig geremd, die gaat dat geen 2e keer meer doen.
En even terug on-topic. Ik vrees dat er weer een slechte periode aankomt, zullen er weer veel sneuvelen in het herfstseizoen op de slijkerige banen .
Ik haat het zelf als iemand 60 gaat rijden waar je 70 mag, 60 is een ambetante snelheid, weet niet goed in welke versnelling ik moet rijden dan, in 3de zijn de toeren net waarin ik zou schakelen en in 4de liggen de toeren natuurlijk te laag.
Comment
-
Als iemand je wil inhalen, beetje naar rechts gaan en als je die ziet pinken en naast je komt gas lossen. Beste oplossing voor beide partijen. Denk er maar het jouwe van, die andere loopt nog wel eens tegen de lamp.
Bumperkleven keur ik zeker niet goed. Maar als je handelt zoals bovenaan beschreven maak je dat niet mee. En als het gewoon idioten zijn, vertragen zodat ze inhalen en dan zelf even kleven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals je deze draad wat doorloopt en onder de lijnen door leest dat veel mensen met messen tss hun tanden rijden is de topictitel nog steeds logisch
Comment
Comment