Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Straks maximum 130 km/u op de Duitse AutoBahn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Straks maximum 130 km/u op de Duitse AutoBahn?

    Duitse sociaaldemocraten willen snelheidslimiet van 130 km/u


    Als het van de Duitse sociaaldemocraten van de SPD afhangt, wordt de snelheid op de Duitse snelwegen voortaan beperkt tot 1v. Als het voorstel wordt goedgekeurd, zou dat een ware revolutie betekenen voor een land waar de automobilist op de snelwegen in principe zelf zijn snelheid mag kiezen.

    Het voorstel voor een snelheidsbeperking van 130 km/u haalde vandaag op een congres in Hamburg een nipte meerderheid binnen de partij. Met de ingreep wil de partij tegemoetkomen aan de vraag van de groenen. Die zien de snelheidsbeperking als een middel in de strijd tegen de opwarming van de aarde.

    Om kans te maken, moet de snelheidsbeperking wel nog de steun krijgen van de coalitiepartner CDU, de conservatieve partij van bondskanselier Angela Merkel. De CDU heeft zich tot nu toe altijd gekant tegen een snelheidsbeperking.

    In Duitsland weegt de macht van de automobielsector traditioneel sterk door en zijn de automobilisten op de snelwegen vrij om hun snelheid te kiezen, tenzij het anders staat aangegeven of tenzij er werken zijn. In het verleden heeft ook Europees Commissaris voor Leefmilieu Stavros Dimas aan Duitsland gevraagd om een algemene snelheidslimiet in te voeren op snelwegen. Duitsland is namelijk een van de enige landen ter wereld zonder zo'n limiet. (belga/dm)
    Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
    Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

  • #2
    Gelukkig zijn er nog zekerheden.....


    Merkel keldert voorstel snelheidsbeperking op snelwegen

    Angela Merkel.

    Duits bondskanselier Angela Merkel kant zich tegen een snelheidsbeperking op de Duitse snelwegen. Ze verwerpt daarmee het voorstel dat de Duitse sociaaldemocraten zaterdag lanceerden.

    Op een partijcongres had de SPD zich zaterdag uitgesproken voor een snelheidsbeperking tot 130 km/uur op de Duitse autosnelwegen. Dat zou een ware revolutie betekenen voor Duitsland, waar de automobilist in principe zelf zijn snelheid mag kiezen.

    "Met mij als bondskanselier komt daar niets van in huis", reageerde bondskanselier Merkel van de conservatieve CDU vandaag op de televisiezender ZDF. Merkel wil vooral zoeken naar oplossingen voor het fileprobleem. Dat is is "minstens even vervuilend als de snelheid van de voertuigen", sprak de bondskanselier.

    "Volgens mij ligt een goede oplossing in moderne systemen voor het regelen van het verkeer waarbij men bijvoorbeeld op bepaalde momenten van de dag sneller mag rijden en op andere momenten moet vertragen. Dat vergroot de veiligheid", aldus nog Merkel. (afp/dm)
    Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
    Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

    Comment


    • #3
      Pfft, wat is dan nog het nut van Duitsland? Kunnen ze het even goed van de kaart gaan vegen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
        Pfft, wat is dan nog het nut van Duitsland? Kunnen ze het even goed van de kaart gaan vegen.
        Waar ga je dan je volgende merc halen ?

        Hij zal dan wel maar 130 kunnen

        Comment


        • #5
          Ahwel ja, wat heb ik er dan nog aan?

          Comment


          • #6
            Merkel zal zich nu wel wat gaan inhouden, de volkswagen wet is gestemd.

            Comment


            • #7
              Wat een wijf, die Merkel

              Comment


              • #8
                altijd hetzelfde met die sossen
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                  altijd hetzelfde met die sossen
                  De SPD is een partij in verval, die op dit moment vooral (linkse) kiezers verliest aan extreemlinkse partijen. Met dergelijke voorstellen probeert men het "vee" terug wat binnen te halen. De verdeeldheid binnen de partij was trouwens ook groot, met ongeveer 53 % voor een beperking en 47 % tegen. 't Voorstel was dus op voorhand al gedoemd om te mislukken.
                  BMW E46 318d '05

                  VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                  Comment


                  • #10
                    Welke argumenten hebben ze eigenlijk tegen een snelheidsbeperking? Veel zijn er toch niet Ik vrees dat Duitsland vroeg of laat toch die vrijheid zal moeten laten vallen, aangezien Europa staat aan te dringen om die snelheidsbeperking in te voeren.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                      Welke argumenten hebben ze eigenlijk tegen een snelheidsbeperking? Veel zijn er toch niet Ik vrees dat Duitsland vroeg of laat toch die vrijheid zal moeten laten vallen, aangezien Europa staat aan te dringen om die snelheidsbeperking in te voeren.
                      Ik vrees er ook voor, vroeg of laat ...

                      Comment


                      • #12
                        Als ze dit doorvoeren is dat een grote slag voor hun autoindustrie...

                        Volgens mij komt dit er nooit door. De constructeurs en vooral de ADAC zullen dit nooit willen.


                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        altijd hetzelfde met die sossen
                        Inderdaad, ze staan er wel niet bij stil dat dit veel jobs gaat kosten.

                        Het grappige is dat de sossen (Hitler) gestart is met de Autobahns, wel om oorlog te voeren...

                        Comment


                        • #13
                          Die Merkel, wat een wijf, wat een wijf

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            Als ze dit doorvoeren is dat een grote slag voor hun autoindustrie...

                            Volgens mij komt dit er nooit door. De constructeurs en vooral de ADAC zullen dit nooit willen.




                            Inderdaad, ze staan er wel niet bij stil dat dit veel jobs gaat kosten.
                            Dus de algemene gedachte is dat de Duitse wagens alleen in Duitsland verkocht worden ? Anders zie ik het verschil niet in dat zo'n beperking zou kunnen hebben op de verkoop van hun wagens in de rest van de wereld waar wel snelheidsbeperkingen zijn ?? Hoeveel, percentsgewijs, is de binnenlandse verkoop van hun productie in vergelijking met hun uitvoer ?? Of weten ze nu al dat alle Duitsers massaal Japanse of andere wagens gaan kopen vermits ze toch 'maar' 130 meer mogen doen ??
                            Last edited by ; 30/10/2007, 22:16.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Dus de algemene gedachte is dat de Duitse wagens alleen in Duitsland verkocht worden ? Anders zie ik het verschil niet in dat zo'n beperking zou kunnen hebben op de verkoop van hun wagens in de rest van de wereld waar wel snelheidsbeperkingen zijn ?? Hoeveel, percentsgewijs, is de binnenlandse verkoop van hun productie in vergelijking met hun uitvoer ?? Of weten ze nu al dat alle Duitsers massaal Japanse of andere wagens gaan kopen vermits ze toch 'maar' 130 meer mogen doen ??
                              Ze hebben een imago hoog te houden...
                              En veel Europeanen gaan naar Duitsland voor de Autobahns om de paarden van hun Duitse wagens eens te kunnen gebruiken.

                              Het hele systeem achter de Autobahns stelt ook nog veel mensen tewerkt. Diegenen die de wegen controleren met camera's, hulverleners van ADAC,...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                Ze hebben een imago hoog te houden...
                                En veel Europeanen gaan naar Duitsland voor de Autobahns om de paarden van hun Duitse wagens eens te kunnen gebruiken.

                                Het hele systeem achter de Autobahns stelt ook nog veel mensen tewerkt. Diegenen die de wegen controleren met camera's, hulverleners van ADAC,...
                                Juist, een imago. En dat is het.
                                Als die vele Europeanen zo dringend eens willen scheuren moeten ze maar eens op circuit gaan rijden. En al die andere mensen zullen altijd nodig zijn en blijven. Hier is er ook camerabewaking en zijn er hulpverleners van VAB en Touring, (zelfs twee organismes die hier mensen tewerkstellen waar het in Duitsland alleen de Adac is bij mijn weten), dus .....

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Juist, een imago. En dat is het.
                                  Imago is alles!
                                  Dat naïeve 'opkomen voor het milieu' is ook puur imago...

                                  Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Als die vele Europeanen zo dringend eens willen scheuren moeten ze maar eens op circuit gaan rijden. En al die andere mensen zullen altijd nodig zijn en blijven. Hier is er ook camerabewaking en zijn er hulpverleners van VAB en Touring, (zelfs twee organismes die hier mensen tewerkstellen waar het in Duitsland alleen de Adac is bij mijn weten), dus .....
                                  Nochtans zijn de Autobahns het bewijs dat je ook veilig snel kan rijden!

                                  Dat argument dat het slecht is voor het milieu is geen argument. Vliegen is ook slecht, ananassen eten in de winter is ook slecht,...

                                  Allemaal zever dus!
                                  Duitsers hebben de discipline, daar rijden is een hele verademing. En mede omdat ze zich kunnen uitleven op die Autobahns rijden ze voor de rest wel zeer strikt volgens de regeltjes.
                                  Toch een perfect evenwicht...

                                  Comment


                                  • #18
                                    als er alternatieve, lichtere 'wagens' willen komen moet het veiliger worden voor die dingen
                                    de auto in deze zin lijkt mij achterhaald, hoe errug dat ik dat ook vind

                                    tis allemaal veel te zwaar die hoop ijzer
                                    en ik ben wel voor het milieu, maar geen groene sok daarvoor

                                    Comment


                                    • #19
                                      Not gonna happen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        ik denk het ook niet, je moet je kalf met de gouden poten ni slachten

                                        Comment

                                        Working...
                                        X