Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Straks maximum 130 km/u op de Duitse AutoBahn?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      Imago is alles!
      Dat naïeve 'opkomen voor het milieu' is ook puur imago...

Nochtans zijn de Autobahns het bewijs dat je ook veilig snel kan rijden!

Dat argument dat het slecht is voor het milieu is geen argument. Vliegen is ook slecht, ananassen eten in de winter is ook slecht,...

Allemaal zever dus!
      Duitsers hebben de discipline, daar rijden is een hele verademing. En mede omdat ze zich kunnen uitleven op die Autobahns rijden ze voor de rest wel zeer strikt volgens de regeltjes.
      Toch een perfect evenwicht...
      Voor mij MOETEN ze die wet niet aannemen hoor, van mij MOGEN ze gerust onbeperkte snelheid toelaten, maar ALS ze het moesten stemmen moeten ze niet denken dat de ganse Duitse autoindustrie en de ganse infrastructuur rond de autobahns op zijn gat zal vallen. Dat is zo'n beetje chantage plegen met daarmee te dreigen. Den Duits zal altijd met zijne wagen blijven rijden, of die nu 170 of meer kan/mag of 130, dat speelt geen rol. Hetzelfde in de rest van de wereld waar snelheidsbeperkingen ingevoerd werden indertijd, het kot was te klein toen, idem met de invoering van het verplichte dragen van veiligheidsgordels, toen was er ook een ganse categorie mensen die zich aangevallen voelden in hun persoonlijke vrijheid, en zie nu eens ..... schier iedereen draagt de gordel en schier iedereen plooit zich naar de toegelaten snelheden.

Comment

schier is een prachtig woord, will.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
          schier is een prachtig woord, will.
          Ja, schijnbaar nog iets uit de oude trommel éh want dat wordt hier schier nooit gebruikt, 't is altijd bijna of 'bekanst' ??

Comment

Allemaal zever dus!
            Duitsers hebben de discipline, daar rijden is een hele verademing. En mede omdat ze zich kunnen uitleven op die Autobahns rijden ze voor de rest wel zeer strikt volgens de regeltjes.
            Toch een perfect evenwicht...
            En eigenlijk is dit ook zever.
            Het heeft in allereerste instantie niets met de duitser in persoon te maken, maar wel met het systeem van de autobahn. Duitsland kent een systeem waarbij er veel meer van punt naar punt gereden wordt, het land is ook groter en er is meer oppervlakte voor snelwegen. In België rijden we allemaal tesamen naar 1 punt toe en splitsen. Allemaal naar 1 punt = miserie. Simpel toch. En voeg daarbij nog is om de 10km een op- & afrit. Slechtste systeem dat je kan hebben.

Vervang vandaag op onze snelwegen alle belgen door duisters, met al hun discipline, en het loopt ook met hen in het honderd.

Comment

Imago is alles!
              Dat naïeve 'opkomen voor het milieu' is ook puur imago...
              Ja en neen. Kan best zijn dat ze daar stemmen mee willen winnen, maar dan zou Merkel nu gewoon dom aan't doen zijn.

Feit is dat er nu eenmaal moet bespaard worden op het milieu. Ten eerste sowieso omdat we deze aarde naar de maan aan't helpen zijn, ten tweede omdat we ons nu eenmaal aan dat Japanse contractje genaamd Kyoto moeten houden. De uitstoot van Duitsland zou merkbaar verminderen door die maximumsnelheid in te lassen. Alleen zouden zowel de Duitsers als de autoliefhebbers, laat staan de autoconstructeurs, dat helemaal niet graag hebben.

Ik blijf mij dus afvragen wat de concrete argumenten tegen zo'n snelheidslimiet zijn. Zou het echt een effect hebben op de Duitse economie? Hoe dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                Ja en neen. Kan best zijn dat ze daar stemmen mee willen winnen, maar dan zou Merkel nu gewoon dom aan't doen zijn.

Feit is dat er nu eenmaal moet bespaard worden op het milieu. Ten eerste sowieso omdat we deze aarde naar de maan aan't helpen zijn, ten tweede omdat we ons nu eenmaal aan dat Japanse contractje genaamd Kyoto moeten houden. De uitstoot van Duitsland zou merkbaar verminderen door die maximumsnelheid in te lassen. Alleen zouden zowel de Duitsers als de autoliefhebbers, laat staan de autoconstructeurs, dat helemaal niet graag hebben.

Ik blijf mij dus afvragen wat de concrete argumenten tegen zo'n snelheidslimiet zijn. Zou het echt een effect hebben op de Duitse economie? Hoe dan?
                't Gohja, ze zullen misschien wat minder dikke sportkarren kopen omdat 'scheuren' er niet meer inzit. Maar dan nog moeten ze rijden, dus zou die vervangen worden door een ander, niet sportkar model zeker.
                Ik zie de duitse economie niet in mekaar storten door een 130-limiet. das propaganda

Comment

82% van de Duitsers wil géén maximumsnelheid

In Nederland springen we een gat in de lucht als we op bepaalde snelwegen, op bepaalde tijdstippen, maar liefst 130 km/u mogen rijden.

In Duitsland komen automobilisten in opstand als je slechts 130 km/u mogen rijden. Daar wil 82% van de automobilisten volgas kunnen knallen!

Om een tegenwicht te bieden aan de ideeën van partijen zoals de SPD, Grünen en Linkspartei, die een maximumsnelheid willen van 130 km/u in heel Duitsland, besloot automobilistenclub Mobil in Deutschland een online enquête te houden. En surprise-suprise daaruit kwam naar voren dat maar liefst 82% van de Duitsers helemaal niks zien in een maximumsnelheid van 130 km/u.

Ik kan me best voorstellen dat een grote hoeveelheid van de Duitsers daar niks in ziet, maar dit is wel een beetje overdreven. Zeker als het onderzoek ook nog eens is uitgevoerd door een club mensen die opkomen voor de belangen van automobilisten. Het heeft allemaal een redelijk “Wij van WC Eend” gehalte.
                  Helaas hebben we in Nederland alleen maar clubjes die willen dat we 90 km/u rijden.

De Duitsers steunen kan via 130-danke-nein.de, dat is uiteraard ook in je eigen belang.

Comment

Van mij mag het gerust beperkt worden tot 130km/u. Duitsers zijn relatief gedisciplineerde chauffeurs. Het Duitse wegennetwerk is zeer goed uitgebouwd en onderhouden. Toch tellen ze jaarlijks 45 verkeersdoden per miljoen inwoners. Dat zijn dus 3.700 personen die elk jaar het leven laten door een of ander verkeersongeval. Die worden natuurlijk niet allemaal veroorzaakt door overdreven snelheid. Maar vergelijk even met Nederland. Dit zitten aan 32/miljoen. Nochtans zijn de Nederlanders niet gedisciplineerder, rijden ze véél te kort op elkaar en zijn ze per saldo een stuk asocialer in hun rijgedrag dan de Duitsers. De reden waarom ze in Nederland beter scoren is simpel: er zijn meer mensen die een ongeval overleven. En dat is een rechtstreeks gevolg van een lagere snelheid. De Duitse auto-industrie is de laatste decennia zeer actief geweest in het proberen wegdrukken van de correlatie tussen snelheid en verkeersdoden, maar het is helaas een feit: in Duitsland sterven meer mensen op de weg, omdat ze hun ongelimiteerde snelheid niet willen opgeven.

Om een en ander in perspectief te zetten: in België zitten we momenteel aan 75/miljoen. Dat heeft te maken met een zeer druk verkeersnetwerk waar zeer veel vrachtverkeer op zit, met een slecht onderhouden wegennetwerk (putten, bulten, aquaplaning door plassen water, spekgladde teer gebruiken om asfalt te herstellen, slechte scheiding tussen fietspaden en autowegen, slechte signalisatie, etc.). Maar het heeft ook te maken met het consequent aan onze laars lappen van de verkeersregels in het algemeen en de snelheidsregels in het bijzonder. "Defensief rijgedrag" is een begrip dat in het persoonlijk woordenboek van de Belg niet al te vaak voorkomt. Ik denk dat we na Polen en Italië zo ongeveer de grootste verkeershooligans van Europa zijn - maar dit laatste is een persoonlijke indruk

Het wegennet is openbaar en staat ten dienste van de maatschappij als geheel. Het individuele psychologische voordeel van een hogere snelheid weegt niet op tegen de feitelijke nadelen van die snelheid. Als maatschappij winnen we niets bij een hogere snelheid. Het is dus niet meer dan logisch dat de snelheidbeperking op z'n minst nageleefd moet worden. En dat de overheid (lees: de flikken, uw ma, etc.) er aan werkt om die te doen naleven. Betekent dat meer flitsers? So be it. Als je zelf niet voldoende discipline hebt, dan krijg je ze opgelegd. En voor diegene die denken dat ik heiliger ben dan de paus: mijn rijbewijs is ook al eens 10 dagen ingetrokken geweest, en dat was niet omdat ik verkeerd geparkeerd stond.
                    Last edited by ; 29/10/2011, 11:13.

Comment

Er zouden vast ook veel minder mensen sterven aan hart- en vaatziekten als ze braadworsten zouden verbieden. Misschien moeten ze dat ook maar eens doen dan?
                      AutoMinded.be

Comment

Ai nee, daar is de hetze tegen de braadworst weer!

Comment

nu nog het roken in't openbaar :p of was da al? (kidding hé!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                            82% van de Duitsers wil géén maximumsnelheid

In Nederland springen we een gat in de lucht als we op bepaalde snelwegen, op bepaalde tijdstippen, maar liefst 130 km/u mogen rijden.

In Duitsland komen automobilisten in opstand als je slechts 130 km/u mogen rijden. Daar wil 82% van de automobilisten volgas kunnen knallen!

Om een tegenwicht te bieden aan de ideeën van partijen zoals de SPD, Grünen en Linkspartei, die een maximumsnelheid willen van 130 km/u in heel Duitsland, besloot automobilistenclub Mobil in Deutschland een online enquête te houden. En surprise-suprise daaruit kwam naar voren dat maar liefst 82% van de Duitsers helemaal niks zien in een maximumsnelheid van 130 km/u.

Ik kan me best voorstellen dat een grote hoeveelheid van de Duitsers daar niks in ziet, maar dit is wel een beetje overdreven. Zeker als het onderzoek ook nog eens is uitgevoerd door een club mensen die opkomen voor de belangen van automobilisten. Het heeft allemaal een redelijk “Wij van WC Eend” gehalte.
                            Helaas hebben we in Nederland alleen maar clubjes die willen dat we 90 km/u rijden.

De Duitsers steunen kan via 130-danke-nein.de, dat is uiteraard ook in je eigen belang.

http://www.autoblog.nl/archive/2011/...eid#post-46618

Een online enquête anoniem invullen is één, het daadwerkelijk toepassen op de weg is een andere zaak.
                            De laatste maanden vele malen op de autobahn gezeten, en moet zeggen dat je het er niet aan zou zien dat "den Duits" dit zou willen. Velen, zeer velen houden zich aan de gevraagde richtsnelheid van 130. Waarom? heel eenvoudig, om economische redenen, de gemiddelde duitse consumentenwagens worden ook als maar kleiner gekozen dan pakweg 5 jaar terug.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                              Van mij mag het gerust beperkt worden tot 130km/u. Duitsers zijn relatief gedisciplineerde chauffeurs. Het Duitse wegennetwerk is zeer goed uitgebouwd en onderhouden. Toch tellen ze jaarlijks 45 verkeersdoden per miljoen inwoners. Dat zijn dus 3.700 personen die elk jaar het leven laten door een of ander verkeersongeval. Die worden natuurlijk niet allemaal veroorzaakt door overdreven snelheid. Maar vergelijk even met Nederland. Dit zitten aan 32/miljoen. Nochtans zijn de Nederlanders niet gedisciplineerder, rijden ze véél te kort op elkaar en zijn ze per saldo een stuk asocialer in hun rijgedrag dan de Duitsers. De reden waarom ze in Nederland beter scoren is simpel: er zijn meer mensen die een ongeval overleven. En dat is een rechtstreeks gevolg van een lagere snelheid. De Duitse auto-industrie is de laatste decennia zeer actief geweest in het proberen wegdrukken van de correlatie tussen snelheid en verkeersdoden, maar het is helaas een feit: in Duitsland sterven meer mensen op de weg, omdat ze hun ongelimiteerde snelheid niet willen opgeven.

Om een en ander in perspectief te zetten: in België zitten we momenteel aan 75/miljoen. Dat heeft te maken met een zeer druk verkeersnetwerk waar zeer veel vrachtverkeer op zit, met een slecht onderhouden wegennetwerk (putten, bulten, aquaplaning door plassen water, spekgladde teer gebruiken om asfalt te herstellen, slechte scheiding tussen fietspaden en autowegen, slechte signalisatie, etc.). Maar het heeft ook te maken met het consequent aan onze laars lappen van de verkeersregels in het algemeen en de snelheidsregels in het bijzonder. "Defensief rijgedrag" is een begrip dat in het persoonlijk woordenboek van de Belg niet al te vaak voorkomt. Ik denk dat we na Polen en Italië zo ongeveer de grootste verkeershooligans van Europa zijn - maar dit laatste is een persoonlijke indruk

Het wegennet is openbaar en staat ten dienste van de maatschappij als geheel. Het individuele psychologische voordeel van een hogere snelheid weegt niet op tegen de feitelijke nadelen van die snelheid. Als maatschappij winnen we niets bij een hogere snelheid. Het is dus niet meer dan logisch dat de snelheidbeperking op z'n minst nageleefd moet worden. En dat de overheid (lees: de flikken, uw ma, etc.) er aan werkt om die te doen naleven. Betekent dat meer flitsers? So be it. Als je zelf niet voldoende discipline hebt, dan krijg je ze opgelegd. En voor diegene die denken dat ik heiliger ben dan de paus: mijn rijbewijs is ook al eens 10 dagen ingetrokken geweest, en dat was niet omdat ik verkeerd geparkeerd stond.
                              Ai ai ai, jij durft! Wat je nu schrijf is iets dat bij velen hier op het forum in het verkeerde keelgat zal schieten en zoiezo door bvb Wooter zal weerlegd worden met andere statistieken en wetgevingen......
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                Ik denk dat we na Polen en Italië zo ongeveer de grootste verkeershooligans van Europa zijn - maar dit laatste is een persoonlijke indruk
                                Je bent nog maar in drie landen geweest ofzo?
                                Belgen zijn erg "bruut" ten opzichte van al wat in hun weg rijdt, maar voor de rest valt het best wel mee. Ik heb hier zelden of nooit last van hooligans. Frankrijk, Portugal, Spanje, Italië, zowat heel Oost-Europa (waar hun auto's al sneller dan 80 kunnen weliswaar), ... zijn veel erger dan hier hoor.
                                Wij hebben gewoon hogere cijfers door een veel dichter wegennet. In andere landen heb je rond de grootsteden dezelfde dichtheid soms niet als hier op de E17 tijdens de spits. Logisch dat er dan ook meer ongevallen zijn.

Comment

het probleem met een belg is dat hij het wel ziet, maar om zijn gelijk te halen stoten gaat uithalen

die andere nationaliteiten zien gewoon het niet

Comment

verander belg maar door vlaming

Comment

Awel, ze zien het toch al.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Je bent nog maar in drie landen geweest ofzo?
                                        Belgen zijn erg "bruut" ten opzichte van al wat in hun weg rijdt, maar voor de rest valt het best wel mee. Ik heb hier zelden of nooit last van hooligans. Frankrijk, Portugal, Spanje, Italië, zowat heel Oost-Europa (waar hun auto's al sneller dan 80 kunnen weliswaar), ... zijn veel erger dan hier hoor.
                                        Wij hebben gewoon hogere cijfers door een veel dichter wegennet. In andere landen heb je rond de grootsteden dezelfde dichtheid soms niet als hier op de E17 tijdens de spits. Logisch dat er dan ook meer ongevallen zijn.
                                        Hmm... Neen, ik ben al op net iets meer plaatsen geweest En eerlijk gezegd vind ik de Italianen minder erg dan de Belgen (Vlamingen). De hogere cijfers die we hebben, vloeien natuurlijk voort uit druk verkeer. Maar als je druk verkeer combineert met onaangepast rijgedrag, dan krijg je natuurlijk vodden. En face it: als 4 op de 5 jongeren vindt dat 70 per uur in de bebouwde kom moet kunnen (in plaats van 50 of zelfs 30), dan is er een mentaliteitsprobleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                          Er zouden vast ook veel minder mensen sterven aan hart- en vaatziekten als ze braadworsten zouden verbieden. Misschien moeten ze dat ook maar eens doen dan?
                                          Ja, goed idee. Er zijn veel problemen in de wereld. Je lost één specifiek probleem nooit op door te verwijzen naar alle andere problemen die ook nog opgelost moeten worden.

Comment

Working...
                                          X