Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
    Kunnen we dit topic niet uitbreiden naar "Wat is je ergste snelheidsovertreding waar je geen boete voor gehad hebt" ?
    Dat zou wel eens intressant kunnen zijn
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Dat zou wel eens intressant kunnen zijn
      Dat riskeert dan een topic te worden waar the sky the limit is ...... (of ze moeten zich allemaal strikt aan de waarheid houden, anders vrees ik er voor .....)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Dat riskeert dan een topic te worden waar the sky the limit is ...... (of ze moeten zich allemaal strikt aan de waarheid houden, anders vrees ik er voor .....)
        Ja, dan moet het natuurlijk eerlijk blijven.

Met de Saxo heb ik ooit de 160 op de teller gehaald (waar 90 toegelaten was)
        Met de huidige C4 ook al eens de 160 aangetikt op de teller (waar 120 toegelaten was)
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
          De limiet voor rijbewijs kwijt is toch 40km/u te snel (gecorrigeerd) op de autosnelweg?
          Even wat verduidelijken:

- Rijverbod ofwel "verval van het recht tot sturen" is in het Belgische verkeersstrafrecht een bijkomende straf, een vervangende straf (wegens niet betalen van een geldboete) of een veiligheidsmaatregel.
          - Wanneer er een snelheidsoverschrijding is van meer dan 40km/u buiten de bebouwde kom, is de rechter in principe verplicht het rijbewijs in te trekken. Op gemotiveerde wijze kan de rechter het verbod ook niet opleggen - lees: als u bijvoorbeeld op voldoende plausibele manier kan aantonen dat er sprake is van feitelijke - of rechtsdwaling. Duur: 8 dagen tot 5 jaar.
          - Snelheidsoverschrijding van 30 tot 40km/u buiten de bebouwde kom: facultatief rijverbod door de rechter.
          - Binnen de bebouwde kom: verplicht verval van het recht tot sturen bij snelheidsoverschrijding van meer dan 30km/u. Dé risicosituatie: u weet niet dat u zich in een zone 30 bevindt en rijdt (al dan niet per ongeluk) 60... (ook bij zone 30 is er bij overschrijding met meer dan 30km/u een verplicht verbod van het recht tot sturen.
          - Snelheidsoverschrijding van 20 tot 30km/u binnen de bebouwde kom: facultatief rijverbod door de rechter.
          - Kan je uitstel vragen? Ja, maar als er een rijverbod opgelegd wordt, zijn minstens de eerste 8 dagen (altijd) effectief.

BMW F10 535d
          Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Wat ik van mijn gebuur eens hoorde (weet niet of het 100% klopt) : hij vlamt met zijn sportwagen tegen bijna 200 km/uur over de autosnelweg en wordt geflitst. Daarop komt de agent van zijn district op zijn bedrijf toe. Want de wagen staat op het bedrijf ingeschreven. De bestuurder moet zich bekendmaken. Daarop wordt zijn broer die medevennoot is opgegeven. Enkel één probleem : die woont officieel buiten Europa en is toevallig juist terug naar daar vertrokken. Hij verbleef maar even in België en als medevennoot mag die ook met de bedrijfswagens rijden. Het parket zou dan een minnelijke schikking van 50 euro naar het bedrijf sturen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
              Wat ik van mijn gebuur eens hoorde (weet niet of het 100% klopt) : hij vlamt met zijn sportwagen tegen bijna 200 km/uur over de autosnelweg en wordt geflitst. Daarop komt de agent van zijn district op zijn bedrijf toe. Want de wagen staat op het bedrijf ingeschreven. De bestuurder moet zich bekendmaken. Daarop wordt zijn broer die medevennoot is opgegeven. Enkel één probleem : die woont officieel buiten Europa en is toevallig juist terug naar daar vertrokken. Hij verbleef maar even in België en als medevennoot mag die ook met de bedrijfswagens rijden. Het parket zou dan een minnelijke schikking van 50 euro naar het bedrijf sturen.
              Ik geloof daar niet te veel van.

Comment

• Ik ken er ook zo ene, die ik niet ga vermelden, en die doet dat wel degelijk consistent voor zijn eigen snelheidsboetes.
                En dat is niet zomaar een gerucht dat de ronde doet.

Gezien al zijn internationale contacten, geeft die telkens één of andere buitenlander op als persoon die de overtreding heeft begaan.
                Hij stuurt een papier naar hen op die ze tekenen en ze krijgen een rijverbod (in België, dus irrelevant). De boete die ze ontvangen (als ze er al één ontvangen), vegen ze hun gat mee af omdat ze toch nooit naar België komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                  Kunnen we dit topic niet uitbreiden naar "Wat is je ergste snelheidsovertreding waar je geen boete voor gehad hebt" ?
                  Spannend

Comment

• Verleden jaar geflitst in zone 30 tegen 74, gecorrigeerd naar 67. Binnenkort politierechtbank. Weet niet aan wat ik mij moet verwachten om eerlijk te zijn.
                    Voor alle duidelijkheid: was niet in de buurt van een school of dergelijke. In een van de tunnels onder de leie in Antwerpen. Was blijkbaar de enige mens in de planeet die niet wist dat daar flietspalen stonden.

Iemand ervaring met zulde boete's in de bebouwde kom?

Comment

• Dat gaat u geld en uw rijbewijs kosten voor minstens 2 weken. Veel plezier!
                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Heb in 3 jaar dat ik me rijbewijs heb een 4 tal boettes gehad (1 uit eindhoven inclu) hoogste was 15 km overschrijding dacht ik.
                        Altijd al middelijke schikkingen gehad van 50 euro,en uit NL was het 30 euro voor hetzelfde als in belgie aleen minder geld dus.

Comment

• Laatst de kans gehad om eens met één van mijn droomwagens te rijden. 'k Was nog geen 600meter ver of ik werd geflitst... . Waarschijnlijk gewoon 50 euro. Als ik meer dan 6 per uur te rap ging zal 't veel geweest zijn. Soit, geflitst of niet geflitst 't was de moeite waard.

Comment

• 140 waar het 80 was in Nederland. Men eigen dikke domme schuld en goed dat ik gepakt ben en dat ik ervoor gestraft ben (was met een anonieme moto, waar ineens "Politie Volgen" op kwam). Ik had toen 1.5 jaar men rijbewijs en je waant je al meteen dat je alles kunt. Met ouder worden besef je pas hoe gevaarlijk zo een toeren zijn. Heeft me 300€ gekost toen. Is ongeveer een 8 jaar geleden.
                            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Dan heb je geluk gehad. Normaliter is in nl 50+ gelijk aan indienen van 't rijbewijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                Dan heb je geluk gehad. Normaliter is in nl 50+ gelijk aan indienen van 't rijbewijs.
                                Jep maar is dat in belgie ook niet,ja toch ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                  Jep maar is dat in belgie ook niet,ja toch ?
                                  Hangt af van in welk snelheidsklimaat je zit.

Bij 120 is 40+ gelijk aan IRB (Intrekking RijBewijs)

Comment

Hangt af van in welk snelheidsklimaat je zit.

Bij 120 is 40+ gelijk aan IRB (Intrekking RijBewijs)
                                    Oh oke,want ik heb eens geweten dat het vanaf 50 te snel invordering was,maar kijk weer wat bijgeleerd .
                                    Niet dat ik 170 rijd op een snelweg,of het moest zijn om een motor eens uit te proberen ,maar weet dat vaak die 1e keer net prijs kunt hebben

Comment

• Ik dacht al van 150 weeral wa bijgeleerd :p

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

Dat gaat u geld en uw rijbewijs kosten voor minstens 2 weken. Veel plezier!
                                        Bedankt
                                        Nee inderdaad dat het me geld gaat kosten weet ik ook, maar hoop dat het binnen de perken blijft. Rijbewijs kwijt liever dan een fikse boete al wordt het dan enkele weker ergernis aan openbaar vervoer.

Comment

• ben in die 10jaar dat ik nu rijd een keer of 4 geflitst.

rijbewijs gehaald op 15 dec 2000 (tiens, al 12jaar bijna)
                                          12dec 2001 (rijbewijs nog geen jaar dus en al direct zware overtreding, normaal rijbewijs kwijt), geflits met firmawagen aan 84 in zone 50. werk valse verklaring afgelegt door te zeggen dat ik voor eigen rekening reed (ja, moet wel de boete betalen, maar voor eigen rekening rijden wil zeggen dat je privé rijd en niet voor u job). ik dan verklaring afgelegd dat ik voor het werk reed en dringend bij klant moest zijn.
                                          ik was dus fout gereden, en op die steenweg in gent sprong licht op rood. aangezien er geen verkeer was toen, draaide ik mij om op die baan en accelereerde weg. die baan was zone 90, behalve tussen die lichten en dat zijstraatje. das was dus zone 50 (en ik niet op gelet aangezien ik daar bij een klant vertrok en de verkeerde kant was opgedraaid)
                                          dus gedraaid in zone 50 en was aan het acceleren toen ik geflits werd. hadden ze 100meter verder gestaan, ik zat over de 90 toen. 175€ boete.

k denk 2-3jaar later, kreeg nieuwe firmawagen en was er net mee op de E40 in aalter. t gaat er licht bergaf en wou eens weten hoe hard mijne nieuwe peugeot partner 1.9D ging.
                                          bijna 160 dus en kreeg nog een schoon afschrift ervan ook. werk heel content (nog geen 200km op diene auto zijne teller en geflits aan 160).
                                          boete iets van 150€ toen

na al mijn jaren zo hard te rijden als de auto kon, toch wat gaan kalmeren en beginnen volgens de regels te rijden. da is dus zo slaapverwekkend dat ge totaal niet oplet.
                                          ninoofsesteenweg op een zonnige decemberdag. heel de baan 70 tot ge in dilbeek 50moogt (waar diene flitser niet rechts staat, maar aan de middenberm). met correctie 71km/h in zone 50 (100-120€ ofzo, weet het niemeer. wel zonde van het geld natuurlijk).
                                          t was gedaan met traag rijden. sindsdien weer doorvlammen voor zot en altijd vol in de remmen bij flitsers (zo let ge tenminste goe op).

ongeveer jaar later, reed ik toch op gemak want was veel te vroeg bij mijn eerste klant. rijd dus schoon 70 op de ninoofstesteenweg.
                                          op 1 dag na exact een jaar later, zelfde locatie, zelfde flitser, 71km/h in zone 50

dit was bijgevolg dan ook de laatste boete geweest. had daarna cruise control met speed limiter inzitten en stelde die altijd in op de toegelaten snelheid. ook een GPS die constant aanstaat en vanaf 7km/h te hard continue zaagt van 'u rijd te snel, u rijd te snel, u rijd te snel....'
                                          k denk al 6jaar geen boetes meer nu
                                          Last edited by ; 25/10/2012, 10:17.

Comment

Working...
                                          X