Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Iemand een idee of ze in die bocht van de autostrade naar de R6 soms flitsen (50) dus? Iemand heeft me gezegd dat ze daar soms met een driepikkel staan?
    volgens mij kunnen ze in een bocht niet flitsen omdat het technisch niet mogelijk zou zijn

Comment

• 1 enkele gemeente plaatst voldoende snelheidsborden(1/50).Je rijdt dan met een gps met een kaart van 2 j oud.Daar 90,hier 70 of zone 50 ?
      Ik zie die man nog bezig snelheidsbordjes monteren.Zeer vlug werkte hij,geld moet rollen.
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Ik eens van de baan gehaald aan +/- 120 waar ik 70 mocht.. 2 weken rijverbod en goeie 500€ boete..

Comment

• 159 waar ik 90 mocht, 750€ boete en een rijverbod van onbekende duur, 't was in frankrijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Iemand een idee of ze in die bocht van de autostrade naar de R6 soms flitsen (50) dus? Iemand heeft me gezegd dat ze daar soms met een driepikkel staan?
            Ik neem die bocht dagelijks en ik ben daar nog nooit geflitst geweest. Volgens mij mogen ze daar ook niet flitsen want die bocht is omlijnd door vangrails. En ik had een tijd terug gelezen dat vangrails een fout resultaat kunnen geven.
            Vlak na de bocht (na het bord 70km/h) staan ze soms wel te flitsen, maar dat kan je goed zien als je nog in de bocht zit en dus op tijd vertragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Als dat een plaats was waar je mocht parkeren en er was geen parkeerverbod op die moment, dan hebben die geen enkel recht om u een boete te geven als ge daar staat.
              da was het geval niet.
              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• 170 km/u op de e314 ter hoogte van Diepenbeek enkele jaren geleden
                'k was toen nog jonge bestuurder... boete van rond de €200
                Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)

Comment

• Hoogste boete was iets van een €120 euro. Rij meestal geen boetes en als ik er eens eentje krijg dan is het van €50.

Wel al eens door C_X zijn darmziekte en een overgekookte Nederlandse zwaantjesrijder bijna onder pistoolschot uit de auto gedwongen.
                  Hij was ook ziedend dat hij mij geen rijbewijspunten kon afpakken aangezien dat in BE niet bestaat.
                  Die affaire zal ik niet snel vergeten!
                  1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                  2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                  2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                  -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Achtervolgd van op de ring van antwerpen tot in rumst op de E19,560euro en 2 weken rijverbod:banghead:
                    Wel al een jaar of 10 geleden.
                    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                      https://maps.google.be/maps?q=mechel...36.65,,0,12.96

93km/u waar je blijkbaar maar 70km/u meer mag... Zoals op Google te zien was het vroeger nog 90km/u, maar ja, 't is dan ook een gevaarlijke weg
                      Mocht je daar vroeger zelfs geen 120? Is wel al kleine 15 jaar geleden, toen reed ik dagelijks langs daar naar het werk. Ik denk toch dat ik er in ieder geval een 120 reed . En daar waar die R6 "doodloopt" op de Mechelsestwg naar de veiling, heeft men daar nu al iets aan gedaan? Kon je vroeger in de spits als je linksaf moest makkelijk al 10 minuten staan schilderen in de file omdat je altijd geblokkeerd werd door wie van rechts kwam en de R6 op moest .
                      Last edited by Igor; 12/12/2012, 18:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                        https://maps.google.be/maps?q=mechel...36.65,,0,12.96

93km/u waar je blijkbaar maar 70km/u meer mag... Zoals op Google te zien was het vroeger nog 90km/u, maar ja, 't is dan ook een gevaarlijke weg
                        Zeer gevaarlijk punt inderdaad, vandaar die 70km/h na de bocht en 50 km/h in de bocht . Dat heb ik gisteren nog gemerkt toen ik die bocht nam achter een vrachtwagen mét oplegger die 80km/h reed, maar how 50km/h met een personenwagen is de max in de bocht hoor . En natuurlijk het stuk daarna mag je maar 70km/h, dat komt dan weer door dat je anders de voetgangers niet ziet staan aan het zebrapad, het gevaarlijk zou worden voor de fietsers op het fietspad en de kans dan ook nog eens bestaat dat kleine jongentjes hun bal achterna hollen als ze in het aan de weg grenzende tuintje aan het voetballen zijn. Of is er toch wat anders aan de hand?

Als ik die weg neem rem ik gewoon voor die eerste flitsbak (70km/h, en hij flitst wel degelijk) en dan hou ik mijn snelheid aan tot aan het kruispunt. Dus op het gevaarlijke punt rij ik wat ik mag rijden. Niets gevaarlijk aan lijkt me.

Echter flitsen vlak na de bocht... Dan moet je me toch eens uitleggen wie zijn veiligheid daardoor verhoogt.

Comment

• ben ik een brave kerel precies... of gewoon chanse?
                          21km/u te hard op de snelweg. is mijn 2de boete nog maar

Comment

• Bij mij ook nog maar twee boetes. Eentje van €55 en een van €75. Hoeveel ik boven de snelheidslimiet zat weet ik niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                              Verleden jaar geflitst in zone 30 tegen 74, gecorrigeerd naar 67. Binnenkort politierechtbank. Weet niet aan wat ik mij moet verwachten om eerlijk te zijn.
                              Voor alle duidelijkheid: was niet in de buurt van een school of dergelijke. In een van de tunnels onder de leie in Antwerpen. Was blijkbaar de enige mens in de planeet die niet wist dat daar flietspalen stonden.

Iemand ervaring met zulde boete's in de bebouwde kom?
                              Uitspraak gedaan op 07 november. Minimumboete van 50 euro (x5.5) 275 dus + 15 dagen verbod

Vanaf 01/01 verbod en vandaag boete gehad 275 + 150 fonds + 75 gerechtskosten...

Dit zal mij toch niet meer overkomen!

Comment

• In februari 2012 geflitst op e411 aan 17x km/u op autostrade, enkele dagen later brief thuis dat gecorrigeerde snelheid 162 km/u is en dat alles doorgestuurd wordt naar parket te Namen. Na wat zoeken op google, gokte ik op een boete van 400eur en 2weken rijverbod.
                                Deze week (11maand later dus) het "goede" nieuws, dat ik 200eur moet betalen en geen rijverbod heb. Beter dan ik had verwacht dus :-)

Comment

• Vorige week , na 2 jaar boettevrij de eerste met de nieuwe car binnengekregen.
                                  Een echte crimineel dat ik ben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boogie_Boy Bekijk Berichten
                                    In februari 2012 geflitst op e411 aan 17x km/u op autostrade, enkele dagen later brief thuis dat gecorrigeerde snelheid 162 km/u is en dat alles doorgestuurd wordt naar parket te Namen. Na wat zoeken op google, gokte ik op een boete van 400eur en 2weken rijverbod.
                                    Deze week (11maand later dus) het "goede" nieuws, dat ik 200eur moet betalen en geen rijverbod heb. Beter dan ik had verwacht dus :-)
                                    Heb ongeveer hetzelfde voorgehad. Aan de werken aan de brug in boire komenden van Verviers ook geflitst.
                                    Ik kwam van Duitsland met wapenstilstand en wist dat ik me netjes aan de regels daar moest houden.
                                    Jammer genoeg hing het kastje achter het eerste bard van 50km/h. Geflitst tege 99, gecorrigeerd 93 op een stuk waar max 50 is.
                                    Ik vreesde ook mijn rijbewijs kwijt te zijn en serieuze boete. Na 10 maand het verdict: 229 euro boete and thats it ..

Comment

• 130km/h op een baan waar je 70 mag,ik was juist op de gentseweg in desselgem een accordeonlijnbus aan het oversteken,geflitst op mijn voorplaat,was toen nog met de alfa...fikse boete+2 weken autoloos...
                                      Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Jongen toch, je maakt je gewoonweg onsterfelijk belachelijk. Mensen op hun dt-fouten wijzen en zelf regelmatig zondigen tegen de Nederlandse taal. Hoe laag kan je nog vallen?
                                        De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Een spreekwoord dat perfect bij u past mijnheer Bikefreak. En dat geldt niet alleen op taalgebied...

Ik zal het even uitleggen vermits je die bepaalde les Nederlands gemist hebt vroeger.
                                        De tijdsaanduiding (jaar, uur,...) na een onbepaald telwoord wordt in het meervoud gezegd of geschreven, na een bepaald telwoord (vijf, dertig,...) in het enkelvoud.
                                        Vermits het woord 'aantal' een onbepaald telwoord is, is het 'aantal jaren' en niet 'aantal jaar'.
                                        Begrepen?

Mvg Jakkel

En nu terug on-topic, of ik krijg hier straks weer naar m'n voeten... .
                                        Hopelijk niet te laat. Bepaalde aanduidingen voor maat, gewicht en tijd, zoals meter, kilo(gram), liter, kwartier, uur en jaar, blijven ook na gehele getallen (groter dan één) in het enkelvoud staan. Ligt de nadruk echter op de afzonderlijke entiteiten, of op de tijdsduur, dan kunnen de zelfstandige naamwoorden ook in het meervoud komen. De ANS geeft bijvoorbeeld: Er waren sindsdien drie jaren verlopen.

Comment

• Bijna 6 jaar rijbewijs, privé en werk kms samen geteld kom ik jaarlijks ongeveer op 50 000km.

Nog nooit een boete gehad ik hoop het zo vol te houden .
                                          Benzine
                                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                          Diesel
                                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Working...
                                          X