Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
    ik kan het nu eenmaal niet laten...ik zal niet makkelijk met mijn lichten flachen of met mijn pinkers knipperen...ik laat ze eerst de kans van opzij te gaan...blijf er een beetje achter hangen...ga dan een beetje in de helft van de 2 vakken rijden ( zodanig dat ze me in hun rechterspiegel goed kunnen zien ... dat werkt eerder op de zenuwen dan in de linker) en zodanig heb ik ook een beter overzicht op een eventueel vrij plaastke...
    en dan van zodra er niemand wakker wordt..dan zorg ik dat ik ze zo snel mogelijk voorbij ben...ik ga dan ook niet liggen remmen of mijn vinger opsteken...gewoon gas en weg.
    ik ben voor vlot verkeer, en al die zeikers die denken van " ik rij 120 en de rest 'moet' dat ook maar doen , ik blijf lekker links..." die veroorzaken alleen maar fille...
    het is toch duidelijk genoeg; soms ben je in een kilometerslange fille aan het rijden ....en dan kom je eindelijk vooraan ( alles langs rechts) en wat zie je dan? 1 klote hommel die daar dan aan het blokrijden is...

in het geval van het filmpje heb ik al dat voorgaande wel efkes in de microgolf gestoken...want ik wou persé dienen skoda van mijn bumper...een misrekening van formaat blijkbaar...
    Voila, ik ben ook 100% van dat gedacht !!

Wannes for president !!!

Comment

• ja ik heb ooit eens een tekeningske van uw kunsten gezien, het leek er wat op, alleen nog wat extremer

Comment

• Ik denk 140 in zone 30. Maar was echt geen volk (geen reden ok). Was eigenlijk een brede baan waar je zelfs 90 kon. En er reden al zo'n 5 wagens voor aan zelfde tempo en maakten voldoende lawaai.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuselise Bekijk Berichten
          Ik denk 140 in zone 30. Maar was echt geen volk (geen reden ok). Was eigenlijk een brede baan waar je zelfs 90 kon. En er reden al zo'n 5 wagens voor aan zelfde tempo en maakten voldoende lawaai.
          Je kan er zelfs 90, en je wordt geflitst aan 140? Trouwens, dat je wat te snel rijdt in een zone 30(tot 50 = zeer aanvaardbaar, gezien de omstandigheden), maar 140 vind ik toch wel totaal niet meer aanvaardbaar! Ik hoop dus ook dat je boete er naar is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ja ik heb ooit eens een tekeningske van uw kunsten gezien, het leek er wat op, alleen nog wat extremer
            Wat ik deed was volkomen verboden, dat besef ik goed genoeg maar als ze rechts 120 rijden en links 121 , zoiets vind ik echt verschrikkelijk.. Door zo'n mensen zijn er dikwijls files of is er vertraagd verkeer..

Comment

• Reeds 2 maal hier gelezen dat er files zijn door mensen die zich aan de snelheid houden. Leg mij dat eens even uit aub?
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
                Wat ik deed was volkomen verboden, dat besef ik goed genoeg maar als ze rechts 120 rijden en links 121 , zoiets vind ik echt verschrikkelijk.. Door zo'n mensen zijn er dikwijls files of is er vertraagd verkeer..
                net niet zo krijg je het meest aantal mensen op de baan

Comment

• rechts moeten ze invoegen dus rij links 120

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                    Je kan er zelfs 90, en je wordt geflitst aan 140? Trouwens, dat je wat te snel rijdt in een zone 30(tot 50 = zeer aanvaardbaar, gezien de omstandigheden), maar 140 vind ik toch wel totaal niet meer aanvaardbaar! Ik hoop dus ook dat je boete er naar is.
                    Jammer voor de smurfen, ze stonden niet te flitsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuselise Bekijk Berichten
                      Jammer voor de smurfen, ze stonden niet te flitsen.
                      Dan is jouw post off topic en gewoon een beetje om te stoeffen. Hoewel, 140 in zone 30 is niet stoeffen, dat is dom, roekeloos en onverantwoord.

Quote uit openingspost: "wat is uw ergste snelheidsovertreding (waarbij je inderdaad effectief gepakt en beboet werd)"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Reeds 2 maal hier gelezen dat er files zijn door mensen die zich aan de snelheid houden. Leg mij dat eens even uit aub?
                        Awel, ik zal eens een poging doen.

Er zijn landen zoals de UK, Ierland, Japan, India, Mauritius, Kenia enz waar men beslist heeft om links te rijden.

In ons land daarentegen hebben we besloten om rechts te rijden.
                        Dus, als er op de snelweg rechts plaats genoeg is dan rijden we gewoon daar.
                        Dat is toch niet moeilijk?

Als jij dus tegen 120 links blijft rijden, terwijl er rechts een heel baanvak vrij ligt, dan veroorzaak je files.
                        Zo simpel is dat.

Maar weet je wat bij dit soort moraalridders het échte probleem is :
                        dat ze zelf zo'n beetje agent willen spelen en anderen willen verhinderen om sneller dan 120 te rijden.
                        Dat is de kern van de zaak...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                          Als jij dus tegen 120 links blijft rijden, terwijl er rechts een heel baanvak vrij ligt, dan veroorzaak je files.
                          Zo simpel is dat.

Doe dat in Duitsland en voor je het weet vliegt de Luftwaffe je om de oren.

Comment

Awel, ik zal eens een poging doen.

Er zijn landen zoals de UK, Ierland, Japan, India, Mauritius, Kenia enz waar men beslist heeft om links te rijden.

In ons land daarentegen hebben we besloten om rechts te rijden.
                            Dus, als er op de snelweg rechts plaats genoeg is dan rijden we gewoon daar.
                            Dat is toch niet moeilijk?

Zo simpel is dat.

dat ze zelf zo'n beetje agent willen spelen en anderen willen verhinderen om sneller dan 120 te rijden.
                            amen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Doe dat in Duitsland en voor je het weet vliegt de Luftwaffe je om de oren.

Duitsland is een land naar mijn hart.

Ik zou dringend eens de taal moeten leren.
                              Want Duitsland is geweldig.

Comment

Duitsland is een land naar mijn hart.

Ik zou dringend eens de taal moeten leren.
                                Want Duitsland is geweldig.
                                Ik was me deze nacht aan het inbeelden dat ik met een veyron over de autobahn aan het jakkeren was, zat in vliegtuig, onder me een Autobahn, groundspeed zowat 800 km/h

zucht

Sorry voor OT

Comment

• eerst leren we duits...dan de andere talen van achter het gordijn

Comment

Zo simpel is dat.
                                    Dat is gewoon zever. Iemand die links blijft rijden als het rechts vrij is, dat is hinderlijk, ambetant, lastig, enerverend, ... . Maar ik zie niet in hoe die files veroorzaakt? Dus probeer nog is.

Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                                    Volgens mij zijn er heel heel weinig mensen die links gaan rijden om bewust anderen af te remmen. Wat ik wel veel zie is dat mensen onderweg situaties anders interpreteren omdat ze met een andere ingesteldheid op de baan zijn.

Ik heb ook al eens voor dat ik denk van nu kan je wel naar rechts gaan maar dat de persoon voor mij beslist van toch nog even links te blijven. Ik heb het ook al is voor dat er achter mijn eentje zit die vindt dat ik maar rechts moet gaan rijden zodat hij door kan.

Ik ben al vaak opzij gegaan zodat het heethoofd achter mij een plaatsje kan opschuiven in de rij en nog 5 km lang in het gat kan gaan hangen van die voor mij.

Ik probeer vlot en veilig op mijn bestemming te geraken, maar als er een heethoofd in mijn gat komt hangen ben ik genoodzaakt meer afstand te nemen van mijn voorligger voor mijn eigen veiligheid. Dat heeft niks te maken met ambetant doen maar puur met veilig rijden.

Ik ga dus nooit op iemand zijn bumper rijden ook al vind ik dat hij beter rechts zou rijden. Het is ten eerste heel onveilig en het zorgt er ten tweede voor dat ik meer kans heb om te moeten remmen en dat is wat voor vertragingen zorgt bij druk verkeer want dan krijg je een harmonica effect.

In uw ogen ben ik waarschijnlijk een ambetanterikske maar het heeft gewoon met ingesteldheid te maken. Ik erger mij meer aan types die fratsen uithalen zoals Wannes in het filmpje deed dan aan mensen die een beetje te voorzichtig zijn.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Net zoals zovelen hier zeg je idiote dingen.

Het was gevaarlijk wat hij deed en is niet goed te praten, hij zelf weet dat blijkbaar beter dan velen hier. De schuld afschuiven op iemand die de regels respecteert is belachelijk.

En ja noem mij maar een moraalridder, maar het is wel zo dat buiten dit forum de normen iets anders liggen dan hier op het forum blijkbaar.
                                      Josenjef, niet druk in maken... Ze zullen het wel leren als ze zelf ooit een rijbewijs halen.

Comment

Dat is gewoon zever. Iemand die links blijft rijden als het rechts vrij is, dat is hinderlijk, ambetant, lastig, enerverend, ... . Maar ik zie niet in hoe die files veroorzaakt? Dus probeer nog is.

Volgens mij zijn er heel heel weinig mensen die links gaan rijden om bewust anderen af te remmen. Wat ik wel veel zie is dat mensen onderweg situaties anders interpreteren omdat ze met een andere ingesteldheid op de baan zijn.

Ik heb ook al eens voor dat ik denk van nu kan je wel naar rechts gaan maar dat de persoon voor mij beslist van toch nog even links te blijven. Ik heb het ook al is voor dat er achter mijn eentje zit die vindt dat ik maar rechts moet gaan rijden zodat hij door kan.

Ik ben al vaak opzij gegaan zodat het heethoofd achter mij een plaatsje kan opschuiven in de rij en nog 5 km lang in het gat kan gaan hangen van die voor mij.

Ik probeer vlot en veilig op mijn bestemming te geraken, maar als er een heethoofd in mijn gat komt hangen ben ik genoodzaakt meer afstand te nemen van mijn voorligger voor mijn eigen veiligheid. Dat heeft niks te maken met ambetant doen maar puur met veilig rijden.

Ik ga dus nooit op iemand zijn bumper rijden ook al vind ik dat hij beter rechts zou rijden. Het is ten eerste heel onveilig en het zorgt er ten tweede voor dat ik meer kans heb om te moeten remmen en dat is wat voor vertragingen zorgt bij druk verkeer want dan krijg je een harmonica effect.

In uw ogen ben ik waarschijnlijk een ambetanterikske maar het heeft gewoon met ingesteldheid te maken. Ik erger mij meer aan types die fratsen uithalen zoals Wannes in het filmpje deed dan aan mensen die een beetje te voorzichtig zijn.
                                        Inderdaad bumper rijden is heel ambetant en gevaarlijk als iemand niet naar links wil gaan. Ik maak mij dan ook niet meer druk in die linksrijders, ik haal ze gewoon direct rechts in.

Comment

Ik veroordeel u niet, want ik ken u niet.

Het geval in dat filmpje van Wannes ken ik maar al te goed.
                                          Ik zat nl. naast hem.
                                          Die kerel in die SUV reed al geruime tijd links terwijl er rechts plaats zat was.
                                          Tja, dan kan je op den duur niet anders dan rechts inhalen hé.
                                          Maar natuurlijk, op het moment dat Wannes naar rechts uitwijkt, doet hij gewoon hetzelfde m hem klem te rijden.
                                          Dan krijg je natuurlijk spectaculaire beelden.

Comment

Working...
                                          X