Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
    Ik veroordeel u niet, want ik ken u niet.

Het geval in dat filmpje van Wannes ken ik maar al te goed.
    Ik zat nl. naast hem.
    Die kerel in die SUV reed al geruime tijd links terwijl er rechts plaats zat was.
    Tja, dan kan je op den duur niet anders dan rechts inhalen hé.
    Maar natuurlijk, op het moment dat Wannes naar rechts uitwijkt, doet hij gewoon hetzelfde m hem klem te rijden.
    Dan krijg je natuurlijk spectaculaire beelden.
    Ik had begrepen dat jij ook aanwezig was. Maar het gebeurd heel veel dat de achterligger een situatie anders beoordeeld en dan ontstaan zulke toch wel heel gevaarlijke situaties.

Ik rijd heel veel op E314 en af en toe krijg je er dan ook eentje die het niet kan houden en vindt dat je te traag rijdt. Vaak hebben zo een "gehaaste" mannen niet door dat er voor jou een hele sliert wagens hangen die allemaal aan het inhalen zijn (vaak vrachtwagens). In dergelijke gevallen ligt vaak het rechtervak open en toch vind ik niet dat je daar dan moet rijden.

Het heeft natuurlijk allemaal met je ingesteldheid te maken. Ik ga niet bumperkleven en haal niet rechts in, gewoon omdat het onveilig is. Uiteindelijk verlies je ook weinig tijd door even te wachten, zelfs al is dat even 10 kilometer.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik veroordeel u niet, want ik ken u niet.

Het geval in dat filmpje van Wannes ken ik maar al te goed.
      Ik zat nl. naast hem.
      Die kerel in die SUV reed al geruime tijd links terwijl er rechts plaats zat was.
      Tja, dan kan je op den duur niet anders dan rechts inhalen hé.
      Maar natuurlijk, op het moment dat Wannes naar rechts uitwijkt, doet hij gewoon hetzelfde m hem klem te rijden.
      Dan krijg je natuurlijk spectaculaire beelden.
      Niet vergeten dat niet alleen voor diegene die achter iemand hangt bumperkleven enorm enerverend is. Dus misschien hebben jullie wel iets te hard op zijn zenuwen gewerkt. Wat natuurlijk niet goed praat dat hij blijft links hangen en naar rechts gaat gelijk met jullie, maar het kan mede een oorzaak zijn.

Zeker in het buitenland kan dat op die manier gezien worden, over het algemeen is het verkeer daar toch iets minder aggresief als hier.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Niet vergeten dat niet alleen voor diegene die achter iemand hangt bumperkleven enorm enerverend is. Dus misschien hebben jullie wel iets te hard op zijn zenuwen gewerkt. Wat natuurlijk niet goed praat dat hij blijft links hangen en naar rechts gaat gelijk met jullie, maar het kan mede een oorzaak zijn.

Zeker in het buitenland kan dat op die manier gezien worden, over het algemeen is het verkeer daar toch iets minder aggresief als hier.
        Mensen,
        In buitenland moet je altijd defensief rijden anders ben je de pineut,
        zeker in zulke gevallen dat Wannes voorhad.

Probleem van dit alles is de logica van mensen.
        Ik kende iemand die zei " op drie baanvakken op autostrade rij ik altijd in het midden, dan kan ik altijd uitwijken
        naar links of rechts als er iets gebeurd."

Of je komt aangereden op een tweebaans autostrade je ziet je voorligger links rijden,
        al is de baan rechts vrij .
        Je komt op zijn hoogte en hij gaat dan mooi rechts rijden dus geen probleem.
        Je steekt hem voorbij en dan ziet je in je achteruitkijkspiegel dat ie terug links ga rijden ....
        Waarom ??? waarschijnlijk aangeleerd en zo zijn er veel voorbeelden.
        Last edited by TheStraffe; 09/11/2007, 17:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
          Mensen,
          In buitenland moet je altijd defensief rijden anders ben je de pineut,
          zeker in zulke gevallen dat Wannes voorhad.

Probleem van dit alles is de logica van mensen.
          Ik kende iemand die zei " op drie baanvakken op autostrade rij ik altijd in het midden, dan kan ik altijd uitwijken
          naar links of rechts als er iets gebeurd."

Of je komt aangereden op een tweebaans autostrade je ziet je voorligger links rijden,
          al is de baan rechts vrij .
          Je komt op zijn hoogte en hij gaat dan mooi rechts rijden dus geen probleem.
          Je steekt hem voorbij en dan ziet je in je achteruitkijkspiegel dat ie terug links ga rijden ....
          Waarom ??? waarschijnlijk aangeleerd en zo zijn er veel voorbeelden.
          Inderdaad, toen ik de eerste keer via Parijs ging terugkeren uit verlof van de Côte d'Azur werd me gezegd van bij het oprijden van de périférique in Parijs me direkt in het midden te zetten (was met caravan) en daar te blijven rijden tot de Porte ?????(weet het niet meer) en dan de uitrit te nemen. Dus als er genoeg mensen zo'n raad opvolgen krijgt men situaties zoals hier. (Ik heb het dus niet gedaan hoor, mooi rechts blijven rijden tot de betreffende Porte en er dan af).

Comment

Duitsland is een land naar mijn hart.

Ik zou dringend eens de taal moeten leren.
            Want Duitsland is geweldig.
            Leck mein schwanz

Ich bin dein toilette, scheiss mich in mein Maul

Auf der teppich du Lüder

Drie onelinders to succes in Mofrika

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
              Leck mein schwanz

Ich bin dein toilette, scheiss mich in mein Maul

Auf der teppich du Lüder

Drie onelinders to succes in Mofrika

Comment

• Bitte mehr blazen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Maar het gebeurd heel veel dat de achterligger een situatie anders beoordeeld en dan ontstaan zulke toch wel heel gevaarlijke situaties.
                  geachte jos,
                  geachte jef,

kan je mij even uitleggen waarom "gebeurd" met een d wordt geschreven.

bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                    ik heb al vanalles aan de hand gehad..maar het strafste was toch wel vorig jaar in oostenrijk...de meeste hier kennen het verhaal al ....

we waren dus onderweg naar italie voor een shortski, en het weer was zalig , de baan droog, en ik hield er een zeer normaal tempo op na ( 130/140)
                    we zaten met 4 in de wagen , en een hele boel bagage, zodat ik niks door mijn achterste ruit kon zien...
                    de vrouw van de rangelove zat achter mij in de wagen , en kreeg daardoor een mooi zicht naar wat er zich achter ons afspeelde via mijn zijspiegel.
                    toen ze me vertelde dat er al een paar minuten een skoda vlak op mijn bumper aan het rijden was, was het hek van de dam.... ik begon wat te versnellen ,maar aangezien het een tweevaksbaan was kwamen we al snel vastzitten achter voorliggers ....en ook in oostenrijk blijven die natuurlijk constant links hangen...
                    diene klote hommel hing nog steeds aan mijn broek..dus dat ging ik effe oplossen door langs rechts in te halen en efkes het kot open te trekken.(bis tempo 200...)
                    in normale omstandigheden zijn daarna mijn problemen opgelost, en kan ik mijn weg rustig verder zetten....
                    nu niet dus...ik keek in mijn spiegels en wat zag ik...diene skoda hing daar nog steeds...ik begon het al aan mijn water te voelen...die kon onmogelijk door dat zelfde smal gaatje zijn gedoken... hier zat meer achter...toch maar effe snelheid minderen en die wagen efkes laten voorgaan...
                    en idd.... een plakske "politzei volgen" kwam tevoorschijn...
                    ik dus mee de autostrade af , en wat verder van kant gaan staan... dan mijn beste duits boven gehaald, ( ik ging hen effe uitleggen dat zij mij hadden geprovoceerd....slecht gedacht..zeer slecht gedacht...)
                    die mannen werden daar bijna woedend..en ik moest in hun wagen naar de gefilmde beelden gaan kijken , en idd vast stellen dat die inhaalbeweging niet echt zonder gevaar was verlopen...die linkshanger was danig verschoten van de flyby....en ook het raadsel waarom zij zo snel achter mij konden zijn was opgelost..ze waren alles over de pechstrook voorbij gevlogen (wat ik toch ook wel gevaarlijk vind, en zelf nooit zou doen...)
                    tot daar toe zag ik het nog helemaal zitten...dacht er daar met een 200 € van af te komen...)
                    een van die gasten is dan beginnen schrijven en in zijn boekske lezen ( die mannen waren niet op fouten te betrappen) en als de optelling was gemaakt zei hij me doodleuk: " 1500€"...
                    ik dacht efkes dat ik door de grond ging...dees was er wel over..ik heb nog nooit ne gumballer zo veel weten betalen, en die gasten rijden toch nog wel wa straffer ....
                    dan maar wa over en weer gepraat , en proberen onderhandelen ...na een kwartier deed hij me volgend voorstel :" ga naar uw voertuig , en ga collectie houden...maar met minder dan 1000€ moet je niet afkomen
                    daarmee had ik begot korting gekregen..maar het blijft toch wel een serieuze dobber..
                    ben daarna wel voor dat geld in prime time op de oostenrijkse TV geweest..maar aangezien er geen sponsors op mijn kofferklep stonden..heb ik daarvan niks kunnen recupereren...

Euhm, dus als er iemand dicht op je achterbumper zit is het jouw gewoonte om even goed gas te geven en je achterligger af te schudden. Al dan niet door je voorliggers rechts in te halen...

Ik kan nu misschien achterlijk redeneren, maar was gewoon eventjes opschuiven naar rechts en die bumperklever voorbij laten niet een veel simpelere oplossing?

Comment

• Leuk
                      Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                      geachte jos,
                      geachte jef,

kan je mij even uitleggen waarom "gebeurd" met een d wordt geschreven.

bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DB7 Vantage Bekijk Berichten
                        Euhm, dus als er iemand dicht op je achterbumper zit is het jouw gewoonte om even goed gas te geven en je achterligger af te schudden. Al dan niet door je voorliggers rechts in te halen...

Ik kan nu misschien achterlijk redeneren, maar was gewoon eventjes opschuiven naar rechts en die bumperklever voorbij laten niet een veel simpelere oplossing?
                        Wat ik me nog altijd afvraag is waarom die aan je bumper kleeft als je 130 rijdt?
                        Wat willen die undercover-polizei in dit geval er mee bereiken?

Comment

• Toen ik 16 was gepakt met brommertje op de rolletjes tegen 98 km/h.

Resultaat: Voorkomen --> 1000 € boete of 65h gemeenschapswerk.
                          Ben maar de brandweerkazerne van Leuven gaan kuisen een paar zaterdagen
                          En maand rijverbod

Verder 2 jaar rijbewijs nu en rij ongeveer 40.000 km/jaar en nog geen enkele boete

Comment

Je klinkt inderdaad achterlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

Comment

• erg leuke draad

als je wil kan je dit onderwerp een waardering geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Inderdaad, toen ik de eerste keer via Parijs ging terugkeren uit verlof van de Côte d'Azur werd me gezegd van bij het oprijden van de périférique in Parijs me direkt in het midden te zetten (was met caravan) en daar te blijven rijden tot de Porte ?????(weet het niet meer) en dan de uitrit te nemen. Dus als er genoeg mensen zo'n raad opvolgen krijgt men situaties zoals hier. (Ik heb het dus niet gedaan hoor, mooi rechts blijven rijden tot de betreffende Porte en er dan af).
                                  Dat komt omdat het opkomend verkeer voorrang heeft op het eerste rijvak van de Peripherique.

Zelfs als dat niet zo zou zijn, zou ik drukke ringwegen nog regelmatig naar 't middelste vak opschuiven. Neem bvb de Antwerpse Ring, R2, tussen Antwerpen-Zuid en Antwerpen-Oost. Daar schuif ik àltijd op naar het tweede, of zelfs het derde vak. Waarom? Tussen Zuid en Oost moeten heel veel vakwissels gebeuren: het verkeer van op de E19 voegt in op de ring, het verkeer van de ring dat naar de E313 wil, moet naar rechts om de afrit te nemen. Dan ga ik 't liefst nog naar het derde vak, om de vrachtwagens even op 't tweede te laten rijden, zodat het vakwissels véél gemakkelijker gebeuren ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HighwayMan Bekijk Berichten
                                    Na correctie 123km/h waar 70km/h toegestaan is. 380 euro (ofzo) in totaal moeten betalen + 15 dagen rijverbod. 1250 euro en 3maanden voorwaardelijk (drie jaar).
                                    ben je alleen voor het gerecht gekomen of met een advocaat ? en heb je specifiek gevraagd voor een voorwaardelijke straf ?

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                    91 waar ge 50 moogt in Leuven. Ik moet nog voorkomen, ik gok op 15 dagen rijbewijs kwijt en 500 euro boete.
                                    hoe lang is het al geleden ? ik moet nu binnenkort voorkomen voor 98 waar ik 50 mag .. laat eens weten wat jouw straf is aub
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

Tuuuuurlijk!!
                                      Een bumperklever willen afschudden door rechts in te halen, daardoor bijna een ongeluk veroorzaken en dan nog even doorduwen tot 200 km/u, dat klinkt inderdaad veel minder achterlijker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                        Dat komt omdat het opkomend verkeer voorrang heeft op het eerste rijvak van de Peripherique.

Zelfs als dat niet zo zou zijn, zou ik drukke ringwegen nog regelmatig naar 't middelste vak opschuiven. Neem bvb de Antwerpse Ring, R2, tussen Antwerpen-Zuid en Antwerpen-Oost. Daar schuif ik àltijd op naar het tweede, of zelfs het derde vak. Waarom? Tussen Zuid en Oost moeten heel veel vakwissels gebeuren: het verkeer van op de E19 voegt in op de ring, het verkeer van de ring dat naar de E313 wil, moet naar rechts om de afrit te nemen. Dan ga ik 't liefst nog naar het derde vak, om de vrachtwagens even op 't tweede te laten rijden, zodat het vakwissels véél gemakkelijker gebeuren ...
                                        die fransen kunnen toch heerlijk slim zijn

als ik over de ring rij rij ik links, want ik doe'em steeds hemaal
                                        laat de asocialen die hun snelheid niet door mij willen laten bepalen maar rechts inhalen, ik betreur dat, maar ik houd graag afstand

Comment

Tuuuuurlijk!!
                                          Een bumperklever willen afschudden door rechts in te halen, daardoor bijna een ongeluk veroorzaken en dan nog even doorduwen tot 200 km/u, dat klinkt inderdaad veel minder achterlijker.

luister kerel, 'ik' heb u niet achterlijk genoemd, en wat jij van mijn rijstijl vind, dat kan me geen zak schelen, maar je moet nu ook niet overdrijven...vind jij het normaal dat die juinen met hun undercover kar op mijn bumper komen rijden misschien....ik geef u op een blaadje dat als ik datzelfde spelletje wil spelen , ik bij 7 van de 10 gevallen ook een slachtoffer ga vinden om tegen te racen...

het topic gaat over de ergste snelheidsovertreding , en daarmee deed ik hier mijn verhaal.... niet meer niet minder...

zij rijden over de pechstrook...dat vind ik veel achterlijker...maar ja...anders kunnen ze niet volgen...de speciaal opgeleide schijtluizen

Comment

Working...
                                          X