Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    101 km/h in zone 50.

Veroordeeld tot 120 EUR (+100 EUR gerechtskosten) en 1 maand rijbewijs kwijt.

Leuvensesteenweg richting Mechelen, rond 23u.

Ik reed met een peugeot 306 1.9d en had toen net een vervangwagen: Golf IV TDI 110 PK. Dat was toen echt "da bomb" voor mij
    Ik ben tegen 100 geflitst op dezelfde plaats, heb jij iets speciaal vermeld tijdens het proces, of een advocaat gecontacteert?? Ik moet nog voorkomen en had me aan een veel zwaardere boete verwacht

Comment

• 154 waar ik 120 mocht, op de e40 richting Brussel aan Brugge.
      150 euro boete.

Heb wel eens heel veel chance gehad ook, geflitst geweest tegen ong. 190 km/u op de e19 (rond 2u s'nachts) er is nooit iets van gekomen en het is toch al meer als een jaar geleden ondertussen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hdd258 Bekijk Berichten
        100 in zone 50 --> Moet nog voorkomen :s
        I know the feeling. Ik heb het gisteren meegemaakt. Geflitst voor de allereerste keer, met de moto, aan 100+ in zone 50

Comment

• Mijn eerste boete (heb rijbewijs zo'n 3 maanden... heb men lesje wel geleerd )

4 uur in de nacht, tege zo'n 120 op de teller op de ring in Turnhout (mag je 70)

Brief in de bus:

Gemeten: 105
          Na marge: 98.3
          175€

1.7km/u sneller was rijbewijs kwijt

Comment

• mijn strafste:

154km/u waar 120km/u mocht.

175€ maar das wel al 6 jaar geleden

Comment

• Mijn *ergste* snelheidsovertreding vond ik die van 129 km/h op de E17 op een zondagnacht. Ik was rustig met de cruisecontrol op 120 naar huis aan 't bollen, en gaf op een bepaald moment wat extra gas bij om een iets tragere voorligger toch wat vlotter in te kunnen halen: *flits* ... 121km/h na aftrek van de marge

Mijn *zwaarste* snelheidsovertreding tot nu toe is 153km/h op de E19 een jaar of twee geleden, 143km/h na aftrek marge. Dat kostte me toen 115€. Over die boete heb ik niet gezeurd
              AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hdd258 Bekijk Berichten
                Ik ben tegen 100 geflitst op dezelfde plaats, heb jij iets speciaal vermeld tijdens het proces, of een advocaat gecontacteert?? Ik moet nog voorkomen en had me aan een veel zwaardere boete verwacht

Een vriend van me studeerde rechten en had een advocaat geregeld. Ik woonde toen alleen in Mechelen en had wat bewijsjes meegebracht met overschrijvingen om aan te tonen dat ik niet veel geld had.

Comment

• 177 kmh (gecorigeerd: 166 kmh) op E17 in Waregem (toegelaten snelhied: 120 kmh). Eerste (zware) boete. Moet binnenkort voorkomen. Enig idee waaraan ik me mag verwachten?

Bestaat er nog zo'n regel als bv. 2 weken intrekking + kleine boete, 1 week intrekking + matige boete en geen intrekking + zware boete?
                  Last edited by GregV; 16/03/2008, 21:00.

Comment

• bij mij was dat in zone 30 waar ik 42 reed.
                    175eur armer, nog in den tijd van de superboetes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GregV Bekijk Berichten
                      177 kmh (gecorigeerd: 166 kmh) op E17 in Waregem (toegelaten snelhied: 120 kmh). Eerste (zware) boete. Moet binnenkort voorkomen. Enig idee waaraan ik me mag verwachten?

Bestaat er nog zo'n regel als bv. 2 weken intrekking + kleine boete, 1 week intrekking + matige boete en geen intrekking + zware boete?
                      Je kan rijverbod niet inruilen voor een zwaardere geldstraf...

Je gaat zoiezo een rijverbod krijgen en een boete vrees ik

Minnelijke schikking
                      In principe wordt u gedagvaard
                      zo niet bedraagt de minnelijke schikking 240€
                      ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Rechtbank
                      55-2750€
                      Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

Comment

• Wa een boetes hier zeg, zoveel geld da je gewoon door de wc spoelt en waarme je zoveel andere leuke dingen kon doen.

Aan de andere kant, als ge u steeds aan de max snelheden houd, en dus steeds braafjes 50-70-120rijdt ... mja daar worde ook depresief van. Zeker snachts, braafjes 70 tuffen wanneer je een kaarsrechte baan hebt en er geen kat te zien is ... behalve die ene flitspaal dan ...

Ma swat, men grootste geld verkwistng :

72 waar ik 50 mocht
                        herleid naar 62km/u
                        50euro boete.

Comment

• Mijn ernige boete tot nu toe: 58 waar ik 50 mocht --> €50... Zuur geld als je 't mij vraagt

Comment

• Maandag moeten voorkomen voor rodelichthop tijdens een testrit. Had echt niet gezien dat het rood was, passeerde er vroeger nogtans iedere dag en weet dat er lichten staan en flitspalen.

Was nog ne keer interessant om te zien, eerst al die zaken met advocaten, wa naar geluisterd ma volgens mij kregen die er ook niet veel af. Eentje werd zelfs halvelings uitgelachen door rechter.
                            Dan paar minderjarige marginalen voor feiten me brommerkes, die stonden er schoon me hun ouders en wisten nx te zeggen ter verdediging

Dan mijnen toer, rechter leest feiten voor en dan moogde zeggen wa ge te zeggen hebt, heb dus uitgelegd da'k het totaal niet doorhad etc. etc. Uiteindelijk dan 50 euro boete en 15 dagen rijbewijs kwijst :sop: :doh:

Was eerst nog zo halvelings content met die 50 euro, ma dan dacht ik aan de 5,5 opdeciem regel, dusja, na ff te vragen aan advocaat in de gang, 50 * 5,5 = 275 + 137 voor slachtofferfonds + al minstens 25 euro gerechtskosten (waarschijnlijk worden da er 40) = +-452 euro :s
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• En da allemaal voor enkel door een rood licht te rijden ? zijn er daar doden gevallen ofzo ?

Ik ben al 2 keer doort rood gereden, alleja oranje-rood, ge kent da wel ... steeds slechts 50euro boete gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                Maandag moeten voorkomen voor rodelichthop tijdens een testrit. Had echt niet gezien dat het rood was, passeerde er vroeger nogtans iedere dag en weet dat er lichten staan en flitspalen.

Was nog ne keer interessant om te zien, eerst al die zaken met advocaten, wa naar geluisterd ma volgens mij kregen die er ook niet veel af. Eentje werd zelfs halvelings uitgelachen door rechter.
                                Dan paar minderjarige marginalen voor feiten me brommerkes, die stonden er schoon me hun ouders en wisten nx te zeggen ter verdediging

Dan mijnen toer, rechter leest feiten voor en dan moogde zeggen wa ge te zeggen hebt, heb dus uitgelegd da'k het totaal niet doorhad etc. etc. Uiteindelijk dan 50 euro boete en 15 dagen rijbewijs kwijst :sop: :doh:

Was eerst nog zo halvelings content met die 50 euro, ma dan dacht ik aan de 5,5 opdeciem regel, dusja, na ff te vragen aan advocaat in de gang, 50 * 5,5 = 275 + 137 voor slachtofferfonds + al minstens 25 euro gerechtskosten (waarschijnlijk worden da er 40) = +-452 euro :s

Mijn gerechtskosten waren 98 euro...

Comment

• bleh, op da verkeerswetgevingsforum zeggen ze altijd ongeveer 40 euro gerechtskosten...
                                  Zat al aan 24 just voor die peet die mij moest komen dagvaarden en copies :s

en da's idd allemaal voor door et rood te rijden. Naar ik dacht zelfs de laagste boete, enkel rijbewijs intrekken kon minder, minimum 8 dagen.

Tblijft wel kak natuurlijk. Vraag me af of dit me mss zou kunnen redden:

feit blijft da't nooit m'n bedoeling was om door het rood te rijden.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

bleh, op da verkeerswetgevingsforum zeggen ze altijd ongeveer 40 euro gerechtskosten...
                                    Zat al aan 24 just voor die peet die mij moest komen dagvaarden en copies :s

en da's idd allemaal voor door et rood te rijden. Naar ik dacht zelfs de laagste boete, enkel rijbewijs intrekken kon minder, minimum 8 dagen.

Tblijft wel kak natuurlijk. Vraag me af of dit me mss zou kunnen redden:

Denk dat zoiets meer iets is voor de massamoordenaars onder ons... niet voor een verkeersboete

Comment

Al eens één iemand iets anders horen beweren ??

Comment

• 87 waar je 70 mocht, da's zowat het strafste denk ik...
                                        American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• mijn straftste moet nog komen

im a good boy

Comment

Working...
                                          X