Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
    Waarom die naam? Omdat ze je te pakken hebben? Ze doen enkel hun job.
    Op de blaren leren zitten of je aan de snelheidslimieten houden, hé.

das feit, maar ja ik reed al 3 km voorby het enige bord dat aangaf dat ik maar 50 km/u mocht, dacht dus dak 70 mocht eh...

geen idee waaraan ik mij kan verwachten?

Comment

• Mijn ergtse: 57 (gecorrigeerd) waar ik 50 mocht. Ik was er vrij zeker van dat ik 70 mocht waar ik reed, blijkbaar dus niet . Geen erg, betaald en geen gezaag. Te snel is te snel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mathiasvdc Bekijk Berichten
        gistren geflitst door anonieme wagen in merelbeke (bij gent) met nrplaat TTT-???
        klootzakn

90 waar 50 mocht

waaraan kan ik mij verwachten?
        en wat als ik toch maar 80 reed ? hopelijk :p
        Dat zul je snel genoeg weten zeker?

Hoe oud ben je? Als ge effectief 90 reed, en nog geen twee jaar uw rijbewijs hebt, zou ik al beginnen mijn fiets te prepareren ...

Als het 80 was en er gaat nog wat correctie af, is het een ander verhaal.

(twas een zilvergrijze Corolla Verso hé, waar stonden ze ergens?)

In het geval je 90 reed:

Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 50
        Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 84

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
        • Onmiddellijke inning
          In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
          ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden
        • Minnelijke schikking
          In principe wordt u gedagvaard
          zo niet bedraagt de minnelijke schikking 300€
          ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden
        • Rechtbank
          55-2750€
          Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)
        In het geval je 80 reed:

Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 50
        Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 74

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
        • Onmiddellijke inning
          190€
        • Minnelijke schikking
          200€
        • Rechtbank
          55-2750€
          Verval van het recht tot sturen : facultatief

Reken in het beste geval maar op 200€ dus ...

Comment

• Hoe oud ben je? Als ge effectief 90 reed, en nog geen twee jaar uw rijbewijs hebt, zou ik al beginnen mijn fiets te prepareren ...

kheb mijn rijbewijs ng geen jaar..... dusjah, brommerke gaan alen zeker, en hoelang duurt het voor ik naar de rechtbank ga moeten?

Comment

• Een brommerke dat 25 mag en niets meer dan hé ...
            Rijbewijs kwijt is rijbewijs kwijt!

Waar stonden ze ergens, ben van Merelbeke en weet ook graag de locaties die ze meest gebruiken.

Als het voorkomt (en je dus geen voorstelling minnelijke schikking krijgt) zal het wel nog een hele tijd duren denk ik. Je kan ook vragen om het bvb in een vakantieperiode in te plannen, moest je je rijbewijs dienen in te leveren ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
              Een brommerke dat 25 mag en niets meer dan hé ...

Waar stonden ze ergens, ben van Merelbeke en weet ook graag de locaties die ze meest gebruiken.

Als het voorkomt (en je dus geen voorstelling minnelijke schikking krijgt) zal het wel nog een hele tijd duren denk ik. Je kan ook vragen om het bvb in een vakantieperiode in te plannen, moest je je rijbewijs dienen in te leveren ...

hundelgemsesteenweg richting gent. aan kathry, diene groente- en fruitwinkel.
              alge meer info wilt zeg maar e

Comment

• Ikzelf ben nog nooit geflitst, ben ook geen 'onverantwoorde' chauffeur maar ik moet eerlijk gezegd soms eens serieus opkijken van sommige reacties in dit topic. Zoals hierboven "Waarom die naam? Omdat ze je te pakken hebben? Ze doen enkel hun job.
                Op de blaren leren zitten of je aan de snelheidslimieten houden, hé."
                ik weet natuurlijk niet op welke baan de persoon in kwestie maar 50 mocht rijden en 90 reed, maar in dit land is het absoluut niet zeldzaam dat er plaatsen zijn waar ieder rationele mens weet dat je minstens 80-90 kunt rijden en dat de staat 50 oplegt als maximumsnelheid.
                de snelheidsbeperkingen zijn, gezien de technologische ontwikkeling, helemaal niet meer van deze tijd en worden in stand te houden om de staatskas te spijzen en om mensen als het ware een 'pavlov-reflex' te geven als "befehl-is-befehl".
                Mijn ervaring leert dat flitspalen doorgaans meer gevaar opleveren (het is immers volkomen normaal dat men bruusk remt voor een flitspaal) dan gevaar voorkomen, ook is het een feit dat men geneigd is constant naast de baan te kijken of er al dan niet flitspalen aanwezig zijn.
                Het grootste probleem is dat er bij 'de bevolking' een grote misvatting is ingepompt: de zogenaamde recht-evenredigheid van snelheid en ongelukken, dit is zeer ongenuanceerd, beter is te stellen dat onaangepast rijgedrag gevaarlijk is, en dit kan zowel te lage snelheid(90 op de autostrade bijvoorbeeld, waarbij je anderen tot inhaalmaneuvres etc. dwingt) op de autostrade zijn als té hoge snelheid binnen een stads- of dorpskern. Op gewestwegen, autostrades en vergelijkbare wegen zijn hogere snelheiden mijns inziens quasi altijd te verantwoorden.

Comment

Een brommerke dat 25 mag en niets meer dan hé ...

wie zij gij misschien? thx voor de info

Comment

• ahja nog een vraagje, als u rijbewijs wordt afgepakt, in mijn geval waarschijnlijk bolliddig geannuleerd zodat ik het opnieuw zal moeten doen)

(ik reed 90 waar 50 toegelaten was en heb mijn rijbewijs slechts 1 jaar...)

wanneer mag ik dan mijn rijbewijs opnieuw doen>?

Comment

• Net een nieuw record gevestigd blijkbaar ...

Dan woon je in Duitsland en dan kom je hier even topspeed testen

Een 41-jarige Duitser is zaterdag op autosnelweg E34 in Turnhout, richting Antwerpen, met zijn auto geflitst terwijl hij 246 kilometer per uur reed. De man wilde wellicht testen hoe snel zijn auto kon rijden, een Mercedes CL 500, want 250 is volgens autobouwer Mercedes de maximumsnelheid van de CL 500.

Comment

• Wie zegt dat die kerel z'n topspeed aan het testen was? Volgens mij was die gewoon relaxed aan het cruisen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Wie zegt dat die kerel z'n topspeed aan het testen was? Volgens mij was die gewoon relaxed aan het cruisen.
                          Met een CL500 moet je toch al pushen om 246 te doen denk ik ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Met een CL500 moet je toch al pushen om 246 te doen denk ik ...

Als gTa met z'n gechipte 120d al bijna aan dergelijke waardes geraakt, zal dat met een CL500 ook wel lukken zeker?
                            En hij kon een aanloopje nemen komend uit Duitsland!

Comment

wie zij gij misschien? thx voor de info
                              Wie ik ben doet er niet veel toe denk ik ...

Het laatste teken dat je daar slechts 50 mocht staat er in de vorm van een verkeersbord "bebouwde kom", net voorbij de brug over de ringvaart. Je mag trouwens enkel het stukje van de brug 70, voor de rest is het 50 vanaf de merelbeke centrum tot in gent ...

En over dat rijbewijs:

De rechter moet het verval van het recht tot sturen uitspreken en het herstel van het recht tot sturen minstens afhankelijk maken van het slagen voor het theoretisch of praktisch examen indien hij veroordeelt wegens een overtreding begaan met een motorvoertuig die tot een verval van het recht tot sturen kan leiden en de schuldige sinds minder dan twee jaar houder is van het rijbewijs B

Comment

• Heb trouwens met de zes op de A5 eens een CLS500 getaild, en dat spel zou ik nu toch niet bepaald traag noemen

Comment

Wie ik ben doet er niet veel toe denk ik ...

Het laatste teken dat je daar slechts 50 mocht staat er in de vorm van een verkeersbord "bebouwde kom", net voorbij de brug over de ringvaart. Je mag trouwens enkel het stukje van de brug 70, voor de rest is het 50 vanaf de merelbeke centrum tot in gent ...

En over dat rijbewijs:

De rechter moet het verval van het recht tot sturen uitspreken en het herstel van het recht tot sturen minstens afhankelijk maken van het slagen voor het theoretisch of praktisch examen indien hij veroordeelt wegens een overtreding begaan met een motorvoertuig die tot een verval van het recht tot sturen kan leiden en de schuldige sinds minder dan twee jaar houder is van het rijbewijs B
                                  klopt maar het is wel een baan waar je verwacht dat je 70 mag hé... ma soit kzal der nu wel op letten!!!

en wil je da van mijn rijbewijs is uitleggen voor mijn geval? ksnap er geen jota van....
                                  mercikes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Als gTa met z'n gechipte 120d al bijna aan dergelijke waardes geraakt, zal dat met een CL500 ook wel lukken zeker?
                                    En hij kon een aanloopje nemen komend uit Duitsland!
                                    Hij haalt het zeker, maar ik wou gewoon zeggen dat het voor ene CL500 geen cruize speed is zoals dat voor je RS6 het geval is. Met CL500 moet je echt wel hard doorduwen om daar te geraken ,en laat staan te blijven ...

Comment

klopt maar het is wel een baan waar je verwacht dat je 70 mag hé... ma soit kzal der nu wel op letten!!!

en wil je da van mijn rijbewijs is uitleggen voor mijn geval? ksnap er geen jota van....
                                      mercikes
                                      Over die snelheidsbeperkingen deel ik de mening van veel mensen, het is soms belachelijk hoe traag je maar mag rijden, maar daar valt weinig op in te brengen. Op de gaversesteenweg mocht je vroeger ook 90 rijden, nu overal 70. En er is aan die weg niets veranderd buiten tien jaar geleden.

Ivm je rijbewijs is het eenvoudig hoor: als het wordt ingetrokken, zal je in principe een theoretisch of praktisch examen moeten doen. Pas daarna krijg je het terug, als je geslaagd bent uiteraard. Het is de rechter vrij te kiezen welk van beide je moet doen. Ik zou durven gokken op theoretisch (toch de eerste keer als je dit voorhebt) omdat het weinig te maken heeft met je rijkunsten. Maar het hangt van de rechter af, en hoe zijn muts staat die dag ...

Gezien het daar bebouwde kom betreft, is 20 km/h overschrijding al voldoende om je rijbewijs in de trekken als jonge bestuurder (met minder dan twee jaar bezit van rijbewijs).
                                      Rekening houdende met de correctie (marge) heb je het groot lot gewonnen vanaf een vastgestelde snelheid van 76 km/h!

Als ik uw verhaal lees, moet je hopen op een serieuze afwijking van de teller in je wagen. Met wat voor een voertuig heb je dit voorgehad ?

Comment

Over die snelheidsbeperkingen deel ik de mening van veel mensen, het is soms belachelijk hoe traag je maar mag rijden, maar daar valt weinig op in te brengen. Op de gaversesteenweg mocht je vroeger ook 90 rijden, nu overal 70. En er is aan die weg niets veranderd buiten tien jaar geleden.

Ivm je rijbewijs is het eenvoudig hoor: als het wordt ingetrokken, zal je in principe een theoretisch of praktisch examen moeten doen. Pas daarna krijg je het terug, als je geslaagd bent uiteraard. Het is de rechter vrij te kiezen welk van beide je moet doen. Ik zou durven gokken op theoretisch (toch de eerste keer als je dit voorhebt) omdat het weinig te maken heeft met je rijkunsten. Maar het hangt van de rechter af, en hoe zijn muts staat die dag ...

Gezien het daar bebouwde kom betreft, is 20 km/h overschrijding al voldoende om je rijbewijs in de trekken als jonge bestuurder (met minder dan twee jaar bezit van rijbewijs).
                                        Rekening houdende met de correctie (marge) heb je het groot lot gewonnen vanaf een vastgestelde snelheid van 76 km/h!

Als ik uw verhaal lees, moet je hopen op een serieuze afwijking van de teller in je wagen. Met wat voor een voertuig heb je dit voorgehad ?

met een toyota corolla van 99... afwijking is ongeveer 3-4 dusjah...niet veel hoop ...
                                        en na hoeveel tijd mag ik dan mijn theorie of praktijk opnieuw doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                          Hij haalt het zeker, maar ik wou gewoon zeggen dat het voor ene CL500 geen cruize speed is zoals dat voor je RS6 het geval is. Met CL500 moet je echt wel hard doorduwen om daar te geraken ,en laat staan te blijven ...

Meen je dat nu??

Maar enfin Bert...dat lukt zelfs met de 535d "op het gemak"... Zelfs met jouw 130i, of niet

Ik denk dat een CL500 qua cruisebaarheid toch mooi vergelijkbaar is met een C5 RS6.

Comment

Working...
                                          X