Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
    Is't nu 25, vijventwintig of vijfentwintig ?? (Dat nieuwe groene boekje is niet gemakkelijk).
    Vijf EN twintig

vijfentwintig dus. (Heeft u in het onderwijs gestaan?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
      Deze week de misselijkste boete ooit gekregen; voor een vijventwintig meter pechstrook rijden (om de afrit te nemen) en zo 2 wagens in te halen, werd een onmiddellijke inning van 510€ gevraagd ... het enige wat ik kon doen toen ik dat bedrag hoorde, was luidop beginnen lachen ...
      Dan toch hier niet in België. Het bedrag hier ligt veel lager tenzij je al een hele resem van vorige feiten achter je naam hebt staan.

Ze zouden daar is meer op mogen controleren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
        Dan toch hier niet in België. Het bedrag hier ligt veel lager tenzij je al een hele resem van vorige feiten achter je naam hebt staan.

Kijk eens wie dat gepost heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Vijf EN twintig

vijfentwintig dus. (Heeft u in het onderwijs gestaan?)
          Shit, de ironie is u volledig ontgaan vrees ik, sorry.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten

Hier op de foto zie je 't duidelijk he ... halverwege tussen de tunnel en de afrit hebben we de pechstrook genomen (die foto is een halfuur getrokken nadat we dat deden, vandaar dat de file er al niet meer op staat) ... 25 meter is dus zelfs waarschijnlijk nog wat overdreven

Ik ben ook van mening dat je het normaal NIET doet (echt, ik walg ervan), maar kom zeg, voor een paar meter omdat je een afrit moet nemen, terwijl de autostrade volledig stilstaat en er niemand anders de afrit neemt ...

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            Rijden over een pechstrook bij file is net zoals parkeren op een gehandicaptenplek op een volle parking: je doet het simpelweg N.I.E.T.
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• ik zie geen pics

alleen dat je een even erna wel de tijd hebt om te gaan fotograferen en je een half uur ervoor het nodig vond de pechstrook te gebruiken

nag-nag

Comment

• Dure skireis allicht !

Wel overdreven idd, je brengt tenslotte niemand in gevaar en je snoept niemands plaats af, integendeel je maakt plaats op de snelweg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
                  Een advocaat genomen via rechtsbijstand. Het is ne goeie Ben nog eens geflitst tegen 166 op de ring en dan heb ik ook geen boete gehad en 14 dagen rijverbod.
                  Goede of "slechte" advocaat, de Politierechter is zo streng als hij zelf beslist hoor. Ik heb al zoveel overtredingen bepleit, de ene keer valt de straf al wat beter mee dan de andere keer, dat heeft doorgaans niet veel met kunde te maken, al zeg ik het zelf.

Had je bvb die 166 (ipv 100 neem ik aan) gereden in arrondissement Dendermonde, zou Petertje zattekloot Dhondt je wel getrakteerd hebben op een rijverbod van 3 maanden en een boete van 1000, om maar een voorbeeld te geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Goede of "slechte" advocaat, de Politierechter is zo streng als hij zelf beslist hoor. Ik heb al zoveel overtredingen bepleit, de ene keer valt de straf al wat beter mee dan de andere keer, dat heeft doorgaans niet veel met kunde te maken, al zeg ik het zelf.

Had je bvb die 166 (ipv 100 neem ik aan) gereden in arrondissement Dendermonde, zou Petertje zattekloot Dhondt je wel getrakteerd hebben op een rijverbod van 3 maanden en een boete van 1000, om maar een voorbeeld te geven.

Moraal van het verhaal: let een beetje op waar je het ei onder het gaspedaal weghaalt

Comment

Dhont staat er inderdaad voor bekend om zeer streng te zijn inzak hardrijden...

Comment

Hoe komt het dat ze niet allemaal even streng, redelijk belachelijk imho.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                          Hoe komt het dat ze niet allemaal even streng, redelijk belachelijk imho.
                          Omdat 'rechter' een beroep is dat altijd subjectief wordt ingekleurd door eigen overtuigingen en persoonlijkheid. Als men zou willen dat er overal even strang wordt veroordeeld, zou erm aar één rechter mogen zijn in heel België.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Ik zeg niks, behalve...

"Hoe, da's een diesel ofwa?".

14 daagjes treinrijden. Ik haat treinen.
                            Beetje late responds maar was het topic uit het oog verloren
                            En hoe bedoel je van die diesel, was een 2.0L turbo benzine
                            Of was het voor de agent?

Comment

• De agenten een Peugeot 406 3.0l V6. Ik een Alfa Romeo 156 1.9jtd (met 105pk).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                De agenten een Peugeot 406 3.0l V6. Ik een Alfa Romeo 156 1.9jtd (met 105pk).
                                Ik ben mee

Comment

Maar omgekeerd indien je met 2 promille in uw bloed uit de wagen zou zijn gesleurd door de flieken zou je er in dendermonde vanafkomen met een waarschuwing (collega's onder mekaar ) en in bvb gent uw rijbewijs kwijt zijn voor een paar weken

Comment

• 143 gecorrigeerd nr 134 vorig jaar februari waar ik 90 mocht in Antwerpen op het stuk voor de tunnel van de ring naar de A12 komende van aan het sportpaleis. Er staat nu wel een flitspaal iets verder - toen nog niet... Vorige week voorgekomen, 90eur x 5,5 + slachtofferhulpfonds + onkosten + gerechtsdeurwaarder - een totaal van 600 a 700eur dus waarschijnlijk + 45 dagen rijverbod waarvan 30 op 3 jaar voorwaardelijk zijn...

Risico's I guess... Stomste is dat ik daar reed tegen +- 110 op het linkerbaanvak na het uitwijken voor een wagen die daar naar rechts moest, met 3 wagens ruim achter me. Voor me zie ik opeens op datzelfde baanvak een slome Mercedes M-klasse tegen 70, ik laat dus uitbollen in de hoop dat die mens uit de weg gaat gaan, maar de auto's staken mij en mijn voorganger langs rechts voor (iets wat ik uit principe niet doe). Eens die voorbij waren had mister M-klasse nog altijd niet door dat hij eigenlijk rechts moest gaan rijden - dus zet ik m'n richtingaanwijzer aan - en na net iets te lang treuzelen - en ik dus behoorlijk geirriteerd werd - besloot hij uiteindelijk toch maar op het andere baanvak te rijden. Ik zat toen in 4de, en ben toen gewoon op m'n gas gaan staan. Ik wou net naar 5de schakelen toen ik de flits zag... Achjah - eigen schuld, maar het blijft klote dat als ik die gewoon langs rechts had voorgegaan dat ik er hooguit 50eur voor had moeten betalen - tenminste als ik die flitswagen niet gewoon had zien staan (ik wist dat ze daar regelmatig flitsten).

Achjah - eigen schuld uiteindelijk, en het stoot mijn 'spoorwegincidentje' dat is mogen voorkomen bij D'Hondt (met L rijbewijs, overweg die net rood werd en waar ik niet meer voor dierf stoppen wegens vochtig en kasseien...) van de 1ste plaats - dat was 'maar' 700eur + 15 dagen...

Comment

• Dat laatste...
                                      Ik zou me zo rot voelen, ik snap niet dat er in zo'n geval niet meer gezond verstand aan te pas komt bij de rechter. Je hebt toen toch ook enkel jezelf in gevaar gebracht, op de keper beschouwd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KoFFiE Bekijk Berichten
                                        143 gecorrigeerd nr 134 vorig jaar februari waar ik 90 mocht in Antwerpen op het stuk voor de tunnel van de ring naar de A12 komende van aan het sportpaleis. Er staat nu wel een flitspaal iets verder - toen nog niet... Vorige week voorgekomen, 90eur x 5,5 + slachtofferhulpfonds + onkosten + gerechtsdeurwaarder - een totaal van 600 a 700eur dus waarschijnlijk + 45 dagen rijverbod waarvan 30 op 3 jaar voorwaardelijk zijn...

Wat een zware boete voor die overtreding zeg...

Comment

• Echt dan hé ik hoop dat ze er nu niet meer staan, omdat die flitsers achter de tunnel staan... want als ik naa rmen werk rij en die bocht is vrij en er is weinig verkeer, durf ik daar wel serieus doorvliegen, omdat de G's zo leuk zijn daar...

Zelfde als je van de kennedytunnel of van de leien naar de A12 rijdt... daar moet je ook zo'n tunnel door, maar als ik die tunnel inrijd, rij ik altijd te hard maar de kriebels in men buik gaan dan echt door heel men lijf, echt een zalig stukje

Comment

Working...
                                          X