Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
    ... en in bvb gent uw rijbewijs kwijt zijn voor een paar weken
    Nee, schijnbaar vinden ze dan een substituut voor je die claimt dat hij reed .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Wat een zware boete voor die overtreding zeg...
      Vond ik ook - maarjah... De rechter vond het financiele aspect in mijn geval blijkbaar niet echt belangrijk, daar was origineel 120eur en 15 dagen gevraagd. Omdat ik mijn kop al is had mogen laten zien bij D'Hondt vond hij dat ik een speciaal risico was in het verkeer, en wou hij zorgen dat ik kalmer reed - en dus die 30 dagen 3j voorwaardelijk erbij kletste. Had veel liever gehad dat dit die 120eur (x 5.5 = 660) was gebleven zonder die voorwaardelijke 30 dagen, zoiets kan echt klote uitdraaien...
      Nujah - je kan zeggen dat ik zo enorm veel rij-ervaring niet heb, ik rij nog maar 7 jaar - maar ik doe wel 30 tot 40k km/jaar (waarvan wel een 10 a 15.000km stom woon/werk verkeer) - k'zit toch meer dan de gemiddelde mens op de baan - en ik ben nog nooit in een ongeval betrokken geweest - inclusief in mijn - volgens de statistieken toch - grootste risico-jaren, maar daar had hij geen oren naar. Hij moest ook absoluut een opmerking maken over dat ik met een Alfa reed, en of ik naar Top Gear gekeken had... Toen was ik echt om te ontploffen, mr kheb mij toch maar kalm gehouden...

@TCT - kheb ze daar nog minstens 2 keer zien staan - wel telkens s'avonds in het weekend, let dus toch maar een beetje op daar... Vanuit de andere richting komende heb ik in die flitspaal nog nooit een camera zien zitten (geen groene flitslamp)

Comment

• Heb gisteren mijn eerste boete binnengekregen, 84 waar ik 70 mocht. Was in Turnhout, temidden van enkele zone 90 stukken. Kl*te.

Comment

• en hoelang heb je je rijbewijs?
          3maand ofzo?
          wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            en hoelang heb je je rijbewijs?
            3maand ofzo?
            Zoiets, geloof me, ik ben er zelf niet fier op. Dit was gewoon een domme vergissing.

Comment

• Zot! Gij Moet Het Gevang In!
              En Gij Moet Konijnenbillen Eten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                Zoiets, geloof me, ik ben er zelf niet fier op. Dit was gewoon een domme vergissing.
                voila als je het zelf beseft is het goed. nu nog en pak slaag op je blote billen van de mama en de papa die je weekgeld voor een week intrekt. en we spreken er niet meer over.
                wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                  voila als je het zelf beseft is het goed. nu nog en pak slaag op je blote billen van de mama en de papa die je weekgeld voor een week intrekt. en we spreken er niet meer over.
                  Volgens u was het dus onverantwoord?

Comment

Volgens u was het dus onverantwoord?
                    goh onverantwoord... ik rij soms ook 100 in een zone 50 dus ben zeker niet heilig. Maar ik was gewoon veel voorzichtiger op die leeftijd.
                    mentaliteiten en opvoedingen veranderen echter, en ik voel me soms zelfs al oud. .
                    wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Nee, schijnbaar vinden ze dan een substituut voor je die claimt dat hij reed .
                      afhankelijk van je functie.
                      Had ik ook maar fliek geworden

not

Comment

Heb gisteren mijn eerste boete binnengekregen, 84 waar ik 70 mocht. Was in Turnhout, temidden van enkele zone 90 stukken. Kl*te.
                        Laat me raden: de 4 vaksbaan van Kasterlee naar Turnhout, ter hoogte van de Total
                        AutoMinded.be

Comment

• 168 gemeten, 157 gecorrigeerd...oef

edit: trouwens m'n lesje toch wel beetje geleerd tijdens 't wachten op 't PV...'k ga nooit meer boven de 130 op teller (tenzij soms enkele hectometers om een filetje 127-rijders iets sneller voorbij te gaan )
                          Last edited by ; 11/03/2009, 23:02.

Comment

• net ook voor politierechter moeten verschijnen..
                            97 waar je 50 mocht, 10 dagen rijverbod en 220 euro + onkosten boete

Comment

• Ik begrijp de straffen niet goed, volgens wegcode.be is de minimum geldboete wanneer je moet voorkomen, 55€ (plus opdeciemen) .. Ik kwam er vanaf met 50€, jij blijkbaar met 40€ ...

50€ uitspraak van de rechter was +/- 490€ effectief te betalen
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                Ik begrijp de straffen niet goed, volgens wegcode.be is de minimum geldboete wanneer je moet voorkomen, 55€ (plus opdeciemen) .. Ik kwam er vanaf met 50€, jij blijkbaar met 40€ ...

ik had een blanco strafblad wat rechter ook in mijn voordeel uitspeelde.
                                hij had het integrale bedrag gezegd en had toch 220 verstaan of 30 dagen rijverbod

Comment

Ik begrijp de straffen niet goed, volgens wegcode.be is de minimum geldboete wanneer je moet voorkomen, 55€ (plus opdeciemen) .. Ik kwam er vanaf met 50€, jij blijkbaar met 40€ ...

Minimum is 10 euro of (10 x 5,5 =) 55 euro in 't echt.

Comment

Da's 50 x 5,5 = 275 + 137,50 bijdrage Fonds + gerechtskosten die meestal rond 50 schommelen.

Elke uitgesproken boete moet vermenigvuldigd worden met 5,5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Da's 50 x 5,5 = 275 + 137,50 bijdrage Fonds + gerechtskosten die meestal rond 50 schommelen.

Elke uitgesproken boete moet vermenigvuldigd worden met 5,5.
                                      Jep, dat weet ik, maar ik dacht dat het 'minimumtarief' van 55 euro nog te vermeerderen was met de opdeciemen ... Volgens Rachid is dit al gebeurd, explains everything
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Rachid explains everything

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Ook de boete die ik kreeg...

Comment

Working...
                                          X