Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 6j geleden geflitst geweest tegen 184 waar je 100 mocht
    --> 550€ boete + 20 dagen rijverbod.

Naar mijn mening te zware straf van rechter, zeker als je hoorde wat voor verhalen dat sommigen hadden op de rechtbank
    Denk dit jaar vervalt dit op mijn strafblad

Grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
      6j geleden geflitst geweest tegen 184 waar je 100 mocht
      --> 550€ boete + 20 dagen rijverbod.

Naar mijn mening te zware straf van rechter, zeker als je hoorde wat voor verhalen dat sommigen hadden op de rechtbank
      Denk dit jaar vervalt dit op mijn strafblad

Grtz
      Waarom zou dit een te zware straf zijn? Je reed bijna het dubbele van de toegelaten snelheid, je was 20 jaar (ik veronderstel onervaren)...

Comment

• over een jaar of 4 achtervolgd door een anonieme wagen van de ring van antwerpen tot de fina op de e19 in rumst,150 op de ring(ipv 100),100 in de bocht naar de craeybeckxtunnel(ipv 50) en 170 op de e19,dan hebben ze me erafgehaald aan de fina in rumst en direkt rijbewijs kwijt,2 weken rijverbod en t was 479 euro boete als k het me nog goed herinner
        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
          ja, wil ik ook wel weten, want ik heb ook een jaar voorwaardelijk voor de deur staan ...
          Een voorwaardelijke straf is in het strafrecht een straf die wordt opgelegd door een rechter.
          Een 'voorwaardelijke straf' houdt in dat de straf wel wordt uitgesproken, maar dat deze niet ten uitvoer wordt gebracht.
          Wanneer de dader opnieuw de fout in gaat, of bepaalde voorwaarden die de rechter gesteld heeft negeert,
          kan de straf alsnog tot uitvoering worden gebracht. Het nieuwe delict moet dan wel van gelijkwaardige aard en ernst zijn,
          als het delict waarop de voorwaardelijke straf gesteld is.
          De periode waarover deze mogelijkheid bestaat heet de proeftijd.

(Bron=Wikipedia)

Comment

• Nog nooit geflitst.
            Rijbewijs sinds eind 2000
            2008 Opel Corsa 1.7CDTI
            2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
              Nog nooit geflitst.
              Ik ook niet, nog nooit een boete gehad om eender welke reden trouwens
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Nog geen enkele boete op 12 jaar rijbewijs. Beetje geluk natuurlijk maar ook geen toeval - hoop ik. Ik houd me aan de gouden regel, kijk altijd goed wat er zich aan de wegkant bevind (vele goede redenen daarvoor) en vertraag altijd als er teveel rommel langs de weg staat (incl. geparkeerde flitswagens). En op 2 baans wegen laat ik altijd mijn snelheid zakken tot de legale limiet bij tegemoetkomend verkeer. Dat laatste eigenlijk vooral om de gevolgen bij een frontale crash binnen de (NCAP) perken te houden - al twee keer meegemaakt dat een tegenligger vlak voor mij op mijn rijvak kwam, gelukkig steeds net kunnen ontwijken.
                Last edited by Onehp; 14/04/2009, 22:23. Reden: verduidelijking
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HighwayMan Bekijk Berichten
                  Waarom zou dit een te zware straf zijn? Je reed bijna het dubbele van de toegelaten snelheid, je was 20 jaar (ik veronderstel onervaren)...
                  Zie volgende post van davy, reeks overtredingen na elkaar + hogere snelheid en mindere straf...

Verhalen die ik gehoord had op de rechtbank, waren zwaardere gevallen die minder kregen. Wss omdat ik toen +/- 20j was wouden ze voorbeeld stellen.

Grtz

Comment

Nog nooit geflitst.

Idem, maar hout vasthouden Ik durf wel eens mijn voeten te vegen aan bepaalde beperkingen/regels... Ik zal wel nagenoeg altijd de beperking bewust overtreden (de kans is klein dat ik te snel rijd omdat ik een bord niet gezien heb )

Comment

• yep, voor mij was het wel de eerste keer in de rechtbank en normaal had k mn rijbewijs nog 2 weken meer kwijt geweest maar omdat k ver van mn werk woonde en het de eerste keer was hebben ze het zo gelaten...
                      2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Al 6 maand voorlopig rijbewijs, nog ni geflitst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ik ook niet, nog nooit een boete gehad om eender welke reden trouwens
                          één boete: onnodig met voorste mistlampen rijden, €50.
                          2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                          2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

één boete: onnodig met voorste mistlampen rijden, €50.
                            Bravo. Zou meer moeten gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Bravo. Zou meer moeten gebeuren.
                              snachts vind ik mijn mistlampen onmisbaar, mijn gewone lampen zijn echt rampzalig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                snachts vind ik mijn mistlampen onmisbaar, mijn gewone lampen zijn echt rampzalig
                                Ogen misschien eens laten nakijken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                  Uw mistlampen verlichten misschien 5-10m voor uw auto. Je gaat mij niet wijsmaken dat je daar plots zoveel meer mee ziet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Uw mistlampen verlichten misschien 5-10m voor uw auto. Je gaat mij niet wijsmaken dat je daar plots zoveel meer mee ziet.
                                    Jawel he, en dan ook vooral uw dimlichten uitdoen en op standlichten rijden. Dan zijt ge echt THE MAN!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Jawel he, en dan ook vooral uw dimlichten uitdoen en op standlichten rijden. Dan zijt ge echt THE MAN!
                                      En zo rijdt NeunhundertundElf dan ook

Ik gebruik quasi nooit mijn mistlichten, of het zou zeer mistig moeten zijn of heel hard moeten regenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                        En zo rijdt NeunhundertundElf dan ook

Ik gebruik quasi nooit mijn mistlichten, of het zou zeer mistig moeten zijn of heel hard moeten regenen.
                                        En dan zeggen dat hij niet kan zien.

Ik snap echt niet wat er stoer is aan de lampjes onderaan doen branden ipv die bovenaan. Jezus!

Comment

• Mijn ergste snelheidsovertreding heb ik gemaakt toen ik 18 was met de moto en dat met een voorlopig rijbewijs
                                          Ik was met 3 maten aan het rondcruisen toen ik door wat treuzelen opeens aan een rood licht moest wachten en de andere 2 verder waren. Jong en onbezonnen als ik was trok ik nadien op de steenweg even door. Ik vond het al wat raar toen ik mensen naar me zag teken doen dat ik minder hard moest rijden en trok er me dus (dom als je bent op die leeftijd^^) niets van aan.

50m verder na de bocht wist ik waarom, ik reed mezelf bijna te pletter tegen een politiecombi en vernam ook onmiddelijk dat ik tegen 101 geflitst was binnen de bebouwde kom (ik dacht verkeerdelijk dat ik er 90 mocht aangezien het voor mij gewoon een steenweg was).
                                          Dit alles dateert uit de tijd dat je nog het dubbele mocht rijden van de toegelaten snelheid.

Direct naar parket gebeld en ondanks overschrijding met 1km/h moest ik rijbewijs niet direct afgeven (nu zou je onmiddelijk naar de Siberische steenmijnen worden verbannen denk ik^^).
                                          Op rechtbank echter een zware preek gehad van rechter, 13.000 oude Belgische franken boete en 2 weken rijverbod (al bij al te doen).
                                          Het ironische is echter dat er vlak voor mij een meisje kwam die 99 had gereden binnen de bebouwde kom en die juffrouw mocht zonder preek en enkel met een boete beschikken, iedereen gelijk voor de wet hé^^...

Comment

Working...
                                          X