Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ieder Kanton heeft toch zijn eigen grondwet en overheid. Lijkt me raar dat ze dan voor verkeersovertredingen een federaal beleid hebben. 'k Dacht dat de fragmentatie in Zwitserland nog groter was dan hier.
Accepteer toch gewoon even dat je statement fout is?
Trouwens even 'n quote over bedrijfsvoertuigen. (dus géén leasingwagens)
Mag je werkgever je verkeersboete betalen?
Je werkgever is doorgaans niet aansprakelijk voor inbreuken tegen de wegcode die je begaat op weg naar en van het werk. Je bent dus persoonlijk aansprakelijk voor je overtredingen en je moet zelf je boetes betalen. Als je met je bedrijfswagen een inbreuk tegen de wegcode begaat, wordt het proces-verbaal van het parket gericht aan de naam van de werkgever en naar hem verzonden. De werkgever betaalt de boete, maar kan het bedrag terugeisen omdat jij strafrechtelijk gezien als enige aansprakelijk bent. Het arbeidsreglement bepaalt doorgaans dat werknemers zelf boetes moeten betalen bij overtredingen en dat de werkgever de terugbetaling kan eisen van boetes, schadevergoedingen en kosten. Een werkgever die een boete van een werknemer betaalt zonder een terugbetaling te eisen, loopt wel risico dat het bedrag beschouwd wordt als een verloning die onderhevig is aan de sociale en fiscale kosten. Een werkgever betaalt ook zelden parkeerboetes, tenzij je kan aantonen dat de boete onvermijdelijk was voor het werk.
Ieder kanton heeft z'n eigen inning, maar daarom verschillen de boetes nog niet.
Als ik in Basel geflitst wordt aan 51 waar je 50 mag, moet ik 40 CHF dokken. Dat is in Luzern, Zürich, Bern of pakweg Appenzell Ausserrhoden niet anders.
Als de boete uitgesproken wordt door een rechtbank, kan dat natuurlijk verschillen aan de hand van de "mood" van de rechter. Maar dat lijkt me vrij logisch.
Lijkt me logisch.
Maar als buitenlander ga je toch niet voor een Zwitserse rechtbank moeten verschijnen. Dan zal de aanklacht via het land van herkomst gaan en zal je zodoende voor een rechter moeten verschijnen in het land waar je verblijft.
Dan nog gaan ze je als buitenlander niet voor de rechtbank trekken voor de overtreding. De feiten zullen berecht worden doormiddel van inning van een forfatair boete bedrag. Aanklacht volgt dan enkel bij weigering van betalen.
Of,
De feiten zouden zo zwaar moeten zijn dat je ter plaatse opgepakt wordt.
Trouwens even 'n quote over bedrijfsvoertuigen. (dus géén leasingwagens)
So?
Boetes zijn niet aftrekbaar.
Bedrijven mogen die betalen voor hun werknemers - zet zoals mijn mémé dat mag voor mij.
Werknemers kunnen belast worden op dat stuk extra loon.
Boetes zijn niet aftrekbaar.
Bedrijven mogen die betalen voor hun werknemers - zet zoals mijn mémé dat mag voor mij.
Werknemers kunnen belast worden op dat stuk extra loon.
Voila,
Uw werkgever moet de boetes niet betalen aangezien die niet aansprakelijk is. Maar nergens staat dat hem dat bij wet verboden wordt.
143 op een 90-baan => enkel een waarschuwing, zelfs geen voorwaardelijke straf, die mens snapte mij
Hoogste dat ik wel moest betalen was 162 op de snelweg, 160 euro.
E19 tegen middernacht, droog wegdek. 172 met de Volvo waar uiteraard een limiet van 120 is.
Door de vliegende smurfen aan de kant gezet. Volgde me al een tijdje. 'k Had een paar pieken van boven de 200. Gelukkig dat ze het op 't gemiddelde gehouden hebben.
Voor mij is dat ook een ramp. Dat gaat me redelijk wat geld aan taxi en openbaar vervoer kosten. Ze wisten jammer genoeg dat ze me met een hoge boete niet echt konden straffen.
hoe'wisten' ze dat ze je niet konden treffen met een hoge boete..?
je uitstraling zeker?
Nog maar één boete voor overdreven snelheid ontvangen, in de 14 jaar dat ik rijd. Gecorrigeerd 150 waar je 120 mag, dacht ik, ergens nabij Charleroi.
Ik moet wel zeggen dat ik niet zo veel op autowegen terecht kom. En als ik er rijd, dan rijd ik meestal wel links, maar niet zó veel harder dan de rest.
Voorts ben ik ook wel wat achterdochtig als ik gevolgd word. Alleen op de weg en een auto die volgt, of ik nu 140 of 180 rijd? Reken maar dat ik zal vertragen tot die andere mij inhaalt.
Deze week mijn eerste PV in 2 jaar gehad voor een snelheidsovertreding, en de allereerste met de 1. Ik heb wel meteen mijn vorige record verbroken. 154 gemeten, 144 gecorrigeerd, vorige record was 153. Overschrijving heb ik nog niet aangekregen, maar 't zou iets van een 120 euro moeten zijn.
Het was op de E19 in Ittre, ergens tussen Brussel en Charleroi. Ik was op een zondagmorgen iemand naar de luchthaven gaan doen, en wilde zo snel mogelijk terug thuis zijn.
Ach ja, als de volgende boete nu ook twee jaar uitblijft kan ik daar gerust mee leven
Comment