Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vanaf welke snelheid wordt je rijbewijs afgenomen als je in belgie op de autostrade rijdt?
    is dat vanaf 30/u te veel of 40/u te veel?

by the way: over boetes in het buitenland... enkele jaren geleden in californie tegengehouden door de lokale zwaantjes (remember "chips" van vroeger?...) snelheid te hoog en medepassagier was euh... niet echt in staat om nog iets zinnigs te zeggen, ze kon ook niet recht meer lopen, enfin je snapt het plaatje wel :-)
    we werden dus tegengehouden, ik mocht niet meer rijden en dan begon de passagier de politie uit te schelden... man man. Achterin zat gelukkig een vriend van daar, die de politie wat heeft kunnen bedaren. Hoewel het niet al te veel heeft uitgemaakt...
    hoeveel ik juist reed? weet ik niet precies meer, wss niet weinig (en we hadden ook nog een boottrailer achteraan hehe)
    Resultaat: ik mocht het 7dagen later gaan uitleggen in de rechtbank van san diego... dat is dus echt zoals bij judge judy op tv :-) gelukkig viel die rechter redelijk goed mee en had hij toch ook begrip voor mijn situatie (doordat ik naar de rechtbank moest, heb ik mijn originele terugvlucht naar belgie moeten uitstellen) en moest ik "slechts" +/- 600usd betalen
    Conclusie: 600usd voor 3dagen xtra vakantie in californie... met veel plezier betaald

Comment

• iemand anders betaalde je reis?
      met een trailer danig snel rijden dat je er voor de rechter mee moet komen. heh.

in belgie is het een tripje rechtbank vanaf 40km/u effectief (170-175 op de teller)
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• snelheidsovertredingen: elke dag
        boetes voor overdreven snelheid: zelden

Comment

• In het terugkeren van mijn M training op 24 april geflitst geweest op E17 richting Kortrijk --> 199 km/h (gecorrigeerd naar 187). Raar maar er zat geen overschrijving bij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
            In het terugkeren van mijn M training op 24 april geflitst geweest op E17 richting Kortrijk --> 199 km/h (gecorrigeerd naar 187). Raar maar er zat geen overschrijving bij
            Ge moest er fier op zijn
            Begin maar al te plannen: http://www.b-rail.be/main/N/

Comment

In het terugkeren van mijn M training op 24 april geflitst geweest op E17 richting Kortrijk --> 199 km/h (gecorrigeerd naar 187). Raar maar er zat geen overschrijving bij
              Omdat je je rijbewijs niet kan overschrijven, misschien?

Comment

Duh, check alvast maar eens bij je rechtsbijstand of ze de juridische kosten voor dergelijke situatie dekken. Normaliter wel.

Je zal sowieso binnen 't jaar een deurwaarder aan de voordeur hebben met een uitnodiging voor de politie-rechtbank.

De trein is altijd een beetje reizen...
                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ze wisten misschien dat ze je niet konden straffen met een geldboete.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                    Duh, check alvast maar eens bij je rechtsbijstand of ze de juridische kosten voor dergelijke situatie dekken. Normaliter wel.
                    welke juridische kosten? Om één of ander pipo op te trommelen die op de politierechtbank komt vertellen dat z'n snelheidsmeter niet juist ging of zo?

Ooit eens zo sceance gaan doen wegens snelheidsovertreding (geen advocaat nodig: you play, you pay... ). Het was lachen wat een zever je daar allemaal te horen kreeg... de rechtbank veegt dat stuk voor stuk van tafel maar mensen zijn echt wel naïef wat dat betreft en blijven blijkbaar proberen...

Comment

• Geen trein voor mij hoor. Ik woon op 2 km van mijn werk, genoeg mensen die mij mee kunnen nemen, met zo'n weer kan ik zelf met de fiets gaan!

Comment

• GEEFT DIENE M3 MAAR HIER DAN!

aub?

Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                          GEEFT DIENE M3 MAAR HIER DAN!

aub?

Thx!
                          Mijn vriendin zal hem wel warm rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newlook Bekijk Berichten
                            welke juridische kosten? Om één of ander pipo op te trommelen die op de politierechtbank komt vertellen dat z'n snelheidsmeter niet juist ging of zo?

Ooit eens zo sceance gaan doen wegens snelheidsovertreding (geen advocaat nodig: you play, you pay... ). Het was lachen wat een zever je daar allemaal te horen kreeg... de rechtbank veegt dat stuk voor stuk van tafel maar mensen zijn echt wel naïef wat dat betreft en blijven blijkbaar proberen...
                            Naar valabele redenen wordt toch wel degelijk geluisterd - en ik had ook een advocaat bij.
                            Natuurlijk geen argumenten gebruiken die compleet bij de haren gegrepen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Naar valabele redenen wordt toch wel degelijk geluisterd - en ik had ook een advocaat bij.
                              Natuurlijk geen argumenten gebruiken die compleet bij de haren gegrepen zijn.
                              Wat was dan zo al een valabele reden?
                              AutoMinded.be

Comment

• Om de boete te drukken? Met name een laag inkomen (was student)

Comment

Om de boete te drukken? Met name een laag inkomen (was student)
                                  Ah ja op die manier, maar met uitvluchten om je overtreding goed te praten moet je ook niet afkomen wellicht
                                  AutoMinded.be

Comment

• Ik heb wel alles opgeschreven: tijdstip (erg laat), omstandigheden (droog), etc
                                    Maar ik geef je gelijk dat die argumenten wsl totaal niet meegespeeld hebben.

Verdict was 120 EUR boete (excl gerechtskosten) en 1 maand rijverbod.

Comment

Om de boete te drukken? Met name een laag inkomen (was student)
                                      een laag inkomen + advocaat?

rechter ->

idd.. ga er maar vanuit dat het geen zak uitmaakt, er waren voor mij taxichauffeurs, bekende vlamingen, de hele zooi, allemaal met uitvluchten... nul op het request.
                                      Zo'n voormiddagje kan wel uw vertrouwen in het gerecht even herstellen ( voor een paar dagen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newlook Bekijk Berichten
                                        een laag inkomen + advocaat?

rechter ->

Die heeft dat onbezoldigd gedaan.

Maar bon, je moet me niet geloven hé

Comment

• Ik geloof u

alleen, het zal niet veel indruk maken hé

Comment

Working...
                                          X