Op vakantie in Kroatië (2009) aan de kant gezet in een dorp door twee kepies. Ze hadden me bij het binnenrijden van het dorp (waar nog geen bebouwing was) met hun speedgun gemeten aan 98 km/u waar 50 km/u toegestaan was. Boete = €240. Toen ik zei dat ik niet voldoende baar geld bij had was €80 en mijn belofte om trager te rijden ook goed. Vijf minuten later op de snelweg reed ik braaf 130 km/u (belofte maakt schuld) toen er mij een Audi A8 met 'Zagrebijnse' nummerplaat aan +200 km/u voorbij stoof.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat is je ergste snelheidsovertreding ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenOh oke,want ik heb eens geweten dat het vanaf 50 te snel invordering was,maar kijk weer wat bijgeleerd .
Niet dat ik 170 rijd op een snelweg,of het moest zijn om een motor eens uit te proberen ,maar weet dat vaak die 1e keer net prijs kunt hebben
En die ene keer is idd wel een stom cliche. Sinds ik mijn "nieuwe" C klasse heb, rij ik veel gezapiger, ouder worden+dure brandstof+verbruiksmeter doen me de regels respecteren. 2x doorgetrokken op de autostrade en 1x naar huis gevlamd na het werk om op tijd op feest te zijn, resultaat: twee boetes, samen €245 in een week tijd.
Conclusie was snel gemaakt: sneller rijden kost branstof, meer slijtage aan de wagen en boetes. De tijd dat ik dan langer onderweg ben, betaalt zichzelf terug. Ik ga er zeker nog wel een paar keer aanhangen, maar ik probeer toch mijn gedrag aan te passen. Hun systeem werkt.Last edited by |) ][ |V| ][; 25/10/2012, 22:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenMet de correctie kan je nog net 170 rijden zonder rijbewijs te verliezen dacht ik. Je komt dan op 159 gecorrigeerd en krijgt enkel een boete!
En die ene keer is idd wel een stom cliche. Sinds ik mijn "nieuwe" C klasse heb, rij ik veel gezapiger, ouder worden+dure brandstof+verbruiksmeter doen me de regels respecteren. 2x doorgetrokken op de autostrade en 1x naar huis gevlamd na het werk om op tijd op feest te zijn, resultaat: twee boetes, samen €245 in een week tijd.
Conclusie was snel gemaakt: sneller rijden kost branstof, meer slijtage aan de wagen en boetes. De tijd dat ik dan langer onderweg ben, betaalt zichzelf terug. Ik ga er zeker nog wel een paar keer aanhangen, maar ik probeer toch mijn gedrag aan te passen. Hun systeem werkt.
de belastingen op hun zaak.
Ik ben niet iemand die kickt op snel rijden,maar ik betrap mijn eigen zeker met mijn nieuwe auto er meermaals op,dat ik zeg bjorn rustig maat
Voor je het weet zit je al op 140/u,en nu zeker ik rijd minder met de auto dmv kleine afstanden,en als ik dan lang snelweg doe kan ik tegen het einde,
vd rit wel eens even doorrijden (let wel : als de situatie er zich toe leent,zoals ik al eens zij) en dan zit ik niet in met een verbruik van 10 liter hoor.
Maar als je meer rijd,ga je u hieraan wel aanpassen dat wel,met mijn vorige wagen had ik dat toch,uiterste strook aan 110/u,nu is dat minimaal 120 geworden.
Maar ik probeer zo goed mogelijk de regels toe te passen dat wel
Comment
-
tot hier toe nog maar een 3tal kleine boetes gehad in het 1ste jaar dat ik reed, allen tussen de 70-90 waar je 50 mocht in het midden van de nacht op een verlaten straat dusja...niet echt gevaarlijke toeren uitgehaald..
ondertussen zijn we 11 jaar verder, rijd ik gewoon de snelheid die ik kan rijden, aangepast aan de omstandigheden maar let ik veel beter op voor verdachte voertuigen etc en heb ik geen enkel boete meer gehad. Al vele malen op tijd de flitswagen opgemerkt zodat ik nog kon remmen, noem het een extra zintuig maar ik 'voel' het precies als ze er staan.
zelfs als passagier heb ik ze meestal op tijd opgemerkt en heb ik zo mijn chauffeurs al meerdere boetes bespaard
vorige zomer Frankrijk 's nachts nog 'doorgevlamd' met snelheden tussen 150 en 200 en telkens de flitspalen tijdig zien staan dus geen enkel briefke van Franse makelij in de brievenbus gevonden
'ooit' zal ik wel eens tegen de lamp lopen maar dan betaal ik gewoon met in het achterhoofd dat ik toch al meer dan 10 jaar 'gratis' heb kunnen rijden
Comment
-
int begin in die bocht mag je zelfs maar 50!!
ze staan veel controle te doen daar onder de brug er staat ook ne flitspaal achter een verkeersbord verstopt een 300m voor de lichten, vlak na de laatste bocht...
ben je geflitst door die paal of door een voertuig dat stond te flitsen, want dat valt wel hard op als daar plots een auto onder die brug staat
Comment
-
Daar worden er nu wel wat gepakt hoor woon er vlak in de buurt,maar toch gebruik ik die weg niet spectaculair veel.
Want toen ik er tijd terug nog eens voorbij reed,zij mijn passagier,bjorn er staat enkele meters verder *ne paal* en het is hier nu 70.
Vlak voor de paal dus 70 gereden,belachelijk systheem weer puur bedoeld voor geld in de bodemloze put te krijgen.
Want als je doorrijd is het gewoon weer 90/u , dus je komt van snelweg 70/u rijden voor een 2 km ? om dan achter de lichten weer 90/u te rijden.
Dat *zintuig* dat astralogie aanhaalde klinkt me wel bekend,als ik ergens rijd waar ik normaal nooit rijd,zal ik altijd mijn gps oplaten op sec wegen.
Die zorgt toch dat 60 % van flitspalen bekend worden gemaakt,niet dat ik altijd snel rijd maar soms is de situatie 50/u - 2 m verder 70 en 3 m verder weer 50.
En je zal maar net er tussen zitten,als je eens niet naar de borden kijkt,en op de snelweg let ik goed op borden (staan ze vaak acher DE mannen)
Comment
-
In 1997 geflitst in Tienen op de snelweg aan 208 per uur. (met de Gsxr1000) -> 55.000 Bfr boete en 1 maand intrekking rijbewijs.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichtenhttps://maps.google.be/maps?q=mechel...36.65,,0,12.96
93km/u waar je blijkbaar maar 70km/u meer mag... Zoals op Google te zien was het vroeger nog 90km/u, maar ja, 't is dan ook een gevaarlijke weg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenint begin in die bocht mag je zelfs maar 50!!
ze staan veel controle te doen daar onder de brug er staat ook ne flitspaal achter een verkeersbord verstopt een 300m voor de lichten, vlak na de laatste bocht...
ben je geflitst door die paal of door een voertuig dat stond te flitsen, want dat valt wel hard op als daar plots een auto onder die brug staat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenint begin in die bocht mag je zelfs maar 50!!
ze staan veel controle te doen daar onder de brug er staat ook ne flitspaal achter een verkeersbord verstopt een 300m voor de lichten, vlak na de laatste bocht...
ben je geflitst door die paal of door een voertuig dat stond te flitsen, want dat valt wel hard op als daar plots een auto onder die brug staat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk BerichtenSoms staan ze zelfs met hun 4 pinkers, omhoog gekrikt met een reserveband tegen de koffer daar te flitsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk BerichtenIk ben mij is gaan parkeren voor ne flitser, die was heel rap bij mij om te vragen of ik graag een pv'ke had voor obstructie van een onderzoek. Ben het dan maar afgebold.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichtenhttps://maps.google.be/maps?q=mechel...36.65,,0,12.96
93km/u waar je blijkbaar maar 70km/u meer mag... Zoals op Google te zien was het vroeger nog 90km/u, maar ja, 't is dan ook een gevaarlijke weg
Ze vinden altijd wel een reden om die belachelijke snelheidsbeperkingen te verantwoorden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Hmm, dat moet waarschijnlijk 86 zijn waar ik 80 mocht. Ik word gewoon niet veel geflitst (3keer op 18 jaar autorijden). Ik rij nooit als een zot, maar rij meestal (iets) boven de limiet. Al hangt dat ook van het verkeer af natuurlijk. Enkel in zone 50 probeer ik dat echt aan te houden.Last edited by Hayes; 05/11/2012, 20:43.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment