Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op vakantie in Kroatië (2009) aan de kant gezet in een dorp door twee kepies. Ze hadden me bij het binnenrijden van het dorp (waar nog geen bebouwing was) met hun speedgun gemeten aan 98 km/u waar 50 km/u toegestaan was. Boete = €240. Toen ik zei dat ik niet voldoende baar geld bij had was €80 en mijn belofte om trager te rijden ook goed. Vijf minuten later op de snelweg reed ik braaf 130 km/u (belofte maakt schuld) toen er mij een Audi A8 met 'Zagrebijnse' nummerplaat aan +200 km/u voorbij stoof.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
      Oh oke,want ik heb eens geweten dat het vanaf 50 te snel invordering was,maar kijk weer wat bijgeleerd .
      Niet dat ik 170 rijd op een snelweg,of het moest zijn om een motor eens uit te proberen ,maar weet dat vaak die 1e keer net prijs kunt hebben
      Met de correctie kan je nog net 170 rijden zonder rijbewijs te verliezen dacht ik. Je komt dan op 159 gecorrigeerd en krijgt enkel een boete!
      En die ene keer is idd wel een stom cliche. Sinds ik mijn "nieuwe" C klasse heb, rij ik veel gezapiger, ouder worden+dure brandstof+verbruiksmeter doen me de regels respecteren. 2x doorgetrokken op de autostrade en 1x naar huis gevlamd na het werk om op tijd op feest te zijn, resultaat: twee boetes, samen €245 in een week tijd.
      Conclusie was snel gemaakt: sneller rijden kost branstof, meer slijtage aan de wagen en boetes. De tijd dat ik dan langer onderweg ben, betaalt zichzelf terug. Ik ga er zeker nog wel een paar keer aanhangen, maar ik probeer toch mijn gedrag aan te passen. Hun systeem werkt.
      Last edited by |) ][ |V| ][; 25/10/2012, 22:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Met de correctie kan je nog net 170 rijden zonder rijbewijs te verliezen dacht ik. Je komt dan op 159 gecorrigeerd en krijgt enkel een boete!
        En die ene keer is idd wel een stom cliche. Sinds ik mijn "nieuwe" C klasse heb, rij ik veel gezapiger, ouder worden+dure brandstof+verbruiksmeter doen me de regels respecteren. 2x doorgetrokken op de autostrade en 1x naar huis gevlamd na het werk om op tijd op feest te zijn, resultaat: twee boetes, samen €245 in een week tijd.
        Conclusie was snel gemaakt: sneller rijden kost branstof, meer slijtage aan de wagen en boetes. De tijd dat ik dan langer onderweg ben, betaalt zichzelf terug. Ik ga er zeker nog wel een paar keer aanhangen, maar ik probeer toch mijn gedrag aan te passen. Hun systeem werkt.
        Voor ons als vrij normale burgers mss wel ja,er zijn er andere die het net grappig vinden,of hun boette grotendeels kunnen of *konden* aftrekken van,
        de belastingen op hun zaak.
        Ik ben niet iemand die kickt op snel rijden,maar ik betrap mijn eigen zeker met mijn nieuwe auto er meermaals op,dat ik zeg bjorn rustig maat
        Voor je het weet zit je al op 140/u,en nu zeker ik rijd minder met de auto dmv kleine afstanden,en als ik dan lang snelweg doe kan ik tegen het einde,
        vd rit wel eens even doorrijden (let wel : als de situatie er zich toe leent,zoals ik al eens zij) en dan zit ik niet in met een verbruik van 10 liter hoor.
        Maar als je meer rijd,ga je u hieraan wel aanpassen dat wel,met mijn vorige wagen had ik dat toch,uiterste strook aan 110/u,nu is dat minimaal 120 geworden.
        Maar ik probeer zo goed mogelijk de regels toe te passen dat wel

Comment

• Zoals ik al eens zei, zij (het vrouwelijk ding) mag zo hard niet rijden.

Comment

• tot hier toe nog maar een 3tal kleine boetes gehad in het 1ste jaar dat ik reed, allen tussen de 70-90 waar je 50 mocht in het midden van de nacht op een verlaten straat dusja...niet echt gevaarlijke toeren uitgehaald..

ondertussen zijn we 11 jaar verder, rijd ik gewoon de snelheid die ik kan rijden, aangepast aan de omstandigheden maar let ik veel beter op voor verdachte voertuigen etc en heb ik geen enkel boete meer gehad. Al vele malen op tijd de flitswagen opgemerkt zodat ik nog kon remmen, noem het een extra zintuig maar ik 'voel' het precies als ze er staan.
            zelfs als passagier heb ik ze meestal op tijd opgemerkt en heb ik zo mijn chauffeurs al meerdere boetes bespaard

vorige zomer Frankrijk 's nachts nog 'doorgevlamd' met snelheden tussen 150 en 200 en telkens de flitspalen tijdig zien staan dus geen enkel briefke van Franse makelij in de brievenbus gevonden

'ooit' zal ik wel eens tegen de lamp lopen maar dan betaal ik gewoon met in het achterhoofd dat ik toch al meer dan 10 jaar 'gratis' heb kunnen rijden

Comment

• 93km/u waar je blijkbaar maar 70km/u meer mag... Zoals op Google te zien was het vroeger nog 90km/u, maar ja, 't is dan ook een gevaarlijke weg

Comment

• int begin in die bocht mag je zelfs maar 50!!
                ze staan veel controle te doen daar onder de brug er staat ook ne flitspaal achter een verkeersbord verstopt een 300m voor de lichten, vlak na de laatste bocht...

ben je geflitst door die paal of door een voertuig dat stond te flitsen, want dat valt wel hard op als daar plots een auto onder die brug staat

Comment

• Daar worden er nu wel wat gepakt hoor woon er vlak in de buurt,maar toch gebruik ik die weg niet spectaculair veel.
                  Want toen ik er tijd terug nog eens voorbij reed,zij mijn passagier,bjorn er staat enkele meters verder *ne paal* en het is hier nu 70.
                  Vlak voor de paal dus 70 gereden,belachelijk systheem weer puur bedoeld voor geld in de bodemloze put te krijgen.
                  Want als je doorrijd is het gewoon weer 90/u , dus je komt van snelweg 70/u rijden voor een 2 km ? om dan achter de lichten weer 90/u te rijden.

Dat *zintuig* dat astralogie aanhaalde klinkt me wel bekend,als ik ergens rijd waar ik normaal nooit rijd,zal ik altijd mijn gps oplaten op sec wegen.
                  Die zorgt toch dat 60 % van flitspalen bekend worden gemaakt,niet dat ik altijd snel rijd maar soms is de situatie 50/u - 2 m verder 70 en 3 m verder weer 50.
                  En je zal maar net er tussen zitten,als je eens niet naar de borden kijkt,en op de snelweg let ik goed op borden (staan ze vaak acher DE mannen)
                  Last edited by ; 26/10/2012, 21:14.

Comment

• over volle lijn een inhaalbeweging + te snel, vastgesteld door agent in zijn eigen (privé) wagen
                    en door procedure fout er kosteloos vanaf gekomen

hoogste boete : 150 € snelheid, 100 € foto met GSM

Comment

• In 1997 geflitst in Tienen op de snelweg aan 208 per uur. (met de Gsxr1000) -> 55.000 Bfr boete en 1 maand intrekking rijbewijs.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Mijn ergste 174 waar tijdelijk 50 was, 5 weken rijverbod en 2200€ boete.
                        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                          https://maps.google.be/maps?q=mechel...36.65,,0,12.96

93km/u waar je blijkbaar maar 70km/u meer mag... Zoals op Google te zien was het vroeger nog 90km/u, maar ja, 't is dan ook een gevaarlijke weg
                          de enige reden dat je daar maar 70 mag is omdat er is zware accidenten zijn geweest op het kruispunt met de antwerpsesteenweg. Dus omdat een paar roekeloze een rood licht genegeerd hebben zijn wij de dupe. Ik rijd daar elke dag voorbij en ik vind het ook dom dat daar de snelheid naar beneden is gehaald. Gingen ze binnenkort die kruispunten niet overbruggen ofzoiets zodat de snelheid terug naar bove kan? wss niet, dan wordt de staatskas nimeer gevuld...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                            int begin in die bocht mag je zelfs maar 50!!
                            ze staan veel controle te doen daar onder de brug er staat ook ne flitspaal achter een verkeersbord verstopt een 300m voor de lichten, vlak na de laatste bocht...

ben je geflitst door die paal of door een voertuig dat stond te flitsen, want dat valt wel hard op als daar plots een auto onder die brug staat
                            Serieus 50km/u ?! Is wel al 1.5jaar geleden ofzo. Het moet blijkbaar toch een voertuig geweest zijn, ik snap het ook niet echt, ik kan mij niet herinneren dat er een wagen stond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                              int begin in die bocht mag je zelfs maar 50!!

Soms staan ze zelfs met hun 4 pinkers, omhoog gekrikt met een reserveband tegen de koffer daar te flitsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
                                Soms staan ze zelfs met hun 4 pinkers, omhoog gekrikt met een reserveband tegen de koffer daar te flitsen.
                                volgende keer dat ik dat zie, vlak voor die wagen stoppen en vragen of ik kan helpen

Comment

• Ik ben mij is gaan parkeren voor ne flitser, die was heel rap bij mij om te vragen of ik graag een pv'ke had voor obstructie van een onderzoek. Ben het dan maar afgebold.
                                  2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                                    Ik ben mij is gaan parkeren voor ne flitser, die was heel rap bij mij om te vragen of ik graag een pv'ke had voor obstructie van een onderzoek. Ben het dan maar afgebold.
                                    Als dat een plaats was waar je mocht parkeren en er was geen parkeerverbod op die moment, dan hebben die geen enkel recht om u een boete te geven als ge daar staat.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                                      https://maps.google.be/maps?q=mechel...36.65,,0,12.96

93km/u waar je blijkbaar maar 70km/u meer mag... Zoals op Google te zien was het vroeger nog 90km/u, maar ja, 't is dan ook een gevaarlijke weg
                                      D'r zijn heel veel plaatsen waar je vroeger 90 mocht en nu maar 70 meer.
                                      Ze vinden altijd wel een reden om die belachelijke snelheidsbeperkingen te verantwoorden.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Iemand een idee of ze in die bocht van de autostrade naar de R6 soms flitsen (50) dus? Iemand heeft me gezegd dat ze daar soms met een driepikkel staan?

Comment

• Hmm, dat moet waarschijnlijk 86 zijn waar ik 80 mocht. Ik word gewoon niet veel geflitst (3keer op 18 jaar autorijden). Ik rij nooit als een zot, maar rij meestal (iets) boven de limiet. Al hangt dat ook van het verkeer af natuurlijk. Enkel in zone 50 probeer ik dat echt aan te houden.
                                          Last edited by Hayes; 05/11/2012, 20:43.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X