Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo moet dat, daar kunnen velen hier een voorbeeld aan nemen

Ik heb tot op heden ook nog geen enkele boete gehad, en hoop dat ook zo te houden.

Al weet je natuurlijk nooit, gisteren toch wel effe ietsje sneller gereden dan de max snelheid op weg naar het werk
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• paar jaar terug 199km/h op de E40, geldboete en rijbewijs opnieuw moeten afleggen.
      dat het midden in de nacht was en nog in de tijd dat de lichten aan waren op de snelwegen speelde blijkbaar geen rol
      lets have some more member berries

Comment

• 3 jaar terug geflitst op de snelweg thv het benzinestation Ranst richting Antwerpen tegen 176 gecorrigeerd. Dit tijdens de zomer bouwvakantie op een zonnige zaterdagochtend om 07.00u ( geen kat op de baan, buiten dienen Duitser waarin ik niet wou toegeven )

1 jaar later het mogen gaan uitleggen op de politierechtbank, €550,00 boete en 10dagen zonder rijbewijs waarvan ik die 10 dagen mocht kiezen, heb deze dan tijdens d ekerstvakantie genomen en 10 dagen naar Tenerife geweest
        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Toen ik geflitst werd in Tienen, stond er net nadat ik thuis kwam een patrouille van de dispatching Wetteren aan de deur. Ze kwamen vragen wie er met de motor gereden had, vroegen of ze hem mochten zien in de garage. Was blijkbaar om vast te stellen dat deze nog warm stond. Raar vond ik. Stond wel op politieverslag. Stond wel op hun foto (multanova of zo iets) dat ik aan het remmen was. Rechter vroeg hoe hard ik dan wel reed? 210 meneer... Alsof ik ging zeggen dat het 240 was of zo? Zodat ik nog zwaarder kon beboet worden zeker??? Rijbewijs heb ik wel niet meteen moeten afgeven. Was pas na (betekende) uitspraak van politierechtbank dat ik het moest afgeven op politiekantoor.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Ik heb nu 3j rijbewijs en 2x geflitst. Ergste, 138 op E17 en gecorrigeerd naar 129 dacht ik... Ik rijd nooit snel alleen 's avonds, 's nachts durf ik al eens wat meer met mijn voet te spelen (autosnelweg he)... Zeker rond 00.00h tegen een A7.
            Last edited by ; 03/11/2013, 22:29.

Comment

• Is een radardetector een goed idee?

Comment

• Neen radardetector is geen goed idee, als ze je daarmee snappen ben je er ook nog niet. Minimaal € 600 boete (en kan oplopen tot € 6000) en waarschijnlijk rijverbod (van 8 dagen tot 5 jaar) en als ze het echt slecht willen een gevangenisstraf van 15 dagen (tot maximaal 3 maanden) + inbeslagname van de detector dus neen is niet een bijster goed idee. Plus dan nog dat er geen garantie is dat je detector je voldoende tijdig zal verwittigen voor de controle...
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• 155 in zone 70.
                  218 per uur in FR op de snelweg was ook niet slecht.

Comment

• ik heb op dat vlak geluk gehad. heb in de ardennen meermaals +250 gereden met de motor, ook op de ninoofstesteenweg van de avondschool komende dik over de 250 gedaan (zone70) en dan VOL in de remmen voor de flitsers (wou weten hoe snel ik kon tussen 2 flitsers)

heel lang geleden aan de kanten van gent ook eens geflitst aan 85 in bebouwde kom. was verkeerd gereden en het volgende licht stond op rood, dus maak snel een U-bocht en acceleer weer weg. blijkbaar was er van dat verkeerslicht tot de eerste zijstraat bebouwde kom. gelukkig dat ik acceleerde. hadden ze 20meter verder gestaan, had veel sneller gegaan. boete was toen 70€. het ze niet eens zien staan (zowel bij heenrijden als terugkeren niks gezien).

ergste geflitst was met een nieuwe firmawagen. net in groot bijgaarden gaan ophalen en op weg naar oostende geflitst in aalter. k wou ook eens weten hoe snel die kon. reed toen 147km/h na correctie met een grote camionette (72km op de teller, dat weet ik nog goed, ferm onder men kloten gekregen van de baas toen). hele boterham van "ge moet u auto behandelen zoals een goede huisvader", en van "rijd met onze wagens zoals ge met u eigen wagen doet". op dat laatste heb ik hem wel terug gepakt. antwoorde hem dat die camionette zo hard niet kan als men capri 2.0 . baas kende mijne rijstijl met men privéwagens. altijd volgas en ge zag zo aan zijn gezicht dat hij die laatste beter niet tegen mij had gezegd.
                    nooit een auto kapot gereden en heb 11firmawagens ofzo gehad op 7jaar tijd
                    Last edited by ; 04/11/2013, 08:42.

Comment

• Wat is je ergste snelheidsovertreding ?

Geflitst aan 128km/u in zone 50. (Was toen nog beginnende bestuurder :s )

De oorspronkelijke uitspraak was:
                      45 dagen rijverbod + 500 euro boete + kosten + bijdrage aan een fonds

Dankzij het volgen van een vrijblijvende cursus van 3 dagen was de uitkomst uiteindelijk 15 dagen rijverbod + kosten en het fonds en zijn de overige 31 dagen rijverbod + 500 euro met uitstel voor 3 jaar.

Totale kost (mede door de cursus) kwam het op 600 euro kosten voor mij.
                      390 euro voor de cursus
                      210 euro voor de gerechtskosten plus de bijdrage voor het fonds.
                      Last edited by Brebelco; 07/11/2013, 22:05.
                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                        Geflitst aan128km/u in zone 50. (Was toen nog beginnende bestuurder :s )
                        Damn!

Comment

• Bij mij was het 159 per uur in een zone 90.
                          Gelukkig was het wel in Frankrijk, resultaat was 750€ boete en een rijverbod van een week, die enkel van kracht was in Frankrijk.

Comment

• Bij mij was het 159 per uur in een zone 90.
                            Gelukkig was het wel in Frankrijk, resultaat was 750€ boete en een rijverbod van een week, die enkel van kracht was in Frankrijk.

Comment

• Een tip voor wie niet graag naar de politierechtbank stapt: in veel wagens kun je een snelheidslimiet ingeven, als je die overschrijdt springt die limiet te voorschijn in je dashboard met geluid. Zo stel ik in mijn auto's al een kleine 10 jaar "170" in als limiet want zo weet ik dat ik op dat moment in de realiteit (plus reductie van 6%) net onder de 160 km/u zit moest ik geflitst worden en dus net geen rechtbank. Intussen al enkele keren geflitst aan een kleine 160 km/u (gereduceerd) op de autosnelweg, dus telkens een boete van tegen de 200 EUR.

Grootste boete was in zone 50 op een zondag toen ik heel rap mijn ouders moest voeren naar het station, het was toen meer dan 200 EUR en nipt geen rechtbank. Ik was eigenlijk van plan ze al naar Zaventem te voeren, dat had me minder gekost. Ze hebben toch nipt hun trein gehaald (ik gooide bijna letterlijk hun valeizen op de juiste trein want tegen dat ze zagen welk perron ze moesten hebben en hoe ze daar moesten geraken was de trein wellicht al eens heen en terug gekeerd :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hmn_pwr Bekijk Berichten
                                Een tip voor wie niet graag naar de politierechtbank stapt: in veel wagens kun je een snelheidslimiet ingeven, als je die overschrijdt springt die limiet te voorschijn in je dashboard met geluid. Zo stel ik in mijn auto's al een kleine 10 jaar "170" in als limiet want zo weet ik dat ik op dat moment in de realiteit (plus reductie van 6%) net onder de 160 km/u zit moest ik geflitst worden en dus net geen rechtbank. Intussen al enkele keren geflitst aan een kleine 160 km/u (gereduceerd) op de autosnelweg, dus telkens een boete van tegen de 200 EUR.

Grootste boete was in zone 50 op een zondag toen ik heel rap mijn ouders moest voeren naar het station, het was toen meer dan 200 EUR en nipt geen rechtbank. Ik was eigenlijk van plan ze al naar Zaventem te voeren, dat had me minder gekost. Ze hebben toch nipt hun trein gehaald (ik gooide bijna letterlijk hun valeizen op de juiste trein want tegen dat ze zagen welk perron ze moesten hebben en hoe ze daar moesten geraken was de trein wellicht al eens heen en terug gekeerd :-)
                                Dus m.a.w jij betaalt graag boetes?
                                Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Ergste boete: 50 euro. 53 gecorrigeerd in zone 50. Eerste week dat ik mijn rijbewijs had(05/2010) sindsdien geen enkele meer.
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                    Geflitst aan 128km/u in zone 50. (Was toen nog beginnende bestuurder :s )

De oorspronkelijke uitspraak was:
                                    45 dagen rijverbod + 500 euro boete + kosten + bijdrage aan een fonds

Dankzij het volgen van een vrijblijvende cursus van 3 dagen was de uitkomst uiteindelijk 15 dagen rijverbod + kosten en het fonds en zijn de overige 31 dagen rijverbod + 500 euro met uitstel voor 3 jaar.

Totale kost (mede door de cursus) kwam het op 600 euro kosten voor mij.
                                    390 euro voor de cursus
                                    210 euro voor de gerechtskosten plus de bijdrage voor het fonds.
                                    dus gewoon GEEN boete moeten betalen eigenlijk.
                                    WTF.
                                    wat een land. ben blij voor u, maar dat vind ik geen straf voor 128 in bebouwde kom eigenlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                      dus gewoon GEEN boete moeten betalen eigenlijk.
                                      WTF.
                                      wat een land. ben blij voor u, maar dat vind ik geen straf voor 128 in bebouwde kom eigenlijk
                                      Nee idd, maar had ik die cursus niet gevolgd dan was de boete er wel geweest waarschijnlijk. Plus ze is nog niet helemaal weg e

Het heeft mij in totaal 600 euro gekost. Had ik veel andere leukere dingen mee kunnen doen.
                                      Boete of niet (al is 600 voor een student ook niet niks natuurlijk), het is alsinds een goede les geweest!
                                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• hieronder
                                        Last edited by hmn_pwr; 13/01/2014, 23:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                          Dus m.a.w jij betaalt graag boetes?
                                          Neen, voor de rechtbank lopen de boetes wel direct hoger op hé. Ik heb trouwens normaal 1 boete per jaar maar recent op een dikke maand tijd twee, telkens niet op de autosnelweg, 50 en 90 euro en wees gerust dat ik toen ff gevloekt heb.

En ter verduidelijking: het is niet dat ik op de autosnelweg constant tegen die grens van de 170 km/u rijd.
                                          Maar soms kun je zo gehaast zijn en is de autosnelweg zo goed als volledig leeg en een heel goed wegdek dat de verleiding groot wordt om meer dan 170 km/u te rijden op de teller.

Comment

Working...
                                          X