Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongelimiteerde Autobahnen (D): Waar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik heb jouw route een paar dagen geleden (via Karlsruhe) gedaan, enorm veel werken vanaf Kerpen - weinig onbegrensd.
    Als ik jou was, ik zou gewoon cheapo tanken in Luxemburg en via Nancy rijden, dan ontwijk je nog de péage en op een zondag is dat best leuk rijden.
    Ja, deed dat vroeger ook altijd, Metz, Nancy, Epinal, Mulhouse, Basel enz....

    Comment


    • het is een spook dat ronddwaald

      maar nu zijn zelfs de kerken en de constructeurs pro

      Onbeperkt hardrijden op een aantal Duitse snelwegen lijkt nu echt onder druk te komen. De Raad voor de Verkeersveiligheid adviseert een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur. Zelfs automobielclubs en kerken gaan erin mee.

      Comment


      • Rückt Tempo 130 auf Autobahnen jetzt näher? Im Streit um ein Tempolimit spricht sich der Verkehrssicherheitsrat dafür aus. Das sind seine Argumente!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Jammer, het zal er ooit wel van komen zeker.
          BMW X5 45e

          Comment


          • beetje teken dat de duitsers de verbrandingsauto hebben opgegeven, of verkeerde conclusie

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              beetje teken dat de duitsers de verbrandingsauto hebben opgegeven, of verkeerde conclusie


              Omdat een EV niet tot aan de afrit raakt als hij boven de 130KM/u gaat ?

              Comment


              • voila + zoveel cheaper om produceren een kar die maar 130 moet rijden ipv 300 dat verder nergens wordt gebruikt...laat tesla maar centen uitgeven om een auto 250 te laten rijden

                windtunneling voor ruitenwissers, windgeruis...veiligheid, stevigheid chassis, remmen banden...noem maar op


                ...stel je voor dat trump bepaalde stukken highway gaat vrijgeven van snelheid

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten


                  ...stel je voor dat trump bepaalde stukken highway gaat vrijgeven van snelheid
                  Das wat ver, ik ga nooit voor het avondeten thuis zijn dan

                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                  Comment


                  • De lockdown in Atlanta maakt enkele autoliefhebbers nogal … euhm … enthousiast. Nu de wegen er rustig zijn, vinden er zogenaamde coronaraces plaats. En dat is niet zo heel veilig, natuurlijk. Als oplossing wil de stad een plek aanwijzen waar mensen met hun auto’s vrijuit lol kunnen trappen en hun automobiel ei kwijt kunnen.

                    Comment


                    • Het wordt alleen maar minder plezant. Teveel mensen

                      Comment




                      • dat niet alleen hoor, je wissers doen het niet meer, je schuifdak geraakt niet meer dicht, spiegels en motorkap gaan trillen en dan moeten ze gewoon je hele auto niet meer voorzien op 350 km/u, gewoon besparing
                        Last edited by bobo; 07/07/2020, 01:26.

                        Comment


                        • De koeling is ook nogal een impact.
                          Als je langere tijd >300 wil kunnen rijden, dan moeten er grote olie en waterkoelers aan boord zijn die bij lagere snelheden alleen maar dood gewicht zijn, en niet goed voor de aerodynamica, en dus verbruik.
                          De Bugatti Chiron is eigenlijk een rijdende radiator....

                          Zelf heb ik het ooit gemerkt met een VW Sharan 170 pk.
                          Die ging ca 210 km/h in D, en daar zat een digitale oliethermometer in.
                          Bij normale ritten in B ging die naar 100-110 graden.

                          Op een avondrit kon ik die eens een kwartiertje planken.
                          Verbruik op dat stuk ging naar 20l/100km, en olietemperatuur steeg naar 138 graden (en daar zat dus een oliekoeler in).
                          Als je bedenkt dat er op dat moment > 40l brandstof per uur wordt doorgestookt is dat behoorlijk wat....
                          Een Veyron aan 400 km/h verstookt ca 400l brandstof per uur. Dat is héééél veel warmte die weg moet, gelukkig het grootste deel door de uitlaat.

                          Last edited by Tommie1; 07/07/2020, 10:15.

                          Comment


                          • En toch heeft het iets, zelfs met een modale auto, om gewoon eens te kunnen planken.

                            Twee weken geleden uit pure verveling op een zondag naar de ring gereden (waar je nergens mag kijken, alles hermetisch afgesloten, ben dan maar een beetje aan de befaamde naftpomp gaan kijken en eens gaan wandelen), amper verkeer ‘s ochtends in het oprijden. Een auto die een topsnelheid van 200 heeft volgens het boekje in lichte bergaf 205 op de teller zien zetten geeft zoveel voldoening... eventjes dan, want het is snel saai en nadien ga je 150 rijden en besef je dat dat een veel logischere cruisesnelheid is in een modale gezinswagen met 120 pk.

                            Nu is dat uit m’n systeem en hou ik me het komende jaar weer netjes aan de regels in BE, ook op plaatsen waar de regels absurd zijn.

                            Anderzijds is cruisen aan 100 ook niet slecht, paar dagen geleden naar Rotterdam geweest, mag je overdag overal maar 100 meer in NL... en eigenlijk steekt dat niet tegen bij mij...
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Da's nu vreemd Timothy want ik heb nu de omgekeerde ervaring. Ik rij vrij veel in NL en heb altijd 100 gereden. Bij het voorbijsteken ff gas geven tot 120/130 om het snellere verkeer niet te hinderen. Maar nu het in NL overal 100 is geworden vind ik het zeer onaangenaam rijden. Wat een gesukkel is dat daar nu geworden. Terwijl ik anders normaal gezien richting Zeeland rij via Eindhoven/Tilburg/Breda rij ik nu via Antwerpen om een deel van de Nederlandse snelweg te mijden.

                              Comment


                              • Vooral omdat de NL'ers bij ons ook gewoon 100 blijven rijden
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Da's nu vreemd Timothy want ik heb nu de omgekeerde ervaring. Ik rij vrij veel in NL en heb altijd 100 gereden. Bij het voorbijsteken ff gas geven tot 120/130 om het snellere verkeer niet te hinderen. Maar nu het in NL overal 100 is geworden vind ik het zeer onaangenaam rijden. Wat een gesukkel is dat daar nu geworden. Terwijl ik anders normaal gezien richting Zeeland rij via Eindhoven/Tilburg/Breda rij ik nu via Antwerpen om een deel van de Nederlandse snelweg te mijden.
                                  Dat is vreemd, er word nu veel minder nerveus gereden dan voorheen. Het gaat nu wel geen bal vooruit maar het onnodige geyo-yo-gedoe is totaal verdwenen en we staan nu minder in de file, behalve als ze weer eens een keertje in elkaars gat gezeten hebben want dat is in Nederland ongeval top1!


                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Moet nu wel zeggen na een week Oostenrijk met autostrade op max 100 dat ik daar eigenlijk geen probleem mee heb. Het gaat niet vooruit maar wel relaxt rijden. Verbruik is ook 1.5 liter minder dan op 120.

                                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Moet nu wel zeggen na een week Oostenrijk met autostrade op max 100 dat ik daar eigenlijk geen probleem mee heb. Het gaat niet vooruit maar wel relaxt rijden. Verbruik is ook 1.5 liter minder dan op 120.

                                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                                      Serieus? Ook maar honderd meer op hun snelwegen? Erg hé, zoals ik al schreef, gaat inderdaad niet meer vooruit. Als je in Nederland zo eens een keer naar Eemshaven of Delfzijl moet rijden, vrees je dat je nooit meer zal toekomen eens je Utrecht gepasseerd bent. Het grote voordeel is dan inderdaad je verbruik. Ik verdien sinds de invoering nu twee maal aan mijn ritjes in Nederland.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X