Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijexamen Alken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rijexamen Alken

Ik moet binnenkort mijn rijexamen gaan afleggen in het examencentrum van Alken. Zijn er hier mensen die bepaalde routes, welke afgelegd worden tijdens het examen, kennen?

U zou me hiermee een grote dienst bewijzen, alvast bedankt.

Deze route's veranderen misschien regelmatig?
    Maar er dient wel rekening mee te houden dat het voornamelijk rijden in Hasselt zal zijn

Comment

En dan vooral in Runkst.

Maar da's daar quasi altijd éénrichtingsverkeer, en als 't dan toch tweerichtingsverkeer is, is er maar plaats voor ene auto.
      Dus dan moet ge wat anticiperen met wat ge in de verte ziet afkomen en correct uw voorrang pakken/geven.

Niet zo'n onoverkomelijk examen als je wat geoefend hebt.
      Veel succes !
      Last edited by sibi; 11/12/2007, 21:14.
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

volgt een bijleske bij een rijschool uit het Hasseltse, die doen dan meestal iin examenroute met u.

In bree heb ik dat ook gedaan indertijd, en de dag erna (examen) wist ik welke punten ik ging aandoen, en kon ik beter anticiperen.

Comment

Ik heb ook autorijschool gevolgd bij VRG. Mijn examen vertrok uit Alken via het industrieterrein naar de oude steenweg. Zo richting Hasselt centrum, daar wa rondgereden en nadien via de grote ring terug de N80 op om zo terug naar het examencentrum te gaan

Comment

k'zie het nut er niet van in om u routes door te spelen...
            Later ga je ook rijden op wegen die je niet kent hoor

Comment

En vooral veel voorrang van rechts in Runkst, ook deze niét vergeten te nemen als je er recht op hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                Zwijg!

Comment

Je kan best ook eens de 2 verbindingswegen tussen de expressweg en oude baan verkennen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                    Zwijg!
                    brulaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                      En dan vooral in Runkst.

Maar da's daar quasi altijd éénrichtingsverkeer, en als 't dan toch tweerichtingsverkeer is, is er maar plaats voor ene auto.
                      Dus dan moet ge wat anticiperen met wat ge in de verte ziet afkomen en correct uw voorrang pakken/geven.

Niet zo'n onoverkomelijk examen als je wat geoefend hebt.
                      Veel succes !
                      Daar zeg je zoiets! Echt een kut-gemeente! En als het tweerichtingsverkeer is en er staan auto's langs u , opt eind van de straat rechts gaan staan! (nie gelijk mij int midden blijven staan ).

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                      Daar heb je wel een punt...

Comment

Euhm, die routes hangen uit in het examencentrum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                          Daar zeg je zoiets! Echt een kut-gemeente! En als het tweerichtingsverkeer is en er staan auto's langs u , opt eind van de straat rechts gaan staan! (nie gelijk mij int midden blijven staan ).
                          Als je geslaagd bent moet je een laagje rubber van die sportlimousine van je vader gaan verspreiden over het industriepark daar.
                          Die grote T daar, ideaal om wat rondjes te draaien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            Als je geslaagd bent moet je een laagje rubber van die sportlimousine van je vader gaan verspreiden over het industriepark daar.
                            Die grote T daar, ideaal om wat rondjes te draaien
                            En dan is mijn pas behaald rijbewijs "alweer" weg!

Comment

Heb daar 10 jaar geleden ook mijn rijbewijs gehaald. Dat was nog de tijd van vóór het rond punt net voor je Hasselt binnen rijdt. Wij gingen dan richting Raepertingen, rond Hasselt en dan terug via Runkst.

De eerste keer was ik gebuisd omdat ik mij aan de snelheidsregels had gehouden In die tijd mocht je nog 90 op dat industrieterrein. Maar volgens de examinator gold dat niet voor bochten en zeker niet voor die scherpe bocht als je het industrieterrein oprijdt.

De tweede keer moest ik via een klein brugje waar je het aankomend verkeer moest doorlaten.
                              Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                              Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Ook opletten bij het verlaten van het examencentrum, is zone 50

Comment

Working...
                                X