Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ongevallen topic van AW Forummers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    bij een stilstaande tram kun je logischerwijze mss eventueel domme voetgangers verwachten, ook onbesuisde kinderen

en een been breken doet ferm zeer
    net als bij een cremegelace-kar!!! altijd opletten!

tzijn ook soms maar kinderen hé, en iedereen kan es verstrooid zijn.

Comment

Ikzelf heb nog maar 2 kleine accidentjes gehad, 1 keer met de espace van mijn moeder de rechterspiegel die dichtgeklapt was en het glas gebroken omdat ik moest uitwijken voor een vrachtwagen die veel te vlug de bebouwde kom inreed. En 1 enkele weken geleden aan een snelheid van mss 5 km/u tegen een pé gereden op een rond punt omdat ik achter mij aan het kijken was of er geen fietsers aankwamen om het rond punt af te rijden en die man voor mij plots stopte. Zijn auto had niks en mijn plastic bumpers kunnen daar ook wel tegen.

Mijn moeder heeft heel lang geleden wel eens een grappig accidentje gehad, ze was voor de deur geparkeerd in een straat die helt en ze was de boodschappen naar binnen aan het dragen en toen ze terug buiten kwam was de auto weg. Na enige tijd had ze door dat haar auto beneden aan de overkant van het kruispunt in een café stond.
      1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten
        Ikzelf heb nog maar 2 kleine accidentjes gehad, 1 keer met de espace van mijn moeder de rechterspiegel die dichtgeklapt was en het glas gebroken omdat ik moest uitwijken voor een vrachtwagen die veel te vlug de bebouwde kom inreed. En 1 enkele weken geleden aan een snelheid van mss 5 km/u tegen een pé gereden op een rond punt omdat ik achter mij aan het kijken was of er geen fietsers aankwamen om het rond punt af te rijden en die man voor mij plots stopte. Zijn auto had niks en mijn plastic bumpers kunnen daar ook wel tegen.

Mijn moeder heeft heel lang geleden wel eens een grappig accidentje gehad, ze was voor de deur geparkeerd in een straat die helt en ze was de boodschappen naar binnen aan het dragen en toen ze terug buiten kwam was de auto weg. Na enige tijd had ze door dat haar auto beneden aan de overkant van het kruispunt in een café stond.
        Grappig? Raar gevoel voor humor. Heb dat ook eens aan de hand gehad. Sta in de winkel mijn beurt af te wachten, komt er iemand binnen om te vragen wie zijn auto midden in de straat staat. Bleek dat de mijne te zijn . Mooi van de oprit afgebold en gelukkig blijven steken aan het hoge drempel van het voetpad aan de andere kant van de straat. Geen schade!
        Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
        Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Idem hier.
          Moest mijn broer naar de garage brengen en net nadat we waren uitgestapt, begint er me daar ene te claxoneren. Ik bekijk die kerel op een manier van 'wat scheelt er?' maar ik kreeg meteen in de gaten dat die daar zat teken te doen naar mijn auto die stilaan begon achteruit te bollen en tegelijkertijd al uit zijn auto sprong om mijn auto gaan tegen te houden. Gelukkig liep mijn broer enkele meters voor mij en werd zijn aandacht ook meteen getrokken. Hij is naast me door 'geraast' om samen met die kerel mijn auto tegen te houden zodat ik tegelijkertijd mijn deur kon losmaken en de rem induwen.

Mijn auto zou nooit de openbare weg opgebold zijn omdat het na het fietspad dat tss de parking en de weg lag een kleine helling is. Maar was toch content dat mijn bakje ongedeerd en zonder accidenten weer stil stond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
            Idem hier.
            Moest mijn broer naar de garage brengen en net nadat we waren uitgestapt, begint er me daar ene te claxoneren. Ik bekijk die kerel op een manier van 'wat scheelt er?' maar ik kreeg meteen in de gaten dat die daar zat teken te doen naar mijn auto die stilaan begon achteruit te bollen en tegelijkertijd al uit zijn auto sprong om mijn auto gaan tegen te houden. Gelukkig liep mijn broer enkele meters voor mij en werd zijn aandacht ook meteen getrokken. Hij is naast me door 'geraast' om samen met die kerel mijn auto tegen te houden zodat ik tegelijkertijd mijn deur kon losmaken en de rem induwen.

Mijn auto zou nooit de openbare weg opgebold zijn omdat het na het fietspad dat tss de parking en de weg lag een kleine helling is. Maar was toch content dat mijn bakje ongedeerd en zonder accidenten weer stil stond.
            Wel niet zonder gevaar, zo'n auto willen tegenhouden.... anderhalve ton on the loose.... dat stop je niet op 1-2-3..
            Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
            Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              nee je wordt niet automatisch in je ongelijk gesteld, maar de voetganger wordt (terecht, naar mijn idee) altijd wél vergoed
              Thanx voor de reactie, ben ik daar ook weer uit.

Comment

De auto waar ik heb mee leren rijden is ook eens naar beneden gebold. Onze oprit helt sterk af, maar bovenaan de oprit hebben we langs de rechterkant een stukje'parking' gemaakt met grasdallen. Ook dat helt een beetje af. Ik had me geparkeerd en de handrem opgetrokken. Normaal gezien zet ik me altijd in vitesse (maakt het uit of je in vooruit of achteruit staat?) maar omdat mijn zus na mij moest rijden zette ik de auto dan niet in vitesse. Toen ik weer buiten kwam om de post te halen stond de auto al halfweg de oprit, gelukkig stonden de wielen naar boven gericht anders was hij naar beneden gereden.

Een collega van mijn vader die op bezoek kwam had wat anders voor. Zondagmiddag was hij hier en hij parkeerde zijn auto op de oprit (neus naar beneden) en enkel op handrem. De auto ging zachtjes aan naar beneden tot wanneer onze pick-up de A4 stopte. Het was een duur bezoekje voor die man. Zijn schade: linkerkoplamp, bumper, motorkap, radiator en claxon. Onze schade: plastiek letter van de nummerplaat in twee. lol
                Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                  Wel niet zonder gevaar, zo'n auto willen tegenhouden.... anderhalve ton on the loose.... dat stop je niet op 1-2-3..
                  Mijn auto was nog maar pas en héél lichtjes aan het bollen op dat moment. Het was trouwens ook maar licht hellend.

Comment

*Vlamnieuwe Honda Accord achteruit tegen een nieuwe Jazz gezet... paar duizend euro schade.

*Eerste keer in sneeuw rijden, totaal onderschatten, en gewoon heel rustig tegen een verkeersbord aanschuiven. Paar schrammetjes op de bumper

*Net rijbewijs. Regen. 180 graden bocht. Te hard ingestuurd. Auto breekt uit.
                    Ik raak nog net de vangrail met de poep. Schade viel 100 pro cent mee. Bumper was alleen losgeklikt.

Vooral van het laatste heb ik echt geleerd. De andere 2 zijn gewoon domme pech.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                      Grappig? Raar gevoel voor humor. Heb dat ook eens aan de hand gehad. Sta in de winkel mijn beurt af te wachten, komt er iemand binnen om te vragen wie zijn auto midden in de straat staat. Bleek dat de mijne te zijn . Mooi van de oprit afgebold en gelukkig blijven steken aan het hoge drempel van het voetpad aan de andere kant van de straat. Geen schade!
                      Tuurlijk was het op dat moment helemaal niet grappig, maar ongeveer 20 jaar later kan daar natuurlijk wel mee gelachen worden. Ik heb in ieder geval geen zo'n raar gevoel voor humor
                      1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

in dit topic kan ik zeer veel posten maar geen zin daarvoor

1 die mij wel altijd zal bijblijven ...

toen ik een jaar of 2 mijn rijbewijs had heb ik een jongen met zijn fiets omver gereden

ik had om 19u of zo gedaan met werken en op weg naar huis op de grote baan van harelbeke richting bavikhove kwam er plots een fiets van recht uit een klein weggetje gevlogen en ik kon onmogelijk uitwijken

ik heb hem vooraan geraakt , hij heeft op mijn dak gevallen en zo over de auto kwam hij terecht op de weg
                        redelijk zwaargewond lag hij op de weg te bloeden
                        er stopten direkt verschillende auto's en de 100 werd gebeld door een inwoner daar ergens
                        de politie kwam er ook bij en ik moest blazen maar het was negatief' niks gedronken)

het was een 14jarige jongen uit hulste ( harelbeke)

enkele dagen na het ongeval ben ik hem gaan bezoeken in het ziekenhuis en hij lag nog op het intensief ( vele breuken en zijn geheugen weg)
                        daar heb ik nog met zijn beide ouders gesproken en die vertelden mij dat hij altijd veel te zot en gejaagd met de fiets reed

alles is terug goed gekomen met die jongen , maar had ik toen een paar pinten gedronken na mijn werk ( wat ik anders wel eens deed ) kon ik daar een ferme boete of kweet nie wa nog moeten betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten

juist met de Micra 1 maal tegen borduur, siervelg kapot maar da vond ik geen drama
                          Heb ik ook eens voorgehad, maar bij mij waren het 2 kapotte velgen en een klapband.

Comment

Ik kwam ooit eens een rond punt opgereden. Die pee aan de volgende oprit van dat rondpunt dacht dat hij zich nog voor mij kon schieten. Niet dus.

Ik vol in de ABS (golf iv abs suckt btw) en die vent net geraakt op zijn achterbumper. Ik week uit van links naar rechts en had hem geraakt met de bumper linksvoor. Aan zijn bumper hing er lak van den onzen van links naar rechts

Geregeld zonder verzekering en polies. Die vrouw wou polies bellen, khad het haar beter laten doen. Nu hebben wij alles betaald (300 euro ) Als de polies had geweest was ik mss nog in m'n recht geweest (voorrang, want ik was al op het rond punt) of mss niet (je moet altijd kunnen stoppen )
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Helaas al enkele ongevallen gehad:

Ergens in 't jaar 2002:

Betonnen paaltje omvergereden toen ik moest uitwijken voor een kleine op de fiets. Buiten een scheef paaltje en wat krassen op de bumper geen schade. (Ford Sierra) Geen kosten.

Nog in 2002:

Moeten uitwijken voor iemand die van een oprit kwam, afsluiting meegenomen. Buiten de kapotte afsluiting ook maar weinig schade, paar krassen en 1 kapotte pinker. (Ford Sierra) Afsluiting ter mijner laste, de tegenpartij die het maneuver uitvoerde was "gaan vliegen".

Jaar 2003:

's Avonds laat na het uitvoeren van een maneuver (vertrekken vanuit geparkeerde stand) een ongeval veroorzaakt waarbij de tegenpartij tegen aanzienlijke snelheid op m'n voorwiel gevlogen is. De tegenpartij was dronken, onverzekerd, reed te snel en zonder lichten. Tegenpartij lichtgewond, brandweer terplaatse moeten komen voor reiniging rijbaan. Beide voertuigen totaal verlies. Na discussies toch in fout gesteld. (Ford Mondeo Clipper, firmawagen)

Jaar 2004:

Een autobus tegen m'n geparkeerde wagen gereden. Ik stond netjes geparkeerd maar wel met gedraaide wielen, de achterwielen van de bus hebben mijn voorwiel geraakt. Schade: ophanging, band, velg, kleine 1.000 EUR in totaal vergoed door De Lijn. (Chrysler Saratoga)

Jaar 2005:

Een vrachtwagen heeft m'n geparkeerd voertuig geramd met vluchtmisdrijf. Schade niet meer laten maken wegens het verkrijgen van een firmawagen.

Jaar 2005:

Fietser omvergereden bij het verlaten van het bedrijfsterrein. De fietser reed op het verkeerd fietspad. Fietser lichtgewond, beperkte schade aan fiets, geen schade aan voertuig. Na discussies toch in fout gesteld.

Jaar 2006:

In Brussel moeten remmen (snelheid pakweg 20 à 30 per uur) voor een tegenligger terwijl ik geen grip had (ijzeren roosters boven een tunnel). Geen schade aan voertuigen maar de tegenpartij (nieuwe Belg) kreeg plots pijn toen de ganse familie er stond. Mij daar eens serieus kwaadgemaakt en uiteindelijk gewoon de papieren opgesteld. Geklasseerd zonder gevolg. (Ford Focus Clipper, firmawagen)

Jaar 2006:

Aanrijding met vrachtwagen, minieme schade, woord tegen woord. Ieder z'n eigen schade dus. Geregeld via omnium. (Ford Focus Clipper)

Jaar 2007:

In put gereden te Londerzeel op A12. 2 velgen beschadigd + 2 banden. Klacht ingedient en gewonnen. Schade betaald via verzekering Vlaams Gewest.

Jaar 2007:

Geramd door een vrachtwagen die me niet gezien had. 3.000 EUR schade, niet meer hersteld aangezien m'n nieuwe wagen al in bestelling was. (Ford Focus Clipper, firmawagen)
                              Last edited by ; 22/10/2007, 17:22.

Comment

Aangereden door een idioot die vluchtmisdrijf gepleegd heeft waardoor ik op de andere rijstrook een Citroen C1 heb "gepakt" die 90 reed...

Voor:

Na:

+- 5500 a 6000€ stukken dus verkocht...

Comment

In januari 2003 (had men rijbewijs nog geen heel jaar) met de Vectra beginnen slippen en tegen een muur van een schuur geschoven.
                                  Ik was toen amper 1 kilometer van huis, was op weg naar school.

De vectra is later nog gebruikt door de politie van Sint-Truiden ivm veiligheid voor de zwakke weggebruiker.
                                  Heeft een tijdje in Nieuw Sint-Truiden gestaan met een fiets eronder
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Brokkentopic!
                                    • 7 jaar oud, ik mocht papa's auto zelf van 't huis in Helkijn naar de schuur rijden (zo'n kilometer ver, hij was uiteraard mee), ik kon al rijden en schakelen (ik had een oud Renaultje 4 met crossbandjes staan in de schuur, en had al duchtig geoefend op de velden), dus dat zou wel lukken ... tot ik mezelf in de penarie stak door te panikeren omdat een politie-voertuig 500 meter verder net voor me de straat indraaide die ik moest, 'k heb in een ruk 't stuur omgeslagen en een andere straat ingereden, maar dat was buiten de auto gerekend die stilstond in die straat om ze uit te rijden ... en ik had (zij het zéér lichtjes) z'n neus mee
                                    • 18 jaar, enkele maanden m'n rijbewijs, en een 325i touring met sperdifferentieel onder m'n gat, beetje teveel gas in de +- 180° rechtse bocht om (als je van Ingelmunster komt) rechtsop te draaien terug naar Ingelmunster daar aan de Porsche garage : *zwiep* + te lang tegengestuurd en hoppaaaaa, rond. 't Was gelukkig 's avonds laat (ik kwam terug van 'n weekendje surfen, auto zat vol surfmateriaal en ik zat in surfpak in de auto) ... maar 'k ben zonder iets te raken in de zijberm beland, geen schade
                                    • enkele weken later, rijd ik in Deinze gewoon rechtdoor op een zeer brede kasseibaan zonder wegmarkeringen, achter een camionette die op een bepaald moment geleidelijk naar rechts afwijkt (richting wegrand) en vertraagt, en net op 't moment dat ik die, zonder extra gas te geven of te moeten aan m'n stuur draaien ('t was daar zeer breed), "inhaal" trekt die z'n stuur over om naar links de baan over ts steken ... heb nog alles gedaan om 'm te ontwijken maar 't was vergeefs en heb toch z'n flank mooi geschraapt (en die van de auto van m'n pa, dus), wel in recht verklaard (terecht)
                                    • nog 'n paar weken later wederom een dubieus accident : ik sta te wachten om een éénrichtingsstraat in te rijden, met fietspaden langs beide kanten (tussen de rijweg en parkeerplaatsen voor auto's, ook langs beide kanten), zie dat alles vrij is (op die fietser in de verde na), en begin de straat op te rijden, m'n neus is nog geen meter over de haaientanden of BAF een mobilette oerend hard op/in m'n motorkap, de berijder ervan vliegt over de neus van m'n auto 't voetpad op ... serieus gewond ... 'ie had z'n helm aan z'n arm, reed volgens getuigen 80 km/u en later volgens de rollentest kon die brommer 110 per uur, en die fietser die ik had gezien hing aan z'n arm (voortgetrokken) en kon maar nét m'n auto ontwijken, uiteindelijk in recht verklaard (terecht)
                                    • anderhalf jaar geleden keihard van m'n BMW-motor gereden door een naar drank stinkende lowlife in een roeste 205, ik deed 40 en hij 90 enkele meters nét buiten de bebouwde kom, ik werd achteraan dus opgeschept, m'n motor is 50 meter verder doorgevlogen, de hele baan lag onder de brokstukken, maar aangezien 'ie me pal achteraan had gepakt én aangezien ik 'm niet had zien aankomen (en dus ontspannen zat en niet krampachtig) ben ik dus *gelukkig* zonder zware verwondingen op de stoep gekwakt ... en die lieve intelligente gediplomeerde onpartijdige Politie-man die eerst ter plaatse was kwam beschuldigend naar mij toegelopen toen ik nog zonder adem lag te kermen van de pijn op de grond ("Aha, gij kwam van de andere richting, en te snel zeker?"), terwijl de man die me had aangereden, en die naar drank stonk, niet eens heeft moeten blazen ... en nadien hebben ze er nog een "getuige" bijgehaald, er stond immers niemand ter plekke op 't moment van 't ongeval, maar een uurtje later bleek er toch een getuige te zijn, nadien is gebleken dat dat 't zoontje is van de "bijzit" van diene zatlap, maar ja, hij was nog gedomicilieerd bij z'n echtgenote, en er viel niet te bewijzen dat 't allemaal opgezet spel was ... en tegen dat samenspannend zat werkloos plebs-krapuul kunde toch niks aanvangen, en ook een dikke merci naar de flikken toe om zo kordaat en onpartijdig de slachtoffers van ongevallen bij te staan, jullie zijn héle kerels, hoor *kots*
                                    • dik jaar geleden op de Ring : net voor Wippermann die stoeme SLK 200 K ingehaald (die was sneller op de rechte stukken, maar m'n BMW maakte gehaktballen van dat ding inzake bochtensnelheid), omdat 'ie me echt niet voor liet, maar in plaats van me plaats te gunnen bleef 'ie naast me plakken waardoor ik Wipperman vanaf de binnenkant bocht moest aansnijden, resultaat = buitenste achterwiel in het gras op 't einde van de bocht (135° opposite lock), en eerst rechtsachter en dan rechtsvoor de vangrail "geschraapt" (wel met toch nog 'n best harde knal) ... maar ik moet niemand met de vinger wijzen en ook die SLK niet, ik moest maar niet zo snel willen rijden hebben, of had 'm maar niet moeten inhalen
                                    Dat is 't zowat, denk ik.

Comment

ben jij in fout gesteld bij je motorongeval.

Comment

Ja, leuk hè. Ge wordt bijna DOOD gereden door een zatlap die aan 90 door de bebouwde kom raast, maar 't is een collega-drinkebroertje van die godverdommese vuile flikken, dus ze laten 'm niet blazen (en nu kan dat niet meer bewezen worden) en ze fabriceren een getuige terwijl ik in 't spoed lag, die verklaart dat ik keihard heb geremd.

Ik ben woest als ik eraan denk, dat godverdommese zat vuil plebsschorem dat "ongestraft" andere mensen dood kan rijden (of bijna), en de flikken (zoals genoegzaam geweten zijn 't doorgaans geen al te slimme gasten, die flikken, en een niet onaardig deel is zelfs dom tot oliedom want ander studeerden ze voor iets deftigs, en ze hebben één voor één last van het ik-draag-een-kepie-dus-ik-heb-het-hier-voor-het-zeggen-dus-allemaal-uwen-bek-toe-ik-ga-het-es-uitleggen) doen daar dan nog aan mee ook.

Nu, 't is maar ne moto van 6.000 EUR (geen omnium), en dat vuil roest 205-wrak van diene klootzak was toch gene zak meer waard, ik hoop dat 'ie zich met de schadevergoeding een bagger LG flatscreen-TV heeft gekocht waarvoor 'ie nog 1.500 EUR heeft moeten voor bijlenen bij Cofidis zodat 'ie nu nog dieper in de schuldenproblemen zit en helemaal niks meer van z'n leven zal kunnen maken.
                                        Last edited by ; 23/10/2007, 13:14.

Comment

Triestig. Want je was voor hetzelfde geld dood geweest, en dan nog in fout gesteld.....

Comment

Working...
                                          X