Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ongevallen topic van AW Forummers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

2000: Ik kom goedgezind van mijn examen Chemie in het 6e middelbaar als ik op de parklaan in St-Niklaas afdraai aan het rondpunt richting zwembad. Mijn brommerke was, eerlijk toegegeven, stevig opgedreven (nieuwe uitlaat opgezet) en dus kwam ik de bocht in tegen 40 ofzo, bocht uit volgas tegen 65 over het fietspad.

Oude mevrouw ziet me niet, draait de parking van zwembad op...knal ertegen, salto achterwaarts gemaakt. 1 minuut later word ik wakker en zie eerst naar mijn horloge (god knows why) en denk *fuck, nr de knoppen*, dan zie ik mijn brommer in 2 geplooid *damn, ookal nr de knoppen* en dan kom ik tot de vaststelling dat mijn linkervoet gewoon naast mijn hoofd ligt .
    Conclusie: linkerdijbeen gebroken, bot stak door het been, spoedoperatie waarbij men een ijzeren staaf + 3 vijzen in mijn been heeft geplaatst,1 week ziekenhuis en 3 maand revalideren. Zomerverlof naar de knoppen, geen vakantiewerk kunnen doen, blijvende pijn in mijn knie als ik lang moet zitten, rugpijn als ik lang moet lopen doordat nu mijn linkerbeen een kleine beetje langer is dan het rechter (nieuw bot dat ertussen is gegroeid)...
    Dus Pablo, trek niet al te snel conclusies over een beenbreuk. Ze zijn niet altijd even simpel. In totaal ben ik 3 keer onder het mes gemoeten voor 1 "stomme" beenbreuk. Een collega patient van me was aangereden op zijn moto, het stuk been onder zijn knie was letterlijk tot pulp herleid. Die meneer was al meer dan 2 jaar aan het revalideren en zou gewoon nooit meer goed kunnen wandelen, laat staan ooit nog sport doen.

2007: op weg naar huwelijksfeest van een collega met mijn ma haar auto (die heeft gps en ik moest ergens in Kortrijk zijn). Mijn andere toffe collega uit Amerika rijdt me achteraan aan. Zijn alfa Perte totale, 3000 € schade aan mijn ma haar 1'tje.

Comment

Pas op, dan zouden ze 't misschien niet gedaan hebben, uit "respect". Zo'n volk kent geen respect, zeg ik u, dat leeft op kosten van een ander, wil niet werken, zuipt hun dopgeld op, doet niks anders dan andere mensen in miserie brengen en last bezorgen, aaaargh. Op de brandstapel ermee. Of toch minstens stemrecht afnemen. En die flikken die door hun beteke opleiding en hunne kepie peizen dat ze heer en meester van de samenleving zijn, maar eigenlijk vaak te stom zijn om 't te helpen donderen en ZOWIEZO altijd hun verstand deactiveren als ze hun kepie opzetten, tsjah, breek me de bek niet open.

Nu, 't is achter de rug en ik zie niet meer om.

En wat de flikken betreft: 'k ken een commissarisje nogal zeer zeer goed, en hoor geregeld de veelheid aan stoten die zich dagelijks in de flikkenwereld herhalen, zoals 't massaal optrekken van de toelatingsexamenresultaten omdat ze anders te weinig flikken vinden (zegt genoeg over de competentie van de doorsnee flik, zeker?), de massa's "politieke" benoemingen en de zéér verregaande interne bescherming zodat er naar hartelust gesjoemeld kan worden op alle vlak en fouten e.d. verdoezeld worden, ... en dat systematisch en op een door de overheid "georganiseerde/getolereerde" manier. Wraakroepend.
      Maar er zijn ook goeie bij! (en dat is wat ik wou zeggen) 'n Klant van me is flik, en da's een bovenbeste kerel, met veel gezond verstand, een grote tolerantie, en de gave om niet repressief over te komen maar bemiddelend. Dat heb ik nog geen enkel flik van minder dan 40 jaar weten doen. Die zou een jonge gast die te snel rijdt in zone 30 liever een pandoering geven dan een boete, is radicaal tegen het geldgewin van de overheid middels de Politie gekant (zeker zolang dat geld bij de Politie moet blijven zodat die uilskuikens 't kunnen verbrassen aan jarenlang stilstaande moto's en ander materieel dat hopen geld kost maar niks rendeert, allemaal ter ere van de "ha ja, we hebben het, dus we kunnen 't maar beter opdoen ook, dan" leuze ), en gelooft nog in 'sociale straffen', zo heeft 'ie mij nog op café begroet, met luide stem, door te roepen "Haaaa, onzen Record-bankier, en ook een beetje recordhouder snelrijden, ee Gilles? Jongen, een beetje kalmer in 't stad hier mag wel want als ge 'es een kind gaat doodrijden moogt ge uw kantoor opdoeken, ik zeg het u." Iedereen heeft dat toen gehoord, ik schaamde me rot, maar 'ie had overschot van gelijk, en dat is m'n beste les EVER geweest, ik heb 't toen 1.000.000 keer zo goed gesnapt als wanneer ik een boete van 250 EUR zou hebben gekregen, of zelfs m'n rijbewijs zou afgenomen geweest zijn.

Zo'n flikken, dat hebben we nodig. Geen plakkaatzwaaiertjes met 'n IQ dat eigenlijk hooguit volstaat om magazijnier in de Lidl te gaan spelen, en jammer genoeg is drie kwart van de nieuwe flikken van dat allooi.
      Last edited by ; 23/10/2007, 13:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
        Triestig. Want je was voor hetzelfde geld dood geweest, en dan nog in fout gesteld.....
        Je bent beter af als je dood bent en in je recht of zo?
        1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Pas op, dan zouden ze 't misschien niet gedaan hebben, uit "respect". Zo'n volk kent geen respect, zeg ik u, dat leeft op kosten van een ander, wil niet werken, zuipt hun dopgeld op, doet niks anders dan andere mensen in miserie brengen en last bezorgen, aaaargh. Op de brandstapel ermee. Of toch minstens stemrecht afnemen. En die flikken die door hun beteke opleiding en hunne kepie peizen dat ze heer en meester van de samenleving zijn, maar eigenlijk vaak te stom zijn om 't te helpen donderen en ZOWIEZO altijd hun verstand deactiveren als ze hun kepie opzetten, tsjah, breek me de bek niet open.

En wat de flikken betreft: 'k ken een commissarisje nogal zeer zeer goed, en hoor geregeld de veelheid aan stoten die zich dagelijks in de flikkenwereld herhalen, zoals 't massaal optrekken van de toelatingsexamenresultaten omdat ze anders te weinig flikken vinden (zegt genoeg over de competentie van de doorsnee flik, zeker?), de massa's "politieke" benoemingen en de zéér verregaande interne bescherming zodat er naar hartelust gesjoemeld kan worden op alle vlak en fouten e.d. verdoezeld worden, ... en dat systematisch en op een door de overheid "georganiseerde/getolereerde" manier. Wraakroepend.
          Maar er zijn ook goeie bij! (en dat is wat ik wou zeggen) 'n Klant van me is flik, en da's een bovenbeste kerel, met veel gezond verstand, een grote tolerantie, en de gave om niet repressief over te komen maar bemiddelend. Dat heb ik nog geen enkel flik van minder dan 40 jaar weten doen. Die zou een jonge gast die te snel rijdt in zone 30 liever een pandoering geven dan een boete, is radicaal tegen het geldgewin van de overheid middels de Politie gekant (zeker zolang dat geld bij de Politie moet blijven zodat die uilskuikens 't kunnen verbrassen aan jarenlang stilstaande moto's en ander materieel dat hopen geld kost maar niks rendeert, allemaal ter ere van de "ha ja, we hebben het, dus we kunnen 't maar beter opdoen ook, dan" leuze ), en gelooft nog in 'sociale straffen', zo heeft 'ie mij nog op café begroet, met luide stem, door te roepen "Haaaa, onzen Record-bankier, en ook een beetje recordhouder snelrijden, ee Gilles? Jongen, een beetje kalmer in 't stad hier mag wel want als ge 'es een kind gaat doodrijden moogt ge uw kantoor opdoeken, ik zeg het u." Iedereen heeft dat toen gehoord, ik schaamde me rot, maar 'ie had overschot van gelijk, en dat is m'n beste les EVER geweest, ik heb 't toen 1.000.000 keer zo goed gesnapt als wanneer ik een boete van 250 EUR zou hebben gekregen, of zelfs m'n rijbewijs zou afgenomen geweest zijn.

Zo'n flikken, dat hebben we nodig. Geen plakkaatzwaaiertjes met 'n IQ dat eigenlijk hooguit volstaat om magazijnier in de Lidl te gaan spelen, en jammer genoeg is drie kwart van de nieuwe flikken van dat allooi.

Even de competentie van de doorsnee flik nog wat in de verf zetten

Comment

op m'n 16 overhoop gereden op mijne camino door een auto die me niet had gezien, been gebroken...deed heel pijn

voor die auto was het ook van sorry, even niet gezien, domme fout...en ik lag daar
            wel een voordeel, heb daarna een vespa gekocht en die zag ik veel liever

vorig jaar tegen een paal gereden met de clk

en nu verder hout vasthouden en m'n eigen rustige rijstijl proberen vast te houden

Comment

Op een morgen kwam ik uit mijn bedje, en ze hadden mijn autootje 25 meter verzet...

1991 BMW E30 318is

Comment

Wow, dat moet f*ckng schrikken zijn!

|GTA, was er aan je moto niet te zien dat je vanachter aangereden was???

Ikzelf heb vorig jaar tegen zo'n houten paaltje gereden dat ze te pas en te onpas neerpoten. zelfs op een parkeerstrrrok. Ik reed achteruit met De Pug Partner en heb nooit dat paaltje zien staan. 3000 euro kosten.

En dit is het resultaat van met een zatte kop moto te rijden Lesson learned...

Verder al twee keer een oelwapper achter op me in gereden, 1 maal geen schade dankzij m'n trekhaak, tweede maal 2.000 euro schade.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

De Peugeot is jammer, met de moto heb ik (sorry) absoluut geen medelijden. Toch ben ik blij dat je op deze manier je lesje geleerd heb en niet op een fatalere wijze! (leuke moto trouwens!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dastof Bekijk Berichten
                    De Peugeot is jammer, met de moto heb ik (sorry) absoluut geen medelijden. Toch ben ik blij dat je op deze manier je lesje geleerd heb en niet op een fatalere wijze! (leuke moto trouwens!)
                    No probs
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik zat niet in de wagen, ik zat aan de computer. Enkele minuten geleden hoorde ik hier plots een knal. Ik dacht een ontploffing. Toen hoorde ik plots iemand vloeken:,,Godmiljaarde". Ik besloot om door het raam te gaan kijken. En wat zag ik? Een Mercedes die tegen een Citroën was gereden. Er stonden al veel mensen rond en de airbags van de Mercedes waren opengesprongen. Ik denk dat er enkel stoffelijke schade is en dat de politie onderweg is.

Comment

'k ben bij de gelukkigen die niks meldingswaard kunnen bijdragen in dit topic ... nu nog houden zo

aja, iemand die door het rood gereden was en die den linkervoorhoek beetje ingeduwd heeft

Comment

En de politie al aangekomen?

Comment

1. Op 16jarige leeftijd de corolla van thuis in de garagepoort geknald (ik mocht de wagen eens in de garage rijden, hellende oprit, ik bolde achteruit, en in paniek te veel gas gegeven)...man man, pa was kwaad....
                            2. Tijdens m'n werk door een stomme koe in m'n poep gereden. Ik had firmakar met trekhaak, maar had krassen...dus ik vul het aanrijdingsfomulier in....de tegenpartij (de koe) wilde aanvankelijk niet om dat hare vent pissig zou zijn toch ingevuld :shades:
                            3. Wagen geparkeerd aan gerechtsgebouw tongeren, autocar heeft z'n boch te kort genomen en m'n achterflank (bumper) van de wagen gerukt.....en doorgereden....ik aangifte doen bij flikken....en hij daagde dan toch op. Dat was een opluchting.
                            4. Op de ring van A'pen door een oude nul met z'n turkenbak in de flank geramd (bompa had zich vergist van afrit, en wil terug ring op, maar ik reed al naast hem)
                            5. Onlangs zo'n stoem paalke meegenomen rechterflank bij parkeren...
                            Heel waslijst....maar ik doe dan ook 80.000km/jaar

Comment

in iemand z'n gat gereden op een parking ("geen" schade aan mijn saab, veel schade aan de mazda die ik aanreed)

en net geen jaar geleden reed een dronken aap met Porsche in m'n flank en pleegde vluchtmisdrijf ... net op de dag dat ik mijn 6 gekocht had, gelukkig was ik niet met die auto die avond ...

al 2x reed er iemand in mijn gat, telkens zonder schade voor mij

en een tweetal weken geleden nog een klein ongevalletje gehad op de brusselse ring .. ik wilde naar links, de wagen links van me wilde naar rechts .. we stonden allebei stil. File trekt zich terug op gang, auto naast me wacht en de mens achter het stuur doet teken dat ik doormag .. ik rij door, hij ook .. ik stop, hij rijdt tegen me. Uitgestapt, geen schade gezien aan mijn golf, mens goed uitgekafferd en weggereden.
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Brokkentopic!
                                • 7 jaar oud, ik mocht papa's auto zelf van 't huis in Helkijn naar de schuur rijden (zo'n kilometer ver, hij was uiteraard mee), ik kon al rijden en schakelen (ik had een oud Renaultje 4 met crossbandjes staan in de schuur, en had al duchtig geoefend op de velden), dus dat zou wel lukken ... tot ik mezelf in de penarie stak door te panikeren omdat een politie-voertuig 500 meter verder net voor me de straat indraaide die ik moest, 'k heb in een ruk 't stuur omgeslagen en een andere straat ingereden, maar dat was buiten de auto gerekend die stilstond in die straat om ze uit te rijden ... en ik had (zij het zéér lichtjes) z'n neus mee
                                Mo edde gij nog in Helkijn gewoond?

Mijn pa dus ook , geboren en getogen daar. Waar ergens alsek mag vragen?

In dat boerengat is niet teveel te doen he?

tot zover deze offtopic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                  Op een morgen kwam ik uit mijn bedje, en ze hadden mijn autootje 25 meter verzet...

25 meter??? wtf
                                  Wat had daar dan tegen gezeten, en met wat een snelheid??
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    25 meter??? wtf
                                    Wat had daar dan tegen gezeten, en met wat een snelheid??
                                    Ge zijt gewoon vannacht met uw zatte kloten zo thuisgekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carioca Bekijk Berichten
                                      Ge zijt gewoon vannacht met uw zatte kloten zo thuisgekomen.
                                      ??????????????????
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Amen!!!

Comment

• 2007: Gecrasht met een minibusje met 9 mensen aan boord nabij Aix-en-Provence in het zuiden van Frankrijk.

Volledig verslag

Comment

Working...
                                          X